REKLAMA

Wawer

Inwestycje

 

Trakt Lubelski: ile można czekać?

  28 lutego 2017

alt='Trakt Lubelski: ile można czekać?'
źródło: ZMID

Temat przebudowy jednej z głównych ulic dzielnicy ciągnie się już 10 lat. Kolejny etap przed nami, ale końca prac nie widać.

REKLAMA

Koncepcja przebudowy Traktu Lubelskiego została przedstawiona dokładnie dziesięć lat temu, w lutym 2007 roku. Potem zaczęły się schody: kryzys finansowy oraz budowa kolektora ściekowego W i inne prace kanalizacyjne, przed rozpoczęciem których nie warto było remontować jezdni. W efekcie na 9700-metrową ulicę składają się odcinki wyremontowane, przeznaczone do remontu i... pozostałe.

- Trakt od Klimontowskiej do Zwoleńskiej został odtworzony po budowie kanalizacji, odcinek od Zwoleńskiej do Borowieckiej jest ujęty w zadaniach Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, krótki odcinek od Borowieckiej do Fiołków zostanie odtworzony po budowie kanalizacji a na odcinku od Fiołków do Wału Miedzeszyńskiego w lipcu zostało wykonane frezowanie - wylicza radny Rafał Czerwonka. - Odcinek od Płowieckiej do Klimontowskiej to jedyny, odnośnie którego nie ma żadnych planów modernizacyjnych ani remontowych.

Kolejne prace w tym roku

Na lata 2017-2018 zaplanowano przebudowę Traktu od Zwoleńskiej do Borowieckiej. Nawierzchnia jezdni zostanie całkowicie rozebrana na długości 1,8 km i zastąpiona nową jezdnią, szeroką na 7-10,5 metra. Po przebudowie ulica będzie mieć obustronne chodniki, drogę rowerową po stronie zachodniej i zatoki autobusowe. Chodnik i droga rowerowa zostaną przerzucone nad rowem Miedzeszyńskim po kładce, zaś przejścia i przejazdy przez jezdnię zostaną wyposażone w azyle. Przebudowane zostanie także oświetlenie.

ZMID ma przyznane przez Radę Warszawy 18,5 mln zł, ale wciąż brakuje najważniejszego dokumentu, potrzebnego dla każdej inwestycji drogowej: decyzji środowiskowej.

Zapraszamy na zakupy

Co dalej?

Na pytania radnego Czerwonki o remont odcinka od Klimontowskiej do Płowieckiej odpowiedział krótko wicedyrektor ZMID Dariusz Mosak. Drogowcy poprosili o przyznanie pieniędzy na przebudowę... i to wszystko, co mogli zrobić. Dopóki Rada Warszawy nie wpisze inwestycji do Wieloletniej Prognozy Finansowej, można o niej zapomnieć.

Według naszych szacunków na przebudowę odcinka Klimontowska-Płowiecka potrzeba ok. 13 mln zł.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe