Ważna ulica opóźniona? Czeka na nią Zielona Białołęka
12 maja 2016
Na dzisiejszej sesji radni Białołęki będą głosować nad przesunięciem budowy ważnej ulicy we wschodniej części dzielnicy aż o dwa lata.
- Budowa ulicy Siecznej, po której miałby jeździć autobus komunikacji miejskiej, to kluczowa inwestycja drogowa dla Lewandowa, która powinna zostać zrealizowana jak najszybciej, czyli w ciągu najbliższych dwóch lat - mówi były burmistrz Piotr Jaworski. - Pieniądze na budowę tej drogi, zapisane na lata 2016-2018, są już od marca w budżecie dzielnicy. Trudno zrozumieć propozycję odsunięcia budowy tej drogi do roku 2020. Mam nadzieję, że zapowiadane przeze mnie w grudniu fundusze na budowę w przyszłej kadencji basenu na Zielonej Białołęce i czterech nowych szkół zostaną wpisane do budżetu.
- Zdajemy sobie sprawę, że budowa Siecznej to ważna inwestycja, na którą mieszkańcy czekają - odpowiada wiceburmistrz Jacek Poddębniak. - Dlatego bezwzględnie będzie realizowana, a zmiana polega wyłącznie na wydłużeniu czasu jej realizacji. Zmiana wynika z faktu, że bardzo pilnie były potrzebne dodatkowe środki na przebudowę Ostródzkiej w rejonie powstających placówek oświatowych. Przy Hemara trwa rozbudowa przedszkola, a przy Warzelniczej - budowa szkoły podstawowej i gimnazjum dla 1600 dzieci. Planujemy uruchomienie komunikacji autobusowej na Hemara, stąd konieczność kompleksowej przebudowy układu komunikacyjnego dwóch skrzyżowań: Ostródzkiej z Hemara oraz Ostródzkiej z Projektowaną 14 KL (nowym fragmentem Berensona) wraz z budową nowego przebiegu Berensona oraz dodatkowymi pasami ruchu (lewo- i prawoskręty) z ulic Ostródzkiej, Hemara i Berensona. Urząd jest zobowiązany do przestrzegania dyscypliny finansów publicznych, dlatego formalnie ta zmiana w Wieloletniej Prognozie Finansowej musi zbilansować budżet w przyznanych limitach na poszczególne lata. Zrobimy jednak wszystko, by przyspieszyć prace nad budową Siecznej w pierwszej kolejności wykorzystując oszczędności i dzieląc inwestycję na etapy. Na szczęście mieszkańcy Lewandowa właśnie zyskali nową ulicę Kartograficzną, która znacząco poprawiła obsługę komunikacyjną tego rejonu.
Zdaniem części radnych najważniejszym powodem opóźnienia Siecznej jest wpisanie do budżetu ulice Wadowickiej, Brzezińskiej i Chudoby, znacznie mniej istotnych dla układu komunikacyjnego Białołęki.
- W okolicy Siecznej już dziś mieszka ok. 6 tys. osób, a przy trzech wpisanych ulicach w sumie co najwyżej kilkaset. - mówi anonimowo jeden z radnych. - Sieczna jest ulicą, po której ma kursować komunikacja miejska. Opóźnianie jej jest nieodpowiedzialne.
Ostateczny głos, jak zawsze, należeć będzie do Rady Warszawy.
(dg)