REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Wolska: tunel drogowy do likwidacji. Pojadą tamtędy tramwaje

  13 lutego 2021

alt='Wolska: tunel drogowy do likwidacji. Pojadą tamtędy tramwaje'
źródło: materiały prasowe

Wielkimi krokami zbliża się reaktywacja zlikwidowanej 31 lat temu linii tramwajowej na Kasprzaka. Na Reducie Wolskiej zniknie bezkolizyjny przejazd w kierunku Jelonek.

REKLAMA

W czwartek 11 lutego Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty siedmiu wykonawców zainteresowanych budową linii tramwajowej na Kasprzaka. Urzędnicy szacowali, że tory między Redutą Wolską a rondem Daszyńskiego da się zbudować za 241 mln zł, podczas gdy ceny rozpoczynają się od 249 mln zł. O kontrakt starają się Budimex (Polska), Aldesa Construcciones i Coalvi (Hiszpania), Rover Infraestructuras (Hiszpania), Gülermak (Turcja), Trakcja (Polska), Strabag Rail (Austria/Czechy) i Torpol (Polska). W kolejnym etapie zaplanowano aukcję, podczas której zainteresowane firmy z pewnością obniżą oferty i zmieszczą się w budżecie.

Tramwaj na Kasprzaka - projekt

Jak zapowiada warszawski ratusz, tramwaj na Kasprzaka pozwoli kilku tysiącom nowych mieszkańców Odolan na szybki dojazd do ronda Daszyńskiego, ronda ONZ i Dworca Centralnego. Nowe tory rozpoczną się na rozjeździe na skrzyżowaniu ze Skierniewicką i zajmą szeroki pas rozdzielający Kasprzaka. Przystanki Szpital Wolski zostaną zbudowane między skrzyżowaniem z Płocką i Krzyżanowskiego a przejściem dla pieszych przy Brylowskiej, dzięki czemu będą dostępne z obu końców. Kolejne przystanki znajdą się obok stacji kolejowej Wola, gdzie możliwa będzie przesiadka do SKM w kierunku Dworca Zachodniego, Dworca Gdańskiego czy na Białołękę. Następnie tramwaje zatrzymają się przy Ordona.

Dalej na zachód torowisko będzie się stopniowo obniżać i przejdzie pod Redutową bezkolizyjnie, w miejscu dzisiejszej północnej jezdni Kasprzaka. Zniknie tunel "wyrzucający" samochody z dala od centrum a przystanki zostaną zbudowane w jego miejscu, w zagłębieniu terenu.

- Istniejące przejście podziemne zapewniające do nich dojście będzie wyremontowane i przystosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności poprzez budowę pochylni - czytamy w opisie wybranego przez Tramwaje Warszawskie wariantu trasy. - Zastosowanie pochylni zamiast wind ma w założeniu zapewnić dostępność peronów w sposób bezawaryjny, odporny np. na skutki wandalizmu. Ze względu na wykorzystanie istniejącego wykopu na trasę tramwajową, jezdnia północna Kasprzaka zostanie powiązana z Wolską poprzez nowe skrzyżowanie położone między cerkwią a kościołem.

Wstąp do księgarni

Tramwaj na Kasprzaka - termin

Budowa nowej trasy tramwajowej powinna zakończyć się w 2023 roku. Wybrana w przetargu firma będzie miała na wykonanie zadania 20 miesięcy, ale do okresu tego nie będą wliczane 3-miesięczne okresy zimowe od połowy grudnia do połowy marca. Jeśli pogoda pozwoli, prace będą mogły toczyć się w tym terminie.

(dg)

REKLAMA

 

REKLAMA

Komentarze (16)

# Planisra

13.02.2021 18:52

To byl dobry pomysl 20 lat temu. Teraz linia z Kasprzka powinna wjeżdżać w Jana Kazimierza przez skwer przy Ordona i laczyc sie z Wolska ZA PĘTLĄ.

# Racjonalista

14.02.2021 01:42

Rozumiem, że nagle Jana Kazimierza się rozciągnie, żeby jeszcze zmieścić tramwaje? Póki o nawet nie ma szansy na szerszą jezdnię.

# Dawna trasa

14.02.2021 02:44

A wystarczyłoby wrócić tramwaj po dawnej trasie 11 bez likwidacji tunelu samochodowego, po co większe korki

REKLAMA

# tinyduck

14.02.2021 10:31

A wystarczyłoby zostawic auta w dole, a tramwaj puścić górą. Ale nie, trzeba budować, pochylenie, schody, rampy, barierki. I czkowiek musi potem zasuwać na około, dziesiątki metrów i po różnych poziomach. Kiedy dotrze do tych zakutych łbów projektantów i decydentów, że liczy się bliskość i łatwość dostępu komunikacji. Społeczeństwo sie starzeje, ludzie przemieszczają się zazwyczaj z bagazem, z zakupami, wózkiem, itp.

# Jagna667755

14.02.2021 13:45

Przede wszystkim potrzebne jest metro na odolany... to aktualnie najgęściej zaludniona dzielnica Warszawy- za dwa lata ilość mieszkań się podwoi! Po Jana Kazimierza jeździ tylko jeden autobus! Ten autobus 255 dojeżdża tylko do Donalda daszynskiego. Odolany nie maja komunikacji z żadnym dworcem ani innymi częściami Warszawy. Skandal! Kto pracuje w tych urzędach!

# Marian

14.02.2021 15:21

Tramwaj to totalne dziadostwo. Od Hali Banacha do Centrum tramwaj zgodnie z rozkładem jedzie 15min a to raptem 3km prędkość dziadka na rowerze. Porażka.

REKLAMA

# Czytelnik

15.02.2021 08:09

#Marian ma rację - tramwaj jest wolny, drogi, głośny i awaryjny i jak stanie to z całej dzielnicy nie ma jak wyjechać. Akurat na Grójeckiej i w Al. Jerozolimskich jeszcze stoją w korkach - nie da się zwiększyć już przepustowności linii.

# Marian

15.02.2021 09:42

#Czytelnik napisał(a) 15.02.2021 08:09
#Marian ma rację - tramwaj jest wolny, drogi, głośny i awaryjny i jak stanie to z całej dzielnicy nie ma jak wyjechać. Akurat na Grójeckiej i w Al. Jerozolimskich jeszcze stoją w korkach - nie da się zwiększyć już przepustowności linii.
Nie wspominaj nawet o Jerozolimskich. Unikam tam jazdy tramwajem jak ognia. 20km/h na Powiślu. . Bufetowa spieprzyła remont za miliony. Jest gorzej niż przed remontem. A idioci z Ratusza gledza o zielonej fali. Po co? Żeby jechał 20km/h?

# planista

15.02.2021 10:39

#Racjonalista napisał(a) 14.02.2021 01:42
Rozumiem, że nagle Jana Kazimierza się rozciągnie, żeby jeszcze zmieścić tramwaje? Póki o nawet nie ma szansy na szerszą jezdnię.
A po co szersza jezdnia? jak się 2 autobusy mijają to przecież tramwaje są węższe...

REKLAMA

# Panjan

15.02.2021 11:47

#Jagna667755
Racja. 3 nitka metra powinna wychodzić ze stacji końcowej Mory, iść pod Połczyńską, mieć stację na Odolanach i dalej dochodzić do pl. Europejskiego i iść (pewnie) na Gocław.

# polaczek

15.02.2021 21:11

Jak zwykle wszystkim jest w poprzek. Wszystko na nie. Nic nie pasuje. Widzę takie rozwiązanie, mieszkańcy Odolan dla zdrowotności na piechotę. Drugich takich pajaców można spotkać w Miasteczku Wilanów.

# nic nie rób

17.02.2021 13:43

#tinyduck napisał(a) 14.02.2021 10:31
A wystarczyłoby zostawic auta w dole, a tramwaj puścić górą. Ale nie, trzeba budować, pochylenie, schody, rampy, barierki. I czkowiek musi potem zasuwać na około, dziesiątki metrów i po różnych poziomach. Kiedy dotrze do tych zakutych łbów projektantów i decydentów, że liczy się bliskość i łatwość dostępu komunikacji. Społeczeństwo sie starzeje, ludzie przemieszczają się zazwyczaj z bagazem, z zakupami, wózkiem, itp.

Te zakute łby nie przeważnie chadzają po tym co wybudują bo zapewne są z innego tańszego miasta

REKLAMA

# Arpa61

18.02.2021 05:55

STAĆ NAS NA DROGIE SŁOMIANE INWESTYCJE. IM DROŻSZY TEN MIŚ...

# ŻelaznA

18.02.2021 16:21

@tinyduck 'Kiedy dotrze do tych zakutych łbów projektantów i decydentów, że liczy się bliskość i łatwość dostępu komunikacji."
100% racji. Przesiadka jest tylko wtedy sensowna kiedy przesiadasz się na tym samym przystanku lub sąsiednim. Przesiadka połączona z wędrówką na długie dystanse (Metro Marymont) lub po schodach w górę i dół to katorga i ci, którzy będą mogli wybiorą samochód potęgując korki na ulicach.

# Assam

07.03.2021 11:41

Super bhrawo Rafalek. Groczewska zamknieta (ograniczony przejazd przez P Auchan) teraz roz..dola kolejne miejsce. Przejazd nz zachod Warszawy lub z tamtad do centrum wspanialy. Pogratulowac prezydenta.

REKLAMA

# Pan M

27.07.2022 02:55

#tinyduck napisał(a) 14.02.2021 10:31
A wystarczyłoby zostawic auta w dole, a tramwaj puścić górą. Ale nie, trzeba budować, pochylenie, schody, rampy, barierki. I czkowiek musi potem zasuwać na około, dziesiątki metrów i po różnych poziomach. Kiedy dotrze do tych zakutych łbów projektantów i decydentów, że liczy się bliskość i łatwość dostępu komunikacji. Społeczeństwo sie starzeje, ludzie przemieszczają się zazwyczaj z bagazem, z zakupami, wózkiem, itp.
Otóż to. Piszę o tym od dekady. Ta koncepcja trasy tramwajowej nie dosyć że nie likwiduje barier architektonicznych, to jeszcze tworzy nowe. Dla Odolan trasa pozostanie "za ruchliwą wylotówką", a dla wszystkich przystanki w wykopie staną się trudno dostępne (więcej na ten temat pisałem m.in. na portalu Transport Publiczny pod nickiem Martinez).
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe