176 pojedzie częściej? Więcej kursów na kluczowym odcinku
9 kwietnia 2022
Zarząd Transportu Miejskiego pracuje nad dodatkowymi kursami, które dowoziłyby mieszkańców nowych bloków przy Marywilskiej do metra, tramwajów i SKM.
Jak doskonale wiedzą pasażerowie, 176 to jedyna linia autobusowa łącząca Choszczówkę, Białołękę Dworską i Marcelin z siecią tramwajową, a wkrótce także ze stacją metra na Bródnie. Po otwarciu nowego odcinka podziemnej kolei autobus miałby skręcać w Bazyliańską i dojeżdżać do najbliższej stacji, gdzie pasażerowie mieliby do wyboru również tramwaje (bez planowanych do likwidacji linii 25 i 41).
176 do metra na Bródnie
- Propozycja wydaje się racjonalna, ale duże wątpliwości budzi planowana częstotliwość kursów - pisaliśmy po ogłoszeniu przez ZTM projektu zmian związanych z otwarciem metra.
E-9 i 412 do likwidacji, 527 skrócone. Rzeź autobusów na Białołęce
Przy okazji zbliżającego się otwarcia stacji metra na Bródnie Zarząd Transportu Miejskiego przygotował szereg propozycji, które trudno określić łagodniej niż... kontrowersyjne.
- 176 miałoby odjeżdżać z pętli w Choszczówce co 15 minut w szczycie i co pół godziny poza szczytem. Tymczasem jeszcze w 2019 roku ZTM zapowiadał, że docelowo autobusy miałyby kursować w porannym szczycie co 10-12 minut.
Udało nam się porozmawiać w tej sprawie z osobami bezpośrednio odpowiedzialnymi za układanie tras i rozkładów autobusów. Jak wynika z pomiarów prowadzonych przez ZTM, liczba pasażerów korzystających ze 176 jest wciąż zbyt mała, by kursy co 10-12 minut wydawały się racjonalne. Dowiedzieliśmy się, że ZTM pracuje nad czymś "ekstra" dla mieszkańców bloków przy Marywilskiej.
Dodatkowe kursy
Długi odcinek trasy 176 prowadzi obok domów jednorodzinnych, ale na Marcelinie i Żeraniu powstaje coraz więcej bloków. Część mieszkańców chodzi na piechotę na stację Żerań, gdzie wsiada do SKM. Inni podjeżdżają autobusami na Modlińską lub na Bródno, by przesiąść się do innych linii. ZTM chce zaproponować dla nich dodatkowe, skrócone kursy 176.
Startowałyby one z zawrotki w rejonie Marcelina, dzięki czemu mieszkańcy bloków mieliby do dyspozycji więcej autobusów linii 176, niż mieszkańcy Choszczówki. Na całej trasie autobusy kursowałyby w szczycie co kwadrans, ale na odcinku z Marcelina do stacji metra Bródno - częściej. Jak często? To zależy od tego, ile autobusów uda się wygospodarować.
Konsultacje trwają
Po raz pierwszy od początku stanu epidemii ZTM zaprasza mieszkańców na otwarte spotkania konsultacyjne, które będą miały formę dyskusji przy stolikach oraz zbierania opinii i wniosków. Dla mieszkańców Białołęki zaplanowano dwa spotkania, ale oba odbędą się bardzo daleko od miejsca zamieszkania pasażerów linii 176:
- 11 kwietnia (poniedziałek), Szkoła Podstawowa nr 368, ul. Ostródzka 175, w godz. 18.00-20.30,
- 26 kwietnia (wtorek), Szkoła Podstawowa nr 356, ul. Głębocka 66, w godz. 18.00-20.30.
Opinie można też przesyłać do 7 maja na adres konsultacje@ztm.waw.pl.
(dg)
.