REKLAMA

Puls Warszawy

komunikacja »

 

Oszczędzając prąd chcą oszczędzać miliony. Maszynistom SKM pomogą aplikacje

  30 grudnia 2020

alt='Oszczędzając prąd chcą oszczędzać miliony. Maszynistom SKM pomogą aplikacje'
źródło: materiały prasowe

Idzie nowe. Maszyniści SKM zostaną wyposażeni w aplikacje podpowiadające, jaki styl jazdy będzie w danym momencie najbardziej efektywny. Oszczędności mają być ogromne.

REKLAMA

W przyszłym roku Szybka Kolej Miejska planuje rozpocząć pilotaż nowego, dynamicznego systemu wspierania tzw. ekojazdy. Zakłada on wyposażenie tabletów, z których korzystają maszyniści w aplikację podpowiadającą kierującemu pojazdem, kiedy przyspieszyć i z jaką mocą, jak długo jechać z wykorzystaniem uzyskanej prędkości, kiedy rozpocząć hamowanie. Nadchodzą wreszcie lata inwestowania w kolej. SKM przed wielką szansą Nadchodzą wreszcie lata inwestowania w kolej. SKM przed wielką szansą
Nowoczesne pociągi z wi-fi, połączenia do Piaseczna i Zegrza - tak będzie wyglądać przyszłość warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej.
Wymaga to m.in. uwzględniania profilowania tras i wytycznych związanych z rozkładem jazdy.

SKM korzysta z mechanizmów ekojazdy od 2018 roku. Na razie system obserwacji jazdy pociągów jest oparty na odczytach z liczników poboru energii w pojazdach.

Prezes SKM: "Zaoszczędziliśmy 1,8 mln"

- W ciągu dwóch lat zaoszczędziliśmy ponad 6 tys. MWh - mówi Alan Beroud, prezes SKM. - Przyjmując, że jedno gospodarstwo domowe zużywa rocznie 2 MWh energii, takie oszczędności mogłyby posłużyć do zasilenia ponad 3 tys. domostw. To się przekłada na konkretne korzyści finansowe. W 2020 roku dzięki eco drivingowi zaoszczędziliśmy około 1,8 mln zł. Nasze wyliczenia pokazują, że w kolejnym roku możemy osiągnąć poziom nawet 2 mln zł. Dodatkowo, ograniczyliśmy emisję dwutlenku węgla o blisko 5 tys. ton, a taka redukcja jest porównywalna z posadzeniem 200 ha lasu.

Jak zapowiada SKM, kluczowy będzie udział maszynistów. Udzielana przez nich informacja na etapie pilotażu pozwoli na doskonalenie przyjętych założeń, a każdy jeżdżący zgodnie z zasadami ekojazdy otrzymuje 10% kwoty, którą udało się dzięki temu zaoszczędzić.

(dg)

Zapraszamy na zakupy

.
 

REKLAMA

Komentarze (4)

# Marian

30.12.2020 15:13

A jaki styl jazdy sugeruje Czaskoski w pseudo strefach Tempo 30?
Źle wykonane, po prostu na złość kierowcom spowalniacze zmuszają do hamowania do 10km/h.
Żeby mieć średnią 30km/h trzeba pomiędzy jechać 50, 60km/h.
Ile ton paliwa się przy tym pali i ściera okładzin to tylko Czaskoski wie, który za wszelką cenę chce produkować więcej smogu.

# Wredny Kocur

30.12.2020 16:22

Gdyby za kierownicą nie siedziało tylu półgłówków, co za znakiem d-40 potrafią jechać 60-80 i jeszcze trąbić, wyzywać i wygrażać poruszającym się w tej strefie pieszym [zerkam na ciebie okolice stawów Brustmana], to byś Marian nie miał progów. Warto wspomnieć o parkowaniu po za miejscami wyznaczonymi ale to tylko dodatkowy przejaw patologii.
Gdyby na ulicach z ograniczeniem do 30, może więcej, niż tylko kilka % kierowców nie robiło sobie wyścigów na ćwierć mili i nie trąbiło na zobowiązanych jazdą nią rowerzystów, to i na nich byś Marian nie miał progów zwalniających.
Aha, matematyka mi podpowiada, że aby mieć średnią 30, wystarczy na całym odcinku utrzymywać 30. Na drewnianych kołach jeździsz, czy do wózka z Carrefoura silnik z kosiarki zamontowałeś?

# Marian

30.12.2020 16:58

#Wredny Kocur napisał(a) 30.12.2020 16:22
Aha, matematyka mi podpowiada, że aby mieć średnią 30, wystarczy na całym odcinku utrzymywać 30. Na drewnianych kołach jeździsz, czy do wózka z Carrefoura silnik z kosiarki zamontowałeś?
Chcialbym żeby tak było. 30km/h przez próg = uszkodzenie samochodu więc zwalaniam do 10km i kangur do 50.

REKLAMA

# Parzystoniekopytne

30.12.2020 21:34

#Marian napisał(a) 30.12.2020 16:58
Chcialbym żeby tak było. 30km/h przez próg = uszkodzenie samochodu więc zwalaniam do 10km i kangur do 50.
Jak się ma strucla na zrypanych amortyzatorach, to trzeba tak zwalniać. Progi (z wyjątkiem niektórych wyjątkowo niechlujnie wykonanych) pozwalają na przejechanie przez nie z prędkością do 30 km/godz. Nie ma też powodu, aby po przejechaniu progu kangurzyć do 60 km/godz., skoro cała ulicą można jechać spokojnie z prędkością 30 km/godz. Narwańcom za kierownicą mówimy stanowczo: NIE!
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024