REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Kobiałka: pasażerowie chcą więcej kursów i dłuższych tras

  21 marca 2023

alt='Kobiałka: pasażerowie chcą więcej kursów i dłuższych tras'
źródło: Warszawski Transport Publiczny

Więcej kursów i zmiany tras dla dwóch autobusów linii 226 i 234 obsługujących Kobiałkę? Taki pomysł z pewnością spodobałby się mieszkańcom rozbudowujących się osiedli na północnej Białołęce.

REKLAMA

Radna Danuta Zaleska zwróciła się na prośbę mieszkańców o przedstawienie danych w zakresie obłożenia linii 226 i 234. Jej zdaniem skierowanie linii 226 na pętlę Augustów poprawiłoby dostęp do komunikacji miejskiej mieszkańcom osiedli Zielona Dolina i Greenwood położonych w okolicach ul. Zdziarskiej. 132 na starej trasie? ZTM: "Mieszkańcy osiedla Derby by na tym stracili" 132 na starej trasie? ZTM: "Mieszkańcy osiedla Derby by na tym stracili"
Czy linia 132 powinna powrócić na trasę uwzględniającą mieszkańców osiedli Lewandów, Pod Akacją czy Przy Rzeczce? Zapewne część pasażerów by się ucieszyła, jednak Zarząd Transportu Miejskiego nie widzi takiej potrzeby argumentując, że straciliby na tym mieszkańcy dużego osiedla Derby.

Komunikacja miejska na Białołęce

Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, liczba pasażerów korzystających z linii 234, która obecnie dojeżdża do pętli Augustów, jest niewielka. Maksymalne zaobserwowane napełnienie tylko w jednym, porannym kursie w kierunku Żerania Wschodniego przekraczało 30 osób (na odcinku między przystankami Szlachecka i Żerań Wschodni). Autobusy obsługujące linię mają po 60 miejsc. Napełnienie w pozostałych porach dnia oraz na innych odcinkach trasy, tak jak i napełnienie autobusów jadących w przeciwnym kierunku, było znacznie mniejsze. W zdecydowanej większości przypadków autobusami jechało po kilka osób.

- Dlatego kierowanie tam dodatkowej linii jest w naszej ocenie bezzasadne - wyjaśnia ZTM.

Zapraszamy na zakupy

226 na nowej pętli

- Ponadto zmiana trasy linii 226 wymagałaby skierowania do jej obsługi dodatkowych autobusów. Obecnie nimi nie dysponujemy - informuje ZTM.

Z kolei wydłużenie trasy bez zwiększenia liczby pojazdów obsługujących linię spowodowałoby spadek jej częstotliwości kursowania.

- Byłoby to niekorzystne dla mieszkańców osiedla Zielona Dolina podróżujących linią 226. Maksymalne zaobserwowane napełnienia autobusów na tej linii sięgały 50 osób (w 100-miejscowym autobusie). Mając na względzie powyższe okoliczności, obecnie nie planujemy wydłużania trasy linii 226 - dodaje ZTM.

Jednak ZTM docelowo planuje skierowanie linii do nowej pętli, która powstanie w rejonie skrzyżowania ulic Verdiego i Jarzębinowej.

REKLAMA

326 połączy linie metra

ZTM ma jeszcze jedną informację dla mieszkańców rejonów Kobiałki i pobliskich osiedli przy Zdziarskiej. Obecnie kursujący ze stacji metra Marymont autobus za jakiś czas swoją trasę będzie rozpoczynał na Bródnie.

- Po zakończeniu prac kanalizacyjnych w rejonie ul. Kobiałka i po przywróceniu pełnej przejezdności skrzyżowania ul. Kobiałka z ul. Ruskowy Bród planujemy również zmianę trasy linii 326. Umożliwi ona bezpośredni dojazd z przystanku Verdiego do stacji metra Bródno - zapowiada ZTM.

(db)

.
 

REKLAMA

Komentarze (2)

# SMRÓD URZĘDNICZEGO BEZMÓZGOWIA

27.03.2023 22:39

Daleka Białołęka skazana jest na komunikacyjny niebyt. Nie ma miejsca na budowę czegokolwiek co by potrafiło ulepszyć dojazd. A nawet gdyby było, to by to powstało najwcześniej w drugiej połowie XXI wieku.

# EvilD

05.04.2023 11:20

Urzędnicy jak widać już od dawna zakładają, że ludzie po prostu wolą samochody i dlatego nie opłaca się puszczać autobusów na Białołękę.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA