REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Veturilo wróciło, ale na Białołęce wciąż bieda

  6 marca 2024

alt='Veturilo wróciło, ale na Białołęce wciąż bieda'
Fot. DB

Co jakiś czas białołęccy radni dopytują burmistrza Grzegorz Kucę o stacje Veturilo, wnioskując o zwiększenie ich liczby. Białołęka ma ich prawie ośmiokrotnie mniej od Śródmieścia, ponad czterokrotnie mniej od Woli, o połowę mniej od Targówka i Bielan, a nawet o trzy stacje mniej od najmniejszej dzielnicy Warszawy - Żoliborza.

REKLAMA

Białołęka i Wawer to jedne z największych warszawskich dzielnic, które są na szarym końcu jeśli chodzi o liczbę dostępnych na ich obszarach stacji miejskich rowerów, które można wypożyczyć. W przypadku Wawra może to specjalnie nie dziwić, gdyż na obszarze tej dzielnicy dominuje zabudowa domów jednorodzinnych i szeregowców, ale na Białołęce dużą część dzielnicy zajmują bloki.

Veturilo na Białołęce

Obecnie 150-tysięczna dzielnica ma aż o 52 stacje Veturilo mniej od Śródmieścia, o 27 stacji mniej od Woli, a nawet o trzy stacje mniej o najmniejszej warszawskiej dzielnicy - Żoliborza. Znajdujące się po sąsiedzku dzielnice z metrem - Targówek i Bielany - posiadają odpowiednio o dziewięć i o siedem stacji finansowanych przez miasto więcej.

Warto wspomnieć, że oprócz stacji finansowanych przez miasto, dzielnica posiada jeszcze dwie stacje sponsorskie finansowane przez centra handlowe Marywilska 44 i Factory Annopol. Tym razem o kwestie większej dostępności do stacji Veturilo postanowił zapytać władze dzielnicy radny Bartosz Dąbrowa.

- Czy są planowane nowe stacje na terenie dzielnicy? - brzmi jedno z pytań.

Kup bilet

Grzegorz Kuca ma złe wieści

- Zdajemy sobie sprawę, że uruchomienie 1 marca na terenie Białołęki dziesięciu stacji (w tym dwóch stacji sponsorskich), nie zaspokoi w pełni potrzeb mieszkańców na optymalny dostęp do Veturilo. Jednak obecna sytuacja finansowa miasta powoduje, że nie mamy możliwości zabezpieczenia w budżecie dzielnicy odpowiednich środków finansowych na rozbudowę systemu i ustawienie tzw. "stacji dzielnicowych" - wyjaśnia burmistrz Grzegorz Kuca.

Jak dodaje, wprowadzenie nowego zadania, jakim jest finansowanie kolejnych stacji wypożyczalni miejskich rowerów, musiałoby odbyć się kosztem innych zadań zatwierdzonych w Wieloletniej Prognozie Finansowej.

- Z chwilą poprawy wskaźników finansowych miasta i przyznania dodatkowych środków na zadania drogowe przeanalizujemy możliwość wprowadzenia nowego zadania inwestycyjnego i zabezpieczenia odpowiednich środków w Wieloletniej Prognozie Finansowej, z przeznaczeniem na ustawienie oraz bieżące utrzymanie nowych stacji Veturilo - obiecuje burmistrz Kuca.

DB

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# Parkprzyszkole

06.03.2024 21:20

Ciekawe?
Z jednej strony sytuacja finansowana miasta nie pozwala na postawienie 1 stacji Veturilo w rejonie jednej z największych szkół podstawowych, nr 356 przy Głębockiej. Z drugiej można sfinansować aż 5 nowych na Ursynowie...
Na wschodnien Białolęce zamieszkiwanej przez 50 tys. jest tylko jedna stacja Veturilo.
W obliczu opóźnienia w realizacji linii tramwajowej i buspasa, dojazd rowerem do M2 byłby ciekawą alternatywą dla mieszkańców.
Wstyd, że przy takim budżecie miasta jest problem z "drobnymi" a stację Veturilo.
Jak zwykle mieszkańcy muszą wziąć sprawy w swoje ręce wspierając się Budżetem Obywatelskim - nr 151 "Veturilo na Głębockiej".

# Akuku

08.03.2024 18:29

Na Aluzyjnej były 2 stacje. Zostały zlikwidowane. Będziemy pamiętać przy wyborach.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA