REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Autobusy przodem. Będzie buspas na Prymasa

  15 października 2019

alt='Autobusy przodem. Będzie buspas na Prymasa'
źródło: Cybularny / Wikimedia Commons

Ratusz chce udrożnić jedną z najbardziej zakorkowanych ulic w mieście, przeznaczając prawy pas dla komunikacji miejskiej.

REKLAMA

O wyznaczeniu buspasa na trasie Prymasa Tysiąclecia mówi się od lat, jednak do tej pory nie było woli politycznej. Powodem jest oczywiście spodziewana wściekłość kierowców, którzy straciliby jeden pas drogi krajowej numer 7. W marcu wiceprezydent Robert Soszyński informował, że buspas od Wolskiej do ronda Zesłańców Syberyjskich będzie analizowany jako jeden z pierwszych w mieście. Teraz mówi się nieoficjalnie, że decyzja już zapadła a badanie ruchu będzie tylko formalnością.

- Popieramy oczywiście takie decyzje i deklaracje, ale aż dziw, że władze miasta i dzielnicy podejmują je dopiero teraz - pisze Miasto Jest Nasze.

Osiem linii

Obecnie południowym odcinkiem trasy kursuje aż osiem linii: 136, 154, 167, 178, 184, 186, 414 i 523. Dla pasażerów kursujących rzadko autobusów, takich jak 154, korki przed tunelem obok Dworca Zachodniego oznaczają w praktyce, że rozkład jazdy się "sypie" i nigdy nie wiadomo, o której można się spodziewać opóźnionego kursu.

Docelowo głównym połączeniem Odolan z Ochotą ma być linia tramwajowa, jadąca tunelem pod Dworcem Zachodnim, ale dla odcinka planowanego wzdłuż trasy Prymasa Tysiąclecia nie ogłoszono nawet przetargu na projekt.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (14)

# kierowca_WD

16.10.2019 08:19

Do tego odcinkowy pomiar prędkości żeby ukrócić bydłu jazdę 30 i więcej ponad limit.

# maciej77

16.10.2019 11:34

Nareszcie, do tego na całej Targowej powinien być buspas. Metro dworzec Wileński to keden z największych węzłów przesiadkowych w Warszawie, a pasażerowie stoi w korkach w autobusie.

# Rafał

16.10.2019 12:25

Czy dobrze rozumiem, że chodzi tylko o bus pas w kierunku Alei Jerozolimskich?
Nic dziwnego, że odcinek ten się korkuje, jest to jedyne połączenie Woli z Ochotą i sytuacja nie zmieni się zapewne jeszcze przez minimum kilka lat. Sytuację poprawić może dopiero budowa linii tramwajowej łączącej kasprzaka z Dworcem zachodnim (Pewnie perspektywa do 2030r.) no i budowa trasy N-S na którą się nie zapowiada przed ukończeniem 2 linii metra oraz wschodniej i południowej obwodnicy Warszawy. Warto jednak rozważyć wcześniejszą budowę odcinka N-S między węzłami Aleje Jerozolimskie - Połczyńska

REKLAMA

# przem

16.10.2019 14:53

W końcu bus pas na tym odcinku.... widać, że w zarządzie dróg i ztm nikt władny nie jeździ autobusami bo bus pas już dawno powinien był tu powstać!!!!!
A co z buspasem na Puławskiej: od zajezdni Wilanowska do Piaseczna!!!! Tu komunikacja jeździ jak chce. wieczne spóźnienia, korki.... będzie buspas, komunikacja zacznie jeździć punktualnie to i kierowcy aut osobowych przeniosą się do punktualnych autobusów.

# abc

16.10.2019 17:57

Pomysł kompletnie bez sensu, jak widać ratusz dąży do kompletnego zakorkowania miasta.

# abc

16.10.2019 17:58

Pomysł kompletnie bez sensu, jak widać ratusz dąży do kompletnego całkowitego miasta.

REKLAMA

# Parzystoniekopytne

16.10.2019 23:20

#abc, nie trolluj!

# qvertz

17.10.2019 08:13

Teraz widać, jak żałośnie została ta trasa zaprojektowana. Jej obecny wygląd zawdzięczamy inwestycjom sprzed 20 lat. Niestety, nikt nie pomyślał tamtym w czasie, by zapewnić już wtedy buspasy na Prymasa w obie strony. Większość tamtejszych rozwiązań już wtedy było absurdalnych. Owszem tunel jest szeroki, ale zatyka się na skrzyżowaniu z Alejami Jerozolimskimi. Nikt wtedy nie przewidywał osobnego pasa dla komunikacji miejskiej. Dziś buspas nie spełni dobrze swojego zadania, bo aleja jest źle zbudowana, podobnie rondo zesłańców syberyjskich. Ale i tak dobrze, że próbuje się teraz naprawić błąd. Bez tego przejazd między Wolą a Ochotą przy ciągle rosnącym ruchu pojazdów w godzinach szczytu staje się prawdziwą mordęgą. Rozwiązanie: obwodnica N-S na odcinku miejskim, tramwaj w tunelu wzdłuż Prymasa, docelowo SKM na Odolany i Jelonki przez stację Warszawa Towarowa (obok dawnego Geanta na Połczyńskiej. No i być może administracyjne ograniczenie ruchu samochodowego w Warszawie (np. "parzyste-nieparzyste" tablice rejestracyjne).

# pasazer

17.10.2019 13:29

Na przedłużeniu po drugiej stronie ronda (ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.) też są mega korki i tak samo potrzebny jest buspas.

REKLAMA

# Michał P

17.10.2019 14:43

#pasazer napisał(a) 17.10.2019 13:29
Na przedłużeniu po drugiej stronie ronda (ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.) też są mega korki i tak samo potrzebny jest buspas.
Ogólnie miastu potrzebna jest radykalna zmiana polityki transportowej, bo faworyzowanie kierowców prywatnych samochodów i pobłażanie im, doprowadziły do całkowitego zatkania miasta, chaosu, obniżenia bezpieczeństwa mieszkańców a także standardu życia w stolicy.

# Placek77

17.10.2019 16:36

Buspas? Po co? Niech frajerzy w autobusach dalej się cisną i robią miejsce dla osób w samochodach spoza miasta.

# mieszkaniec woli

19.10.2019 22:32

no nareszcie, dzięki buspasowi więcej osób będzie mogła przejechać tym odcinkiem drogi w jednostce czasu.

REKLAMA

# WWL ssie

25.10.2019 19:50

wreszcie będę sobie pomykać buspasem w moim tdi WWL

 wichurska

28.10.2019 08:41

Autobusy nie powinny stać w korkach, bardzo dobra decyzja.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA