REKLAMA

Wola

różne »

 

Szersza strefa płatnego parkowania. "Teraz chcemy uchronić mieszkańców Koła i Ulrychowa"

  18 maja 2020

alt='Szersza strefa płatnego parkowania. "Teraz chcemy uchronić mieszkańców Koła i Ulrychowa"'
źródło: ZDM

Stołeczni radni podjęli decyzję o rozszerzeniu strefy niestrzeżonego płatnego parkowania na Woli. Już wkrótce granicę strefy będzie wyznaczała al. Prymasa Tysiąclecia. Teraz priorytetem dla władz Woli będzie ustanowienie płatnego parkowania w okolicach stacji metra Księcia Janusza.

REKLAMA

Na ostatniej sesji radni zgodzili się z decyzją likwidacji przeszło 5 tysięcy dotąd bezpłatnych miejsc parkingowych i objęciu ich płatną strefą. Już w ubiegłym roku prezydent Rafał Trzaskowski zapowiedział stopniowe rozszerzanie strefy w latach 2020-2023. Na pierwszy ogień poszła centralna część Woli. Już wkrótce parkometry staną na całym terenie między Towarową i Okopową a torami kolejowymi i trasą Prymasa Tysiąclecia, a więc m. in. w rejonie stacji metra Płocka i Młynów, w sąsiedztwie Wola Plaza (d. PDT Wola) i przy Cmentarzu Powązkowskim. Z decyzją stołecznych radnych i władz Warszawy w pełni zgadzają się władze dzielnicy.

Granicą al. Prymasa Tysiąclecia

- Od wielu miesięcy postulowałem, aby strefa płatnego parkowania na Woli została powiększona do al. Prymasa Tysiąclecia. Otwarcie nowych stacji metra w zasadniczy sposób zmienia sytuację komunikacyjną w tej części miasta. Metro pozwala na podjęcie działań, które zmniejszą napływ samochodów na Wolę i dalej do centrum. Większa strefa płatnego parkowania to ulga dla tysięcy mieszkańców Woli, którzy borykali się z deficytem miejsc parkingowych. Często jest tak, że mieszkańcy wracając z pracy nie mają gdzie zaparkować, bo ich podwórka i ulice są zastawiane przez samochody pozostawione przez pracowników okolicznych biur. Teraz to się zmieni. Cieszę się, że stołeczni radni podjęli tę ważną dla nas decyzję - mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli.

Kup bilet

Strefa płatnego parkowania przy metrze

Teraz priorytetem dla władz Woli będzie ustanowienie płatnego parkowania w okolicach stacji metra Księcia Janusza. - W tej sprawie musimy działać szybko, aby uchronić mieszkańców Koła i Ulrychowa przed "zalewem" aut, których kierowcy będą chcieli przesiąść się do metra - podkreśla burmistrz Strzałkowski. Jak nas informuje rzecznik prasowy wolskiego urzędu równolegle dzielnica zamierza rozszerzać program parkowania na podwórkach. - Na kilku wolskich podwórkach działają już specjalne identyfikatory, które umożliwiają wjazd tylko pojazdom do tego uprawnionym. Identyfikatory wydawane są m.in. osobom posiadającym meldunek w obrębie danego osiedla, posiadającym tytuł prawny do nieruchomości na danym podwórku czy administratorom nieruchomości - informuje Mariusz Gruza.

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze (11)

# Marian

18.05.2020 18:11

To jes czyste qrestwo. Metro budowane z podatków i nagle dużą część tych co płacili pozbawia się dostępu. Niech na metro płacą ci co koło niego mieszkają.

# Marian

18.05.2020 18:15

Po ch... budować metro a potem zabraniać korzystania z niego.
Niech płacą za metro ci co koło niego mieszkają skoro tylko oni mogą korzystać

# Marian

18.05.2020 18:18

Co za pier... ze mieszkańcy wracają z pracy i nie mają gdzie parkować. Noż to qrwa po to mają metro zeby nim jeździć a nie samochodami i innym parkować pod oknem.

REKLAMA

# Kolo

19.05.2020 04:07

Wreszcie... Oprócz tego należy jak najprędzej wydzielić w ramach strefy miejsca po obu stronach Obozowej na odcinku od płockiej do torów kolejowych. Tam mądrym krótkim odcinku nie wiedzieć po co zrobiono dwa pasy ruchu choć i wcześniej i później obozowa ma po jednym pasie. Co tam się dzieje na tej ulicy to wolą o pomstę do nieba. Rozpadzaja się tam do prędkości około 100 km h po to żeby zzmaraz hamować. Kto wymyślił taki układ tej ulicy to nie wiem. Wyłączenie jednego pasa z każdej strony nie tylko zwiększy ilość miejsc ale przede wszystkim uspokoi ruch na tym krótkim odcinku i poprawi bezpieczeństwo. Czy są takie plany może?

# Rado40

19.05.2020 08:20

Każdy kij ma dwa końce...
Mieszkańcy Woli może dzięki takim decyzjom i zyskają dla siebie kilkadziesiąt miejsc parkingowych, ale również i oni gdzieś tymi samochodami się przemieszczają i muszą je pozostawić w wielu innych dzielnicach miasta. Może jak pozostałe dzielnice również wprowadzą strefę płatnego parkowania, to i sami mieszkańcy Woli, czy też ścisłego centrum Warszawy odczują, jak to jest płacić za pozostawione auto w okolicach np. miejsca pracy, centrum handlowego, czy też szpitala do którego pojechali zrobić badania... To działa w dwie strony: tu zyskujemy - tam tracimy.

# Bolo

19.05.2020 10:55

#Kolo napisał(a) 19.05.2020 04:07
Wreszcie... Oprócz tego należy jak najprędzej wydzielić w ramach strefy miejsca po obu stronach Obozowej na odcinku od płockiej do torów kolejowych. Tam mądrym krótkim odcinku nie wiedzieć po co zrobiono dwa pasy ruchu choć i wcześniej i później obozowa ma po jednym pasie. Co tam się dzieje na tej ulicy to wolą o pomstę do nieba. Rozpadzaja się tam do prędkości około 100 km h po to żeby zzmaraz hamować. Kto wymyślił taki układ tej ulicy to nie wiem. Wyłączenie jednego pasa z każdej strony nie tylko zwiększy ilość miejsc ale przede wszystkim uspokoi ruch na tym krótkim odcinku i poprawi bezpieczeństwo. Czy są takie plany może?
Ulica Obozowa jest przewidziana do kompleksowej modernizacji, która powinna ruszyć gdy tylko zlikwidowane zostaną ograniczenia ruchu na ul. Górczewskiej związane z budową metra na jej wolskim odcinku. Kto wymyślił taki układ pasów ruchu? - Tego nikt już nie pamięta, bo nastąpiło to w latach pięćdziesiątych gdy obowiązywały całkiem inne standardy projektowania dróg w miastach.

REKLAMA

# BeMózg

19.05.2020 11:18

Strefą płatnego parkowania powinna być objęta cała Warszawa i powinna obowiązywać jednakowa stawka dla mieszkańców i przyjezdnych. Miejsce to miejsce i powinno kosztować tyle samo - różnicowanie cen prowadzi do dyskryminacji. A że niektórych nie będzie stać na opłacenie miejsca postojowego, bo roczna opłata przekroczy wartość jego samochodu? - Stać cię na konia, to powinno cię być stać również na obrok. Nie ma powodu aby społeczeństwo fundowało mniej zaradnym mieszkańcom i różnym cwaniakom niemal darmowe miejsca postojowe dla ich pojazdów. Są tramwaje, autobusy, pociągi, taksówki, rowery i hulajnogi, więc należy z nich korzystać a nie dziadować na miejscu za trzydzieści złotych rocznie.
Matematyka jest prosta. Załóżmy, że pół miliona samochodów codziennie stoi na ulicach będących własnością miasta przez cały dzień. Cały dzień parkowania według dzisiejszych stawek to około 30 złotych. Do kasy miasta w ciągu roku wpływa łącznie 500.000 x 30 x 365 = 5.475.000.000 złotych. Odejmując 10 % na eksploatację systemu parkometrów, koszty manipulacyjne i koszty naprawy miejsc postojowych uszkodzonych przez parkujące samochody, miastu zostaje prawie prawie 5 miliardów złotych czystego zysku rocznie! Ile za to można wybudować stacji metra, kilometrów linii tramwajowych, ulic, szkół i przedszkoli? Toż to głowa mała!!!
Oczywiście jest to mało realne rozwiązanie, bo obecne (jak i poprzednie) władze Warszawy są zbyt nieporadne a jednocześnie nadmiernie zafiksowane na walce ideologicznej, aby takie rewolucyjne metody zastosować. Do tego brak jest woli politycznej ze strony bezradnych (prawie jak za komuny) radnych.

# Mike

19.05.2020 19:26

Głupi polaczkowy narodzie, wszystko za darmo to będzie najlepiej, prawda?
W Austrii np. w Graz na osiedlach domków prywatnych stoją parkomaty i jakoś nikt nie pluje się jak Wy.
Z tym, że tam jest to zorganizowane z rozsądkiem a nie z pazerną bezmyślnością władz W-wy.
Centrum Graz najdrożej i 7 dni w tyg, druga strefa tańsza z wyłączeniem soboty i trzecia (m.in. domki prywatne) do piatku do 19_tej a potem od poniedziałku od 9-tej rano. Nikt się nie burzy, wszyscy płacą tylko, że dochody miasta z parkomatów widać po stanie ulic i chodników, tam nikt ich nie marnotrawi jak w Warszawie. I to jest właśnie ta różnica.

# Kolo

20.05.2020 02:37

A czy ktoś wie jak ma wyglądać Obozowa po modernizacji i czy na odcinku od płockiej do torów kolejowych ma być zwezana do jednego pasa w każdym kierunku i torowiskiem tramwajowy w środku czyli dopasowana do przekroju mlynarskiej i Obozowej za torami kolejowymi ?

REKLAMA

# To nie tajemnica

20.05.2020 12:48

#Kolo napisał(a) 20.05.2020 02:37
A czy ktoś wie jak ma wyglądać Obozowa po modernizacji i czy na odcinku od płockiej do torów kolejowych ma być zwezana do jednego pasa w każdym kierunku i torowiskiem tramwajowy w środku czyli dopasowana do przekroju mlynarskiej i Obozowej za torami kolejowymi ?
Ktoś na pewno wie. Wiedzą to projektanci którzy projektowali tę przebudowę i zlecający im wykonanie tej usługi urzędnicy miejscy. Wiedzą to również niektórzy aktywiści i mieszkańcy interesujący się tym tematem.

# Kolo

20.05.2020 17:40

To może ktoś by się podzielił i podał szczegóły?
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy