Kondratowicza będzie jak nowa. Zasadzą aż 700 drzew
15 marca 2022
W sierpniu dobiegnie końca budowa bródnowskiego odcinka metra. Odtwarzanie ulicy nad nim potrwa co najmniej do grudnia.
Przypomnijmy: w kwietniu 2017 roku warszawski ratusz zapowiedział, że Kondratowicza przejdzie przemianę porównywalną z tą, jaka nastąpiła na Świętokrzyskiej po zakończeniu budowy centralnego odcinka drugiej linii metra. Zapowiedzi powoli nabierają kształtu, ale wart 1,7 mln zł projekt nie zostanie zrealizowany w całości. Wbrew wcześniejszym obietnicom, w rejonie obu stacji metra ulica Kondratowicza będzie odtworzona do sierpnia w dawnym kształcie przez Metro Warszawskie.
Kondratowicza na nowo
- Odcinek pomiędzy stacjami przebuduje Zarząd Dróg Miejskich - zapowiada warszawski ratusz. - Wcześniej znajdowało się tutaj zaplecze budowy wykonawcy metra, teraz można przystąpić do prac na powierzchni, a teren przejęli już drogowcy. Przebudowa Kondratowicza na tym odcinku potrwa do końca roku. Przez cały czas trwania prac autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego będą dojeżdżały na Bródno i dowoziły pasażerów do otwartych stacji metra.
Na Kondratowicza zasadzonych zostanie ponad 700 drzew (głównie klony, graby i lipy) oraz 136 tysięcy krzewów. Powstaną także niewielkie skwery z łącznie setką ławek oraz jeden większy, który znajdzie się przy stacji metra Bródno. Układ jezdni, chodników i dróg rowerowych przejdzie szereg modyfikacji, ale wciąż pozostaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
Parkingi w nowych miejscach
Dużą przemianę przejdzie bródnowska sieć dróg dla rowerów i hulajnóg. Między stacjami metra pojawią się dwie drogi o szerokości trzech metrów. Na wszystkich skrzyżowaniach oraz wzdłuż dodatkowych przejść dla pieszych między Rembielińską a Malborską przewidziany został komplet przejazdów. Wzdłuż Kondratowicza ustawionych zostanie 235 stojaków rowerowych.
- Parkowanie samochodów na Kondratowicza było dalekie od optymalnego, parkingi nie były rozłożone równomiernie wzdłuż całej ulicy, lecz zgrupowane w kilku oddalonych od siebie punktach wzdłuż jezdni serwisowych przeplatających się w niebezpieczny sposób z chodnikami - przypomina urząd miasta. - Po odpowiednim zorganizowaniu i zabezpieczeniu zostanie zachowany jeden parking tego typu, po północnej stronie na wysokości Kondratowicza 37. Utrzymane będą też oczywiście istniejące parkingi znajdujące się poza ulicą, m.in. przy Szpitalu Bródnowskim i na terenie ratusza Targówka. Rdzeń parkowania stanowić będą jednak zupełnie nowe równoległe zatoki postojowe umieszczone po obu stronach ulicy. Miejsca powstaną na całym przebudowywanym odcinku z zachowaniem niezbędnych ograniczeń w rejonie skrzyżowań, przystanków autobusowych czy wjazdów na tereny posesji.
(dg)