REKLAMA

Wola

Inwestycje

 

Taka będzie al. Jana Pawła II. Skok cywilizacyjny w centrum Warszawy

  21 czerwca 2016

alt='Taka będzie al. Jana Pawła II. Skok cywilizacyjny w centrum Warszawy'
źródło: ZDM

W przyszłym roku czekają nas ogromne zmiany na granicy Śródmieścia i Woli. Na jednej z głównych ulic miasta stanie się przyjaźniejsza dla pieszych i rowerzystów.

REKLAMA

Rondo Czterdziestolatka, czyli skrzyżowanie al. Jana Pawła II z Alejami Jerozolimskimi, to dziś jedna z największych barier, utrudniających poruszanie się po Warszawie. Warszawiacy i turyści chcący dostać się z Mirowa i Ochoty do Centrum muszą korzystać z nieprzyjaznych przejść podziemnych, zaś rowerzyści muszą korzystać z ruchliwych jezdni lub nadkładać drogi, jadąc do Żelaznej. Warszawa to jedno z ostatnich dużych miast Europy, w którego centrum zachowały się takie relikty lat 70., jak pozbawione przejść dla pieszych arterie dla samochodów. Ale już niedługo. W przyszłym roku Zarząd Dróg Miejskich przebuduje al. Jana Pawła II od ronda do ONZ do Nowogrodzkiej.

- Na odcinku ponad kilometra nie ma żadnego przejścia dla pieszych, a chodniki są wąskie i zniszczone - piszą drogowcy. - Szeroka, miejscami mająca aż dziesięć pasów ruchu jezdnia też jest w fatalnym stanie. Brakuje dróg dla rowerów, ale też miejsc postojowych. Kierowcy parkują gdzie popadnie, dewastując resztki zieleni ulicznej.

Podczas remontu chodniki zostaną poszerzone do co najmniej 3 metrów szerokości, powstaną także przejścia dla pieszych: po północnej i zachodniej stronie ronda Czterdziestolatka, przez przez południową jezdnię Al. Jerozolimskich przy hotelu Marriott i przez Chałubińskiego przy Nowogrodzkiej.

Rowerzyści zyskają dwie wydzielone drogi: po śródmiejskiej stronie al. Jana Pawła II od Złotej do ronda ONZ i po stronie wolskiej od ronda ONZ do Nowogrodzkiej. Wytyczony zostanie też przejazd przez Chałubińskiego w ciągu Nowogrodzkiej.

Jezdnie al. Jana Pawła II przejdą frezowanie i zostaną na wlocie na rondo zwężone z pięciu do trzech pasów. Dodatkowe pasy są praktycznie nieużywane, zaś kierowcy narzekają na brak miejsc parkingowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom drogowcy wyznaczą ich na odzyskanej przestrzeni 66.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (9)

# mniet

21.06.2016 22:48

Wyglada super. Szkoda tylko, ze nie bedzie przejscia po Wschodniej stronie JPII - w koncu tam byloby najwiecej pieszych!

# Zmotoryzowany ver hard

22.06.2016 02:32

"rondo zwężone z pięciu do trzech pasów"
I to jest właśnie ów "SKOK CYWILIZACYJNY", jakie usiłują nam narzucić lewackie, rowerowe, zielone stowarzyszonka. Ja sam potrafię się obronić przed ich destrukcyjną ideologią owego "cywilizacyjnego skoku", ale musi być nas więcej, aby nasze miasto przed nimi obronić.

# Rowerowe miasto

22.06.2016 08:56

#Zmotoryzowany ver hard napisał(a) 22.06.2016 02:32
"rondo zwężone z pięciu do trzech pasów"
I to jest właśnie ów "SKOK CYWILIZACYJNY", jakie usiłują nam narzucić lewackie, rowerowe, zielone stowarzyszonka. Ja sam potrafię się obronić przed ich destrukcyjną ideologią owego "cywilizacyjnego skoku", ale musi być nas więcej, aby nasze miasto przed nimi obronić.

A d**a rośnie od jeżdżenia autem.. Sam się niedługo unicestwisz..

REKLAMA

# lwdowek

22.06.2016 21:23

Ten projekt nawet w 50% nie dorównuje koncepcji, którą miasto pokazało w przetargu na projekt. Powiela wszystkie błędy warszawskich drogowców:
- brakuje przejścia przez jedno ramię Ronda Czterdziestolatka
-ścieżka rowerowa po stronie wschodniej urywa nagle się przy Złotej
-miał być szpaler drzew na całej długości, są fragmenty z drzewami
-miało być parkowanie równoległe, jest skośne zabierające miejsce na zieleń i drzew
Miało być pięknie, wyszło jak zawsze...

# ŻelaznA

24.06.2016 00:16

"Na odcinku ponad kilometra nie ma żadnego przejścia dla pieszych"
A linijkę wyżej informacja o przejściach, tyle że podziemnych, a takie przecież "się nie liczą"
"Szeroka, miejscami mająca aż dziesięć pasów ruchu jezdnia"
1/ Te 10 pasów to razem, w obie strony. 2/ "Miejscami" czyli nie na całej długości, ale przed skrzyżowaniami, gdzie się zaczynają pasy do lewo- i prawoskrętów.
"Brakuje dróg dla rowerów"
To się zgadza.

# ŻelaznA

24.06.2016 00:22

=> Rowerowe Miasto
"A d**a rośnie od jeżdżenia autem"
A od siedzenia w środkach komunikacji miejskiej już nie rośnie? Ciekawe jak będzie wyglądał ich ruch przez JPII i skrzyżowanie przez Centralnym, jak zwężą ulicę i dołożą jeszcze naziemne przejścia dla pieszych...

REKLAMA

# Nat

30.06.2016 07:27

No tak, "cywilizacja". Utrudnic zycie kierowcom. Wiecej korkow, wiecej nerwow, wiecej zanieczyscien. Bo mala garsc rowerzystow protestuje, tych rowerzystow co widac tylko kilka miesiecy w roku bo zima od pazdzernika do marca.

# psychomedic

03.07.2016 12:39

Dzień dobry,
jesli ktoś z Państwa potrzebuje bardzo dobrego psychiatry, psychologa, neurologa, seksuologa, endokrynologa, dietetyka. Polecam klinikę PsychoMedic.pl w Warszawie. Mają specjalistów od dzieci i dorosłych. Siedzibę mają na Ursynowie i w Centrum Warszawy.
Klinika Psychologiczno-Psychiatryczna jest wysokospecjalistycznym zespołem:
Profesorów i Ordynatorów Psychiatrów
Dyplomowanych psychoterapeutów,
Psychoterapeutów uzależnień,
Lekarzy seksuologów,
Neurologów,
Endokrynologów,
Diabetologów,
Dietetyków.
Zapraszamy serdecznie do skorzystania z naszych kompleksowych usług oraz porad specjalistów!
ochota@psychomedic.pl
tel. 22 253 88 88
ul. Filtrowa 62
02-057 Warszawa
Godziny otwarcia:
Pn-Pt.: 8.00-21.00
So-Nd.: 9.00-21.00

# ranking

07.07.2016 16:12

http://pozyczkowastrona.pl/darmowe.html

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy