REKLAMA

Wawer

różne »

 

W Wawrze kładki, na innych trasach zebry. Gdzie logika?

  24 października 2017

alt='W Wawrze kładki, na innych trasach zebry. Gdzie logika?'
źródło: ZMID

To samo miasto, tak samo istotne drogi, polityka samorządu odwrotna o 180 stopni. Czerniakowską i Płowiecką dzieli zaskakująco dużo.

REKLAMA

- Od dziś piesi mogą przekroczyć Czerniakowską przejściem naziemnym - informował 4 września Zarząd Dróg Miejskich. - To bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców pobliskich osiedli, którzy dziś tłumnie stawili się na otwarciu "zebry". Na inauguracji pojawiło się kilkudziesięciu okolicznych mieszkańców, w tym wiele starszych osób, dla których przejście kładką było bardzo trudne lub niemożliwe. Renata Kaznowska, zastępczyni prezydent Warszawy, podziękowała im za starania na rzecz tej inwestycji.

W Wawrze po schodach

Co przejście dla pieszych na Czerniakowie ma wspólnego z Wawrem? Wystarczy przejechać dokładnie 8400 m ze skrzyżowania Czerniakowskiej z Chełmską na Płowiecką, by zobaczyć inwestycję dokładnie odwrotną. Przy Trakcie Lubelskim przejście dla pieszych i światła zostaną zlikwidowane, a wróci kładka, rozebrana w 2006 roku z powodu złego stanu technicznego. Temat od miesięcy dzieli mieszkańców Wawra.

- Od kiedy samochód potrącił mnie na pasach, kiedy miałam zielone, jestem za przywróceniem kładki - pisze pani Iza.

- Te światła na Płowieckiej i Czecha to hamulec na całej trasie - dodaje pan Edmund. - Wyburzenia kładek spowodowały paraliż komunikacyjny. Budowa południowej obwodnicy nic nie zmieni.

- Zmarnotrawione pieniądze ku zadowoleniu leniwców w klatkach - odpowiada pan Robert. - Zysku i tak nie odczują, bo za chwilę albo światła, albo spowolnienie ruchu. Tylko piesi i rowerzyści będą mieli pod górkę. Inwestycja chybiona.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Na Płowieckiej zmaleje ruch?

Między Czerniakowską a Płowiecką nie ma dużej różnicy, jeśli chodzi o natężenie ruchu samochodów - obie należą do najruchliwszych ulic Warszawy. Płowiecka stanowi jednak fragment drogi krajowej nr 2, podobnie jak Trakt Brzeski, Czecha, Sikorskiego, Dolina Służewiecka czy fragment Puławskiej. Na warszawskim odcinku "dwójki" - od trasy S2 do wschodniej granicy miasta - kierowcy zatrzymują się na światłach aż siedemnaście razy, z czego siedem - na odcinku biegnącym przez Wawer i Wesołą.

Trasa już teraz nie ma charakteru drogi szybkiego ruchu, zaś w roku 2020 jej kategoria zostanie obniżona. Drogą krajową zostanie wtedy południowa obwodnica Warszawy, czyli trasa S2 z nowym mostem między Wilanowem a Wawrem. Czy wobec tego aktualne pozostaną plany "przyspieszania" ruchu na Płowieckiej czy Sikorskiego, łącznie z budową wiaduktu nad Doliną Służewiecką? Z ratusza nie słychać żadnych deklaracji. Trudno stwierdzić, jak zapadają decyzje o tym, gdzie powstanie kładka, a gdzie przejście dla pieszych, i czy przemawiają za nimi jakiekolwiek argumenty merytoryczne, czy po prostu aktualna polityka.

Przypomnijmy: budowa kładki i wind nad Płowiecką będzie kosztować 3,7 mln zł i zakończy się w marcu.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Hana

24.10.2017 13:11

Wygląda masakrycznie, ale najgorzej maja starsi ludzie którym trudno się wspinac po schodach, a z dos
świadczenia wiem, że starsze osoby boją się jeździć windą szczegolnie sami albo windy sa popsute. Brzydota straszna.

# Sunsmile

24.10.2017 22:36

Kładki są potrzebne.... Ich uroda to drugorzędna sprawa.... Nad Doliną Słuzewiecka powinny iść estakady.... Wtedy zaczęłoby się normalnie jeździć

# Rtoip

25.10.2017 17:20

Kładka jest dużo ładniejsza od paskudnych budynków stojących przy Płowieckiej. Poza tym gwarantuje bezpieczne przejście na druga stroną ulicy. Myśle, że jak zginą pierwsi piesi na Czerniakowskiej to przejście zostanie zlikwidowane. Ciekawe jakie tam będą korki?

REKLAMA

# Kuatka

25.10.2017 21:11

Czy slumsy obok kładki na Płowieckiej zostaną wreszcie przeznaczone do rozbiórki?

# Insurgent

31.10.2017 08:08

Ludzi w tej okolicy będzie ubywać a samochodów będzie coraz więcej, idzmy w stronę usprawńeiń dla większości a nie dla garstki ludzi. Ile samochodów codziennie tędy przejeżdża a ile osób przechodzi tym przejściem?

# mniejszość

20.11.2017 20:38

#Insurgent napisał(a) 31.10.2017 08:08
Ludzi w tej okolicy będzie ubywać a samochodów będzie coraz więcej, idzmy w stronę usprawńeiń dla większości a nie dla garstki ludzi. Ile samochodów codziennie tędy przejeżdża a ile osób przechodzi tym przejściem?

Komunizm w praktyce, ale czego oczekiwać gdy w każdym sklepie grają disco polo. W polityce też zawsze rządzi większość i co z tego dobrego wynika?

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA