W październiku wiadukt - w grudniu gotowa S8
24 września 2010
W grudniu, po prawie trzech latach od rozpoczęcia prac budowlanych, ma zostać oddana do użytku jedna z najdroższych tras w stolicy: droga ekspresowa S8, która stanowi przedłużenie trasy Armii Krajowej w kierunku Poznania.
Arteria biegnie przez Konotopę, Jawczyce, Mory, Chrzanów, Blizne Łaszczyń-skiego, Górce i kompleks ogródków działkowych w rejonie ul. Dywizjonu 303. Dalej ciągnie się korytarzem pomiędzy terenami wojskowymi i kompleksem Lasu na Ko-le, kończąc się na węźle "Prymasa Tysiąclecia" w rejonie ul. Powązkowskiej. S8 to również połączenie dla projektowanej autostrady A2 w rejonie węzła "Konotopa" z istniejącą trasą Armii Krajowej na węźle "Prymasa Tysiąclecia".
Pięć węzłów
Na nową trasę ekspresową będzie można wjechać poprzez węzły: "Konotopa", "Mo-ry", "Warszawska", "Lazurowa" i "Prymasa Tysiąclecia". Arteria przecina bowiem ul. Lazurową, Warszawską w Starych Babicach, trasę poznańską w Morach oraz przy-szłą autostradę A2 w Konotopie. W ramach prac wykonano wiadukty nad linią kole-jową Warszawa-Poznań oraz w ciągu ulic Sochaczewskiej, Szeligowskiej, Radiowej i Dywizjonu 303 oraz Księcia Janusza. Podczas prac rozebrano i przebudowano też wiadukt na Powstańców Śląskich. Nad trasą powstanie też kładka dla pieszych przy ul. Siodlarskiej.W grudniu wiadukt na Powstańców
Jak poinformowała "Echo" Bożena Wielgo, rzeczniczka konsorcjum firm budujących trasę ekspresową S8, trasa ma zostać oddana już w połowie grudnia tego roku. Wiadukt na Powstańców Śląskich ma być gotowy już w pierwszej połowie paździer-nika. Kierowcy nie muszą się spodziewać żadnych dodatkowych utrudnień w ruchu. Rzeczniczka stara się także rozwiać obawy mieszkańców co do projektowanej głę-bokości trasy.- Arteria przebiega dokładnie tak jak było zaplanowane. Również ekrany akus-tyczne zostały zamontowane zgodnie z projektem. Co do zarzutów, że głębokość wykopu jest za mała - trzeba wziąć pod uwagę, że pod każdą jezdnią układa się różne warstwy, co odpowiednio zmniejsza ostateczną głębokość trasy. Wszystko przebiega więc zgodnie z projektem - tłumaczy Bożena Wielgo.
Anna Przerwa