REKLAMA

Wola

komunikacja »

 

Nowoczesność czy gadżet? "Takich rozkładów nie ma nikt w Polsce"

  8 września 2021

alt='Nowoczesność czy gadżet? "Takich rozkładów nie ma nikt w Polsce"'
źródło: UM Warszawa

Na przystanku tramwajowym obok Muzeum Powstania Warszawskiego zamontowano pierwszy w kraju rozkład jazdy z papieru elektronicznego.

REKLAMA

"Takich rozkładów jazdy jak w Warszawie nie ma jeszcze nigdzie w Polsce. Oszczędne, podłączone do sieci, z danymi on-line. Na przystankach tramwajowych pojawiły się rozkłady w technologii e-papieru połączonej z przetwarzaniem w chmurze danych z GPS" - tak zachwalają swój nowy pomysł Tramwaje Warszawskie.

Rozkłady nowego typu

Pierwszy rozkład jazdy z elektronicznego papieru zamontowano w miejscu uczęszczanym przez turystów, obok Muzeum Powstania Warszawskiego. Kolejne zostaną zawieszone przy pl. Zawiszy, stacji metra Marymont oraz na rogu al. Niepodległości i Nowowiejskiej. Każda z tablic będzie składać się z dwóch części: na pierwszej znajdziemy rozkład jazdy, na drugiej dane o dokładnych godzinach przyjazdu, które stały się w Warszawie standardem za sprawą nowych elektronicznych tablic ustawianych na przystankach tramwajowych.

Kup bilet

Jak to działa?

- Rozkłady jazdy wykorzystujące e-papier mogą być zmieniane centralnie z jednego miejsca, niemal od ręki - wyjaśniają Tramwaje Warszawskie. - Są podłączone do sieci i dzięki temu ekipy przystankowe w przypadku zmiany rozkładu lub trasy nie muszą odwiedzać przystanków i wymieniać wydrukowanych na kartkach rozkładów, co zajmuje czas i angażuje wielu pracowników. Druga część tablicy, gdzie wyświetlają się kolejne odjazdy tramwajów w czasie rzeczywistym, jest zasilana danymi z GPS.

REKLAMA

Co to jest "e-papier"?

Elektroniczny papier to nic innego, jak wyjątkowo płaskie wyświetlacze, których twórcy dążą do imitacji właściwości papieru. Technologia jest jeszcze w powijakach, ale już teraz udało się osiągnąć np. efekt odbijania światła i bardzo niskie zużycie energii. Baterie rozkładów jazdy z elektronicznego papieru wystarczają na pracę bez zasilania nawet przez tydzień. Ponieważ świecą delikatnie tylko w nocy, długotrwałe studiowanie godzin odjazdu nie męczy wzroku.

REKLAMA

Koszty nieznane

- Testy nowego systemu potrwają kilka miesięcy - zapowiadają Tramwaje Warszawskie. - Chcemy poznać opinię pasażerów o jego pracy i przydatności przy podróżach Warszawskim Transportem Publicznym. Trzeba też sprawdzić jak wyświetlacze znoszą pracę w różnych warunkach atmosferycznych oraz jak sprawnie działa moduł aktualizacji informacji rozkładowych. Zweryfikujemy także, co mogłaby zmienić stopniowa rezygnacja z tradycyjnych papierowych rozkładów i jak to wpływa na koszty, układanie i korygowanie rozkładów jazdy Warszawskiego Transportu Publicznego.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# WrednyKocur

11.09.2021 15:04

Zróbcie normalne wiaty, pod którymi człowiek nie ma mokrych pleców i butów od deszczu, ławki nie są mokre, w zimę nie wali wiatrem z każdej strony, a w lato ludzie nie szukają cienia pod drzewami. Jak to jest, że 2021 rok, a każdy, kolejny model jest gorszy i gorszy od tych co były 30 lat temu?? Chyba dlatego e-papier, by do kompletu było, skoro wszystkie nowe wiaty są do d***, więc już po całości pojechali.

# Arpa61

15.09.2021 21:26

Nie bój nie bój, wyłączą ci.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025