Tak powstaje nowy most dla Wawra
28 września 2018
Prowadzone w nocy prace budowlane potrafią wyglądać niesamowicie. Zwłaszcza wtedy, gdy spojrzymy na nie z lotu ptaka.
Nazywany roboczo "Południowym" most będzie mieć 1,5 km długości, 46 metrów szerokości, cztery pasy ruchu w każdym kierunku i dwa ciągi pieszo-rowerowe. Pozwoli nie tylko odciążyć most Łazienkowski, ale także lepiej połączyć z resztą miasta ogromne obszary dzielnicy Wilanów, będące potencjalnymi terenami inwestycyjnymi. Co aktualnie dzieje się na placu budowy? Podawane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad informacje to lektura tylko dla koneserów:
- Iniekcja pali, zbrojenie ławy fundamentowej, montaż deskowania filara, betonowanie korka i filara, montaż wież MK, zbrojenie podpór tymczasowych i ciosów podłożyskowych, zbrojenie i deskowanie Hammerhead'a, prefabrykacja na odkład ścian Hammerhead'a, betonowanie rozpór.
Dla laików najważniejsza jest informacja, że prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i otwarcie w roku 2020 nie jest obecnie zagrożone. Jak można się przekonać dzięki zdjęciom z drona firmy FLY3D.pl, nawet zwykłe prace nad konstrukcją przeprawy potrafią zrobić niesamowite wrażenie.
Budowę mostu z Wilanowa do Wawra prowadzi turecka firma Gülermak, która otrzyma za swoje usługi 758 mln zł brutto.
(dg)