REKLAMA

Bemowo

Inwestycje

 

Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?

  27 czerwca 2017

alt='Złote klamki kontra beton. Jak powinno wyglądać metro?'
Lazurowa
źródło: ILF Consulting Engineers Polska

"Złoty dach? Bemowo to nie Dubaj" - po zaprezentowaniu wizualizacji stacji Lazurowa, Chrzanów i Połczyńska spotkaliśmy się m.in. z takimi komentarzami.

REKLAMA

Chodzi o wykonany z miedzi dach w kolorze złota, który powstanie nad węzłem przesiadkowym, planowanym w miejscu pętli tramwajowo-autobusowej obok osiedla Górczewska. Zgodnie z wynikami konkursu stacja Lazurowa, podobnie jak dwie ostatnie na II linii metra (Chrzanów i Połczyńska) zostaną zaprojektowane przez AMC i Biuro Projektów "Metroprojekt". AMC to pracownia Andrzeja M. Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra Tak zmieni się "Os. Górczewska". 2395 dni do otwarcia metra
AMC i Biuro Projektów "Metroprojekt" wygrały konkurs na trzy ostatnie stacje II linii. Podziemną kolej dla Chrzanowa zaprojektuje Andrzej M. Chołdzyński...
Chołdzyńskiego, uznawanego za jednego z najwybitniejszych polskich architektów. Projektował on m.in. stacje na odcinku od Dworca Wileńskiego do Ronda Daszyńskiego, które wielu warszawiaków uznało za zbyt kolorowe i krzykliwe.

W ogłoszonym przez warszawski samorząd konkursie jedynym konkurentem Chołdzyńskiego i Metroprojektu była firma ILF Consulting Engineers Polska. Zaprojektowała ona budowane właśnie stacje na Pradze i Targówku a obecnie pracuje nad trzema kolejnymi, które powstaną na Zaciszu i Bródnie.

Dzięki opublikowanym przez ILF wizualizacjom stacji Lazurowa, Chrzanów i Połczyńska możemy przekonać się, jak zachodni odcinek metra wyglądać nie będzie. Gdyby wynik konkursu był inny, zamiast "złotego dachu" przy skrzyżowaniu Górczewskiej z Lazurową mielibyśmy zadaszenie z betonu i szkła, osłaniające nie tylko schody, ale też nieduży parking dla rowerów. Można zaryzykować stwierdzenie, że w porównaniu z pomysłami Chołdzyńskiego propozycje ILF były mniej... charakterystyczne.

Rozwiązania architektoniczne zadecydowały o wyniku konkursu tylko w 20%. Sąd konkursowy pod przewodnictwem naczelnej architekt Warszawy Marleny Happach brał pod uwagę także walory eksploatacyjne, minimalizację oddziaływania na środowisko, powiązania stacji metra z innymi środkami komunikacji publicznej, program i rozwiązania technologiczne stacji techniczno-postojowej w Morach i walory konstrukcyjno-technologiczne oraz oczywiście cenę. Jej wpływ na wynik konkursu był największy, ale nie kluczowy - wynosił 30%.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (9)

# zjelonek

27.06.2017 13:39

Czy Pani Marlena Happach dojeżdża do pracy komunikacją publiczną ?
Czy gdziekolwiek się przesiada z czegokolwiek na cokolwiek ?

# Estetka

28.06.2017 08:29

Powściągliwość ale piękność ILF.Ja rozumiem , że MIASTOPROJEKT pstryka palcami i kolesie z PO i załatwiają ale projekt ILF jest po prostu lepszy.Tak , jestem za tym by Chołdzyńskiego ożenić z ILF.Darujmy sobie imitację złota.Wystarczy bazar jaki jest na elewacjach SM Górczewska.

# z bemowa

29.06.2017 10:34

Warszawa to nie Dubaj oczywiście. Tu musi być szaro-buro, smutno i beton

REKLAMA

# Emerytka

30.06.2017 15:55

Metro powinno wyglądać swoimi wyjściami ze stacji - na ulicę Człuchowską, a nie Górczewską. Jeśli to nieosiągalne, prosimy o zwrot autobusu nr 506, albo równorzędne rozwiązanie Pana inżyniera z konsultacji. W tej chwili Jelonki mają problem z dojazdem gdziekolwiek. Dziękuję.

# szmata szeptana

03.07.2017 08:58

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum."

# Yelonkers

05.07.2017 17:40

Ma ktoś bezpośredni kontakt do naszego ziomeczka inżyniera od komunikacji, bo Synów Pułku i Suchara chcą już petycję robić, a szacowny Pan Redaktor coś z nami w kulki pogrywa i o złotych klamkach pisze zamiast konkretnie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

REKLAMA

# Jelonek z Puszczy

07.07.2017 18:17

Jest syf totalny. Miałem kiedyś skorupę na przeglądzie, to nawet nie wiedziałem jak do domu z Ochoty wrócić. Taka jazda.

# Czytelniczka

09.07.2017 17:03

Ale tak jest. Przy tych ciągłych zmianach,człowiek już całkiem głupieje i traci umiejętność przemieszczania się komunikacją po swoim mieście .

# Babiczanin

09.07.2017 21:28

Betonowe stacje są moim zdaniem ładniejsze i wyglądem bardziej nawiązują do innych. Pętla tramwajowa pod otwartym niebem to również lepszy pomysł, umieszczenie z planów AMC nieco utrudnia dostanie się do nich od ulicy Górczewskiej, szkoda tylko, że przewidziane jest tylko pięć stanowisk postojowych, przy czym od dawna planowane jest przedłużenie trzynastki do Os. Górczewska co pewnie stanie się po budowie metra, jako że będzie ono zdecydowanie ważniejszym węzłem przesiadkowym niż dzisiaj, zaś szkoda, by tylko jedna linia z Górczewskiej wykorzystywała nowe torowiska z trasy na Wilanów. Popieram również połączenie P+R z pętlą autobusową i wjazdy na parking od ulicy Doroszewskiego, w trakcie gdy autobusy wyjeżdżają Górczewską, wjazdy zarówno autobusów jak i samochodów prawdopodobnie wywoływały by korki na bądź co bądź ważnej komunikacyjnie Górczewskiej.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA