REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

Wawer zbuduje kilka P+R na linii otwockiej?

  15 lutego 2012

alt='Wawer zbuduje kilka P+R na linii otwockiej?'

Park&ride w Wawrze działa już od dwóch tygodni, a do końca lutego kolejne miejsca dla zmotoryzowanych powstaną w Falenicy. Nie będzie to zapowiadany przez ZTM park&ride, bowiem jego budowa stanęła pod znakiem zapytania.

REKLAMA

Kierowcy z Falenicy cieszyli się na myśl o nowym parkingu P+R, który miał powstać przy stacji PKP. Radość nie trwała długo, ponieważ okazało się, że są problemy z lokalizacją. Zarząd Transportu Miejskiego czeka na rozstrzygnięcia sądowe. - Po odrzuceniu przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze skargi mieszkańców na lokalizację parkingu, zaskarżyli oni decyzję do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie ma jeszcze wyroku, więc inwestycja jest wstrzymana - informuje Paweł Olek z ZTM.

Na szczęście urząd dzielnicy postanowił wziąć sprawy w swoje ręce i bez oglądania się na Zarząd Transportu Miejskiego chce wybudować własne miejsca postojowe.

800 tys. zł kosztuje przygotowanie 57 miejsc postojowych w Falenicy.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, do końca lutego zakończą się prace przy parkingu w Falenicy. Powstaje on w rejonie ulic: Patriotów, Bystrzyckiej, Walcowniczej, a więc blisko bazaru i stacji PKP, we wschodniej części centrum Falenicy, dotychczas zaniedbanej. - Będzie kosztował ok. 800 tys. zł. Ma mieć 57 miejsc postojowych - mówi Andrzej Murat, rzecznik wawerskiego ratusza.

Dodaje też, że na wiosnę odłożono, ze zrozumiałych względów, nasadzenie nowych drzew i krzewów.

To nie koniec planów dzielnicy. Urząd chce wystąpić do PKP o umożliwienie parkowania pojazdów przy torach, w pasach, którymi dysponują kolejarze. Dotyczyłoby to Radości, Międzylesia oraz Gocławka.

- Jesteśmy przychylnie nastawieni do tego typu samorządowych inicjatyw. Problemem może okazać się tylko infrastruktura podziemna. Wówczas nie wyrazimy zgody na stałe utwardzenie terenu, ale na przykład wysypanie tłuczniem będzie możliwe. Trudno mówić konkretnie w tym momencie, ponieważ każdy przypadek jest analizowany oddzielnie - mówi dyrektor Zakładów Linii Kolejowych Jan Telecki.

Anna Sadowska

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# jonasz

15.02.2012 09:52

Kurczę, to już kolejna dobra (?- tak też kończy się tytuł) wiadomość, po tym jak dziennikarze stołeczni (też muszą z czegoś żyć i o czymś pisać) podali, że plan uchwalenia Międzyleskiego City jest już bliski finału (? - to w ramach asekuracji). Oczywiście temat kameralnych parkingów wywołał jeden z radnych Wawra, bo też widać, że Józefów i Otwock nie próżnują i idzie to znacznie szybciej niż budowa P&R, które musi potem otwierać stołeczny establishment. To jeżeli tak dobrze idzie nam to budowanie (w końcu mamy kryzys, a nie wybory), to proszę jeszcze władzę o wybudowanie ronda w Falenicy, bo o nim zapomniano (pewnie dlatego, że do wyborów jeszcze 3 lata:()

# AmAm

16.02.2012 13:07

Z budowanego w Falenicy parkingu największy pożytek będzie miał dom handlowy "Fala", w sąsiedztwie którego zostanie zbudowany. Potencjalni pasażerowie PKP aby dostać się z parkingu usytuowanego w centrum Falenicy na perony będą musieli albo:
- przejść 2 ruchliwe ulice, a następnie ignorując zakazy przejść narażając się na niebezpieczeństwo po torach na perony lub;
- po przejściu 2 ruchliwych ulic udać się kilkaset metrów wąskim chodnikiem wzdłuż ruchliwej jezdni do położonego na drugim końcu stacji tunelu i wejść bezpiecznie na perony. (Tematu stanu w jakim jest tunel nie poruszam).
Parking mógłby tymczasem powstać nie w centrum Falenicy lecz na miejscu nieużywanej od kilkunastu lat ogromnej rampy kolejowej. Obecnie rampa zamieniona jest na prowadzony przez prywatną firmę skład materiałów budowlanych.
Czy widział kto aby centra miejscowości zamieniać na parkingi? Czy nie powinny być one zagospodarowane obiektami użyteczności publicznej? Falenica straci szansę na rozsądne rozwiązania urbanistyczne. Oczywiście ten parking jeśli powstanie w tym miejscu będzie i tak postępem w stosunku do stanu obecnego.
Zgrozę budzi jednak brak zabezpieczonego wejścia (wytyczone w bezpiecznej odległości od torów chodniki i barierki) na perony od strony planowanego parkingu. PKP tego pewnie nie zrobią a ludzie nie będą nadkładać drogi aby okrążyć stację i dotrzeć do tunelu. To, że na tych torach zginą ludzie jest tylko kwestią czasu.

# Jestem z Wawra

24.02.2012 19:31

P+R - JESTEM NA TAK, ale czy można zrobić "coś" z tym upiornym przejściem podziemnym w Wawrze??? ono jest jak z 'innej bajki"?

REKLAMA

# zyczliwy

24.06.2012 23:16

Telecki, nie Terlecki;)
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA