REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Szersza strefa płatnego parkowania. "Teraz chcemy uchronić mieszkańców Koła i Ulrychowa"
REKLAMA

źródło: ZDM


REKLAMA

Szersza strefa płatnego parkowania. "Teraz chcemy uchronić mieszkańców Koła i Ulrychowa"

Stołeczni radni podjęli decyzję o rozszerzeniu strefy niestrzeżonego płatnego parkowania na Woli. Już wkrótce granicę strefy będzie wyznaczała al. Prymasa Tysiąclecia. Teraz priorytetem dla władz Woli będzie ustanowienie płatnego parkowania w okolicach stacji metra Księcia Janusza.

REKLAMA

Na ostatniej sesji radni zgodzili się z decyzją likwidacji przeszło 5 tysięcy dotąd bezpłatnych miejsc parkingowych i objęciu ich płatną strefą. Już w ubiegłym roku prezydent Rafał Trzaskowski zapowiedział stopniowe rozszerzanie strefy w latach 2020-2023. Na pierwszy ogień poszła centralna część Woli. Już wkrótce parkometry staną na całym terenie między Towarową i Okopową a torami kolejowymi i trasą Prymasa Tysiąclecia, a więc m. in. w rejonie stacji metra Płocka i Młynów, w sąsiedztwie Wola Plaza (d. PDT Wola) i przy Cmentarzu Powązkowskim. Z decyzją stołecznych radnych i władz Warszawy w pełni zgadzają się władze dzielnicy.

Granicą al. Prymasa Tysiąclecia

- Od wielu miesięcy postulowałem, aby strefa płatnego parkowania na Woli została powiększona do al. Prymasa Tysiąclecia. Otwarcie nowych stacji metra w zasadniczy sposób zmienia sytuację komunikacyjną w tej części miasta. Metro pozwala na podjęcie działań, które zmniejszą napływ samochodów na Wolę i dalej do centrum. Większa strefa płatnego parkowania to ulga dla tysięcy mieszkańców Woli, którzy borykali się z deficytem miejsc parkingowych. Często jest tak, że mieszkańcy wracając z pracy nie mają gdzie zaparkować, bo ich podwórka i ulice są zastawiane przez samochody pozostawione przez pracowników okolicznych biur. Teraz to się zmieni. Cieszę się, że stołeczni radni podjęli tę ważną dla nas decyzję - mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz Woli.

Strefa płatnego parkowania przy metrze

Teraz priorytetem dla władz Woli będzie ustanowienie płatnego parkowania w okolicach stacji metra Księcia Janusza. - W tej sprawie musimy działać szybko, aby uchronić mieszkańców Koła i Ulrychowa przed "zalewem" aut, których kierowcy będą chcieli przesiąść się do metra - podkreśla burmistrz Strzałkowski. Jak nas informuje rzecznik prasowy wolskiego urzędu równolegle dzielnica zamierza rozszerzać program parkowania na podwórkach. - Na kilku wolskich podwórkach działają już specjalne identyfikatory, które umożliwiają wjazd tylko pojazdom do tego uprawnionym. Identyfikatory wydawane są m.in. osobom posiadającym meldunek w obrębie danego osiedla, posiadającym tytuł prawny do nieruchomości na danym podwórku czy administratorom nieruchomości - informuje Mariusz Gruza.

(DB)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Wola




18.05.2020 18:11 #Marian
To jes czyste qrestwo. Metro budowane z podatków i nagle dużą część tych co płacili pozbawia się dostępu. Niech na metro płacą ci co koło niego mieszkają.
18.05.2020 18:15 #Marian
Po ch... budować metro a potem zabraniać korzystania z niego.
Niech płacą za metro ci co koło niego mieszkają skoro tylko oni mogą korzystać
18.05.2020 18:18 #Marian
Co za pier... ze mieszkańcy wracają z pracy i nie mają gdzie parkować. Noż to qrwa po to mają metro zeby nim jeździć a nie samochodami i innym parkować pod oknem.
19.05.2020 04:07 #Kolo
Wreszcie... Oprócz tego należy jak najprędzej wydzielić w ramach strefy miejsca po obu stronach Obozowej na odcinku od płockiej do torów kolejowych. Tam mądrym krótkim odcinku nie wiedzieć po co zrobiono dwa pasy ruchu choć i wcześniej i później obozowa ma po jednym pasie. Co tam się dzieje na tej ulicy to wolą o pomstę do nieba. Rozpadzaja się tam do prędkości około 100 km h po to żeby zzmaraz hamować. Kto wymyślił taki układ tej ulicy to nie wiem. Wyłączenie jednego pasa z każdej strony nie tylko zwiększy ilość miejsc ale przede wszystkim uspokoi ruch na tym krótkim odcinku i poprawi bezpieczeństwo. Czy są takie plany może?
19.05.2020 08:20 #Rado40
Każdy kij ma dwa końce...

Mieszkańcy Woli może dzięki takim decyzjom i zyskają dla siebie kilkadziesiąt miejsc parkingowych, ale również i oni gdzieś tymi samochodami się przemieszczają i muszą je pozostawić w wielu innych dzielnicach miasta. Może jak pozostałe dzielnice również wprowadzą strefę płatnego parkowania, to i sami mieszkańcy Woli, czy też ścisłego centrum Warszawy odczują, jak to jest płacić za pozostawione auto w okolicach np. miejsca pracy, centrum handlowego, czy też szpitala do którego pojechali zrobić badania... To działa w dwie strony: tu zyskujemy - tam tracimy.
REKLAMA
19.05.2020 10:55 #Bolo
#Kolo napisał(a) 19.05.2020 04:07

Wreszcie... Oprócz tego należy jak najprędzej wydzielić w ramach strefy miejsca po obu stronach Obozowej na odcinku od płockiej do torów kolejowych. Tam mądrym krótkim odcinku nie wiedzieć po co zrobiono dwa pasy ruchu choć i wcześniej i później obozowa ma po jednym pasie. Co tam się dzieje na tej ulicy to wolą o pomstę do nieba. Rozpadzaja się tam do prędkości około 100 km h po to żeby zzmaraz hamować. Kto wymyślił taki układ tej ulicy to nie wiem. Wyłączenie jednego pasa z każdej strony nie tylko zwiększy ilość miejsc ale przede wszystkim uspokoi ruch na tym krótkim odcinku i poprawi bezpieczeństwo. Czy są takie plany może?
Ulica Obozowa jest przewidziana do kompleksowej modernizacji, która powinna ruszyć gdy tylko zlikwidowane zostaną ograniczenia ruchu na ul. Górczewskiej związane z budową metra na jej wolskim odcinku. Kto wymyślił taki układ pasów ruchu? - Tego nikt już nie pamięta, bo nastąpiło to w latach pięćdziesiątych gdy obowiązywały całkiem inne standardy projektowania dróg w miastach.
19.05.2020 11:18 #BeMózg
Strefą płatnego parkowania powinna być objęta cała Warszawa i powinna obowiązywać jednakowa stawka dla mieszkańców i przyjezdnych. Miejsce to miejsce i powinno kosztować tyle samo - różnicowanie cen prowadzi do dyskryminacji. A że niektórych nie będzie stać na opłacenie miejsca postojowego, bo roczna opłata przekroczy wartość jego samochodu? - Stać cię na konia, to powinno cię być stać również na obrok. Nie ma powodu aby społeczeństwo fundowało mniej zaradnym mieszkańcom i różnym cwaniakom niemal darmowe miejsca postojowe dla ich pojazdów. Są tramwaje, autobusy, pociągi, taksówki, rowery i hulajnogi, więc należy z nich korzystać a nie dziadować na miejscu za trzydzieści złotych rocznie.
Matematyka jest prosta. Załóżmy, że pół miliona samochodów codziennie stoi na ulicach będących własnością miasta przez cały dzień. Cały dzień parkowania według dzisiejszych stawek to około 30 złotych. Do kasy miasta w ciągu roku wpływa łącznie 500.000 x 30 x 365 = 5.475.000.000 złotych. Odejmując 10 % na eksploatację systemu parkometrów, koszty manipulacyjne i koszty naprawy miejsc postojowych uszkodzonych przez parkujące samochody, miastu zostaje prawie prawie 5 miliardów złotych czystego zysku rocznie! Ile za to można wybudować stacji metra, kilometrów linii tramwajowych, ulic, szkół i przedszkoli? Toż to głowa mała!!!
Oczywiście jest to mało realne rozwiązanie, bo obecne (jak i poprzednie) władze Warszawy są zbyt nieporadne a jednocześnie nadmiernie zafiksowane na walce ideologicznej, aby takie rewolucyjne metody zastosować. Do tego brak jest woli politycznej ze strony bezradnych (prawie jak za komuny) radnych.
19.05.2020 19:26 #Mike
Głupi polaczkowy narodzie, wszystko za darmo to będzie najlepiej, prawda?
W Austrii np. w Graz na osiedlach domków prywatnych stoją parkomaty i jakoś nikt nie pluje się jak Wy.
Z tym, że tam jest to zorganizowane z rozsądkiem a nie z pazerną bezmyślnością władz W-wy.
Centrum Graz najdrożej i 7 dni w tyg, druga strefa tańsza z wyłączeniem soboty i trzecia (m.in. domki prywatne) do piatku do 19_tej a potem od poniedziałku od 9-tej rano. Nikt się nie burzy, wszyscy płacą tylko, że dochody miasta z parkomatów widać po stanie ulic i chodników, tam nikt ich nie marnotrawi jak w Warszawie. I to jest właśnie ta różnica.
20.05.2020 02:37 #Kolo
A czy ktoś wie jak ma wyglądać Obozowa po modernizacji i czy na odcinku od płockiej do torów kolejowych ma być zwezana do jednego pasa w każdym kierunku i torowiskiem tramwajowy w środku czyli dopasowana do przekroju mlynarskiej i Obozowej za torami kolejowymi ?
20.05.2020 12:48 #To nie tajemnica
#Kolo napisał(a) 20.05.2020 02:37

A czy ktoś wie jak ma wyglądać Obozowa po modernizacji i czy na odcinku od płockiej do torów kolejowych ma być zwezana do jednego pasa w każdym kierunku i torowiskiem tramwajowy w środku czyli dopasowana do przekroju mlynarskiej i Obozowej za torami kolejowymi ?
Ktoś na pewno wie. Wiedzą to projektanci którzy projektowali tę przebudowę i zlecający im wykonanie tej usługi urzędnicy miejscy. Wiedzą to również niektórzy aktywiści i mieszkańcy interesujący się tym tematem.
REKLAMA
20.05.2020 17:40 #Kolo
To może ktoś by się podzielił i podał szczegóły?

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA