Wydział komunikacji zatłoczony? Umów się przez internet
17 października 2018
- Czy skończą się czasy, w których trzeba będzie odstać swoje w ogromnej kolejce, by załatwić urzędowe sprawy? - pyta poirytowany mieszkaniec. Otóż okazuje się, że jest na to szansa. Wystarczy skorzystać z systemu rezerwacji wizyt lub nie przychodzić do urzędu w... poniedziałki.
- Obsługa w urzędzie dzielnicy Targówek to kpiny z obywateli. 30 osób w kolejce do wydziału komunikacji i rejestracji pojazdów to brak poszanowania dla mieszkańców. Kolejka na trzy godziny, a okienka co chwilę zamykane - skarży się na facebookowej grupie pan Waldemar. - Wydział komunikacji na Targówku jest chyba najgorszy w mieście. W żadnym innym nie spotkałem się z aż takimi absurdalnymi kolejkami, a liczba okienek jest raczej dla szpanu, bo czynne jest jedno, góra dwa - dodaje Marcin. - Ursynów jest większy od Targówka, a takich kolejek nie ma. Godzina, max półtorej - bez umawiania i wychodzisz z urzędu z zarejestrowanym autem. Na Woli czeka się jednak nawet cztery godziny, mimo czterech otwartych okienek - opisuje pani Ela.
Byle nie w poniedziałek
Rzecznik urzędu na Targówku uważa, że praca wydziału komunikacji odbywa się normalnie, a kolejki wynikają... z przyzwyczajeń ludzi. - Z reguły w wydziale komunikacji na dyżurach są trzy lub cztery osoby. Zwykle jednak najwięcej osób przychodzi załatwić sprawę w poniedziałki. Wówczas wiadomo, że urzędnicy szybko nie obsłużą tak wielu zainteresowanych, którzy przyszli do urzędu w jednym momencie. A przy różnych sprawach czasami trzeba też przejść do archiwum, wówczas wydłuża się czas obsługi i sama kolejka. Jednak z reguły kolejek nie ma - ocenia Rafał Lasota, zachęcając mieszkańców do korzystania z systemu rezerwacji wizyt.
Jak to działa?
System rezerwacji umożliwia sprawdzenie aktualnego stanu kolejek oraz umówienie wizyty. Aby umówić się na konkretny dzień i godzinę wystarczy wejść na stronę rezerwacje.um.warszawa.pl i kliknąć w zakładkę "Rezerwuj wizytę". Następnie wybieramy odpowiednią grupę spraw, a w nowo otwartym okienku zaznaczamy miesiąc, dzień i godzinę planowanej wizyty. Po wypełnieniu formularza i zatwierdzeniu wprowadzonych danych wyświetli się potwierdzenie rezerwacji, które można wydrukować. W przypadku podania adresu e-mail i/lub numeru telefonu system wyśle potwierdzenie rezerwacji wizyty. W wybranym dniu, co najmniej 10 minut przed umówionym spotkaniem, należy za pośrednictwem klawiatury numerycznej umieszczonej obok automatu biletowego wpisać numer identyfikacyjny, przydzielony w trakcie procesu rejestracji. Zostaniemy obsłużeni bez kolejki.
(DB)