REKLAMA

Bielany

komunikacja »

 

Tramwaje na Marymonckiej pojadą 25 km/h?

  7 listopada 2012

alt='Tramwaje na Marymonckiej pojadą 25 km/h?'

Na ukończeniu są już prace, które pozwolą na uruchomienie na ul. Marymonckiej tzw. priorytetu dla tramwajów. Rzecz polega na odpowiednim ustawieniu sygnalizacji świetlnej, tak by tramwaj nie czekał na skrzyżowaniu na zielone światło. Najczęściej poprzez zainstalowanie tzw. pętli indukcyjnej.

REKLAMA

Inicjatorem akcji "Priorytety dla tramwajów" jest Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM). Ich petycję do władz Warszawy poparło dotąd łącznie 2 tys. osób, a także organizacje pozarządowe oraz władze dzielnic Bemowo, Wola i Rembertów. W styczniu 2012 r. akcję objęło patronatem Ministerstwo Transportu. SISKOM przekonuje, że po wdrożeniu projektu średnią prędkość tramwajów można podnieść z obecnego poziomu 13-16 km/h nawet do 25 km/h. Takie rozwiązanie nie tylko skróci czas jazdy, to również oszczędność - dzięki temu do zwiększenia częstotliwości kursowania nie będzie potrzebny nowy tabor. Wkrótce również Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił listę linii przewidzianych do przyspieszenia. Pierwszą z tych tras był ciąg ulic Wolska - Połczyńska - Powstańców Śląskich - al. Reymonta - Wólczyńska - Nocznickiego - Młociny oraz ul. Górczewska, czyli pilotażowy projekt zwany T10.

Jak to działa?

Pętla indukcyjna to rodzaj detektora, który wykrywa nadjeżdżający tramwaj i pomaga w regulacji sygnalizacji świetlnej. Jednak wybór rozwiązań technicznych dla wprowadzenia priorytetu zależy od specyfiki konkretnego miejsca.

Priorytety dla tramwajów działają już w kilku miastach w Polsce, m.in. w Krakowie i Poznaniu.

Liczymy na to, że w ciągu dwóch lat priorytet dla tramwajów będzie obejmować odcinek od Marymonckiej do Redutowej - mówi rzecznik Tramwajów Warszawskich.
Krótkie filmy obrazujące, jak działa priorytet można obejrzeć na stronie www.siskom.waw.pl w zakładce "Dobre praktyki"

W Warszawie priorytety działają już w kilku miejscach. Jednak nasi czytelnicy twierdzą, że nie wszędzie priorytety pomogły - ich zdaniem czasem światła są źle ustawione, więc tramwaj i tak musi mocno zwolnić. Co na to Tramwaje Warszawskie?

- Najlepiej oceniamy działanie priorytetów na trasie w ul. Powstańców Śląskich (od Nowego Bemowa do al. Reymonta), gdzie tramwaje przyspieszyły o ok. 20% po ich uruchomieniu - stwierdza Małgorzata Jesień z Tramwajów Warszawskich.

Wstąp do księgarni

Teraz Marymoncka

- Na ukończeniu są w tej chwili prace projektowe, dzięki którym przy pomocy pieniędzy z Unii Europejskiej zmodernizowana będzie ulica Marymoncka - informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich. - W niedalekiej przyszłości zostaną zlecone kolejne prace projektowe, np. dla ulic Wólczyńskiej i Broniewskiego. Liczymy na to, że w ciągu dwóch lat priorytet dla tramwajów będzie obejmować odcinek od ul. Marymonckiej do Redutowej - mówi Powałka.

kz

 

REKLAMA

Komentarze (1)

# robot nik

11.11.2012 14:48

Przyspieszyć tramwaje? Wystarczy zlikwidować niedawno zbudowane durne sygnalizacje przy Żeromskiego, Łasku Bielańskim, Przy Agorze i inne na mieście
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024