Warszawiacy zostali w domach. Jak zawiesić Kartę Miejską?
16 marca 2020
Tysiące pasażerów z dnia na dzień przestało korzystać z opłaconych wcześniej biletów 30- i 90-dniowych.
Pasażerowie warszawskiej komunikacji miejskiej, którzy zakodowali bilety na Kartach Miejskich tuż przed wprowadzeniem stanu zagrożenia epidemicznego, mogą czuć się poszkodowani. 30- i 90-dniowe kontrakty pozostaną w dużej mierze niewykorzystane... chyba, że skorzystamy z możliwości zwrotu.
- W ostatnich dniach zauważalna liczba pasażerów postanowiła zrezygnować z biletu długoterminowego - mówi Tomasz Kunert, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. - Żeby dokonać zwrotu, należy udać się do punktu obsługi klienta. Niestety zdalne zawieszenie kontraktu jest niemożliwe z powodów technicznych.
10 punktów wciąż działa
W pierwszej kolejności musimy sprawdzić, który z najbliższych punktów obsługi jest aktualnie czynny. Na czas epidemii ZTM zamknął połowę z nich a niektóre zmieniły godziny pracy.
- Czynnych jest 10 punktów: przy Żelaznej 61, na stacjach M1 Służew, Politechnika, Centrum, Świętokrzyska, Ratusz Arsenał, Dworzec Gdański, Plac Wilsona, Młociny, na stacji M2 Dworzec Wileński oraz w centrum handlowym Blue City - informuje ZTM.
Zwrot od ręki
W ostatnich dniach w punktach obsługi nie ma kolejek, więc wizyta prawdopodobnie nie zajmie nam dużo czasu. Jeśli w kasie nie zabraknie gotówki, zwrot niewykorzystanej kwoty odbierzemy na miejscu; w innym razie konieczne będzie wypełnienie formularza i oczekiwanie na przelew. Niezależnie od formy płatności ZTM nie potrąci żadnej opłaty manipulacyjnej.
- Jeżeli kodowanie biletu odbywało się w krótkim czasie przed chęcią zwrotu kontraktu, dane dotyczące sprzedaży mogą nie być jeszcze dostępne - zastrzega ZTM. - Należy wówczas złożyć na miejscu pisemną reklamację.
Rozwiązanie awaryjne
Drugą opcją jest czasowe zamrożenie ważności biletu, bez zwrotu pieniędzy. Można to zrobić bez wychodzenia z domu, wysyłając na adres ztm@ztm.waw.pl wiadomość pt. "zawieszenie biletu" i podając numer Karty Miejskiej. Żeby ponownie aktywować bilet, konieczna będzie wizyta w punkcie obsługi.
(dg)