Targówek chce dostępu do Wschodniego
7 września 2012
Zielone Mazowsze wystąpiło do Zarządu Transportu Miejskiego z wnioskiem o usprawnienie połączenia Targówka Mieszkaniowego z Dworcem Wschodnim, poprzez zmianę trasy autobusu 156. ZTM odmawia. Dlaczego?
- Wskazujemy na niezrealizowanie przez ZTM Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do roku 2015 i na lata kolejne. Nasz wniosek dotyczy nie tylko wydłużenia linii 156, ale także wydłużenia linii 212 do stacji Warszawa Praga - wskazuje Łukasz Bielecki, sekretarz Zielonego Mazowsza.
Ten drugi postulat popiera także nasz czytelnik, pan Michał. - Wydłużenie linii 212 do PKP Praga pozwoli na ominięcie korków na placu Wileńskim i szybki dojazd do pociągów jadących do centrum i na Służewiec, które jeżdżą puste i są w nich wolne miejsca siedzące.
Trochę rozsądku...
Argumenty Zielonego Mazowsza są konkretne: poprawienie połączeń z dworcami Wschodnim i Praga umożliwi dotarcie bez przesiadki do pociągów kursujących na Okęcie. Zwłaszcza pociągi kursujące z Legionowa na Okęcie przez stację Praga mają znaczną liczbę wolnych miejsc i dążenie do poprawy ich wykorzystania należy uznać za rozsądne.
ZTM: nie można naginać punktów do tezy
- Ze Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do roku 2015 i na lata kolejne nie można wyciągać wybranych punktów naginając do tezy. Połączenie z lotniskiem ma zapewnić kolej i poprawa dojazdu nie może polegać na uruchamianiu kolejnych linii autobusowych zapewniających przesiadkę do kolei na wszystkich kolejnych przystankach. Tym bardziej że takie połączenia z Targówka już istnieją - z osiedli przy ulicy Radzymińskiej lub Św. Wincentego można się dostać do Dworca Wschodniego, a z pozostałych ulic do Dworca Centralnego lub Dworca Śródmieście - ocenia Konrad Klimczak, rzecznik ZTM.
- Podobnie wątpliwości wiążą się z wydłużeniem linii 212 do stacji Warszawa Praga (i koniecznym wobec tego ograniczeniem częstotliwości jej kursowania). Kto miałby z niej korzystać? Czy pasażerowie będą chcieli "cofać się", żeby przesiąść się do rzadko jeżdżącego pociągu na lotnisko, skoro z Dworca Centralnego i Śródmieścia mają dwa razy więcej bezpośrednich połączeń i dodatkowo autobus jeżdżący co 10 minut? Z pobliskiego Bródna jeździ linia 204 do PKP Praga i liczba pasażerów decydujących się na przesiadkę jest znikoma. A przecież dojazd jest znacznie lepszy, gdyż stacja znajduje się po drodze i nie trzeba się do niej cofać jak na Targówku. Poza tym trasa linii 212 dublowałaby tramwaj - kwituje rzecznik ZTM.
mac