REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Tłumy na przystanku. ZTM rozbrajająco szczerze: "Jadą za miasto"

  22 grudnia 2023

alt='Tłumy na przystanku. ZTM rozbrajająco szczerze: "Jadą za miasto"'
Fot. Jarosław Oborski

Tłumy ludzi w godzinach szczytu na przystankach w okolicy stacji metra Bemowo i ogromne problemy związane z wykluczeniem komunikacyjnym mieszkańców Chrzanowa. Co na to Zarząd Transportu Miejskiego?

REKLAMA

Bemowski radny Jarosław Oborski zwrócił się do Zarządu Transportu Miejskiego z żądaniem zwiększenia częstotliwości autobusów, które rozwożą mieszkańców po całej dzielnicy ze stacji metra na skrzyżowaniu Górczewskiej i Powstańców Śląskich.

- Po oddaniu do użytku stacji metra Bemowo ciężko wsiąść w tym miejscu do autobusu, a w godzinach szczytu jest to wyczyn niezwykle karkołomny - przekonuje radny Jarosław Oborski, na dowód załączając zdjęcie przystanku Metro Bemowo 02 z tłumem ludzi oczekujących na autobus. Jak zapewnia, zdjęcie zrobił jeszcze przed godzinami szczytu.

- Ponadto gigantyczne problemy komunikacyjne dotykają również mieszkańców wsiadających do autobusów wzdłuż ul. Lazurowej, a obszar Chrzanowa został praktycznie wykluczony komunikacyjnie - dodaje.

ZTM nie widzi potrzeby zmian na Bemowie

- Na bieżąco analizujemy napełnienia autobusów łączących stację metra Bemowo z innymi obszarami dzielnicy. Z naszych danych wynika, że liczba pasażerów nie odbiega znacząco od innych podobnych miejsc w Warszawie w godzinach największego zainteresowania. Dlatego zwiększanie liczby miejsc w autobusach kursujących na obszarze Bemowa w naszej ocenie nie ma uzasadnienia - mówi rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego Tomasz Kunert. Dodał, że zdjęcie obrazuje przystanek w kierunku Babic, a nie autobusów poruszających się po Bemowie.

- Zatrzymują się tam autobusy linii 712, 714, 719, 729 i 743, których pasażerowie są największą grupą osób na tym przystanku, do autobusów linii 149, 167 i 177 wsiadają nieliczni - twierdzi Tomasz Kunert. Dziwi takie wyjaśnienie rzecznika, gdyż wszyscy pasażerowie powinni być traktowani jednakowo i z takim samym szacunkiem.

Zapraszamy na zakupy

Co z lepszą komunikacją na Chrzanowie?

- Z powodu budowy metra M2 i ograniczonej siatki ulic musieliśmy ograniczyć kursowanie autobusów w rejonie Chrzanowa. Wiemy, że to duże utrudnienie dla mieszkańców, dlatego podejmowaliśmy różne próby poprawy tej sytuacji - wyjaśnia Tomasz Kunert. Jak dodaje, ZTM zaproponował kursowanie autobusów linii 249 jednokierunkowo, równoległą do ulicy Rayskiego, drogą wewnętrzną przez osiedle (po zachodniej stronie). Nie wyraził na to jednak zgody zarząd wspólnoty mieszkaniowej. Kolejnym pomysłem było zawracanie autobusu na parkingu przychodni przy ulicy gen. Coopera. Zrobiony został przejazd techniczny 12-metrowym autobusem, który pokazał, że nie ma możliwości zawracania autobusami tego typu.

- Następnie, 22 listopada zorganizowaliśmy drugi przejazd techniczny najkrótszym autobusem, o długości 9 metrów. Wykazał on, że zawrócenie autobusu na terenie przychodni będzie możliwe po przygotowaniu infrastruktury, m.in. oznakowaniu, przygotowaniu przystanków, likwidacji części obiektów na terenie parkingu - wyjaśnia Tomasz Kunert.

Sytuacja komunikacji miejskiej na Chrzanowie jednak znacząco się nie poprawi, dopóki osiedle to nie zyska trzech budowanych właśnie stacji metra oraz nowych ulic (m.in. Nowoczłuchowskiej). Konieczny jest też gruntowny remont mocno zużytych dróg (głównie chodzi o ul. Szeligowską).

DB

 

REKLAMA

Komentarze (19)

# Tubylec

22.12.2023 12:04

Bemowski radny powinien mieć pretensje do władz miasta i dzielnicy, że nie uchwaliły planów zagospodarowania przestrzennego i teraz nie ma nawet jednej sensownej drogi na Chrzanowie, którą mogłby przejechać autobusy. Urzędnicy na służbie u dewelopera pozolili na dziką zabudowę, beż zadnej kontroli i teraz zatroskany radny udaje, że się przejmuje, zamiast złożyć zawiadomienie do prokuratury o działaniu na szkodę mieszkanców przez mafię deweloperską obecną urzędzie.

# EwaB

22.12.2023 13:26

Plan zagospodarowania przestrzennego dla Chrzanowa jest uchwalony. Droga przy robygu miała być ogólnodostępna. Również powinno być swobodne przejście od lazurowej do s2 obok centrum handlowego przez istniejące osiedla (dom development, bouygues immobiliser, nexity, Budimex, robyg). Jak na razie tylko Budimex zostawil swobodne przejście przy rayskiego. Może czas wyegzekwować prawo.

# Wwa

22.12.2023 13:57

Na bemowskich osiedlach spółdzielczych są problemy, ale taka patologia dewelopersko- urzednicza to już Himalaje.

REKLAMA

# Panjan

22.12.2023 14:11

Wypowiedź rzecznika ZTM, pełna pogardy dla osób dojeżdzających do Warszawy dyskwalifikuje go jako osobę mogącą sprawować jakąkolwiek funkcję urzędniczą. Za swoje słowa powinien być zwolniony dyscyplinarnie. Nie może być miejsca na "lepszych" i "gorszych" pasażerów, na "lepszych" i "gorszych" ludzi. Obawiam się jednak, że prezydent Trzaskowski nic w tej sprawie nie zrobi bo pewnie sam podziela takie poglądy, choć oczywiście na zewnątrz lubi dużo mówić o szacunku, inkluzywności i równych prawach.

# Bobster

22.12.2023 18:36

Zauważ, że on nikogo nie wartościuje. Po prostu 'sprytnie' odpowiada na pytanie. Skoro "Radny Jarosław Oborski zwrócił się do Zarządu Transportu Miejskiego z żądaniem zwiększenia częstotliwości autobusów, które rozwożą mieszkańców po całej DZIELNICY' to rzecznik omawia sytuację od strony tak postawionego pytania. Z drugiej strony sam precyzuje gdzie leży problem listując linie wychodzące za miasto, więc powinni to ogarnąć zwiększając liczbę tychże linii. Takie zamulanie typowe dla funkcji rzecznika. To nie jest osoba decyzyjna. Kogo innego trzeba cisnąć.

# jkk

22.12.2023 19:07

Problemy komunikacyjne mieszkańców Chrzanowa mają swoje źródła w nikłej sieci dróg, dodatkowo drogi te są zbyt wąskie i, jak Szeligowska, beznadziejnej jakości. Problemy dotyczą nie tylko kierowców ale także pieszych. Chodniczki, poza Rayskiego, wąziutkie a na dodatek zastawione często przez parkujące samochody, pozwalają na minięcie się co najwyżej dwóch osób. Z uporem maniaka powtarzam, że miejsca parkowania samochodów z osiedli przy Batalionów Chłopskich wyznaczone były na terenach osiedli oraz osiedlowych uliczek a bezprawną decyzją zrobiono na Batalionów parking likwidując ścieżkę rowerową, niebawem jeździć tędy ma autobus 249. Władze miasta nie potrafią zrealizować obywatelskiego projektu z ubiegłego roku dotyczącego poprawy bezpieczeństwa pieszych na Batalionów.

REKLAMA

# Marian

22.12.2023 19:30

Czaskoski doprowadził Wawę do komunikacyjnej zapaści. Ten totalny nieudacznik będzie teraz budował metro z Gocławia do Centrum przez Wiatraczną i przesiadką na Stadionie? Czy on jest zdrowy na umyśle?

# nnn

22.12.2023 20:18

#Panjan napisał(a) 22.12.2023 14:11
Wypowiedź rzecznika ZTM, pełna pogardy dla osób dojeżdzających do Warszawy dyskwalifikuje go jako osobę mogącą sprawować jakąkolwiek funkcję urzędniczą. Za swoje słowa powinien być zwolniony dyscyplinarnie. Nie może być miejsca na "lepszych" i "gorszych" pasażerów, na "lepszych" i "gorszych" ludzi. Obawiam się jednak, że prezydent Trzaskowski nic w tej sprawie nie zrobi bo pewnie sam podziela takie poglądy, choć oczywiście na zewnątrz lubi dużo mówić o szacunku, inkluzywności i równych prawach.
Bo nie ma lepszych i gorszych, to czysta ekonomia. Autobusy podmiejskie linii 7xx jeżdżą na podstawie porozumienia ZTM z okolicznymi gminami. Ich częstotliwość kursowania zależy od tych gmin, bo dopłacają do tego. Więcej dadzą, więcej mają. Niektóre gminy poza granicami Warszawy są w pierwszej strefie biletowej. Zgadnij dlaczego? Z pretensjami do swoich burmistrzów. Warszawa nie ma obowiązku fundowania gminom ościennym komunikacji. Jak nie lubię ZTM i ich radosnej twórczości, tak w tym przypadku trudno mieć pretensje.

# Wwa

23.12.2023 14:48

100% racji nnn.

REKLAMA

# zjelonek

24.12.2023 12:21

#Wwa napisał(a) 23.12.2023 14:48
100% racji nnn.
To nie do końca tak. Jak mieszkańcy okolicznych gmin się wkurza na marną komunikację publiczna to będą przyjeżdżać swoimi samochodami a w korkach utkną wszyscy . I ci z miasta i ci co się wynieśli na wieś. Udanych Świat dla wszystkich!

# nnn

24.12.2023 13:55

Trzaskowski i jego aktywiszcza szybko ich wyleczą z tego wkurzenia. Polityka miasta to zmniejszenie liczby miejsc parkingowych i strefa czystego transportu. Przyjadą tylko bogaci w elektrykach, reszta to najwyżej rowerami albo na wrotkach, ewentualnie z buta. Mimo wszystko, dobrego humoru w Święta!

# jkk

24.12.2023 14:57

#zjelonek napisał(a) 24.12.2023 12:21
To nie do końca tak. Jak mieszkańcy okolicznych gmin się wkurza na marną komunikację publiczna to będą przyjeżdżać swoimi samochodami a w korkach utkną wszyscy . I ci z miasta i ci co się wynieśli na wieś. Udanych Świat dla wszystkich!
Często jeżdżę do Babic, mam znajomych tam mieszkających którzy niemal codziennie jeżdżą do Warszawy. Mamy ten sam problem - ciagłe korki. Odcinek tych 4 kilometrów pokonuje się czasem w godzinę a zdarza się i dłużej. Wniosek z tego, że istniejącymi drogami niewiele kolejnych pojazdów jest w stanie przyjechać. Komunikacja publiczna musi funkcjonować choć, jak znam życie, zwolnienie miejsca przez jedne samochody pozwoli jeździć innym. Pogodnych Świąt.

REKLAMA

# Bem

25.12.2023 11:39

"Plan zagospodarowania przestrzennego dla Chrzanowa jest uchwalony. Droga przy robygu miała być ogólnodostępna. Również powinno być swobodne przejście od lazurowej do s2 obok centrum handlowego przez istniejące osiedla (dom development, bouygues immobiliser, nexity, Budimex, robyg). Jak na razie tylko Budimex zostawil swobodne przejście przy rayskiego. Może czas wyegzekwować prawo." Zgadzam się z tym w 100%!!!! Kiedy to zostanie wykonane? Ktoś coś o tym wie?

# Nie smródź!

26.12.2023 22:12

Nie dość że na tym przystanku jest tłok, to jeszcze pobyt na nim (jak zresztą na wielu innych przystankach) uprzykrzają podludzie, zasmradzający przestrzeń dymem z papierosów.

# Mieszkaniec xh

27.12.2023 19:58

#EwaB napisał(a) 22.12.2023 13:26
Plan zagospodarowania przestrzennego dla Chrzanowa jest uchwalony. Droga przy robygu miała być ogólnodostępna. Również powinno być swobodne przejście od lazurowej do s2 obok centrum handlowego przez istniejące osiedla (dom development, bouygues immobiliser, nexity, Budimex, robyg). Jak na razie tylko Budimex zostawil swobodne przejście przy rayskiego. Może czas wyegzekwować prawo.
Niestety przejscie od s2 do lazurowej zostało zabudowane być może zbiorniki retencyjne przy Nexity są niewidoczne z daleka. Nowo budowane osiedle najbliżej teraz s2 widzę że miejsca na wiekszy ciąg komunikacyjny nie zostawily..zapowiadane osiedle tuz przy serwisowce też nie jest zgodne z planem, plan zabudowy jest ale raczej nie dla deweloperow

REKLAMA

# Cisza dokoła

30.12.2023 09:27

Po prostu...za dużo budują.! Były piękne pola, korytarz powietrzny, domki jednorodzinne, niskie bloki z garażami ,kameralnie.Teraz moloch z żądaniami szerokich dróg itd.Moze wjedziecie ludziom do okien, zburzycie domy?

# jkk

30.12.2023 17:31

#Cisza dokoła napisał(a) 30.12.2023 09:27
Po prostu...za dużo budują.! Były piękne pola, korytarz powietrzny, domki jednorodzinne, niskie bloki z garażami ,kameralnie.Teraz moloch z żądaniami szerokich dróg itd.Moze wjedziecie ludziom do okien, zburzycie domy?
Niestety, żyjemy w Warszawie w której jeszcze niedawno było milion mieszkańców a jest dwa razy tyle. I wciąż tych mieszkańców przybywa z całej Polski. A terenów pod inwestycje mieszkaniowe jest naprawdę nie tak wiele. Cieszyć się wypada, że niektóre osoby pracujące w stolicy mieszkają poza miastem i to te osoby tkwią w korkach na drogach dojazdowych albo tłoczą się w podmiejskich autobusach czy pociągach.
W aglomeracji tokijskiej żyje około 38 mln ludzi i znakomicie poradzili sobie z transportem, głównie publicznymi środkami. U nas jeszcze długo bedziemy próbować cos takiego osiągnąć.
Jak wygląda gęsta zabudowa? Proponuję zwiedzić chińskie miasta gdzie wysokie bloki stoją obok siebie niekiedy tak blisko, że ledwo się mogą zmieścić na sznurach między nimi suszące się po praniu spodnie. Dobrze, że u nas przepisy na to nie pozwalają.

# Obwarzanka

31.12.2023 21:40

1. Zdaniem rzecznika mieszkańcy Babic i okolic jeżdżą autobusami za darmo? Przypominam, że płacą co najmniej tyle samo, co inni pasażerowie. 2. Rzecznik wolałby, żeby cały ten tłum przesiadł się do samochodów osobowych? Jest to całkiem realne, bo każdy mieszkaniec tzw. obwarzanka ma samochód, a czasami dwa i trzy, na wypadek, gdyby zawiodła komunikacja autobusowa. A najwyraźniej zawodzi.

REKLAMA

# Kierowca MZA

01.01.2024 02:17

Żeby zwiększyć częstotliwość 700-setek, to muszą wyłożyć pieniądze włodarze terenów po których jeżdzą autbusy. O tym chyba wszyscy zapomnieli.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe