REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Tramwaj do Winnicy opóźniony. "Odbiory idą kiepsko"

  18 sierpnia 2021

alt='Tramwaj do Winnicy opóźniony. "Odbiory idą kiepsko"'
źródło: Tramwaje Warszawskie

Tramwaje linii 2 miały wrócić na Nowodwory 31 lipca. Minęła połowa sierpnia a pasażerowie odnoszą wrażenie, że na nowym odcinku torów nie dzieje się nic.

REKLAMA

Przypomnijmy: 5 lipca budowa przedłużenia linii do Winnicy wymusiła wyłączenie ruchu tramwajowego do przystanków Štefánika i Nowodwory. Pierwotnie utrudnienia miały trwać do 30 lipca, ale później zostały przedłużone aż do 31 sierpnia.

Na nowym odcinku torów już w czerwcu odbyły się jazdy testowe. Według nieoficjalnych informacji odbiory techniczne idą jednak "kiepsko". Nasi informatorzy narzekają na bardzo wolne tempo sprawdzania poprawności wykonanych prac i są rozczarowani tym, że pasażerowie z Nowodworów muszą obyć się bez tramwaju aż dwa miesiące.

Dwa nowe przystanki tramwajowe miały być otwarte w połowie roku, a urzędnicy kilkakrotnie powtarzali, że być może uda się zakończyć prace jeszcze wcześniej. Obecnie mówi się już o wrześniu.

Odcięci od metra

Zarząd Transportu Miejskiego ma zbyt mało wolnych autobusów, by uruchomić linię zastępczą z Nowodworów aż na Młociny. W rezultacie mieszkańcy są zmuszeni do dodatkowej przesiadki przy Mehoffera. Co więcej, na przystanku Stefanika autobusy zastępcze zatrzymują się w zupełnie innym miejscu niż 186 czy 509. Czy nie byłoby lepiej, gdyby "zetka" skręcała w lewo dopiero w Mehoffera i jechała przez Ćmielowską, umożliwiając przesiadkę do tramwaju na przystanku Tarchomin? Pasażerowie nie musieliby wówczas decydować, na którzy przystanek przy Štefánika się wybrać.

- Byłoby to wydłużenie trasy linii zastępczej i tym samym czasu podróży - odpowiada Tomasz Kunert, rzecznik ZTM. - Przyjęliśmy, że dowozimy pasażerów autobusem do pierwszego przystanku na styku z linią tramwajową. Kluczowa dla linii Z-2 jest obsługa rejonu pętli Nowodwory i szybki dowóz do tramwaju. Pasażerowie z okolicy przystanku Stefanika są już na tyle blisko czynnej części trasy tramwajowej, że w dużej mierze dochodzą pieszo do pętli Tarchomin Kościelny, przy czym nadal do dyspozycji mają zarówno linię Z-2, jak i linie kursujące ciągiem Światowida.

Zapraszamy na zakupy

Tramwaj do Winnicy

Według wyliczeń Tramwajów Warszawskich dojazd z Winnicy do stacji metra Młociny będzie trwać ok. 20 minut. Choć Zarząd Transportu Miejskiego jeszcze tego nie ogłosił, przedłużenie linii 2 z Nowodworów jest w tym momencie całkowicie pewne, a linii 17 - bardzo prawdopodobne.

Nowy, 900-metrowy odcinek Światowida będzie zdecydowanie szerszy od nowodworskiego, a nawet od fragmentu na wysokości Galerii Północnej. Ulica została zbudowana od razu w układzie 2x2, z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu, drogą rowerową i oczywiście chodnikami. Tramwaje linii 2 i 17 zatrzymają się na wysokości skrzyżowania z Leśnej Polanki, a następnie dotrą na pętlę, zbudowaną ok. 200 metrów od Modlińskiej. Docelowo zarówno Światowida, jak i linia tramwajowa mają być dociągnięte do nowego skrzyżowania z Modlińską. Na razie brakujący 200-metrowy odcinek nie ma jeszcze ani pozwolenia, ani wykonawcy i wciąż nie ogłoszono przetargu na jego budowę.

Za budowę nowego odcinka Światowida i torów tramwajowych odpowiada hiszpańska firma Balzola, która otrzyma za swoje usługi ponad 67 mln zł.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# Mieszkaniec Nowodworów

18.08.2021 10:44

Po przeczytaniu artykułu zdumiewa mnie fakt, że tak krótki odcinek budowany jest przez tyle lat. Przecież były od początku zabezpieczone finanse, a jak pieniądze są to powinno iść bardzo szybko. Już nie chce mi się bardziej rozpisywać w tym temacie, ale chcę przekazać jedną swoją myśl dla ZTM.
Szanowni Państwo,
przed dopuszczeniem do ruchu linii tramwajowej nr 2 z Winnicy do Młocin bardzo proszę o spowodowanie, aby w godzinach szczytu tj. 6.00-8.00, 15.00-17.00 w obu kierunkach Winnica-Młociny, Młociny - Winnica kursowały podwojone składy tramwajów. Do chwili obecnej pojedynczy wagon nie wystarczał i ludzie jeździli jak sardynki (a to był kurs tylko z Nowodworów), a co się działo na przystanku dla wysiadająco/wsiadających podróżnych przy metrze Młociny sami dobrze wiecie. I nie obiecujcie, nie kłamcie, że składy będą jeździły co 2 minuty bo nie będą (doświadczenie z lat wcześniejszych).
Dodatkowo nie ma potrzeby robienia drugiej dwójki (do Tarchomina Kościelnego) bo tylko wprowadza podróżnych w błąd.
I to tyle. Może ktoś z ZTM to przeczyta???

# dff34

18.08.2021 11:17

Może i ktoś z ZTM to przeczyta, ale będą mieli to głęboko. Niestety, ale o czym się nie czyta, to ręce i nogi opadają jeśli chodzi o terminy i ceny. Tyle lat ciągnie się ta inwestycja, że spokojnie można by doprowadzić Metro i autostradę a mówimy o kilku przystankach. Dramat! Nikomu nie zależy na szybkim i sprawnym procedowaniu inwestycji :(

# rem

18.08.2021 15:17

#dff34 napisał(a) 18.08.2021 11:17
Może i ktoś z ZTM to przeczyta, ale będą mieli to głęboko. Niestety, ale o czym się nie czyta, to ręce i nogi opadają jeśli chodzi o terminy i ceny. Tyle lat ciągnie się ta inwestycja, że spokojnie można by doprowadzić Metro i autostradę a mówimy o kilku przystankach. Dramat! Nikomu nie zależy na szybkim i sprawnym procedowaniu inwestycji :(

A w której dzielnicy jest ulica Barei? Przecież nie u pani profesor.

REKLAMA

# olek

18.08.2021 15:50

W normalnym kraju prokurator już by się temu przyglądał.

# młodzik

19.08.2021 12:40

#olek napisał(a) 18.08.2021 15:50
W normalnym kraju prokurator już by się temu przyglądał.
Dobrze napisałeś. W naszym niestety prokurator widzi bezsens takich działań, bo i tak peowskie sądy nie skarzą swoich..

# nuevo

19.08.2021 12:57

@olek
Napisać byle co, tylko po to, aby cieszyć się swoim wpisem.
Weź człowieku zajmij się czymś pożytecznym.
Co do artykułu - inwestycja została ukończona w terminie. Trwają odbiory i one leżą w gestii różnych, niezależnych od samorządu i władz miasta instytucji. Mam wrażenie, że powyżej piszący o tym zapomnieli, i jednocześnie mam nadzieję, że pozostali czytający doskonale to wiedzą.
Co do wstrzymania ruchu w rejonie Nowodworów;
Sam jestem zirytowany tempem prac. Biorąc pod uwagę nawet 3-tygodniowe, technologiczne terminowanie betonu, to już dawno powinna tam rosnąć trawa. Ale jak przedłużono wykonawcy pozwolenie na połączenie odcinków (nie wiem kto, ale ktoś to zaproponował, i ktoś zatwierdził; Dlaczego?) z 4 tygodni do 2 m-cy, to nie dziwię się, że wykonawca nie spieszy się z robotami - ma czas. W końcu to Hiszpański zarząd - Mańana...
Pytanie tylko, kto od strony inwestora zgodził się na aż tak istotne wydłużenie tego czasu?

REKLAMA

# młodzik

19.08.2021 13:35

#nuevo napisał(a) 19.08.2021 12:57
@olek
Napisać byle co, tylko po to, aby cieszyć się swoim wpisem.
Weź człowieku zajmij się czymś pożytecznym.
Co do artykułu - inwestycja została ukończona w terminie. Trwają odbiory i one leżą w gestii różnych, niezależnych od samorządu i władz miasta instytucji. Mam wrażenie, że powyżej piszący o tym zapomnieli, i jednocześnie mam nadzieję, że pozostali czytający doskonale to wiedzą.
A kolega potrafi liczyć?. Zgodnie z podpisana w październiku 2019 r. umową inwestor miał 10 miesięcy na zakończenie inwestycji. Fakt, że w ten okres miały nie wchodzić przerwy zimowe, ale to i tak wychodzi, że w najgorszym razie tramwaje powinny chodzić już w kwietniu br.
Ps. Świadomie napisałem, że w najgorszym razie, bo mamiono nas, że jeśli zima będzie lekka (a taka była 2019/20 to jeszcze wcześniej, ale to oczywiście były bajki od samego początku

# Mieszkaniec Nowodworów

19.08.2021 14:01

Proszę o doprecyzowanie swojej wypowiedzi w zakresie "różnych i niezależnych instytucji" bo jest zbyt ogólna. Jeżeli posiada Pan taką wiedzę to proszę mnie, jak i pozostałych czytelników tego artykułu (którzy ewentualnie też tego nie wiedzą) uświadomić.

# Xyz

19.08.2021 14:24

#młodzik napisał(a) 19.08.2021 13:35
A kolega potrafi liczyć?. Zgodnie z podpisana w październiku 2019 r. umową inwestor miał 10 miesięcy na zakończenie inwestycji. Fakt, że w ten okres miały nie wchodzić przerwy zimowe, ale to i tak wychodzi, że w najgorszym razie tramwaje powinny chodzić już w kwietniu br.
Z tym, że mnie wychodzi, że nawet w listopadzie 2020 r. Zobacz: licząc od początku listopada 2019 r. do końca listopada 2020 r. mamy łącznie 13 miesięcy; minus 3 nieszczęsne miesiące zimowe, niech im tam, to wychodzi 10 miesięcy. Zatem tym bardziej nie rozumiem na jakiej podstawie ktoś tu napisał, że zrobiono to w terminie ....

REKLAMA

# Johnny_2005

19.08.2021 16:34

Ta inwestycja, jak wiele innych inwestycji w Warszawie, to kompletna katastrofa. Ponad dwa lata na ułożenie niecałego kilometra torów wraz z jezdnią. Polecam napisać coś na forum (link podzielony na 5 części z uwagi na zasady forum), które jest zdominowane przez apologetów władz Warszawy:
[Warszawa] Budowa trasy tramwajowej między węzłem Młociny a Tarchominem/Nowodworami
https://www.skyscrapercity.com/threads/
warszawa-budowa-trasy-tramwajowej-mi
%C4%99dzy-w%C4%99z%C5%82em-m
%C5%82ociny-a-tarchominem-nowodworami
.942320/page-140

# Murena

20.08.2021 12:49

Za cały ten bałagan odpowiedzialny jest ZTM i jego podwykonawcy którzy narobili opóźnień, a ZTM patrzy na to przez palce i udaje, że nic się nie stało. Ostatnio zaproponowali utrzymanie tej prowizorki kolejny miesiąc i oddanie 1 października. Co ciekawe Tramwaje zakończyły inwestycję w czerwcu i wykonali jazdy testowe. Ruch tramwajowy do Nowodworów mógł być utrzymany przez cały czas przy pomocy rozjazdu tymczasowego, ale państwo z ZTM nie chcieli tego rozwiązania.

# apaszzesto(L)icy

25.08.2021 11:54

Tramwaj do Winnicy miał dojeżdżać w 2013 roku. Prace rozpoczęto na przełomie października i listopada 2019. Inwestycja miała zostać wykonana w 10 miesięcy wyłączając okres zimowy. W zimę praca szła pełną parą. Powinni więc oddać do użytku we wrześniu 2020 roku. Kolejny termin to "na pewno przed wakacjami 2021". Kolejny - do końca lipca. Następny - do końca sierpnia. Ostatnio pytałem przedstawiciela wykonawcy - pod koniec września. Obecne opóźnienie wynika z problemów związanych z linią napięcia oraz zapadnięciem się odcinka przy pętli Nowodwory, gdzie tramwaje zmieniały tor. Według wstępnych projektów ul. Światowida miała łączyć się z ul. Modlińską. Kończy się przy chałupie w środku pola. Miała być również wykonana nawierzchnia asfaltowa ul. Dionizosa. Porozrzucano przy pętli trochę kamieni, a na dalszej części ulicy są doły i koleiny w glinie. Z Parkuj i Jedź wycofano się dwa lata temu.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break