REKLAMA

Targówek

drogi »

 

Główna arteria Targówka jak nowa. Jak oceniacie zmiany?

  28 czerwca 2023

alt='Główna arteria Targówka jak nowa. Jak oceniacie zmiany?'
źródło: Miasto Warszawa/fot. Cezary Warś

Zakończyła się przebudowa głównej arterii Targówka - ul. Kondratowicza. Teren, który pełnił funkcję zaplecza dla budowy metra na Bródnie zmienił się nie do poznania.

REKLAMA

Jesienią ubiegłego roku do dyspozycji mieszkańców oddane zostały trzy nowe stacje metra na Targówku - Kondratowicza, Bródno i Zacisze. Koniec prac pod ziemią oznaczał początek robót na powierzchni. Celem wykonawców modernizacji było wykorzystanie niepowtarzalnej okazji i odmienienie ul. Jak wyglądają zakupy na e-raty? Jak wyglądają zakupy na e-raty?
Coraz większa liczba przedsiębiorców działających w branży e-commerce umożliwia klientom zakupy w systemie ratalnym. Taką opcję wprowadzają także niektórzy operatorzy płatności online. To prosta procedura, w ramach której wniosek o zakup na e-raty rozpatrywany jest w zaledwie kilka minut. Sprawdź, co warto wiedzieć, zanim zdecydujesz się na rozłożenie płatności na raty w sklepie internetowym.
Kondratowicza - na całym kluczowym odcinku, czyli między ulicami Rembielińską a św. Wincentego. Modernizacja, zgodnie z planem, rozpoczęła się wiosną ubiegłego roku - jeszcze przed oddaniem nowych stacji do użytku, gdy wykonawca metra zaczął likwidować zaplecze budowy.

Zieleń i skwery

Ulica Kondratowicza została wykonana praktycznie od podstaw. Ma szerokość 60 metrów i posiada pokaźny pas dzielący między jezdniami. To rezerwa pod trasę tramwajową, planowaną w tym miejscu dekady temu. Zamiast niej powstało metro, a przestrzeń na powierzchni przeszła ogromną przemianę. Istniejące szpalery drzew zostały uzupełnione i rozbudowane. Ulicę wzbogaci 700 nowych drzew. Są to głównie klony, graby i lipy. Dla porównania, przed zmianami na tym odcinku było ich około 300. Ostatnie sztuki trafią tu jesienią, żeby uniknąć sadzenia ich w porze największych upałów. Wówczas Kondratowicza stanie się "Aleją tysiąca drzew". Towarzystwa dotrzymuje im 136 tysięcy krzewów różnych gatunków oraz liczne nowe trawniki, na których części powstały łąki kwietne. Wzdłuż ulicy zostało ustawionych około 100 ławek. Wokół nich architekci zaplanowali dla mieszkańców liczne małe skwery. Wykonany został również duży zielony skwer przy stacji metra Bródno.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Nowe jezdnie, ścieżki rowerowe, sygnalizacje i oświetlenie

Przed rozpoczęciem budowy metra, ulica Kondratowicza posiadała układ z dwoma pasami w każdym kierunku, wraz z ewentualnymi dodatkowymi - do skrętu w rejonie skrzyżowań. Ta zasada została zachowana, ale układ jezdni, chodników i tras rowerowych przeszedł szereg modyfikacji.

Dużą przemianę przeszła też okoliczna sieć tras rowerowych. Między stacjami metra pojawiły się dwie dwukierunkowe drogi dla rowerów, o szerokości 3 metrów każda. Istniejąca trasa po południowej stronie została przebudowana zgodnie z nowoczesnym standardem - to lepszy przebieg i wykorzystanie równej asfaltowej nawierzchni. Po północnej stronie ulicy powstała zaś druga, która zapewni dojazd rowerem do osiedli mieszkaniowych i połączenie z ulicą św. Wincentego. Na wszystkich skrzyżowaniach oraz wzdłuż dodatkowych przejść dla pieszych między ulicami Rembielińską a Malborską przewidziany został komplet przejazdów rowerowych. Wzdłuż ulicy Kondratowicza pojawiło się dokładnie 235 stojaków rowerowych, czyli miejsce na 470 rowerów.

Jednym z komponentów metamorfozy była też budowa sygnalizacji w pięciu lokalizacjach, a dokładnie na skrzyżowaniach z ul. Łabiszyńską i Chodecką, na wjeździe pod Mazowiecki Szpital Bródnowski, a także na dwóch przejściach dla pieszych. Po przebudowie ul. Kondratowicza jest też lepiej doświetlona. Na nowych, stalowych słupach oświetleniowych montowane są ledowe oprawy. W sumie zamontowane zostały tu 282 latarnie.

REKLAMA

Parkingi w centrum Bródna

Parkowanie samochodów na ulicy Kondratowicza było dalekie od optymalnego - parkingi nie były rozłożone równomiernie wzdłuż całej ulicy, lecz zgrupowane w kilku oddalonych od siebie punktach - wzdłuż jezdni serwisowych przeplatających się w niebezpieczny sposób z chodnikami. Po zmianach został zachowany jeden parking tego typu, po północnej stronie - na wysokości ulicy Kondratowicza 37. Utrzymane są też istniejące parkingi znajdujące się poza ulicą, m.in. przy Szpitalu Bródnowskim i na terenie Urzędu Dzielnicy Targówek. Jednak większość parkingów to teraz nowe równoległe zatoki postojowe umieszczone po obu stronach ulicy. Z całą pewnością brakuje zapowiadanego od lat wielopoziomowego parkingu przy stacji metra na Bródnie. Projekt przebudowy ulicy uwzględnił wyznaczenie niebieskich "kopert" dla osób z niepełnosprawnościami oraz miejsc typu "Kiss & Ride", czyli do krótkiego postoju, w sąsiedztwie obu stacji metra.

(jr)

.
 

REKLAMA

Komentarze (15)

# Marian

28.06.2023 11:01

A kiedy Czaskoski zostawi służbowy samochód i zacznie w koncu jeździc tymi cudownymi ścieżkami?

# pytanie z Bródna

28.06.2023 11:03

Kiedy otworzą Wincentego?

# Heniek z lasu

28.06.2023 11:40

Czekamy na św. Wincentego. Skoro już podjęto decyzję o skomunikowaniu dobrze skomunikowanego kawałka Bródna, a tramwaje na Zieloną Białołękę okazały się kielbasą przedwyborczą to wypadałoby coś konstruktywnego zrobić z tranzytem z tejże Zielonej Białołęki.

REKLAMA

# Do Heńka z Lasu

29.06.2023 07:24

Ma Pan S8

# XXX

29.06.2023 09:46

Czaskoski metrem jeździ do pracy akurat...nie jak inne zwierzęta...

# myk

30.06.2023 01:00

szybko do poprawki, jezdnia bardzo pofalowana, niczym wiszący most w czasie wichury, fantazyjne wykonanie - czy oby na pewno zgodnie z projektem,
obecnie maszyny drogowe wyposażone w urządzenia gps powinny wykonać podbudowę i nawierchnię jezdni z bardzo dużą dokładnościa, a tu widac wyraźnie 20-30 cm fala za falą
tylko kto odważy się zareklamowac taki bubel, którego wykonanie przeciągnęło sie o blisko pół roku z uwagi na "srogą zimę" w Warszawie
Łabiszyńska/ Kondratowicza od strony poczty, róznica poziomów pomiędzy chodnikiem, a jezdnia kilkadziesiąt centymetrów w kierunku jezdni, gdzie jeszcze w Warszawie jest takie partactwo.
A to aleja główna, wizytówka, duma. Póki co kierowcy są szczęśliwi z samego faktu, że odcinek drogi jest przejezdny, ale do czasu, kiedy będzie trzeba naprawić ten bubel.
Ktoś mocno zaoszczędził na wywózce urobku z tuneli i stacji, część wywieziono, a później już rozsypano tu i tam.
wszystko za cięzkie pieniądze.

REKLAMA

# Marian

05.07.2023 12:48

Ten wspomniany "duży zielony skwer przy stacji M-Bródno" to pustawy plac głównie wybetonowany, nagrzewa się latem okrutnie jak patelnia i nie jest przyjemnie pokonywać go w drodze do domu. No i oczywiście przez ten beton i brak oznaczeń zaczynają go zapełniać parkujące samochody, a to już powinno być kategorycznie zakazane!!! Powinien to być piękny zielony prawdziwy ogród z miejscami do wypoczynku dla ludzi i z przejściami do domów. Powinny tam być liczne wysokie drzewa i ozdobne krzewy dające cień, ławki, liczne klomby-byliny; teraz drzew jest stanowczo za mało, a betonu za dużo!!!. Ludzie robią z tego placu parking. W pobliżu nie ma takiego miejsca dla mieszkańców, park jest znacznie dalej, a każdy większy placyk to na Bródnie to jak wiadomo jest zamieniony na parkingi a nie przestrzeń do odpoczynku. Na tym skwerku powinien być zielony minipark sięgający do ogrodzonego placu zabaw, cały obsadzony wysoką roślinnością do odpoczynku + ławki. Blokowisko otoczone parkingami nie jest przyjaznym miejscem do życia (=os.Bródno), a ludzi starszych, ktorzy chcieliby odpocząć poza murami ciasnych mieszkań jest 25% a już wkrótce 30%. Uratujcie ten placyk, zróbcie tam minipark, a nie kolejny parking!!! Pomyślcie o potrzebach życiowych ludzi. Przy okazji budowy metra powinni jednocześnie zrobić podziemne parkingi byśmy nie musieli oglądać samochodów zamiast trawników i omijać slalomem samochody na chodnikach (bolączka Bródna). Zresztą cała Kondratowicza jest głównie betonowa, a chodniki dla pieszych niegdyś wygodne 3 m szerokosci w cieniu drzew teraz są po obu stronach ulicy poprzecinane drogami rowerowymi, stały się niebezpieczne dla ludzi.

# wniebowzięty

15.07.2023 05:50

Jest wspaniale, cudownie, przepięknie! Wszystko to, co powstało, jest osobistą i niepodważalną zasługą Naszego Jedynego I Najukochańszego Pana Prezydenta Rafała Trzaskowskiego, oby żył i panował nam wiecznie! Choć, gdyby zdecydował się On na porzucenie swej służby dla Warszawy po to, aby ratować całą Polskę od pisowskiego, faszystowskiego reżimu, to z bólem serca, zaakceptowalibyśmy jego decyzję. Ale, póki co, to dzięki Niemu, Warszawa pięknieje z roku na rok, z miesiąca na miesiąc, z tygodnia na tydzień, z dnia na dzień, z godziny na godzinę, z minuty na minutę!!!
Głosy krytyki to bez wątpienia pisowskie trolle. W Wolnej Polsce wszyscy zostaną rozliczeni.

# bumbum

25.07.2023 10:34

Ponownie źle wykonano jakąs instalcję, gdyż bardzo śmierdzi przy ostatniej stacji metra. Jest to taki samo odór jak przy stacji przy ratuszu. Czt to wina złego wykonania budowy? Czy ktoś kto robił odbiory tego zapachliwego smordu nie zauwazył? Czy nie przeszkadza to okolicznym mieszlańcom? Czuć kanalizację, tak jakby płynęła wierzechem - czyli mamy Paryż, ale jest to miasto z XVIII i XIX wieku. Ja tylko przejeżdżam rowerem, ale muszę nos zatykać. Smutne. Panie Prezydencie, co Pan na to? Czy Pan już może na Campusie? Zapraszam na rowej na aleję 78 tysięcy drzew. Sam Pan poczuje tez zapaszek....

REKLAMA

# Marekdwa

31.07.2023 09:45

Fakt. Czuć kanalizację. Czy ktoś coś z tym robi?

# Pow pow

03.08.2023 10:21

Mamy się cieszyć bo jest - a to krzywa, że śmierdzi, że chodniki krzywe również to przecież nie wina najpiękniejszych i najmądrzejszych rządzących w historii. Oni walczą z pisem i to ich główne zadanie. Popis niszczy nasz kraj już 18 lat

# Jan z Kowalskiego

16.08.2023 21:20

Zwiększonej ilości miejsc dla ludu NIE ma , i nie będzie. Rafał nie zapószcza się w te okolice rowerm :) , bo go nie używa ! Jeździ "firmową bryką" !

REKLAMA

# Zenek referendarz

17.08.2023 12:49

Pytania do referendum - odpowiedzi tak lub nie
1. Czy Rafał zna Warszawę?
2. Czy Rafał jeździ na rowerze?
3. Czy Rafał jest niezależny?
4. Czy Rafał będzie Prezydentem Polski

# Edward

08.09.2023 10:34

Śmierdzi przy 2 stacjach. To mocny odór. Coś źle zrobiono i odebrano to?

# Kacz

21.12.2023 20:12

Piękna droga którą wjeżdżamy na most Krasińskiego do Żoliborza który otworzył się na ludzi. A tam czeka prezydent z kwiatami i gramy razem w grę miejską pt. "Skocz mi na jajo"

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA