REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Tramwaj do Winnicy opóźniony. "Odbiory idą kiepsko"

  18 sierpnia 2021

alt='Tramwaj do Winnicy opóźniony. "Odbiory idą kiepsko"'
źródło: Tramwaje Warszawskie

Tramwaje linii 2 miały wrócić na Nowodwory 31 lipca. Minęła połowa sierpnia a pasażerowie odnoszą wrażenie, że na nowym odcinku torów nie dzieje się nic.

REKLAMA

Przypomnijmy: 5 lipca budowa przedłużenia linii do Winnicy wymusiła wyłączenie ruchu tramwajowego do przystanków Štefánika i Nowodwory. Pierwotnie utrudnienia miały trwać do 30 lipca, ale później zostały przedłużone aż do 31 sierpnia.

Na nowym odcinku torów już w czerwcu odbyły się jazdy testowe. Według nieoficjalnych informacji odbiory techniczne idą jednak "kiepsko". Nasi informatorzy narzekają na bardzo wolne tempo sprawdzania poprawności wykonanych prac i są rozczarowani tym, że pasażerowie z Nowodworów muszą obyć się bez tramwaju aż dwa miesiące.

Dwa nowe przystanki tramwajowe miały być otwarte w połowie roku, a urzędnicy kilkakrotnie powtarzali, że być może uda się zakończyć prace jeszcze wcześniej. Obecnie mówi się już o wrześniu.

Odcięci od metra

Zarząd Transportu Miejskiego ma zbyt mało wolnych autobusów, by uruchomić linię zastępczą z Nowodworów aż na Młociny. W rezultacie mieszkańcy są zmuszeni do dodatkowej przesiadki przy Mehoffera. Co więcej, na przystanku Stefanika autobusy zastępcze zatrzymują się w zupełnie innym miejscu niż 186 czy 509. Czy nie byłoby lepiej, gdyby "zetka" skręcała w lewo dopiero w Mehoffera i jechała przez Ćmielowską, umożliwiając przesiadkę do tramwaju na przystanku Tarchomin? Pasażerowie nie musieliby wówczas decydować, na którzy przystanek przy Štefánika się wybrać.

- Byłoby to wydłużenie trasy linii zastępczej i tym samym czasu podróży - odpowiada Tomasz Kunert, rzecznik ZTM. - Przyjęliśmy, że dowozimy pasażerów autobusem do pierwszego przystanku na styku z linią tramwajową. Kluczowa dla linii Z-2 jest obsługa rejonu pętli Nowodwory i szybki dowóz do tramwaju. Pasażerowie z okolicy przystanku Stefanika są już na tyle blisko czynnej części trasy tramwajowej, że w dużej mierze dochodzą pieszo do pętli Tarchomin Kościelny, przy czym nadal do dyspozycji mają zarówno linię Z-2, jak i linie kursujące ciągiem Światowida.

Kup bilet

Tramwaj do Winnicy

Według wyliczeń Tramwajów Warszawskich dojazd z Winnicy do stacji metra Młociny będzie trwać ok. 20 minut. Choć Zarząd Transportu Miejskiego jeszcze tego nie ogłosił, przedłużenie linii 2 z Nowodworów jest w tym momencie całkowicie pewne, a linii 17 - bardzo prawdopodobne.

Nowy, 900-metrowy odcinek Światowida będzie zdecydowanie szerszy od nowodworskiego, a nawet od fragmentu na wysokości Galerii Północnej. Ulica została zbudowana od razu w układzie 2x2, z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu, drogą rowerową i oczywiście chodnikami. Tramwaje linii 2 i 17 zatrzymają się na wysokości skrzyżowania z Leśnej Polanki, a następnie dotrą na pętlę, zbudowaną ok. 200 metrów od Modlińskiej. Docelowo zarówno Światowida, jak i linia tramwajowa mają być dociągnięte do nowego skrzyżowania z Modlińską. Na razie brakujący 200-metrowy odcinek nie ma jeszcze ani pozwolenia, ani wykonawcy i wciąż nie ogłoszono przetargu na jego budowę.

Za budowę nowego odcinka Światowida i torów tramwajowych odpowiada hiszpańska firma Balzola, która otrzyma za swoje usługi ponad 67 mln zł.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# Mieszkaniec Nowodworów

18.08.2021 10:44

Po przeczytaniu artykułu zdumiewa mnie fakt, że tak krótki odcinek budowany jest przez tyle lat. Przecież były od początku zabezpieczone finanse, a jak pieniądze są to powinno iść bardzo szybko. Już nie chce mi się bardziej rozpisywać w tym temacie, ale chcę przekazać jedną swoją myśl dla ZTM.
Szanowni Państwo,
przed dopuszczeniem do ruchu linii tramwajowej nr 2 z Winnicy do Młocin bardzo proszę o spowodowanie, aby w godzinach szczytu tj. 6.00-8.00, 15.00-17.00 w obu kierunkach Winnica-Młociny, Młociny - Winnica kursowały podwojone składy tramwajów. Do chwili obecnej pojedynczy wagon nie wystarczał i ludzie jeździli jak sardynki (a to był kurs tylko z Nowodworów), a co się działo na przystanku dla wysiadająco/wsiadających podróżnych przy metrze Młociny sami dobrze wiecie. I nie obiecujcie, nie kłamcie, że składy będą jeździły co 2 minuty bo nie będą (doświadczenie z lat wcześniejszych).
Dodatkowo nie ma potrzeby robienia drugiej dwójki (do Tarchomina Kościelnego) bo tylko wprowadza podróżnych w błąd.
I to tyle. Może ktoś z ZTM to przeczyta???

# dff34

18.08.2021 11:17

Może i ktoś z ZTM to przeczyta, ale będą mieli to głęboko. Niestety, ale o czym się nie czyta, to ręce i nogi opadają jeśli chodzi o terminy i ceny. Tyle lat ciągnie się ta inwestycja, że spokojnie można by doprowadzić Metro i autostradę a mówimy o kilku przystankach. Dramat! Nikomu nie zależy na szybkim i sprawnym procedowaniu inwestycji :(

# rem

18.08.2021 15:17

#dff34 napisał(a) 18.08.2021 11:17
Może i ktoś z ZTM to przeczyta, ale będą mieli to głęboko. Niestety, ale o czym się nie czyta, to ręce i nogi opadają jeśli chodzi o terminy i ceny. Tyle lat ciągnie się ta inwestycja, że spokojnie można by doprowadzić Metro i autostradę a mówimy o kilku przystankach. Dramat! Nikomu nie zależy na szybkim i sprawnym procedowaniu inwestycji :(

A w której dzielnicy jest ulica Barei? Przecież nie u pani profesor.

REKLAMA

# olek

18.08.2021 15:50

W normalnym kraju prokurator już by się temu przyglądał.

# młodzik

19.08.2021 12:40

#olek napisał(a) 18.08.2021 15:50
W normalnym kraju prokurator już by się temu przyglądał.
Dobrze napisałeś. W naszym niestety prokurator widzi bezsens takich działań, bo i tak peowskie sądy nie skarzą swoich..

# nuevo

19.08.2021 12:57

@olek
Napisać byle co, tylko po to, aby cieszyć się swoim wpisem.
Weź człowieku zajmij się czymś pożytecznym.
Co do artykułu - inwestycja została ukończona w terminie. Trwają odbiory i one leżą w gestii różnych, niezależnych od samorządu i władz miasta instytucji. Mam wrażenie, że powyżej piszący o tym zapomnieli, i jednocześnie mam nadzieję, że pozostali czytający doskonale to wiedzą.
Co do wstrzymania ruchu w rejonie Nowodworów;
Sam jestem zirytowany tempem prac. Biorąc pod uwagę nawet 3-tygodniowe, technologiczne terminowanie betonu, to już dawno powinna tam rosnąć trawa. Ale jak przedłużono wykonawcy pozwolenie na połączenie odcinków (nie wiem kto, ale ktoś to zaproponował, i ktoś zatwierdził; Dlaczego?) z 4 tygodni do 2 m-cy, to nie dziwię się, że wykonawca nie spieszy się z robotami - ma czas. W końcu to Hiszpański zarząd - Mańana...
Pytanie tylko, kto od strony inwestora zgodził się na aż tak istotne wydłużenie tego czasu?

REKLAMA

# młodzik

19.08.2021 13:35

#nuevo napisał(a) 19.08.2021 12:57
@olek
Napisać byle co, tylko po to, aby cieszyć się swoim wpisem.
Weź człowieku zajmij się czymś pożytecznym.
Co do artykułu - inwestycja została ukończona w terminie. Trwają odbiory i one leżą w gestii różnych, niezależnych od samorządu i władz miasta instytucji. Mam wrażenie, że powyżej piszący o tym zapomnieli, i jednocześnie mam nadzieję, że pozostali czytający doskonale to wiedzą.
A kolega potrafi liczyć?. Zgodnie z podpisana w październiku 2019 r. umową inwestor miał 10 miesięcy na zakończenie inwestycji. Fakt, że w ten okres miały nie wchodzić przerwy zimowe, ale to i tak wychodzi, że w najgorszym razie tramwaje powinny chodzić już w kwietniu br.
Ps. Świadomie napisałem, że w najgorszym razie, bo mamiono nas, że jeśli zima będzie lekka (a taka była 2019/20 to jeszcze wcześniej, ale to oczywiście były bajki od samego początku

# Mieszkaniec Nowodworów

19.08.2021 14:01

Proszę o doprecyzowanie swojej wypowiedzi w zakresie "różnych i niezależnych instytucji" bo jest zbyt ogólna. Jeżeli posiada Pan taką wiedzę to proszę mnie, jak i pozostałych czytelników tego artykułu (którzy ewentualnie też tego nie wiedzą) uświadomić.

# Xyz

19.08.2021 14:24

#młodzik napisał(a) 19.08.2021 13:35
A kolega potrafi liczyć?. Zgodnie z podpisana w październiku 2019 r. umową inwestor miał 10 miesięcy na zakończenie inwestycji. Fakt, że w ten okres miały nie wchodzić przerwy zimowe, ale to i tak wychodzi, że w najgorszym razie tramwaje powinny chodzić już w kwietniu br.
Z tym, że mnie wychodzi, że nawet w listopadzie 2020 r. Zobacz: licząc od początku listopada 2019 r. do końca listopada 2020 r. mamy łącznie 13 miesięcy; minus 3 nieszczęsne miesiące zimowe, niech im tam, to wychodzi 10 miesięcy. Zatem tym bardziej nie rozumiem na jakiej podstawie ktoś tu napisał, że zrobiono to w terminie ....

REKLAMA

# Johnny_2005

19.08.2021 16:34

Ta inwestycja, jak wiele innych inwestycji w Warszawie, to kompletna katastrofa. Ponad dwa lata na ułożenie niecałego kilometra torów wraz z jezdnią. Polecam napisać coś na forum (link podzielony na 5 części z uwagi na zasady forum), które jest zdominowane przez apologetów władz Warszawy:
[Warszawa] Budowa trasy tramwajowej między węzłem Młociny a Tarchominem/Nowodworami
https://www.skyscrapercity.com/threads/
warszawa-budowa-trasy-tramwajowej-mi
%C4%99dzy-w%C4%99z%C5%82em-m
%C5%82ociny-a-tarchominem-nowodworami
.942320/page-140

# Murena

20.08.2021 12:49

Za cały ten bałagan odpowiedzialny jest ZTM i jego podwykonawcy którzy narobili opóźnień, a ZTM patrzy na to przez palce i udaje, że nic się nie stało. Ostatnio zaproponowali utrzymanie tej prowizorki kolejny miesiąc i oddanie 1 października. Co ciekawe Tramwaje zakończyły inwestycję w czerwcu i wykonali jazdy testowe. Ruch tramwajowy do Nowodworów mógł być utrzymany przez cały czas przy pomocy rozjazdu tymczasowego, ale państwo z ZTM nie chcieli tego rozwiązania.

# apaszzesto(L)icy

25.08.2021 11:54

Tramwaj do Winnicy miał dojeżdżać w 2013 roku. Prace rozpoczęto na przełomie października i listopada 2019. Inwestycja miała zostać wykonana w 10 miesięcy wyłączając okres zimowy. W zimę praca szła pełną parą. Powinni więc oddać do użytku we wrześniu 2020 roku. Kolejny termin to "na pewno przed wakacjami 2021". Kolejny - do końca lipca. Następny - do końca sierpnia. Ostatnio pytałem przedstawiciela wykonawcy - pod koniec września. Obecne opóźnienie wynika z problemów związanych z linią napięcia oraz zapadnięciem się odcinka przy pętli Nowodwory, gdzie tramwaje zmieniały tor. Według wstępnych projektów ul. Światowida miała łączyć się z ul. Modlińską. Kończy się przy chałupie w środku pola. Miała być również wykonana nawierzchnia asfaltowa ul. Dionizosa. Porozrzucano przy pętli trochę kamieni, a na dalszej części ulicy są doły i koleiny w glinie. Z Parkuj i Jedź wycofano się dwa lata temu.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024