REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Zmiana planów na Światowida. Dwie jezdnie w Winnicy

  7 listopada 2017

alt='Zmiana planów na Światowida. Dwie jezdnie w Winnicy'

Urzędnicy zmienili zdanie w sprawie głównej ulicy Tarchomina po raz czwarty w ciągu czterech lat.

REKLAMA

Ile pasów ruchu powinna mieć najważniejsza ulica Tarchomina i Nowodworów, a w przyszłości - także Winnicy? Między Modlińską a Traktem Nadwiślańskim Światowida ma dziś cztery pasy, co jest efektem przebudowy wykonanej i sfinansowanej przez firmę GTC przy okazji budowy Galerii Północnej. Dalej na północ ulica ma już dwa pasy a kończy się na pl. Światowida, zaraz za skrzyżowaniem z Dzierzgońską. Stamtąd można dojechać do Winnicy wyłożoną kocimi łbami i ciemną Poetów.

Miało być szeroko...

Jeśli ZTM zrealizuje aktualne plany, układ pasów na Światowida będzie w najbliższych latach wyglądać następująco: przy Galerii Północnej - cztery, do Strumykowej - dwa, dalej na północ - ponownie cztery. Na planach Warszawy z lat 90. Światowida była konsekwentnie rysowana jako dwujezdniowa arteria, biegnąca wielkim łukiem od Modlińskiej do Modlińskiej. Jeszcze w 2014 roku w planach była jej rozbudowa z dwóch do sześciu pasów ruchu, która miała być prowadzona równolegle z budową torów tramwajowych.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

...i będzie szeroko...

Po proteście części mieszkańców projekt trafił do kosza. Od tej pory mówiło się już o czterech pasach ruchu. Mówiło się coraz ciszej, bo podczas przedłużania linii tramwajowej powstały odcinki dróg rowerowych i latarnie, które już na pierwszy rzut oka kolidują z ewentualną drugą jezdnią.

REKLAMA

...ale tylko w Winnicy?

Jak informuje branżowy portal transport-publiczny.pl, Zarząd Transportu Miejskiego zamierza budować na północ od Strumykowej nie tylko tory tramwajowe, ale też dwie jezdnie naraz.

- W większości nowy odcinek biegnie przez teren, na którym nie ma istniejącej drogi, więc naturalna jest budowa zgodnie z zakresem projektu, obejmującego tramwaj i dwie jezdnie po dwa pasy ruchu - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM. - Opracowanie dwóch odrębnych projektów, uwzględniających najpierw jedną jezdnię a potem układ docelowy, oraz budowa w dwóch etapach, byłoby rozwiązaniem droższym.

Jeśli ZTM zrealizuje aktualne plany, układ pasów na Światowida będzie w najbliższych latach wyglądać następująco: przy Galerii Północnej - cztery, do Strumykowej - dwa, dalej na północ - ponownie cztery.

REKLAMA

Trwa projektowanie

W sierpniu ZTM podpisał umowę na zaprojektowanie skrzyżowania Światowida z Modlińską, które powstanie w Winnicy. Firma Meritum Projekt z Katowic otrzyma za swoje usługi 700 tys. zł. W trakcie opracowywania jest także projekt torów między Nowodworami a Winnicą i nowego, dwujezdniowego odcinka Światowida.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (13)

 Krzysiek Malawicki

07.11.2017 09:17

Światowida powinna być 2+2 na całej długości.Teraz przy tramwaju budowa jest tańsza no i jest jeszcze kasa z Unii, a za kilka lat już nie wiadomo co będzie.

 drugastrona

07.11.2017 10:54

I po co te 2x2? Bez poszerzenia Modlińskiej i Wisłostrady szeroka Światowida nie ma sensu. Będzie tylko szerszy korek na wąskich gardłach. Płynność przejazdu się nie poprawi, bo przecież i tak są światła na skrzyżowaniu z Myśliborską, Talarową i przy Galerii. Podobnie na Myśliborskiej przy zjeździe na most. Po co wydawać grube pieniądze na dewastację środowiska, skoro nic to nikomu nie pomoże?

 jerzy

08.11.2017 14:50

Zaraz odezwą się zieloni i zacznie się znowu bicie piany przez kolejne lata. Trzeba się na coś zdecydować. Jak przedłużą tramwaj do Winnicy na Tarchomin będzie przyjeżdżał pełny. Na metro widoków nie ma więc wsparciem dla tramwaju będą niestety autobusy nie zniknie też transport indywidualny. Wolę jechać dwujezdniową Światowida jak upajać się ekologicznie spalinami stojąc w korku na ulicy o jednej jezdni.

REKLAMA

 Strumykowa

08.11.2017 22:51

Jeśli już ma być dwupasmowa, to na całej długości. Albo, albo, jakieś prowizorki za ciężką kasę to głupota. Co niby da ten odcinek? Niech miasto (ZTM) to powie. Co to da? I nie słuchajcie, że na całej długości dobudują później, bo to nic nie znaczy.
Ps. A tak naprawdę, to moim zdaniem Nowodworom i Tarchominowi bardziej niż dwupasmowa Światowida potrzebna jest bardziej gęsta siatka ulic. Wystarczy budować te, które są już na planach. Np. taką Pasłęcką. Albo łącznik z Modlińskiej do Ordonówny. I dalej z Ordonówny do Mehoffera. I parę innych.

 jerzy

09.11.2017 09:59

Ważne by zbliżające się wybory nie sparaliżowały teraz znowu działań urzędników. Cała Światowida - dwie jezdnie po dwa pasy tak powinna wyglądać ta ulica . Dzielnica nieustannie się przecież rozbudowuje. Na grupki krzykaczy nie odzwierciedlające oczekiwań większości mieszkańców nie ma się co oglądać.

 Strumykowa

09.11.2017 10:11

Powtórzę. Albo niech robią cała Strumykowa dwupasmowa albo wogole. Inaczej to nie ma sensu. I niech wytłumaczę o co chodzi, bo pół roku temu zabrali kasę i zdecydowali, że to będziecie jednopasmowa. I powtórzę jeszcze, że to nie ta ulica powinna być priorytetem, lecz te co są na planach, ale póki co ich nie ma.

REKLAMA

 drugastrona

09.11.2017 16:28

Napiszę jeszcze raz: bez poszerzenia Modlińskiej i Wisłostrady poszerzenie Światowida nie ma sensu. Nie wiem, czy widzieliście wstępne projekty drugiej jezdni Światowida: co chwile przejścia dla pieszych, bo trzeba będzie dorobić brakujące po drugiej stronie każdego peronu tramwajowego. Bo tak jest w cywilizowanym świecie. Mieszkańcy nie pozwolą na to, żeby ulica stała się barierą i podzieliła osiedle na dwie części. Prawdopodobnie między innymi dlatego zarzucono pomysł budowy tej drugiej jezdni, bo będzie zupełnie niefunkcjonalna. Światła i pasy co kilkadziesiąt metrów, plus wciąż tak samo "szeroka" Modlińska i Wisłostrada = zero pożytku z drugiej jezdni Światowida.

 Strumykowa

10.11.2017 12:08

1. Z tego co mówiła p. burmistrz Kazanowska, to z pomysłu budowy drugiej jezdni na Światowida zrezygnowano, bo są pilniejsze potrzeby. I ja bym się z tym zgodził, gdyby kasę przeznaczono na budowę innych ulic na Nowodworach i Tarchominie. Ale nic z tego.
2. To nie jest całkiem tak, że budowa drugiej jezdni jest zupełnie bez sensu. Gdyby taka jezdnia była na odcinku od Mehoffera do Myśliborskiej, to nie tworzyłyby się tam poranne zatory. Ok, pewnie tworzyłyby się na Modlińskiej, ale tam i tak są, to po pierwsze, a po drugie, tam nie ma bezpośrednio przy ulicy osiedli mieszkaniowych, których mieszkańcom smrodzi się stojąc w takich zatorach pod oknami, tak jak przy Światowida i przy Myśliborskiej.
3. Z oczywistych powodów (natężenie ruchu) bez sensu jest natomiast budowanie dwujezdniowej Światowida na odcinku od planowanego węzła przesiadkowego do Strumykowej. Ale budowa taka wówczas, gdy na dalszym odcinku Światowida jest jednojezdniowa, to już bezlogiczne kuriozum, na granicy pomiędzy niewytłumaczalną rozrzutnością, a kryminałem. Bowiem jeżeli miasto chce jednak przeznaczyć publiczne środki na dwujezdniową Światowida, to zdecydowanie niech to robi zaczynając od odcinków o największym natężeniu ruchu, a nie najmniejszym. Swoja drogą ciekawe, co na to p. burmistrz Kazanowska. Jak wytłumaczy takie nielogiczne plany ZTM?

# Nowodwory

14.11.2017 15:10

Poszerzenie Światowida ma sens. W chwili obecnej na większości odcinka jest linia ciągła, przejścia, wysepki, skręty. To powoduje, że bez łamania przepisów / powodowania zagrożenia nie ma możliwości wyprzedzenia żadnego traktorka albo "wycieczkowicza". Efekt jest taki, że czasami sznur samochodów snuje się, że pół długości światowida za jednym samochodem. A takie sytuacje wcale nie należą do rzadkości. Sporo jeżdżę i niemal codziennie mam sytuację, gdy wlekę się za kimś jadącym 30 km/h. Drugi pas pozwoliłby uniknąć takich sytuacji.

REKLAMA

 Strumykowa

14.11.2017 21:42

#Nowodwory napisał(a) 14.11.2017 15:10
Poszerzenie Światowida ma sens. W chwili obecnej na większości odcinka jest linia ciągła, przejścia, wysepki, skręty. To powoduje, że bez łamania przepisów / powodowania zagrożenia nie ma możliwości wyprzedzenia żadnego traktorka albo "wycieczkowicza". Efekt jest taki, że czasami sznur samochodów snuje się, że pół długości światowida za jednym samochodem. A takie sytuacje wcale nie należą do rzadkości. Sporo jeżdżę i niemal codziennie mam sytuację, gdy wlekę się za kimś jadącym 30 km/h. Drugi pas pozwoliłby uniknąć takich sytuacji.
Ale tu nie rzecz w poszerzeniu Światowida, ale w budowie dwujezdniowej Światowida na nowym odcinku - od Modlińskiej do Strumykowej. Nie sądzę, aby to w najmniejszym stopniu rozwiązało problem, o którym piszesz na istniejącej Światowida. Wręcz przeciwnie,

 Do rzeczy

21.11.2017 14:24

#Nowodwory napisał(a) 14.11.2017 15:10
Poszerzenie Światowida ma sens. W chwili obecnej na większości odcinka jest linia ciągła, przejścia, wysepki, skręty. To powoduje, że bez łamania przepisów / powodowania zagrożenia nie ma możliwości wyprzedzenia żadnego traktorka albo "wycieczkowicza". Efekt jest taki, że czasami sznur samochodów snuje się, że pół długości światowida za jednym samochodem. A takie sytuacje wcale nie należą do rzadkości. Sporo jeżdżę i niemal codziennie mam sytuację, gdy wlekę się za kimś jadącym 30 km/h. Drugi pas pozwoliłby uniknąć takich sytuacji.
A gdzie Ci się tak kolego spieszy! 30 km/h, to jak na jazdę po osiedlu całkiem przyzwoita prędkość. Do sklepu, szkoły, przedszkola, urzędu itp. itd. dojedziesz wystarczająco szybko. I nikomu krzywdy nie zrobisz. I Twojemu dziecku też nikt nie zrobi. A do pracy wybierz się środkiem komunikacji zbiorowej.
Dwujezdniowa Światowida dla samochodów nie ma jednak sensu. Przydałaby się może, gdyby założenie było takie , że jeden z pasów byłby dla autobusów wyłącznie. Ale nawet wówczas akurat taka druga jezdnia powinna być - jeśli już - na zupełnie innym odcinku Światowida.
A mieszkańcy Tarchomina lub Nowodworów, którzy myślą, że jak zbudują dwujezdniową Światowida dla samochodów - zwłaszcza na tym odcinku - to im się jadąc samochodami poprawi, niech się zastanowią, czy na pewno :). Gołym okiem widać, że nie w tym rzecz, by wam było lepiej, ale by zachęcić mieszkańców najdalszej części tej strony Białołęki, Legionowa, Jabłonnej, itp. itd. by jadąc na Most Północny lub do Galerii omijali Modlińską i korzystali ze Światowida. Tak więc figę wam się polepszy. Więcej będzie tylko smrodu i hałasu na Tarchodworach.

# Ryba

22.11.2017 09:48

Jeżeli ktoś preferuje dojazd do pracy w Warszawie swoim samochodem ponad bezpieczeństwo, jeżeli ktoś preferuje wożenie czterech liter własnym samochodem (a nie komunikacją zbiorową) ponad niska emisję hałasu i zanieczyszczeń, to niech zmieni mieszkanie i przeprowadzi się do lokum przy jednej z głównych arterii miasta - np. przy Modlińskiej. Jeszcze na tym zarobi. A jeżeli jest zamożny, to nich kupi lokal w Centrum, blisko swej pracy/

REKLAMA

# Fraida

28.11.2017 21:17

niedługo to przez samowolę niektórych urzędników i samorządowców ,samochody na Tarchominie będziemy przenosić jak w Rzymie -takie będziemy mieli "ekologiczne"ulice!
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024