REKLAMA

Białołęka

samorząd »

 

Zapisy o północy. Ciężko o wolny termin w urzędzie dzielnicy

  14 września 2020

alt='Zapisy o północy. Ciężko o wolny termin w urzędzie dzielnicy'

- Trzeci miesiąc z rzędu "brak wolnych terminów" już od pierwszego dnia miesiąca. Na następny miesiąc nie zapisują. Czy ma ktoś zbędny termin do rejestracji pojazdów na Białołęce? - pyta zdesperowana mieszkanka na facebookowym forum "Białołęka - Platforma Sąsiedzka". Jak wynika z komentarzy, nie tylko ona ma problemy ze znalezieniem wolnego terminu. Co się dzieje?

REKLAMA

- Ograniczenia w realizacji usług wynikają z konieczności zapewnienia bezpieczeństwa i wypełnienia wytycznych sanitarnych. Są to m.in. ograniczanie liczby klientów przebywających w siedzibie urzędu, obowiązek dezynfekcji rąk, zakrywania ust i nosa itp. - czytamy na stronie urzędu dzielnicy. Mieszkańcy dzielą się sposobami, jak - pomimo trudności - umówić się na wizytę w celu rejestracji pojazdu. Niektórym udaje się zapisać z dnia na dzień. Inni próbują bez skutku.

Trzeba dzwonić albo... czekać do północy

- Musisz tam dzwonić. Terminy mają, ale tylko przy zapisach przez telefon - odpowiada jeden z mieszkańców - lepiej zadzwonić, choć i tak długo się czeka.

- Dzisiaj w nocy były przez internet. Codziennie się pojawia jeden termin tak około 0:00 - doradza mieszkanka. Trzeba się dodzwonić lub doklikać.

- Musisz niestety wcześniej wstać. Mi udało się, jak musiałem wyjechać przed 8 i klepnąłem zapis online. Takie logowanie do urzędu doskonale zastępuje poranną kawę - radzi sąsiad.

Zapraszamy na zakupy

Urząd odpowiada

- System rezerwacji wizyt na Białołęce działa i mieszkańcy mogą umawiać się na wizytę. Umożliwia rezerwację wizyty w terminie do 30 dni naprzód. 30 dnia, kilka minut po północy, system rezerwacyjny udostępnia mieszkańcom kolejne wolne terminy na kolejny dzień. Do usługi "Rejestracja pojazdów" jest sporo oczekujących i wszystkie wolne terminy rezerwowane są bardzo szybko. Mieszkańcy mają możliwość umówienia wizyty przez telefon. Staramy się, mimo ograniczeń związanych z koronawirusem, obsłużyć jak największą liczbę osób. Prosimy mieszkańców o wyrozumiałość - informują urzędnicy z wydziału prasowego ratusza m.st. Warszawy. Prawami jazdy, meldunkami czy rejestracją pojazdów zajmuje się miejskie Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich, które ma delegaturę w każdej dzielnicy.

Przypominają także o możliwości załatwienia sprawy zdalnie - Trzeba pamiętać, że jest wiele spraw, które możemy załatwić bez konieczności przychodzenia do urzędu - poprzez ePUAP np. zawiadomienie o zbyciu lub nabyciu pojazdu lub inne, niezwiązane z komunikacją, jak np. wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłoszenie miejsca pobytu.

- Niezwłocznie po ustaniu stanu zagrożenia epidemicznego zostaną podjęte działania mające na celu przywrócenie pracy w Urzędzie m.st. Warszawy według zasad obowiązujących przed pandemią - dodają.

(kb)

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# ankieter

14.09.2020 19:50

Nie rozumiem dlaczego nie można zwiększyć ilości urzędników obsługujących rejestrację pojazdów?
Czy to jest jakaś wiedza tajemna dostępna dla nielicznych, wybranych?
Problem z rejestracją pojazdów był jeszcze przed pandemią. A pandemia tylko spotęgowała kłopoty.
Kolejne wąskie gardło to kasy. Dopóki nie wniesie się opłaty - stanowisko jest zablokowane.
Czy nie można zwiększyć ilości osób obsługujących kasy?
Albo przynajmniej zamieścić w widocznym miejscu na stronie za jakie czynności i ile trzeba wnieść opłatę.
Oraz podać nr rachunku na który można przelać odpowiednią kwotę.
Dlaczego np. nie można złożyć wniosku o wymianę dowodu rejestracyjnego przez ePUAP? A tylko odebrać osobiście?
Urzędy w Polsce żyją jeszcze w XX wieku.
Obywatel nadal jest petentem a urzędnik Panem!
Nie wiem co musi nastąpić aby w końcu cokolwiek zmieniło się na lepsze. Mam wrażenie, że urzędasom się po prostu nie chce.
I jedyny sposób, to my Obywatele powinniśmy ich zmusić do tej zmiany.
Tyle w teorii a w praktyce, każdy kto styka się z urzędem klnie na czym świat stoi a jak już załatwi swoją sprawę to browarek, grill i do następnego razu ma to w d... I karuzela się kręci...

# piotrole

15.09.2020 09:06

"Albo przynajmniej zamieścić w widocznym miejscu na stronie za jakie czynności i ile trzeba wnieść opłatę.
Oraz podać nr rachunku na który można przelać odpowiednią kwotę."
Przecież te informacje są dostępne. Od dawna robię wcześniej przelew i przynoszę tylko wydrukowane potwierdzenie.
Lista rachunków http://bialoleka.waw.pl/strona-449-konta_bankowe.html
Opłaty https://warszawa19115.pl/-/rejestracja-pojazdu-nowego-zakupionego-w-polsce

# ankieter

15.09.2020 20:27

Oczywiście, jak ktoś chce i pomyśli to zawsze znajdzie.
Chodzi o to aby " w drodze" do miejsca rezerwacji terminu napotkał taką informację, albo można też taką informację zamieścić w potwierdzeniu przesyłanym mailem.
Ludzie naprawdę nie są świadomi, że opłaty można robić przelewem. W świadomości społeczeństwa nadal jest przekonanie, że opłaty to tylko na miejscu, w urzędzie.

REKLAMA

# Baska

17.09.2020 20:25

Przecież prezydent Warszawy zakazał zatrudnienia osób a wręcz zwolnienia . A urząd nadal jest nieosiagalny jakaa paranoja

# Ale urwał!

28.09.2020 11:06

tylko pytam... to ci sami urzędnicy co po 16.00 latają po Lidlach i Biedronkach bez obawy o zarażenie się od obecnych tam klientów stojących w kolejce do kasy ???

# Akcyzawarszawa

18.02.2021 08:43

Potrzebujesz zarejestrować samochód zrobić akcyzę?
Pomożemy w każdej sprawie, 14 lat doświadczenia.
http://www.akcyzawarszawa.pl/

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy