REKLAMA

Puls Warszawy

inwestycje »

 

78 milionów na projekt absurdalnego metra. Decyzja zapadła

  23 lutego 2024

alt='78 milionów na projekt absurdalnego metra. Decyzja zapadła'
źródło: Pixabay

Warszawski ratusz ignoruje głosy wzywające do racjonalnego inwestowania w metro, prąc do budowy "pętelki" ze Stadionu na Gocław. Zamówione przez urząd miasta analizy wykazały, że budowa takiego odcinka nie ma uzasadnienia, ale decyzja już zapadła. Sam projekt będzie kosztować 78 mln zł.

REKLAMA

Przypomnijmy: w ubiegłym roku warszawski ratusz zatwierdził schemat docelowej sieci metra, zakładający budowę do 2050 roku pięciu linii. W analizach najlepiej wypadła linia M4, mająca połączyć Tarchomin, Marymont, Żoliborz, Wolę, Ochotę, Służewiec, Stegny i Wilanów.

Linia metra M3 w Warszawie

Mimo to urząd miasta zdecydował, że po dokończeniu linii M2 (Lazurowa, Chrzanów, Karolin) skupi się na linii M3, rozpoczynającej się na stacji Stadion Narodowy. Dlaczego OC w Warszawie jest takie drogie? Dlaczego OC w Warszawie jest takie drogie?
OC w Warszawie kosztuje znacznie więcej niż w mniejszych miejscowościach. Różnica jest naprawdę spora - nawet kilkaset złotych w skali roku! Gdzie tkwi źródło tych dysproporcji? Jakie czynniki determinują wysokość składek OC w stolicy? Przeczytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o przyczynach wyższych składek OC w stolicy.
Dojedziemy stamtąd na stacje Dworzec Wschodni, Mińska, Wiatraczna, Ostrobramska, Nowaka-Jeziorańskiego i Gocław. Metro będzie jechać dookoła dzielnicy Praga Południe. Wszystkie analizy wykazują, że taka inwestycja nie ma sensu ekonomicznego i nie poprawi dojazdu z Grochowa czy Gocławia do centrum Warszawy. Prezydent Rafał Trzaskowski uważa jednak inaczej.

- Nowa linia zbliży Pragę do centrum - twierdzi. - W zaledwie kilkanaście minut będzie można dotrzeć z Gocławia na Dworzec Wschodni czy Stadion Narodowy, które są dobrze skomunikowane z lewobrzeżną Warszawą - dodaje zapominając, że dojazd z Gocławia na Dworzec Wschodni i Stadion Narodowy już teraz trwa właśnie kilkanaście minut. Co więcej, pasażerowie z Gocławia czy Grochowa nie dojadą metrem do centrum Warszawy - będą zmuszeni do przesiadki po schodach ruchomych na inny peron stacji Stadion Narodowy. Dopiero w dalszej przyszłości linia M3 ma zostać wydłużona na lewy brzeg Wisły, na Siekierki i Mokotów, aż do stacji Żwirki i Wigury.

Wstąp do księgarni

Dziwna inwestycja w Warszawie

Komisja przetargowa potwierdziła już wybór oferty w postępowaniu na wykonanie prac projektowych dla odcinka Stadion Narodowy - Gocław. Zaprojektuje go konsorcjum ILF Consulting Engineers Polska - Metroprojekt, które otrzyma 78 mln zł. Projektowanie krótkiego odcinka potrwa... trzy lata.

Budowa metra na Gocław rozpocznie się w 2028 roku. Równolegle z projektowaniem linii M3 prowadzone są prace przedprojektowe dla linii M4.

(jok)

.
 

REKLAMA

Komentarze (50)

# Marian

23.02.2024 19:29

Kolejny Miś w wykonaniu PO

# Fatso

23.02.2024 19:48

A Białołęka ich dalej kocha...

# Z buta, z metra

23.02.2024 20:18

#Fatso napisał(a) 23.02.2024 19:48
A Białołęka ich dalej kocha...
- Nie boli ich takie flekowanie?
- No co ty? To przecież nasz najwierniejszy elektorat...

REKLAMA

# Bumbum

23.02.2024 21:48

Widac ze laluś nie cna Warszawy. Nie wie gdzie sa jakie dzielnice. Moze z Jakim jechac do Pragi lub znowu do Dubaju. Kretyni

# Bumbum

23.02.2024 21:49

Znowu ktoś przytuli łapówki. Wiadomo po co likwidują cba

# Vvv

23.02.2024 21:52

Trzecia linia będzie miała sens tylko jeśli będzie prowadzić jak najdalej na wschód, do wawra oraz wesołej, które są obecnie chyba najgorzej skomunikowane.

REKLAMA

# RatuszToJakiśPonuryŻart

23.02.2024 22:01

Tramwaj budować na Gocław. 10 razy taniej i kilka lat szybciej

# jaqbu

23.02.2024 23:57

Miały być i tramwaje i 3 linie metra na początek, trasy na Wilanów, i teraz może radzymińską, kolejową na łomianki jak s7 powstanie. A oni już 7 linii metra mają i srata tata, siódma będzie pierwsza... Gocław powinien być obsługiwany metrem tak jak planowano z opcją przedłużenia na wawer wzdłuż nowej alei miedzy traktem i wałem ( trasa olszynki ? ). Chopin tez powinien być obsługiwany metrem...

# paulina kopeć

24.02.2024 00:32

Nie ważne kto korzysta, warzone kto buduje i za ile

REKLAMA

# BorninWarsaw

24.02.2024 08:11

Oczywiście bo metro powinno być dla wieśniaków z tarchomina i Białołęki.

# Ktoś

24.02.2024 09:00

Wbrew temu, co tu jest napisane ta linia ma sens

# xxx

24.02.2024 09:01

#Ktoś napisał(a) 24.02.2024 09:00
Wbrew temu, co tu jest napisane ta linia ma sens

Tak. Głównie dla właścicieli terenów wzdłuż linii kolejowej

REKLAMA

# Marian

24.02.2024 09:58

#Ktoś napisał(a) 24.02.2024 09:00
Tak. Głównie dla właścicieli terenów wzdłuż linii kolejowej

Z S1 jeżdżącym raz na godzinę. Zaje....bista komunikacja.

# Czytelnik

24.02.2024 10:02

Ta linia ma znikomy sens. Nawet z punktu widzenia przebiegu mieszkańców Pragi Płd. ma spory feler: pomija gęsto zabudowane okolice placu Szembeka, a będzie przebiegać na tych mniej zabudowanych. Teraz do linii 1 i 2 dołączą ludzie przesiadający się z linii 3 i będzie naprawdę spory ścisk. Lepiej byłoby budować linię oznaczoną numerem 4, która odciążyłaby "jedynkę" i "dwójkę". Projektowana linia z roboczym numerem 5 też zasługuje na szybsze wdrożenie od tej, bo ona ma łączyć Pragę Płd. bezpośrednio z Śródmieściem, a nie poprzez przesiadkę przy stadionie narodowym.

# andrzej1.61

24.02.2024 11:03

może następna linia na Ursynów albo Wilanów, Praga to syf i przestępczość niech jeżdżą autobusem

REKLAMA

# Bumbum

24.02.2024 11:48

Analiza pokazała że nie ma sensu więc budujemy. Sprawa dla prokuratury. Art 231 kodeksu karnego. Przekroczenie uprawnień i obowiązków niedopełnienie

# Julian1988

24.02.2024 12:38

3 linia powinna przebiegać Z Dąbrówka Szlachecka do Wawra(Nadwiśle), właśnie przez, Dąbrówka Szlachecka, Nowodwory,Tarchomin, Modlińska/Kuklińskiego, Płochocińska, Żerań, Jagiellońska, Rondo Starzyńskiego, Dworzec Wileński (Stacja przesiadkowa do Lini M2), Dworzec Wschodni, Grochów (2-3 stacje), Gocław (2 stacje) i dalej na południe do Wawra (Traktem Lubelskim), Nadwiśle.
Natomiast ta odnoga na Stadionie Narodowym, która jest fuszerką władz, a teraz na siłę starają się wmówić, że wiedzieli co robią i na siłę pchają pomysły tam. powinna być Linią kolejną (powiedzmy M4) i iść na Rondo Wiatraczna, Gocławek i do Starej Miłosnej.
A Linia M2 po przedłużeniu Ursus, Chrzanów .... Bródno, Annopol.
A Linia powiedzmy M5. Białołeka...Annopol, Żerań, i przechodzić na drugą stronę Wisły przecinająć M1 na Marymonie, iść przez wole (Prymasa Tysiąclecia), Ochote, Szczęśliwice, Aleje Krakowskie, Hynka, i na Lotnisko.

# Warszawal

24.02.2024 12:48

To takie mini cpk lub Ostrołęka. A kłamią że się różnią. Kradną tak samo. Wkrótce wybory. Wiadomo na kogo nie głosować. Laluś idź z jakim gdzieś.....dakeko

REKLAMA

# Vvv

24.02.2024 12:55

#Julian1988 napisał(a) 24.02.2024 12:38
3 linia powinna przebiegać Z Dąbrówka Szlachecka do Wawra(Nadwiśle), właśnie przez, Dąbrówka Szlachecka, Nowodwory,Tarchomin, Modlińska/Kuklińskiego, Płochocińska, Żerań, Jagiellońska, Rondo Starzyńskiego, Dworzec Wileński (Stacja przesiadkowa do Lini M2), Dworzec Wschodni, Grochów (2-3 stacje), Gocław (2 stacje) i dalej na południe do Wawra (Traktem Lubelskim), Nadwiśle.
Natomiast ta odnoga na Stadionie Narodowym, która jest fuszerką władz, a teraz na siłę starają się wmówić, że wiedzieli co robią i na siłę pchają pomysły tam. powinna być Linią kolejną (powiedzmy M4) i iść na Rondo Wiatraczna, Gocławek i do Starej Miłosnej.
A Linia M2 po przedłużeniu Ursus, Chrzanów .... Bródno, Annopol.
A Linia powiedzmy M5. Białołeka...Annopol, Żerań, i przechodzić na drugą stronę Wisły przecinająć M1 na Marymonie, iść przez wole (Prymasa Tysiąclecia), Ochote, Szczęśliwice, Aleje Krakowskie, Hynka, i na Lotnisko.
Co do twojej 3 linii pełna zgoda, tylko przedłużyłbym ją do falenicy/józefowa albo skręcił ją do starej miłosnej lub aleksandrowa.
Obecną M2 przedłużyłbym do pkp toruńska, gdzie mogłaby zacząć kolejna linia, która mogłaby jechać przez park kaskady, powązki, koło, odolany do dworca zachodniego.

# ELKA

24.02.2024 12:55

Ktoś, kto nie mieszka na Gocławiu, nie wie w jakich korkach dojeżdża się do Centrum. Nawet z przesiadką na Stadionie będzie szybciej niż stać w korkach na mniej krętej drodze dojazdowej. Jestem ZA 3 linią metra na Gocław. Brawo Prezydent Trzaskowski. Szkoda, że tak długo trzeba czekać na rozpoczęcie inwestycji.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA