REKLAMA

atal 002 1atal 002 2atal 002 0
Targówek

komunikacja »

 

Targówek chce dostępu do Wschodniego

  7 września 2012

alt='Targówek chce dostępu do Wschodniego'

Zielone Mazowsze wystąpiło do Zarządu Transportu Miejskiego z wnioskiem o usprawnienie połączenia Targówka Mieszkaniowego z Dworcem Wschodnim, poprzez zmianę trasy autobusu 156. ZTM odmawia. Dlaczego?

REKLAMA

moje bielany 2moje bielany 0
Wniosek dotyczy połączenia ulic Pratulińskiej, Handlowej, Myszkowskiej, Witebskiej oraz stadionu GKP Targówek z Dworcem Wschodnim. Od września ubiegłego roku komunikacja jest utrudniona poprzez budowę drugiej linii metra.

- Wskazujemy na niezrealizowanie przez ZTM Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do roku 2015 i na lata kolejne. Nasz wniosek dotyczy nie tylko wydłużenia linii 156, ale także wydłużenia linii 212 do stacji Warszawa Praga - wskazuje Łukasz Bielecki, sekretarz Zielonego Mazowsza.

Ten drugi postulat popiera także nasz czytelnik, pan Michał. - Wydłużenie linii 212 do PKP Praga pozwoli na ominięcie korków na placu Wileńskim i szybki dojazd do pociągów jadących do centrum i na Służewiec, które jeżdżą puste i są w nich wolne miejsca siedzące.

Połączenie z lotniskiem ma zapewnić kolej i poprawa dojazdu nie może polegać na uruchamianiu kolejnych linii autobusowych zapewniających przesiadkę do kolei - twierdzi rzecznik ZTM.
Linię 212 obsługują duże autobusy - spokojnie można je zamienić na mniejsze wozy, jak na linii 204 - która obecnie jeździ do PKP Praga. Dziwi mnie postępowanie ZTM, który jak zawsze jest na nie. Nie analizuje, co zmiana może poprawić - ocenia.

Trochę rozsądku...

Argumenty Zielonego Mazowsza są konkretne: poprawienie połączeń z dworcami Wschodnim i Praga umożliwi dotarcie bez przesiadki do pociągów kursujących na Okęcie. Zwłaszcza pociągi kursujące z Legionowa na Okęcie przez stację Praga mają znaczną liczbę wolnych miejsc i dążenie do poprawy ich wykorzystania należy uznać za rozsądne.

Wstąp do księgarni

ZTM: nie można naginać punktów do tezy

- Ze Strategii Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do roku 2015 i na lata kolejne nie można wyciągać wybranych punktów naginając do tezy. Połączenie z lotniskiem ma zapewnić kolej i poprawa dojazdu nie może polegać na uruchamianiu kolejnych linii autobusowych zapewniających przesiadkę do kolei na wszystkich kolejnych przystankach. Tym bardziej że takie połączenia z Targówka już istnieją - z osiedli przy ulicy Radzymińskiej lub Św. Wincentego można się dostać do Dworca Wschodniego, a z pozostałych ulic do Dworca Centralnego lub Dworca Śródmieście - ocenia Konrad Klimczak, rzecznik ZTM.

- Podobnie wątpliwości wiążą się z wydłużeniem linii 212 do stacji Warszawa Praga (i koniecznym wobec tego ograniczeniem częstotliwości jej kursowania). Kto miałby z niej korzystać? Czy pasażerowie będą chcieli "cofać się", żeby przesiąść się do rzadko jeżdżącego pociągu na lotnisko, skoro z Dworca Centralnego i Śródmieścia mają dwa razy więcej bezpośrednich połączeń i dodatkowo autobus jeżdżący co 10 minut? Z pobliskiego Bródna jeździ linia 204 do PKP Praga i liczba pasażerów decydujących się na przesiadkę jest znikoma. A przecież dojazd jest znacznie lepszy, gdyż stacja znajduje się po drodze i nie trzeba się do niej cofać jak na Targówku. Poza tym trasa linii 212 dublowałaby tramwaj - kwituje rzecznik ZTM.

mac

 

REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0

Komentarze (4)

# xxx

09.09.2012 17:44

Zielone Mazowsze to niech lepiej schowa się do lasu. 156 absurdalny pomysł. Wystarczy na Radzymińskiej się przesiąść w 120. W szczycie co 10 minut. 212 do PKP Praga. Pomysł wałkowany, trzeba ludziom pokazać, że dojazd taką kombinacją wydłuży podróż o 10-15 minut. A to chyba nie o to chodzi...

# drugi xxx

10.09.2012 09:44

Ale to jest cudowne - przesiadać sie jadąc na dworzec z torbami. Było kilka lat temu dobre 140 - to zpeuto je kierując najpierw przejazdem od przystanku Skargi na Radzymińska, a później przez księcia Ziemowita. Przy okazji zepsuto częstotliwość. Od kiedy przez Żabkowską idzi eobjazd placu wielńskiego to 140 w ogóle nie jest puntkualne. Przecieć to 156 dałoby podbną ofertę jak kilka lat temu 140. Więc wniosek taki, ze najlpiej to byłoby, jakby ZTM nie ruszał 140.
Co do 212 - to wydłużenie 10-15 minut to przy jeździe do Centrum. Tutaj jest 160 i nikt rozsądny nie będzie jechał tam pociągiem. Chyba, że ze wschodniego (hehe - vide punkt dot. 156 i 140).
Jadac na PKP Praga 212 można oszczedzić 10-15 minut. Jak? Dzięki SKM to można jeździć na Wolę ostatnio zlikwidowano 512 i 527, które były dobre), na Służewiec (tutaj tylko przęładowane metro) czy tez na dworzec zachodni (517 - trochę długo jedzie).
Naprawe, nie wszyscy jeżdżą tylko do centrum. Własciwie to wiele osób tam jedzie, zeby się przesiąść i jechac dalej.

# xxx

10.09.2012 18:21

A codziennie się jeździ z torbami na Wschodni czy okazjonalnie? Jak okazjonalnie to taksówka się kłania...

REKLAMA

cemat box 2cemat box 0

# drugi xxx

10.09.2012 20:39

Ale po co taxi, jak było 140 to komu przeszkadzało? że miało zbyt wielu ludzi?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

biedronka 016 3
Kup bilet

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 1san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni