REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Targówek chce dostępu do Wschodniego

  7 września 2012

alt='Targówek chce dostępu do Wschodniego'

Zielone Mazowsze wystąpiło do Zarządu Transportu Miejskiego z wnioskiem o usprawnienie połączenia Targówka Mieszkaniowego z Dworcem Wschodnim, poprzez zmianę trasy autobusu 156. ZTM odmawia. Dlaczego?

REKLAMA

Wniosek dotyczy połączenia ulic Pratulińskiej, Handlowej, Myszkowskiej, Witebskiej oraz stadionu GKP Targówek z Dworcem Wschodnim. Od września ubiegłego roku komunikacja jest utrudniona poprzez budowę drugiej linii metra.

- Wskazujemy na niezrealizowanie przez ZTM Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do roku 2015 i na lata kolejne. Nasz wniosek dotyczy nie tylko wydłużenia linii 156, ale także wydłużenia linii 212 do stacji Warszawa Praga - wskazuje Łukasz Bielecki, sekretarz Zielonego Mazowsza.

Ten drugi postulat popiera także nasz czytelnik, pan Michał. - Wydłużenie linii 212 do PKP Praga pozwoli na ominięcie korków na placu Wileńskim i szybki dojazd do pociągów jadących do centrum i na Służewiec, które jeżdżą puste i są w nich wolne miejsca siedzące.

Połączenie z lotniskiem ma zapewnić kolej i poprawa dojazdu nie może polegać na uruchamianiu kolejnych linii autobusowych zapewniających przesiadkę do kolei - twierdzi rzecznik ZTM.
Linię 212 obsługują duże autobusy - spokojnie można je zamienić na mniejsze wozy, jak na linii 204 - która obecnie jeździ do PKP Praga. Dziwi mnie postępowanie ZTM, który jak zawsze jest na nie. Nie analizuje, co zmiana może poprawić - ocenia.

Trochę rozsądku...

Argumenty Zielonego Mazowsza są konkretne: poprawienie połączeń z dworcami Wschodnim i Praga umożliwi dotarcie bez przesiadki do pociągów kursujących na Okęcie. Zwłaszcza pociągi kursujące z Legionowa na Okęcie przez stację Praga mają znaczną liczbę wolnych miejsc i dążenie do poprawy ich wykorzystania należy uznać za rozsądne.

Wstąp do księgarni

ZTM: nie można naginać punktów do tezy

- Ze Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do roku 2015 i na lata kolejne nie można wyciągać wybranych punktów naginając do tezy. Połączenie z lotniskiem ma zapewnić kolej i poprawa dojazdu nie może polegać na uruchamianiu kolejnych linii autobusowych zapewniających przesiadkę do kolei na wszystkich kolejnych przystankach. Tym bardziej że takie połączenia z Targówka już istnieją - z osiedli przy ulicy Radzymińskiej lub Św. Wincentego można się dostać do Dworca Wschodniego, a z pozostałych ulic do Dworca Centralnego lub Dworca Śródmieście - ocenia Konrad Klimczak, rzecznik ZTM.

- Podobnie wątpliwości wiążą się z wydłużeniem linii 212 do stacji Warszawa Praga (i koniecznym wobec tego ograniczeniem częstotliwości jej kursowania). Kto miałby z niej korzystać? Czy pasażerowie będą chcieli "cofać się", żeby przesiąść się do rzadko jeżdżącego pociągu na lotnisko, skoro z Dworca Centralnego i Śródmieścia mają dwa razy więcej bezpośrednich połączeń i dodatkowo autobus jeżdżący co 10 minut? Z pobliskiego Bródna jeździ linia 204 do PKP Praga i liczba pasażerów decydujących się na przesiadkę jest znikoma. A przecież dojazd jest znacznie lepszy, gdyż stacja znajduje się po drodze i nie trzeba się do niej cofać jak na Targówku. Poza tym trasa linii 212 dublowałaby tramwaj - kwituje rzecznik ZTM.

mac

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# xxx

09.09.2012 17:44

Zielone Mazowsze to niech lepiej schowa się do lasu. 156 absurdalny pomysł. Wystarczy na Radzymińskiej się przesiąść w 120. W szczycie co 10 minut. 212 do PKP Praga. Pomysł wałkowany, trzeba ludziom pokazać, że dojazd taką kombinacją wydłuży podróż o 10-15 minut. A to chyba nie o to chodzi...

# drugi xxx

10.09.2012 09:44

Ale to jest cudowne - przesiadać sie jadąc na dworzec z torbami. Było kilka lat temu dobre 140 - to zpeuto je kierując najpierw przejazdem od przystanku Skargi na Radzymińska, a później przez księcia Ziemowita. Przy okazji zepsuto częstotliwość. Od kiedy przez Żabkowską idzi eobjazd placu wielńskiego to 140 w ogóle nie jest puntkualne. Przecieć to 156 dałoby podbną ofertę jak kilka lat temu 140. Więc wniosek taki, ze najlpiej to byłoby, jakby ZTM nie ruszał 140.
Co do 212 - to wydłużenie 10-15 minut to przy jeździe do Centrum. Tutaj jest 160 i nikt rozsądny nie będzie jechał tam pociągiem. Chyba, że ze wschodniego (hehe - vide punkt dot. 156 i 140).
Jadac na PKP Praga 212 można oszczedzić 10-15 minut. Jak? Dzięki SKM to można jeździć na Wolę ostatnio zlikwidowano 512 i 527, które były dobre), na Służewiec (tutaj tylko przęładowane metro) czy tez na dworzec zachodni (517 - trochę długo jedzie).
Naprawe, nie wszyscy jeżdżą tylko do centrum. Własciwie to wiele osób tam jedzie, zeby się przesiąść i jechac dalej.

# xxx

10.09.2012 18:21

A codziennie się jeździ z torbami na Wschodni czy okazjonalnie? Jak okazjonalnie to taksówka się kłania...

REKLAMA

# drugi xxx

10.09.2012 20:39

Ale po co taxi, jak było 140 to komu przeszkadzało? że miało zbyt wielu ludzi?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuTargówek

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024