REKLAMA

Targówek

samorząd »

 

Targówek Fabryczny przed wielką szansą

  5 listopada 2010

"Echo" rozmawia z Piotrem Kalbarczykiem, radnym Warszawy.

REKLAMA


Piot Kalbarczyk

- Dlaczego znalazł się Pan w komisji ładu prze-strzennego i komisji infrastruktury?

- W programie wyborczym w roku 2006 jednym z głównych punktów była likwidacja barier komuni-kacyjnych i z racji mojego wykształcenia (jestem absolwentem wydziału inżynierii lądowej Politechniki Warszawskiej) uznałem, że swoim doświadczeniem zawodowym mogę wesprzeć pracę samorządu.

- Czym się zajmują te komisje?

- Komisja ładu przestrzennego opiniuje miejsco-we plany zagospodarowania przestrzennego (mpzp) oraz projekty dotyczące przystąpienia do sporządza-nia mpzp. Plany zagospodarowania są prawem miej-scowym stanowiącym co i gdzie będzie można budo-wać przez najbliższe 20-30 lat.

Na początku kadencji miejscowe plany zagospodarowania obejmowały około 15% powierzchni Warszawy, przez ostatnie cztery lata udało się zwiększyć ten obszar do 26%, co uważam za wynik bardzo dobry.

Dodatkowo zaopiniowaliśmy i wprowadziliśmy około 35 zmian do studium przestrzennego Warszawy, które jest bazą dla mpzp.

Dla mieszkańców Targówka ważny jest fakt, że komisja ładu przestrzenego za-opiniowała miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego rejonu ul. Ostródz-kiej, obszaru Bródno (część I) i osiedla Zacisze Elsnerów oraz zaopiniowała przy-stąpienie do opracowania planów Targówka Fabrycznego w rejonie ulicy Rzecznej, obszaru ul. Gilarskiej i rejonu Głębocka-Malborska.

Z aktualnie opracowywanych miejscowych planów najważniejszym, moim zda-niem, dla rozwoju Targówka jest plan Targówka Fabrycznego.

Lokalizacja tak dużego obszaru urbanistycznego, który w niedalekiej przyszłoś-ci będzie dobrze skomunikowany z centrum miasta, stwarza niepowtarzalną szansę na stworzenie wielu miejsc pracy w tym rejonie.

Już wybudowanie ulicy Rzecznej spowodowało, że powstały nowe obiekty usłu-gowo-biurowe oraz powierzchnie magazynowe. Obserwujemy również duże zainte-resowanie deweloperów. Opracowywany plan musi uwzględnić wszystkie aspekty społeczne, należy stworzyć zrównoważone możliwości inwestycyjne dla budow-nictwa mieszkaniowego i budownictwa usługowo-biurowego.

Bezwzględnie należy pamiętać o przestrzeni publicznej dla szkół, przedszkoli, usług medycznych i miejsc wypoczynku.

Uważam, że ten plan może wyznaczyć nowe kierunki rozwoju dla Targówka.

- Czym zajmował się Pan w komisji infrastruktury?

- Komisja ta opiniuje przeznaczanie pieniędzy na infrastrukturę. Aby rozważnie angażować pieniądze, przyjęliśmy np. strategię rozwoju transportu miejskiego. Po prezentacji planów inwestycyjnych spółek miejskich takich jak Metro Warszawskie, MZA, Tramwaje Warszawskie, zaopiniowaliśmy uchwałę, która wytycza kierunki rozwoju komunikacji miejskiej na najbliższe 20-30 lat.

Opiniowaliśmy również wieloletni plan inwestycyjny Warszawy, który określa co i gdzie przez najbliższe 5-6 lat będzie budowane w Warszawie.

W połowie roku 2009 stanęliśmy przed ogromnym wyzwaniem wprowadzenia korekty WPI, związanej z sytuacją makroekonomiczną.

Dzięki współpracy znacznej liczby radnych z praskiej strony Wisły udało się wiele inwestycji obronić. I tak, przygotowano projekty budowy Trasy Świętokrzys-kiej, łączącej Powiśle z Targówkiem Przemysłowym oraz przygotowano plany Trasy Tysiąclecia będącej domknięciem śródmiejskiej obwodnicy Warszawy.

W planach inwestycyjnych na lata 2010-2014 przewidziano budowę dwujezd-niowej ulicy Łodygowej - od Radzymińskiej do granic miasta, oraz przebudowę ulicy Św. Wincentego.

Najważniejszą inwestycją drogową dla prawobrzeżnej Warszawy będzie budo-wa Trasy Świętokrzyskiej. Jest to inwestycja, której rozpoczęcie zostało przyśpie-szone w związku z Euro 2012 i mam nadzieję, że zostanie zrealizowana w terminie.

Dodatkowo zajmowaliśmy się planami inwestycyjnymi spółek odpowiedzialnych za funkcjonowanie miasta tj. MPWiK, Stoen, SPEC.

Aby lepiej poznać funkcjonowanie stolicy, uczestniczyliśmy w wyjazdowych po-siedzeniach komisji, obserwując budowę mostu Północnego, oczyszczalni Czajka, węzłów komunikacyjnych Marsa i Łopuszańska lub stacji przesiadkowej metra - Młociny.

Podsumowując, chciałbym podzielić się refleksją, że dopiero sprawując funkcję radnego uświadomiłem sobie, ile potrzeba pracy i wysiłku, aby Warszawa stała się nowoczesnym i dobrze funkcjonującym miastem.

Rozm. ag


W planach inwestycyjnych na lata 2010-2014
przewidziano m.in. przebudowę ulicy Św. Wincentego

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe