Zajezdnia na Redutowej odżyje: dwa poziomy, sto miejsc na elektrobusy
11 lutego 2015
Miejskie Zakłady Autobusowe przygotowują się do reaktywacji "Redutowej". Za trzy lata będzie to najnowocześniejsza zajezdnia autobusowa w Polsce.
Pod koniec 2013 r. zajezdnia została zamknięta, choć MZA oficjalnie nazwały to "wygaszeniem". Pod koniec 2013 r. zajezdnia została zamknięta, choć MZA oficjalnie nazwały to "wygaszeniem". Wygaszeniem, bo - inaczej niż w przypadku zajezdni na Inflanckiej - nie sprzedano terenu, ale zaczęto planować przebudowę zakładu na nowocześniejszy. Teraz plany nabierają realnych kształtów.
- W najbliższym czasie zostanie rozstrzygnięty przetarg na projekt techniczny - mówi Adam Stawicki, rzecznik MZA. - Będzie on gotowy wraz z pozwoleniem na budowę w ciągu 18 miesięcy i zajezdnia zostanie przebudowana do roku 2018.
Jak będzie wyglądać nowa "Redutowa"? Ma pomieścić 250-300 autobusów (przed zamknięciem stacjonowało tam 190), znajdzie się tam pierwszy w Polsce dwupoziomowy garaż dla autobusów. Zajezdnia wchłonie także istniejącą stację paliw. Największą zmianą będzie jednak aż 100 miejsc do ładowania elektrobusów. MZA właśnie kupuje 10 pierwszych Solarisów Urbino 12 Electric. Będą one wyglądać praktycznie tak samo, jak autobusy kursujące już po Warszawie, ale ich napęd jest rewolucyjny. Czy lata 20-te upłyną na Redutowej pod znakiem elektrobusów?
DG