Zapisy o północy. Ciężko o wolny termin w urzędzie dzielnicy
14 września 2020
- Trzeci miesiąc z rzędu "brak wolnych terminów" już od pierwszego dnia miesiąca. Na następny miesiąc nie zapisują. Czy ma ktoś zbędny termin do rejestracji pojazdów na Białołęce? - pyta zdesperowana mieszkanka na facebookowym forum "Białołęka - Platforma Sąsiedzka". Jak wynika z komentarzy, nie tylko ona ma problemy ze znalezieniem wolnego terminu. Co się dzieje?
- Ograniczenia w realizacji usług wynikają z konieczności zapewnienia bezpieczeństwa i wypełnienia wytycznych sanitarnych. Są to m.in. ograniczanie liczby klientów przebywających w siedzibie urzędu, obowiązek dezynfekcji rąk, zakrywania ust i nosa itp. - czytamy na stronie urzędu dzielnicy. Mieszkańcy dzielą się sposobami, jak - pomimo trudności - umówić się na wizytę w celu rejestracji pojazdu. Niektórym udaje się zapisać z dnia na dzień. Inni próbują bez skutku.
Trzeba dzwonić albo... czekać do północy
- Musisz tam dzwonić. Terminy mają, ale tylko przy zapisach przez telefon - odpowiada jeden z mieszkańców - lepiej zadzwonić, choć i tak długo się czeka.
- Dzisiaj w nocy były przez internet. Codziennie się pojawia jeden termin tak około 0:00 - doradza mieszkanka. Trzeba się dodzwonić lub doklikać.
- Musisz niestety wcześniej wstać. Mi udało się, jak musiałem wyjechać przed 8 i klepnąłem zapis online. Takie logowanie do urzędu doskonale zastępuje poranną kawę - radzi sąsiad.
Urząd odpowiada
- System rezerwacji wizyt na Białołęce działa i mieszkańcy mogą umawiać się na wizytę. Umożliwia rezerwację wizyty w terminie do 30 dni naprzód. 30 dnia, kilka minut po północy, system rezerwacyjny udostępnia mieszkańcom kolejne wolne terminy na kolejny dzień. Do usługi "Rejestracja pojazdów" jest sporo oczekujących i wszystkie wolne terminy rezerwowane są bardzo szybko. Mieszkańcy mają możliwość umówienia wizyty przez telefon. Staramy się, mimo ograniczeń związanych z koronawirusem, obsłużyć jak największą liczbę osób. Prosimy mieszkańców o wyrozumiałość - informują urzędnicy z wydziału prasowego ratusza m.st. Warszawy. Prawami jazdy, meldunkami czy rejestracją pojazdów zajmuje się miejskie Biuro Administracji i Spraw Obywatelskich, które ma delegaturę w każdej dzielnicy.
Przypominają także o możliwości załatwienia sprawy zdalnie - Trzeba pamiętać, że jest wiele spraw, które możemy załatwić bez konieczności przychodzenia do urzędu - poprzez ePUAP np. zawiadomienie o zbyciu lub nabyciu pojazdu lub inne, niezwiązane z komunikacją, jak np. wniosek o wydanie dowodu osobistego, zgłoszenie miejsca pobytu.
- Niezwłocznie po ustaniu stanu zagrożenia epidemicznego zostaną podjęte działania mające na celu przywrócenie pracy w Urzędzie m.st. Warszawy według zasad obowiązujących przed pandemią - dodają.
(kb)