Wkrótce rozkopią Bielany
14 maja 2010
Za półtora roku na dobre mają ruszyć prace przy budowie odcinka trasy S7 w kierunku Gdańska, która na terenie Bielan przetnie Wólczyńską, Arkuszową, Kwitnącą, Księżycową oraz sieć ulic dojazdowych na Chomiczówce.
Bielańskie szczegóły
Na terenie Bielan trasa będzie przebiegać po zachodniej stronie cmentarza na Wól-ce Węglowej, a dalej pomiędzy osiedlem Chomiczówka a Fortem Wawrzyszew. Od węzła Kolejowa do rejonu ulicy Wóycickiego droga zostanie poprowadzona po po-ziomie terenu, z wyjątkiem ul. Estrady, gdzie będzie podniesiona dla przepusz-czenia ruchu lokalnego. Nad ulicą Wóycickiego oraz w węźle Janickiego jezdnia zo-stanie puszczona po estakadzie. W rejonie osiedla Chomiczówka droga S7 aż do rejonu przecięcia z trasą AK (węzeł "NS") będzie przebiegać w tunelu.W rejonie północnej granicy cmentarza na Wólce Węglowej zaprojektowane jest połączenie pomiędzy ul. Dziekanowską i Estrady, które będzie mieć skrzyżo-wanie z ul. Trenów. Projektowany łącznik ma przechodzić pod trasą drogi S7. Cały obszar Wólki Węglowej będzie obsługiwany przez istniejącą ul. Wólczyńską, która zostanie przedłużona do ul. Trenów, co utworzy nowy ciąg pomiędzy trasą S7 a granicą cmentarza.
Korytarz projektowanej trasy na terenie Bielan będzie przecinał ulicę Wólczyń-ską, Arkuszową, Kwitnącą, Księżycową oraz sieć ulic dojazdowych na Chomiczów-ce.
- Wszystkie grunty leżące w liniach rozgraniczających inwestycji, na mocy specustawy automatycznie przejdą na własność Skarbu Państwa. Jak będzie goto-wy projekt budowlany, będzie dokładnie wiadomo, które działki miasto będzie mu-siało przejąć - tłumaczy Małgorzata Tarnowska.
Połączą z mostem
W kwietniu pisaliśmy, że bielańscy radni chcą połączenia S7 z trasą mostu Północ-nego. Padła propozycja, aby połączenie poprowadzić w tunelu na całej długości ul. Księżycowej. Tę inwestycję z pewnością blokowaliby mieszkańcy Chomiczówki, którzy przez ponad 10 lat protestowali przeciwko budowie trasy S7 na odcinku wy-lotowym z Warszawy.Dowiedzieliśmy się jednak, że miasto ma już pomysł na połączenie obu tras. - Mogłoby do tego dojść na tyłach Chomiczówki. Szczegółowe dane na temat tej inwestycji nie są mi jednak znane - mówi nieoficjalnie Tomasz Kunert, rzecznik ko-ordynatora warszawskich remontów. Na pomysł połączenia tras otwarta jest rów-nież GDDKiA. - My swój projekt już mamy. Nie wiemy jednak, czy miasto ma już gotowy projekt trasy mostu Północnego na całym przewidzianym odcinku - mówi Małgorzata Tarnowska.
Z mapy wariantu II trasy N-S zmieszczonej na stronie SISKOM-u wynika, że do połączenia obu tras miałoby dojść przy węźle "Janickiego" na skrzyżowaniu z ul. Wólczyńską, równolegle do ul. Arkuszowej.
Jak wiadomo od koncepcji do realizacji jeszcze daleka droga. Zwłaszcza że miasto nie ma jeszcze nawet gotowej dokumentacji budowy trasy mostu Północne-go na zachodnim odcinku.
- Na jej przygotowanie potrzebne są miliony złotych. Jeśli miasto będzie miało pieniądze, to opracowanie projektu budowy trasy mostu Północnego na zachód, tj. od węzła Młociny do ul. Wólczyńskiej, zlecimy dopiero po 2012 r. - tłumaczy Agata Choińska, rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych.
Anna Przerwa