Przebudowa Dworca Zachodniego nabiera tempa. Coraz więcej pociągów na objazdach
25 marca 2021
Przed nami kolejny etap przebudowy najruchliwszego dworca w Polsce. Od piątku 26 marca więcej pociągów pojedzie przez Dworzec Gdański.
Przebudowa Dworca Zachodniego nabiera tempa. 26 marca wyłączone z użytku zostaną dwa perony dla pociągów dalekobieżnych: nr 6 i 7. Następnie Budimex rozpocznie rozbiórkę peronów i sąsiadujących z nimi torów. Prace wymagają także wstrzymania ruchu pociągów na jednym z dwóch torów linii dalekobieżnej pomiędzy Warszawą Zachodnią a Warszawą Centralną.
Remont Dworca Zachodniego
Przebudowa dworca wymusza zmianę trasy wielu pociągów. Kolejarze proszą, by przed wyjazdem z Warszawy sprawdzać szczegóły połączenia na stronie portalpasazera.pl oraz na stronie przewoźnika. Lista pociągów kursujących objazdami jest dostępna również na stronie PKP Intercity (intercity.pl/wwk).
- Na budowie pracuje obecnie ponad 70 podwykonawców i dostawców, 550 osób i 150 jednostek sprzętu - podsumowują PKP Polskie Linie Kolejowe. - Dotychczas wykonawca przygotował już pylony nowego przejścia nad peronami. W połowie kwietnia rozpocznie się nasuwanie na konstrukcje elementów kładki. W obszarze stacji Budimex usunął ponad 100 kolizji podziemnych instalacji. Postępuje budowa ścian szczelinowych podziemnej konstrukcji stacji aż do głębokości 26 metrów pod gruntem, czyli na głębokość 8-piętrowego budynku. Ściany szczelinowe wypełni ponad 30 tys. m3 betonu.
Aby skrócić czas dojścia do czynnych peronów od strony Woli, Budimex uruchomił dla podróżnych elektrycznego meleksa. Pojazd zabiera sześć osób i kursuje między pętlą autobusową na Tunelowej a peronem 8.
Warszawa Zachodnia - przebudowa
Według zapowiedzi PKP PLK przebudowa Warszawy Zachodniej i modernizacja linii średnicowej to jedna z najbardziej ambitnych koncepcji kolejowych ostatnich lat. Na nowym dworcu podróżni znajdą zadaszone perony, schody ruchome, windy, system informacji oraz szerokie przejścia podziemne. Kompleksowo przebudowanych zostanie około 30 km torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna.
Przebudowa dworca będzie kosztować około 2,34 mld zł. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 roku.
(dg)