Veturilo wróciło, ale na Białołęce wciąż bieda
6 marca 2024
Co jakiś czas białołęccy radni dopytują burmistrza Grzegorz Kucę o stacje Veturilo, wnioskując o zwiększenie ich liczby. Białołęka ma ich prawie ośmiokrotnie mniej od Śródmieścia, ponad czterokrotnie mniej od Woli, o połowę mniej od Targówka i Bielan, a nawet o trzy stacje mniej od najmniejszej dzielnicy Warszawy - Żoliborza.
Białołęka i Wawer to jedne z największych warszawskich dzielnic, które są na szarym końcu jeśli chodzi o liczbę dostępnych na ich obszarach stacji miejskich rowerów, które można wypożyczyć. W przypadku Wawra może to specjalnie nie dziwić, gdyż na obszarze tej dzielnicy dominuje zabudowa domów jednorodzinnych i szeregowców, ale na Białołęce dużą część dzielnicy zajmują bloki.
Veturilo na Białołęce
Obecnie 150-tysięczna dzielnica ma aż o 52 stacje Veturilo mniej od Śródmieścia, o 27 stacji mniej od Woli, a nawet o trzy stacje mniej o najmniejszej warszawskiej dzielnicy - Żoliborza. Znajdujące się po sąsiedzku dzielnice z metrem - Targówek i Bielany - posiadają odpowiednio o dziewięć i o siedem stacji finansowanych przez miasto więcej.
Warto wspomnieć, że oprócz stacji finansowanych przez miasto, dzielnica posiada jeszcze dwie stacje sponsorskie finansowane przez centra handlowe Marywilska 44 i Factory Annopol. Tym razem o kwestie większej dostępności do stacji Veturilo postanowił zapytać władze dzielnicy radny Bartosz Dąbrowa.
- Czy są planowane nowe stacje na terenie dzielnicy? - brzmi jedno z pytań.
Grzegorz Kuca ma złe wieści
- Zdajemy sobie sprawę, że uruchomienie 1 marca na terenie Białołęki dziesięciu stacji (w tym dwóch stacji sponsorskich), nie zaspokoi w pełni potrzeb mieszkańców na optymalny dostęp do Veturilo. Jednak obecna sytuacja finansowa miasta powoduje, że nie mamy możliwości zabezpieczenia w budżecie dzielnicy odpowiednich środków finansowych na rozbudowę systemu i ustawienie tzw. "stacji dzielnicowych" - wyjaśnia burmistrz Grzegorz Kuca.
Jak dodaje, wprowadzenie nowego zadania, jakim jest finansowanie kolejnych stacji wypożyczalni miejskich rowerów, musiałoby odbyć się kosztem innych zadań zatwierdzonych w Wieloletniej Prognozie Finansowej.
- Z chwilą poprawy wskaźników finansowych miasta i przyznania dodatkowych środków na zadania drogowe przeanalizujemy możliwość wprowadzenia nowego zadania inwestycyjnego i zabezpieczenia odpowiednich środków w Wieloletniej Prognozie Finansowej, z przeznaczeniem na ustawienie oraz bieżące utrzymanie nowych stacji Veturilo - obiecuje burmistrz Kuca.
DB