Franczyza jako droga do sukcesu - historia przedsiębiorcy, który wspiera innych
wczoraj
Rozpoczęcie własnej działalności to wyzwanie, które wiąże się często z dużymi kosztami i koniecznością budowania marki od podstaw. Dla wielu idealnym rozwiązaniem okazuje się franczyza, która daje możliwość prowadzenia własnego biznesu przy pełnym wsparciu franczyzodawcy. Jednym z przedsiębiorców, który odniósł sukces jest Krzysztof Liegmann, który od 2022 roku prowadzi swój sklep Żabka na warszawskim Żoliborzu. Dzięki zaangażowaniu i skutecznemu zarządzaniu, szybko zdobył zaufanie klientów i stał się ambasadorem franczyzy oraz mentorem dla nowych przedsiębiorców.
Warszawski Żoliborz - idealne miejsce na biznes
Żoliborz to jedna z najbardziej charakterystycznych i klimatycznych dzielnic Warszawy. Zabytkowa architektura, liczne parki i kameralna atmosfera przyciągają mieszkańców oraz turystów z całej stolicy. Właśnie tutaj, przy ulicy Toeplitza 2, znajduje się sklep Krzysztofa Liegmanna - miejsce, które stało się ważnym punktem na mapie Żoliborza.
- Prowadzenie sklepu na Żoliborzu to wyzwanie, ale też ogromna szansa. Klienci oczekują wysokiego standardu obsługi i wygody, a Żabka daje możliwość dostosowania oferty do potrzeb lokalnej społeczności - podkreśla Krzysztof Liegmann.
Od 2022 roku Liegmann z sukcesem zarządza sklepem, rozwijając go i dostosowując do zmieniających się trendów rynkowych. W jego Żabce można nie tylko zrobić szybkie zakupy, ale także skorzystać z szerokiego pakietu usług jak nadanie i odbiór paczki, wypłata gotówki, zakup paysafecard czy opłacenie rachunków. Dużą popularnością cieszy się bogata propozycja dań gotowych czy ciepłych posiłków z oferty gastronomicznej.
Ambasador franczyzy i mentor dla innych
Krzysztof Liegmann oprócz prowadzenia sklepu pełni również rolę ambasadora franczyzy, wspierając rozwój nowych punktów Żabki i pomagając przyszłym franczyzobiorcom w szkoleniach. W Polsce działa obecnie 63 ambasadorów, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i wspierają rozwój sieci.
- Żabka to społeczność przedsiębiorców, którzy pomagają sobie nawzajem. Dzięki temu rozwijamy się nie tylko jako osoby zarządzające sklepami, ale także jako zespół - podkreśla Liegmann.
Od marca br. zasiada także w Radzie Franczyzodawców, w której piastuje stanowisko Przewodniczącego. Rada to 15-osobowy niezależny organ doradczy dla zarządu spółki Żabka, który stanowią wybierani w demokratycznych wyborach przedstawiciele wszystkich franczyzobiorców współpracujących z siecią. Rada analizuje i ocenia projekty, inicjuje nowe pomysły, opracowuje koncepcje oraz przekazuje opinie franczyzobiorców. Skupia się na tworzeniu rozwiązań, które wspierają rozwój biznesów i usprawniają współpracę między franczyzobiorcami a firmą.
- To dla mnie duże wyróżnienie i szansa na realny wpływ na funkcjonowanie sklepów. Dzięki pracy w Radzie mogę współpracować z innymi franczyzobiorcami i przedstawicielami sieci, aby wprowadzać rozwiązania usprawniające codzienną działalność sklepów Żabka w całej w Polsce. - dodaje Liegmann.
Franczyza Żabki - dlaczego warto?
Wszyscy przedsiębiorcy, którzy zdecydują się przystąpić do sieci Żabka otrzymują gotowy lokal wraz z pełnym zatowarowaniem i wyposażeniem. Od początku mają również dostęp do wsparcia merytorycznego, serwisowego i technologicznego, w tym nowoczesnych narzędzi jak aplikacje Optiplan i Cyberstore, które ułatwiają zarządzanie sklepem. Otrzymują także pakiet niezbędnych szkoleń wprowadzających w ten biznes, w tym finanse, zarządzanie zasobami lidzkimi (HR) czy marketing. Niewątpliwie argumentem są także finanse - w 2024 r. ponad 86% franczyzobiorców Żabki osiągnęło 27 tys. zł lub więcej przychodu miesięcznie.
Żabka wspiera biznes w małych miejscowościach
Sieć oferuje franczyzobiorcom unikatowe na rynku zbiorowe ubezpieczenie Polisa na Biznes, które na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni ich od różnych nieprzewidzianych sytuacji mogących pojawić się podczas prowadzenia własnego biznesu i zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy. Przedsiębiorcy rozwijający swój biznes z Żabką w małych miejscowościach i na terenach wiejskich mogą liczyć na dodatkowe wsparcie sieci. Jednym z oferowanych rozwiązań jest program "Auto na start", który zapewnia samochód ułatwiający dojazd do placówki. Program ten jest skierowany do przedsiębiorców prowadzących sklepy w miejscowościach do 60 tys. mieszkańców i mieszkających na co dzień w innych lokalizacjach. Dodatkowym benefitem jest pakiet relokacyjny - comiesięczne wsparcie finansowe dla franczyzobiorców, którzy decydują się na przeprowadzkę, do miejscowości położonej w odległości co najmniej 70 km od miejsca zamieszkania.
Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza. Jeśli masz pytania i chciałbyś porozmawiać z franczyzobiorcami prowadzącymi swoje sklepy w Twojej okolicy, wejdź na https://www.zabka.pl/franczyzobiorcy-ambasadorzy/ i poszukaj kontaktu do przedsiębiorcy.