REKLAMA

Wola

Interwencja

 

Tramwaje na Okopowej skrzypią jak diabli

  6 listopada 2015

alt='Tramwaje na Okopowej skrzypią jak diabli'

Mieszkańcy Młynowa narzekają na tramwaje jadące ulicą Okopową. - Wagony wchodząc w zakręt przy Dzielnej skrzypią tak głośno, że trzeba podgłaśniać telewizor - mówi jeden z naszych Czytelników.

REKLAMA

Nasza króciutka "migawka z okolicy" poświęcona kałuży, która po byle deszczu tworzy się na chodniku u zbiegu Okopowej i Żytniej na Młynowie wywołała, niemal dosłownie, burzę. Czytelnicy z okolicznych domów zaczęli dzwonić do redakcji informując o problemie... tramwajów w okolicy. Czy żyjąc w samym środku miasta, może jeszcze komukolwiek przeszkadzać zgiełk ruchu ulicznego? Jak najbardziej. - Chodzi o to, że tramwaje, które jadą Okopową, strasznie skrzypią. Największy problem jest w rejonie ulicy Żytniej. Wagony wydają tam z siebie przeraźliwy pisk, jakby wyły z bólu - opisuje obrazowo pan Janusz, który zatelefonował do gazety. Inny Czytelnik dodaje, że hałas jest nienaturalny i chwilami aż nie do wytrzymania. - Całe życie pracowałem w Warszawskich Zakładach Telewizyjnych. Zajmowałem się jakością dźwięku w odbiornikach telewizyjnych. Mam wyczulony słuch i nawet gdy za oknem jest hałas, to słyszę ten straszny zgrzyt wagonu na torach - dodaje. Pani Dorota mówi zaś, że kiedy Okopową jedzie "krótki" tramwaj, czyli skład jednowagonowy, wtedy nie słychać radia. - To straszny dźwięk. Czuję, jakby mi ktoś świdrował w głowie - dodaje.

Co tam się dzieje?

Rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich Michał Powałka zapewnia, że na Okopowej został wykonany przegląd torowiska, który nie wykazał żadnych usterek czy nierówności na powierzchni szyn, a jego stan oceniono jako dobry i niekwalifikujący się do żadnych napraw. - Bardziej intensywny poziom hałasu występuje podczas przejazdu na łuku. Jest to charakterystyczne zjawisko dla transportu szynowego - mówi rzecznik. Dodaje jednak, że Tramwaje ograniczą hałas. - Odbędzie się to dzięki podjętej w lipcu br. współpracy z jednostką naukowo-badawczą prowadzącą badania dotyczące identyfikacji zjawisk w strefie kontaktu koła z szyną. Trwa też opracowanie specjalistycznego oprogramowania, które pozwala na wyzwalanie smarowania obrzeży kół na zadanych odcinkach torowisk. Rozwiązanie to jest obecnie testowane na pięciu tramwajach, a w przypadku pozytywnych wyników prób, wdrożone będzie do zastosowania w kolejnych wagonach - wyjaśnia Michał Powałka.

(PB)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA