REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Mieszkańcy: "S2 jest zbyt głośna". Przepisy każą długo czekać na pomiary hałasu

  29 stycznia 2021

alt='Mieszkańcy: "S2 jest zbyt głośna". Przepisy każą długo czekać na pomiary hałasu'
źródło: GDDKiA / fot. Krzysztof Nalewajko

Drogowcy odsyłają osoby protestujące przeciwko hałasowi pod inny adres. Prawo nie przewiduje na ten moment dodatkowych pomiarów i uzupełnienia ekranów.

REKLAMA

Niewłaściwa nawierzchnia oraz niewystarczająca liczba i wysokość - a nawet źle dobrana lokalizacja - ekranów akustycznych - takie zarzuty postawiła wawerska rada dzielnicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, odpowiedzialnej za budowę trasy szybkiego ruchu S2. To skutek licznych zgłoszeń od mieszkańców, zwłaszcza z Aleksandrowa.

Na S2 tylko setką

- Z uwagi na zdecydowane powiązanie hałasu z prędkością samochodów zwracamy się o utrzymanie istniejącego ograniczenia prędkości do 100 km/h oraz wnioskujemy do Inspekcji Transportu Drogowego o wprowadzenie docelowo odcinkowego pomiaru prędkości pomiędzy węzłami Lubelska i Patriotów oraz Patriotów i Wał Miedzeszyński - czytamy w stanowisku radnych.

Rada dzielnicy prosi także o przeprowadzenie pomiarów hałasu na całym nowych odcinku S2, szczególnie tam, gdzie stoją lub mogą w przyszłości stanąć budynki mieszkalne. W odczuciu mieszkańców betonowa nawierzchnia trasy jest głośniejsza od tradycyjnych asfaltowych a sytuacja będzie się pogarszać w miarę oddawania kolejnych odcinków S2.

- Już obecnie przy ograniczonym natężeniu ruchu brak ekranów negatywnie wpływa na jakość życia mieszkańców, a należy mieć na uwadze, że po otwarciu tunelu pod Ursynowem ruch samochodowy (w tym samochodów ciężarowych) znacznie się zwiększy, a tym samym wpływ hałasu i dźwięków na tereny sąsiadujące będzie jeszcze bardziej uciążliwy - piszą radni.

Zapraszamy na zakupy

S2: kiedy pomiary hałasu?

- Jesteśmy zobowiązani do działania zgodnie z przepisami prawa, uzyskanymi decyzjami czy postanowieniami, rozporządzeniem w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, prawem ochrony środowiska i zapisami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego - zaznacza GDDKiA. - To na ich podstawie budowane są ekrany akustyczne, a dodatkowe mogą powstać, jeśli normy hałasu będą przekroczone i właściwy marszałek województwa wyda stosowną decyzję.

Drogowcy zaznaczają, że brak ekranów na pewnych odcinkach wynika np. z przeznaczenia terenu pod usługi. Wyciszenie nie jest wtedy wymagane a winne są zbyt szczegółowe plany zagospodarowania, uchwalane przez Radę Warszawy, a wcześniej Radę Gminy Wawer.

REKLAMA

"Furtka" w gestii marszałka Struzika

- Ekrany zostały wykonane zgodnie z obowiązującym przepisami - piszą drogowcy. - Jednak w przypadku potwierdzenia przekroczenia norm hałasu, wybudujemy dodatkowe zabezpieczenia wskazane w decyzji marszałka województwa. Zgodnie z wiążącą nas decyzją i postanowieniem Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska analizę porealizacyjną możemy przeprowadzić po roku od udostępnienia drogi kierowcom, nie wcześniej.

Oznacza to, że pomiary będą mogły rozpocząć się najwcześniej 23 grudnia, a w praktyce - biorąc pod uwagę okres świąteczny - dopiero w styczniu przyszłego roku. Istnieje jednak pewna furtka. Marszałek województwa Adam Struzik może wydać decyzję zobowiązującą do wykonania tzw. przeglądu ekologicznego na podstawie pomiaru wykonanego przez akredytowane laboratorium.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (8)

# wwa

29.01.2021 16:30

To dopiero miłe złego początki, będą tiry, ścigacze to dopiero usłyszycie hałas. Pozdrowienia od mieszkańców Bemowa mieszkających przy trasie S8.

# Marian

29.01.2021 17:17

Nawierzchnia betonowa to bezpieczeństwo i brak remotów przez długi czas. Jak wam głośno to w Bieszczady.

# Gshdh

29.01.2021 17:56

Co wy chcecie badać? Mieszkańcy narzekają. Po prostu przebudujcie te ekrany. Co z wami? Przecież oni tam dotąd mieli las i ciszę!

REKLAMA

# Ryzykowny

30.01.2021 05:12

Jeżeli mieli to nie znaczy że będą mieli ciszę . Nie ma opcji by mieć ciastko i zjeść ciastko ! Kiedy kolejny wylew z Czajki ? Ekolodzy na drzewa i do Wisły , dlaczego was nigdzie nie widać ?

# Kukuryku

01.02.2021 16:31

Na forach pierożą pijacy albo popaprańcy.

# Pensjonariusz z Zagórza

01.02.2021 21:32

PiS bardzo przyspieszył wzrost gospodarczy naszego kraju. W związku z tym nie trzeba nic przebudowywać. Niedługo będziemy produkować nowoczesne poduszkowce i pojazdy magnetyczne które są bez głośne. Niech nam panuje wiecznie nasz umiłowany Przywódca

REKLAMA

# Wawerszczako

08.02.2021 17:03

Przebieg trasy w tamtym miejscu jest wyznaczony od lat 60tych, fajnie się kupowało tanie działki w bliskości planowanej drogi - trzeba ponosić tego konsekwencje... Niestety, ale to jak budowanie się koło lotniska a potem płakanie, że nie można spać od startów i lądowań. I nie ma tu znaczenia, że trasa powstała teraz - była planowana od ponad 50 lat. Każdy kto kupił działkę po tym czasie jest sam sobie winny.

# XYZ

14.02.2021 14:24

Dziś tam nie ma ruchu. Po co mierzyć. ? Strata czasu i pieniędzy. Mierzyć dopiero gdy uruchomiony zostanie tunel pod Ursynowem. Wtedy będą wiarygodne.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy