Trakt Lubelski: ile można czekać?
28 lutego 2017
Temat przebudowy jednej z głównych ulic dzielnicy ciągnie się już 10 lat. Kolejny etap przed nami, ale końca prac nie widać.
Koncepcja przebudowy Traktu Lubelskiego została przedstawiona dokładnie dziesięć lat temu, w lutym 2007 roku. Potem zaczęły się schody: kryzys finansowy oraz budowa kolektora ściekowego W i inne prace kanalizacyjne, przed rozpoczęciem których nie warto było remontować jezdni. W efekcie na 9700-metrową ulicę składają się odcinki wyremontowane, przeznaczone do remontu i... pozostałe.
- Trakt od Klimontowskiej do Zwoleńskiej został odtworzony po budowie kanalizacji, odcinek od Zwoleńskiej do Borowieckiej jest ujęty w zadaniach Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, krótki odcinek od Borowieckiej do Fiołków zostanie odtworzony po budowie kanalizacji a na odcinku od Fiołków do Wału Miedzeszyńskiego w lipcu zostało wykonane frezowanie - wylicza radny Rafał Czerwonka. - Odcinek od Płowieckiej do Klimontowskiej to jedyny, odnośnie którego nie ma żadnych planów modernizacyjnych ani remontowych.
Kolejne prace w tym roku
Na lata 2017-2018 zaplanowano przebudowę Traktu od Zwoleńskiej do Borowieckiej. Nawierzchnia jezdni zostanie całkowicie rozebrana na długości 1,8 km i zastąpiona nową jezdnią, szeroką na 7-10,5 metra. Po przebudowie ulica będzie mieć obustronne chodniki, drogę rowerową po stronie zachodniej i zatoki autobusowe. Chodnik i droga rowerowa zostaną przerzucone nad rowem Miedzeszyńskim po kładce, zaś przejścia i przejazdy przez jezdnię zostaną wyposażone w azyle. Przebudowane zostanie także oświetlenie.
ZMID ma przyznane przez Radę Warszawy 18,5 mln zł, ale wciąż brakuje najważniejszego dokumentu, potrzebnego dla każdej inwestycji drogowej: decyzji środowiskowej.
Co dalej?
Na pytania radnego Czerwonki o remont odcinka od Klimontowskiej do Płowieckiej odpowiedział krótko wicedyrektor ZMID Dariusz Mosak. Drogowcy poprosili o przyznanie pieniędzy na przebudowę... i to wszystko, co mogli zrobić. Dopóki Rada Warszawy nie wpisze inwestycji do Wieloletniej Prognozy Finansowej, można o niej zapomnieć.
Według naszych szacunków na przebudowę odcinka Klimontowska-Płowiecka potrzeba ok. 13 mln zł.
(dg)