REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Veturilo wróciło, ale na Białołęce wciąż bieda

  6 marca 2024

alt='Veturilo wróciło, ale na Białołęce wciąż bieda'
Fot. DB

Co jakiś czas białołęccy radni dopytują burmistrza Grzegorz Kucę o stacje Veturilo, wnioskując o zwiększenie ich liczby. Białołęka ma ich prawie ośmiokrotnie mniej od Śródmieścia, ponad czterokrotnie mniej od Woli, o połowę mniej od Targówka i Bielan, a nawet o trzy stacje mniej od najmniejszej dzielnicy Warszawy - Żoliborza.

REKLAMA

Białołęka i Wawer to jedne z największych warszawskich dzielnic, które są na szarym końcu jeśli chodzi o liczbę dostępnych na ich obszarach stacji miejskich rowerów, które można wypożyczyć. W przypadku Wawra może to specjalnie nie dziwić, gdyż na obszarze tej dzielnicy dominuje zabudowa domów jednorodzinnych i szeregowców, ale na Białołęce dużą część dzielnicy zajmują bloki.

Veturilo na Białołęce

Obecnie 150-tysięczna dzielnica ma aż o 52 stacje Veturilo mniej od Śródmieścia, o 27 stacji mniej od Woli, a nawet o trzy stacje mniej o najmniejszej warszawskiej dzielnicy - Żoliborza. Znajdujące się po sąsiedzku dzielnice z metrem - Targówek i Bielany - posiadają odpowiednio o dziewięć i o siedem stacji finansowanych przez miasto więcej.

Warto wspomnieć, że oprócz stacji finansowanych przez miasto, dzielnica posiada jeszcze dwie stacje sponsorskie finansowane przez centra handlowe Marywilska 44 i Factory Annopol. Tym razem o kwestie większej dostępności do stacji Veturilo postanowił zapytać władze dzielnicy radny Bartosz Dąbrowa.

- Czy są planowane nowe stacje na terenie dzielnicy? - brzmi jedno z pytań.

Zapraszamy na zakupy

Grzegorz Kuca ma złe wieści

- Zdajemy sobie sprawę, że uruchomienie 1 marca na terenie Białołęki dziesięciu stacji (w tym dwóch stacji sponsorskich), nie zaspokoi w pełni potrzeb mieszkańców na optymalny dostęp do Veturilo. Jednak obecna sytuacja finansowa miasta powoduje, że nie mamy możliwości zabezpieczenia w budżecie dzielnicy odpowiednich środków finansowych na rozbudowę systemu i ustawienie tzw. "stacji dzielnicowych" - wyjaśnia burmistrz Grzegorz Kuca.

Jak dodaje, wprowadzenie nowego zadania, jakim jest finansowanie kolejnych stacji wypożyczalni miejskich rowerów, musiałoby odbyć się kosztem innych zadań zatwierdzonych w Wieloletniej Prognozie Finansowej.

- Z chwilą poprawy wskaźników finansowych miasta i przyznania dodatkowych środków na zadania drogowe przeanalizujemy możliwość wprowadzenia nowego zadania inwestycyjnego i zabezpieczenia odpowiednich środków w Wieloletniej Prognozie Finansowej, z przeznaczeniem na ustawienie oraz bieżące utrzymanie nowych stacji Veturilo - obiecuje burmistrz Kuca.

DB

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# Parkprzyszkole

06.03.2024 21:20

Ciekawe?
Z jednej strony sytuacja finansowana miasta nie pozwala na postawienie 1 stacji Veturilo w rejonie jednej z największych szkół podstawowych, nr 356 przy Głębockiej. Z drugiej można sfinansować aż 5 nowych na Ursynowie...
Na wschodnien Białolęce zamieszkiwanej przez 50 tys. jest tylko jedna stacja Veturilo.
W obliczu opóźnienia w realizacji linii tramwajowej i buspasa, dojazd rowerem do M2 byłby ciekawą alternatywą dla mieszkańców.
Wstyd, że przy takim budżecie miasta jest problem z "drobnymi" a stację Veturilo.
Jak zwykle mieszkańcy muszą wziąć sprawy w swoje ręce wspierając się Budżetem Obywatelskim - nr 151 "Veturilo na Głębockiej".

# Akuku

08.03.2024 18:29

Na Aluzyjnej były 2 stacje. Zostały zlikwidowane. Będziemy pamiętać przy wyborach.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą