REKLAMA

Białołęka

Bezpieczeństwo

 

Zdemontują nieczynny fotoradar. "Na Modlińskiej wyraźnie niebezpieczniej"

  29 czerwca 2016

alt='Zdemontują nieczynny fotoradar. "Na Modlińskiej wyraźnie niebezpieczniej"'

Nadchodzi koniec urządzeń, których straż miejska używała do kontroli prędkości. Zostaną sprzedane poza Warszawę.

REKLAMA

Po sześciu miesiącach od wyłączenia stojącego na Modlińskiej fotoradaru na ulicy jest wyraźnie niebezpieczniej. Według pomiarów Zarządu Dróg Miejskich ograniczenia prędkości nie przestrzega 85% kierowców, średnia prędkość pojazdów (70 km/h) nie daje potrąconemu na przejściu pieszemu szans na przeżycie, a najbardziej bezmyślni kierowcy pędzą z prędkością przekraczającą 150 km/h. Od kilku miesięcy straż miejska rozmawiała o przekazaniu tego i innych fotoradarów Inspekcji Transportu Drogowego, która jest uprawniona do ich używania. Wiadomo już, że transakcji nie będzie.

Jak informuje "Gazeta Wyborcza", strażnicy miejscy chcieli przekazać urządzenia bezpłatnie, ale ITD nie stać na dostosowanie fotoradarów do używanego przez nią systemu. Koszt przeprogramowania wszystkich dwudziestu siedmiu wyniósłby co najmniej kilkaset tysięcy złotych.

- Nie moglibyśmy wyłożyć takiej kwoty, bo byłoby to niezgodne z prawem - mówi cytowany przez gazetę wiceprezydent Warszawy Jarosław Jóźwiak. - Wydatki ponoszone przez samorząd na zadanie administracji państwowej zakwestionowałaby Regionalna Izba Obrachunkowa. Chcieliśmy oddać sprzęt wart kilka milionów złotych, dzięki któremu zarobiliby kilkadziesiąt milionów, a nie mogą znaleźć kilkuset tysięcy. To jest śmieszne.

Warszawskie fotoradary zostaną teraz zdemontowane i sprzedane.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (13)

# grzesiek

29.06.2016 13:21

Skoro nie ma fotoradaru, to skąd wiadomo, kto ile pędzi? (informacje od policjantów z "suszarkami", które potrafią zafałszować pomiar o kilkadziesiąt kilometrów?); dalej - skoro jest niebezpieczniej i piesi na przejściach nie mają szans, proszę o podanie dokładnej liczby zabitych/rannych na przejściu, w bezpośrednim otoczeniu usuniętego radaru. W miejscu o którym mowa jest po 4 pasy ruchu w każdą stronę, prostej równej drogi, Wy tak na serio, że jadąc tam 70 km stwarza się jakieś niebezpieczeństwo? Nadmieniam tylko, że przy prędkości 50 km, pieszy uderzając głową w asfalt skończy podobnie jak przy prędkości 70 km. A na koniec wyobraźcie sobie, że w godzinach porannego czy popołudniowego szczytu, wszyscy elegancko suną Modlińską 50 km/h.

# tate greśka

29.06.2016 15:01

poszukaj sobie w internetach,zainstalowali tam po wyłączeniu fotoradaru rejestrator prędkości,stąd wiadomo

# Fotoradarom Mowiacy Nie

29.06.2016 15:14

"Na Modlińskiej wyraźnie niebezpieczniej" - rozumiem, ze to cytat ? Szkoda, ze nie podano czyj. Przydalby sie tez argument/dowod na ta "hipo" teze, bo w artykule go nie ma. Jest jednak ciut prawdy - "Chcieliśmy oddać sprzęt wart kilka milionów złotych, dzięki któremu zarobiliby kilkadziesiąt milionów". Ole ! Jak 85% ludzi robi przedrepty po niewinnej trawie to piszecie, ze powinien byc chodnik. To moze ekrany i 100 km/h, hm ?

REKLAMA

# podmiejski inżynier

29.06.2016 15:26

A może ekrany i 300 km/h? Opanujcie sie

# aga80

29.06.2016 18:36

Mieszkam obok przejścia dla pieszych- osobiście widziałam trzy wypadki na przejściu w ostatnich miesiacach, uderzenia pieszych.dodam, że powazne. Wczoraj 200 metrów przed auto w rowie, wyglądało, że chyba nie uratowali kierujące. Coś więcej trzeba dodać?

# Lewandów

29.06.2016 18:57

to sygnalizacja świetlna przed tym przejściem jest niezbędna

REKLAMA

# flopp144

30.06.2016 09:02

Wiceprezydent Jóźwiak wypowiedzią "Chcieliśmy oddać sprzęt wart kilka milionów złotych, dzięki któremu zarobiliby kilkadziesiąt milionów, a nie mogą znaleźć kilkuset tysięcy. To jest śmieszne." pokazuje swoją niezwykła i nieskrywaną ignorancję. Pokazuje jak bardzo nie rozumie modelu działania finansów publicznych w urzędach centralnych... GITD nie ma swoich pieniędzy, dostaje do dyspozycji jakąś część budżetu państwa każda złotówka w części przeznaczonej na GITD jest zapisana na konkretny wydatek (wynagrodzenia, utrzymanie infrastruktury, zakupy papieru toaletowego etc.). Zmiana przeznaczenia jakiejś części musi być zatwierdzona przez ministra odpowiedzialnego za infrastrukturę - w skrócie ministerstwo decyduje, czy GITD może coś zrobić czy nie. Jak widać ministerstwo nie wyraziło na to zgody. Zresztą prawdopodobnie samo gitd zniknie niebawem a fotoradary pójdą gdzie indziej najprawdopodobniej do policji...
@ grzesiek Pomiar prędkości można uzyskać albo z zamontowanych na stałe przy drogach i w drogach systemów pomiarowych (pętle indukcyjne w asfalcie reszta urządzenia przy drodze) albo zamontować niewielkie urządzenie na słupie np. latarni, znaku. Co do różnicy między uderzeniem z prędkością 50km/h i 70km/h to poszukaj sobie. Internet do pisania głupot masz to i do wyszukiwania informacji możesz z niego skorzystać...

# Fotoradarom Mowiacy Nie

30.06.2016 15:25

Inzynierze to 100 bylo z przekasem. Oczywiscie, ze nie. Dzieki aga80 ! Szkoda, ze dziennikarz nie doszedl do takich danych, a wnioskami sypie... Pytanie czy wczesniej tez dochodzilo do takich zdarzen czy nie... Sa 3 opcje: kladka, swiatla, zlikwidowanie przejscia. Podziwiam odwage osob wchodzacych na to przejscie.

# ABC

02.07.2016 09:09

Bicie piany o bezpieczeństwie a tak naprawdę walka jest o przychody. Moze ten naród w końcu sie obudzi ze fotoradary, kamerki w samochodach i przesyłanie filmików z nich do policji to trwanie w państwie mocno policyjnym - a tak wszyscy narzekali ze w komunie było źle, tyle ze wtedy za donosy płacili a dziś "praworządni" donoszą za darmo.

REKLAMA

# Gryzu

03.07.2016 21:51

No tak wszyscy myślą tylko o pieniądzach, ale nikt nie pokusił się pomyśleć o przechodniach.
Aż prosi się o sygnalizację świetlną .

# kierowca

04.07.2016 00:07

Jak się kończy brak fotoradarów widzimy na Towarowej (śmiertelne potrącenie 14latki)

# Radary nikogo nie chronią

04.07.2016 15:04

Ludzie opanujcie się, uważacie serio, że fotoradary poprawiają bezpieczeństwo? Ktoś Was musi oświecić, fotoradary mierzą prędkość + robią zdjęcia, a nie zwiększają bezpieczeństwo!!! Robią te zdjęcia, wyłącznie żeby wycisnąć z kierowców pieniądze, a nie uniknąć wypadku! Nie dajmy sobie wcisnąć papki do głów. Przed ponad pół roku nie działają radary i co? Ilość wypadków spadła! Statystyki o tym mówią, które rozwalają w pył wszystkie twierdzenia władz i policji, że radary nas chronią. Gdyby radary nas chroniły, to na drodze, na której są same radary nie powinno być wypadków, a niestety są!
Obserwuję ruch w tym miejscu na Modlińskiej i w kilku innych w Warszawie, gdzie wcześniej stały fotoradary, a obecnie nie działają. Jaka jest różnica? Może samochody jadą delikatnie szybciej, na pewno sprawniej. Nie ma nerwowego hamowania tuż przed radarem i za chwilę przyśpieszania ponownie do prędkości sensownej, czyli o te 20 km/h szybciej. Ludzie martwiący się bezpieczeństwem lekko mijają się z prawdą. Podają przykłady wypadków, które niestety czasem się zdarzają i na pewno radar w tym czy innym miejscu nie uchroni nas od wypadków.

REKLAMA

# Olivia

06.07.2016 11:51

Nie rozumiem dlaczego tam nie ma jeszcze świateł, to są trzy pasy ruchu, przechodzień a jeszcze osoba starsza nie ma żadnych szans na bezpieczne przejście.
To jest totalny wstyd dla włodarzy gminy.
Jesteście 100 lat za murzynami, jakby to powiedzało moje dziecko
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy