REKLAMA

Białołęka

wypadki »

 

Wypadek na Tarchominie. Tramwaje nie kursowały

  27 listopada 2019

alt='Wypadek na Tarchominie. Tramwaje nie kursowały'

Ruch na osiedlu w porannym szczycie został sparaliżowany z powodu kolizji.

REKLAMA

Dorośli spóźnieni do pracy, młodzież do szkoły, długie marsze do autobusów. Tak wyglądał dzisiejszy poranek na Tarchominie. Zdaniem naszych rozmówców, tym razem Zarząd Transportu Miejskiego nie stanął na wysokości zadania.

- Przez pół godziny nie pojawił się żaden autobus zastępczy - mówi nasza czytelniczka. - Wyjazd z osiedla był koszmarem.

Do wypadku z udziałem samochodu osobowego i tramwaju doszło około 7:30 na skrzyżowaniu Światowida i Botewa. W wyniku zderzenia ruch na torach był sparaliżowany przez ponad pół godziny.

Do tematu wrócimy, kiedy uda nam się ustalić, dlaczego ZTM nie zdążył uruchomić zastępczej linii autobusowej.

(red)

 

REKLAMA

Komentarze (25)

# tomy

27.11.2019 08:48

Gwoli ścisłości, wypadek i kolizja to dwa różne zdarzenia drogowe.
Albo kolizja, albo wypadek

# jan

27.11.2019 09:08

"Przez pół godziny nie pojawił się żaden autobus zastępczy". Najbliższa zajezdnia MZA znajduje się na ul. Stalowej, myślicie, że te autobusy się teleportują stamtąd w 3 minuty? Trzeba pomyśleć zanim się coś powie...

# Lotnik

27.11.2019 09:27

Naprawdę dajcie spokój z tym hejtem na ZTM.
Żona akurat jechała do pracy, posiedziała dosłownie 15 min w ciepłym tramwaju i wszystko ruszyło. Czy redaktor nie ma w ogóle jakiejkolwiek wyobraźni?? Jak można zorganizować dodatkowy tabor i obsadę kierowców w ciągu kilkunastu minut.
To co piszecie to jakaś dziecinada.

REKLAMA

# jaa

27.11.2019 10:07

#jan, najbliższa jest na Płochocińskiej, a po drugie zastępcze 'robią' z tych linii, które są w pobliżu;)

# Agnieszka

27.11.2019 14:56

Na Tarchominie, po oddaniu za 2 lata bloku molochu przy Lidlu, nikt do tramwaju nie wejdzie. Od lat trabimy, że zabranie autobusow 101 i E4 kursujacych przez most Połnocny, a zostawienie tylko jednego tramwaju nr.2 na osiedlu, ktorego wzrost mieszkańcow jest najwiekszy w Warszawie - jest chorym pomysłem, urojeniem ZTM. I odpowiedz zenujaca ze to by była niegospodarnosc jest kpina z Nas Mieszkancow! Przywrocenie na stałe autobusow do Metra Młocinu nie jest łaska tylko koniecznoscia na tym 50 tys.osiedlu!

 Matka_Sławka_z_Gdańska

27.11.2019 15:34, wpis modyfikowany 3 razy,ostatnio 28.11.2019 17:55

Za dwa lata, to tramwaj ruszy maksymalnie wypełniony ludźmi z osiedli przy Winnicy i elementem napływowym z północnych i północno wschodnich okolic warszawy. Na przystanku Nowodwory przysłowiowej szpilki się nie wciśnie. Motywowana do intelektualnego wysiłku w rozmowie z jednym uczestnikiem tutejszego forum, Matka wyliczyła, że z takiej pętli z prawdziwego zdarzenia, jaką będzie Winnica, TW zdecydują się do zagęszczenia kursów, że będzie ich 45 na godzinę. Taką częstotliwość mają skumulowane kursy kilku linii na odcinku Plac Zawiszy - Rondo Waszyngtona, proszę @Agnieszka. Tak często jeżdżą! Pomimo dwóch rond i kilku ruchliwych skrzyżowań po drodze, na trasie trudniejszej niż od nas do Młocin. Zatem? Jest rezerwa, ale tłoku i tak nie unikniemy.

REKLAMA

# Maciej_Szczerbaty

27.11.2019 17:34

do #Agnieszka, swoją drogą co za desperat tam będzie mieszkał przy torach tramwajowych... :) Lokalizacja bloku "cudowna"... Wciskają bloki gdzie się tylko da, bez jakiejkolwiek wyobraźni...

# observer

27.11.2019 20:40

Dojdzie jeszcze jedna wieś - wieżowiec przy samej pętli na przystanku Tarchomin Kościelny: 900 mieszkań to około 2000 mieszkańców i 500 psów. Jest przecież pozwolenie na budowę.

# mmmieszkaniec

27.11.2019 22:01

900 mieszkań? Przy obecnej pętli ma być 129 mieszkań. Te 900 to na Winnicy??? Dodanie autobusów, które będą stały w korku od Książkowej do mostu lub dalej, też nie jest rozwiązaniem idealnym. Więcej buspasów, nowa trasa tramwajowa lub metro. To jest oczywiście w marzeniach...

REKLAMA

# observer

27.11.2019 23:37

Sorry, faktycznie 129. Te 900 pomyliłem z jakimś innym artykułem. Trzeba je czytać bez pośpiechu. Sam się przestraszyłem taką ilością nowych mieszkańców; będzie ich tylko ze 300 i wszyscy mogliby pomieścić się w dwóch składach tramwajowych.

# MagdaR

28.11.2019 08:21

Oddawanie kolejnych bloków na Tarchominie to jedno, a dojdzie jeszcze rozbudowa torowiska na Winnice...nawet tramwaj kursujący co chwila nie obsłuży tyłu pasażerów. Może w końcu pójdą po rozum do głowy.

# User6

28.11.2019 12:01

#MagdaR napisał(a) 28.11.2019 08:21
...nawet tramwaj kursujący co chwila nie obsłuży tyłu pasażerów. Może w końcu pójdą po rozum do głowy.
Może tak, a może nie.
Nawet jeśli tak, to nie od razu, a dopiero po badaniach. Potem może nastąpi "etap koncepcyjny". A my będziemy czekali.
I jak tu nie narzekać...

REKLAMA

# aldona8878

29.11.2019 13:55

#User6 napisał(a) 28.11.2019 12:01

Może tak, a może nie.
Nawet jeśli tak, to nie od razu, a dopiero po badaniach. Potem może nastąpi "etap koncepcyjny". A my będziemy czekali.
I jak tu nie narzekać...

to przeprowadźcie się na Bemowo jak wam źle z tramwajem co 2 minuty.

 Matka_Sławka_z_Gdańska

02.12.2019 18:17, wpis modyfikowany 7 razy,ostatnio 02.12.2019 20:59

Tak usterka, to jeszcze nie kataklizm, ale... może być gorzej?
Proszę tylko spojrzeć (tuStolica), co ludziom z drugiej strony rzeki chodzi po łbach. Chcą oni, aby tramwaje 2 i 6 miały dodatkowy przystanek "przed Galerią Młociny", czyli jak Matka rozumie, na odcinku Zajezdnia Tramwajowa - Pętla Młociny. Proszę wyobrazić sobie, że czas potrzebny na dojazd do Metra wydłuży się o kolejne minuty....
I teraz. Proszę sobie wyobrazić, że na przykład radni Bielan nie zajmują się kwestiami wiary i ekspozycji krzyży na ścianach świeckich budynków, a lobbują. Na razie Tramwaje Warszawskie pomysł odrzucają, ale być może oni tam, ci radni wpadną na pomysł i obudują ideę argumentacją taką, że oto w tym miejscu, gdzie oni planują ten przystanek, lata temu pewien dysydent wyzwania mojżeszowego rozstawiał swoją garkuchnię i wydawał robotnikom zwalnianym z huty pożywną ogórkową z wkładką w miskach, a hutę , gdy siorbali łychami, sprzedano Hindusowi....a co? Pismo poprze związek zawodowy, miejscowy pop i harcerze. Cały hufiec, dajmy na to...
I co?
Kiedyś tak było z autobusem 510, gdy ruszał spod Dworca Centralnego i miał do Tarchomina 9-10 przystanków. Ale zaraz na jego trasie wykwitły różne radne, radni i znajomi królika, i szybciutko przybyły dalsze 3-4 przystanki. Cóż? Jakąś satysfakcję mieli z tego na pewno emeryci dojeżdżający z wózeczkami zakupowymi i siatkami-reklamówkami pod Halę Mirowską, by zakupić tam warzywa, owoce i ćwiartkę kurczaka na rosół, by przeżyć tydzień. W starym, wysokim ikarusie wymiana pasażerów z dysfunkcjami ruchu i obłożonych siatami, z których wystawała nać marchwi i dorodny szczypior cebuli...hm?
Ale to już zupełnie inny temat, a raczej wspomnienie Matczynej dyskusji tutaj z pewnym wrażliwym, ale mało eleganckim Mężczyzną.
Poleca Matka państwu Radnym temat tego przystanku!
Zaproponujcie może tym z Bielan, że zgadzacie się na krzyż w tym miejscu. Że tak Matka powiedzą.... :)

# zipa.dumna

03.12.2019 01:25

Tyle, że przystanek przed Galerią Młociny to niezły pomysł, ale powinien powstać ZAMIAST przystanku Zajezdnia Żoliborz. Obawiam się jednak, że tramwajarze nie zgodzą się na przesunięcie przystanku, bo mieliby o 300 m dalej do pracy. Dla nich lepiej, że to klienci Galerii muszą maszerować.
Podobnie kiedy powstał przystanek przy Galerii Północnej (Śreniawitów), to powinien zniknąć przystanek Stare Świdry. Obecnie mało kto korzysta z tego przystanku, bo z większości okolicznych bloków bliżej jest do Śreniawitów lub innych przystanków.

REKLAMA

 Matka_Sławka_z_Gdańska

03.12.2019 10:11, wpis modyfikowany 1 raz,ostatnio 03.12.2019 18:05

#zipa.dumna napisał(a) 03.12.2019 01:25
Tyle, że przystanek przed Galerią Młociny to niezły pomysł, ale powinien powstać ZAMIAST przystanku Zajezdnia Żoliborz. Obawiam się jednak, że tramwajarze nie zgodzą się na przesunięcie przystanku, bo mieliby o 300 m dalej do pracy. Dla nich lepiej, że to klienci Galerii muszą maszerować.
Podobnie kiedy powstał przystanek przy Galerii Północnej (Śreniawitów), to powinien zniknąć przystanek Stare Świdry. Obecnie mało kto korzysta z tego przystanku, bo z większości okolicznych bloków bliżej jest do Śreniawitów lub innych przystanków.

To prawda. Takie roszady są jak najbardziej dopuszczalne. Ale tu jest mowa o dodatkowym przystanku.

# To nie takie proste

03.12.2019 13:02

Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 27.11.2019 15:34
TW zdecydują się do zagęszczenia kursów, że będzie ich 45 na godzinę. Taką częstotliwość mają skumulowane kursy kilku linii na odcinku Plac Zawiszy - Rondo Waszyngtona, proszę @Agnieszka. Tak często jeżdżą! Pomimo dwóch rond i kilku ruchliwych skrzyżowań po drodze, na trasie trudniejszej niż od nas do Młocin. Zatem? Jest rezerwa, ale tłoku i tak nie unikniemy.
45/h to ok. 1,5 więcej niż dzisiaj. Jeżeli weźmiemy pod uwagę, że te tramwaje przecinają wylotówki z Tarchomina w ich newralgicznych miejscach (np. wjazd na Most SC, czy dojazd Światowida do Modlińskiej), to mam wątpliwości, czy nie byłby to kompletny paraliż :). Każdy kto już dziś stanie o odpowiedniej porze na skrzyżowaniu Światowida i Mysliborskiej wie o czym piszę.
Ps. Nigdy tego nie liczyłem, ale idę o zakład, że np. torowisko na takim rondzie de Goulle przecina w godzinach szczytu wielokrotnie mniej pojazdów niż torowisko przy wjeździe na Most SC....Zatem tam 45/h może jeszcze się zmieścić, ale u nas ...?

 Matka_Sławka_z_Gdańska

03.12.2019 18:02, wpis modyfikowany 6 razy,ostatnio 03.12.2019 18:15

To nie takie proste? @To nie takie proste, a czemu? Czyta Pan/Pani, to co zresztą cytuje? Taką częstotliwością przejazdu tramwajów obłożone jest torowisko na trasie powtarzam: Plac Zawiszy-Rondo Waszyngtona. Tam te tramwaje stają na regulowanych fazami świateł wspomnianych rondach i na skrzyżowaniu Alei z Kruczą. A dodatkowo, na odcinku od Muzeum WP do Brzegi Wisły, tam gdzie wiadukt przechodzi w most obowiązuje ograniczenie prędkości, ze względu na hałas wiaduktu...
Matka, tak się szczęśliwie składa, dysponuje mieszkaniami zarówno tu, jak i ścisłym Centrum miasta, jak i na Ursynowie, wie co pisze i co napisała.
A skoro Pan/Pani tego nie policzył(a), proszę policzyć. Co do jednego zgoda. Wjazd/Zjazd tramwaju z mostu MSC powinien być za Myśliborską, a nie przed nią....wiem, ale cóż. To pokpiono w projekcie i krytyka tego obecnego rozwiązania trwała już tutaj zanim wbito łopaty pod budowę. Jest zatem, jak jest. A jest miasto i komunikacja publiczna musi mieć priorytet. Czy to nam się podoba, czy nie, trzeba to zaakceptować.
Poza tym? Skoro już o moście mowa....Matka zawsze tu podkreśla i będzie podkreślać, że wszystkie te dzisiejsze rozwiązania na naszym terenie służą potokowi aut (w tym wypadku) z Modlińskiej, a więc są dla wygody Legionowa, Serocka, Nasielska itd. A nie Tarchominowi, który jak stał, tak stoi w korkach! To samo będzie z tramwajem z Winnicy. Pozdrawiam!

REKLAMA

# to nie takie proste

04.12.2019 08:35

Matka_Sławka_z_Gdańska napisała 03.12.2019 18:02

No ja czytam, a TY? Powinieneś zrozumieć wówczas, że przecinanie przez tramwaje wylotówek z Tarchomina z częstotliwością 2 razy 45/h może mieć ze względu na natężenie ruchu na tychże wylotówkach dużo gorsze konsekwencje dla płynności ruchu niż ma to np. miejsce na Kruczej, czy Nowym Świecie lub Marszałkowskiej.
Wyobraź sobie, że ktoś przebudował most Gdański i teraz torowisko idzie nie wiaduktem nad Wisłostradą lecz przecina Wisłostradę. I niech teraz ktoś wpadnie na pomysł, by przez to torowisko jeździły tramwaje z częstotliwością 2 razy 45/h., tak, jak to ma miejsce w Al. Jerozolimskich. Można? Można! Ale jaki to byłby problem dla polowy Warszawy! Spójrz na sprawę z szerszej perspektywy. W życiu, to nie jest takie proste, że jeżeli jakieś rozwiązanie jest akceptowalne w jednym miejscu, to będzie akceptowalne we wszystkich innych. Ps. co do ostatniego akapitu, a także co do tego, ze komunikacja publiczna powinna mieć priorytet to zgoda, z tym, że nie o tym tu było...

 Matka_Sławka_z_Gdańska

04.12.2019 09:49, wpis modyfikowany 2 razy,ostatnio 04.12.2019 09:51

To takie proste! O tym właśnie jest mowa. O komunikacji publicznej. Z tego też powodu z takim, a nie innym potokiem tramwajów trzeba będzie się liczyć. W przeciwnym razie....część z nas tramwajami nie pojedzie do metra. Winnica, to potężne skupisko ludzi, dojdą przyjezdni....Oczywiście, sprawę musi rozwiązać ZTM. Jak? Można równie przyjąć, że nie dołoży więcej kursów. Bo wjazd dla prywatnych aut na most okaże się ważniejszy od realizacji usługi. Do tego wystarczy choćby jeden, ktoś "ważny" dojeżdżający stąd do Centrum autem....prawda? Ale na razie kogoś takiego nie widać. Na szczęście!
Tu natomiast już dzisiaj powinno się myśleć, jak zorganizować wjazd na most, tak aby ominąć krzyżowanie z tramwajami. Chociażby!
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break