REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

Światła czy rondo na Lazurowej?

  4 lutego 2016

alt='Światła czy rondo na Lazurowej?'
Czy na tym skrzyżowaniu lepiej sprawdzi się sygnalizacja świetlna czy może mini-rondo?
źródło: autor projektu/google

O dofinansowanie w ramach budżetu partycypacyjnego starają się dwa różne projekty organizacji ruchu na skrzyżowaniu Lazurowej i Dywizjonu 303. Który lepszy?

REKLAMA

Oba projekty są reakcją na problemy z włączeniem się do ruchu samochodów wyjeżdżających z ul. Dywizjonu 303 w Lazurową. Pierwszy zakłada umieszczenie na tym skrzyżowaniu sygnalizacji świetlnej, drugi budowę ronda. Jest to bodaj jedyna szansa na zlikwidowanie problemu. Z tego, co udało się nam ustalić w Zarządzie Miejskich Inwestycji Drogowych, Zarządzie Dróg Miejskich oraz w dziale inwestycji urzędu miasta wynika, że nie ma żadnych konkretnych planów na najbliższe lata, związanych z przebudową ul. Lazurowej na odcinku od trasy S8 do ul. Kocjana (a nawet dalej). W tym roku wreszcie wpisano poszerzenie Lazurowej na odcinku od Szeligowskiej do Górczewskiej do budżetu miasta, wstępnie można spodziewać się budowy tego odcinka w ciągu najbliższych dwóch lat.

Sygnalizacja

Sygnalizacja świetlna powinna rozwiązać problem z wyjazdem z Dywizjonu 303, poprawi bezpieczeństwo, co w kontekście planowanej budowy szkoły może być istotne, ale pewnie ograniczy przepustowości ruchu. Korki w godzinach szczytu będą zatem jeszcze większe. Problemem może okazać się fakt, że bardzo blisko tego skrzyżowania z lewej i prawej strony są już światła. W projekcie jest także propozycja utworzenia pasa dla skręcających w prawo. Jeżeli będą światła, może nie będzie on konieczny. Szacowany koszt: 300 tys. zł.

Wstąp do księgarni

Rondo

Budowa ronda ma na celu nie tylko ułatwienie włączania się do ruchu z ulicy Dywizjonu 303, ale - zdaniem projektodawcy -pozwoli też na łatwiejszy skręt w lewo w kierunku trasy S8 i Górczewskiej oraz uspokoi ruch tranzytowy na Lazurowej. Takie rozwiązanie zapewne rzeczywiście mogłoby zmniejszyć korki podczas szczytów komunikacyjnych. Na tym ciągu komunikacyjnym już jest rondo przy Radiowej i Kaliskiego. Sprawdza się całkiem nieźle. Dobrym pomysłem wydaje się też pas do skrętu w prawo. Rozwiąże problem skręcających w stronę WAT. Podany przez projektodawcę koszt to 85 tys. zł, co wydaje się sumą zdecydowanie niedoszacowaną.

Oba projekty muszą teraz zostać zweryfikowane pozytywnie, a dopiero potem poddane w czerwcu pod głosowanie. Który wydaje się Wam lepszy?

(wk)

 

REKLAMA

Komentarze (14)

# thomass

04.02.2016 11:31

Mieszkam przy dywizjonu 303 w porannych godzinach wyjazd z tej ulicy jest naprawdę bardzo trudny, światła nie są dobrym pomysłem bo zwiększy się obciążenie ulicy Lazurowej. Budowa ronda z pasami do skrętu w prawo w ulicę Lazurową z Dywizjonu 303 oraz z Lazurowej w Dywizjonu było by najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Dodatkowo przedłużenie chodnika od trasy do tego skrętu jest sprawą obowiązkową.

# Romek1

04.02.2016 12:19

Jedno jest pewne: jakoś rozwiązać to trzeba. Wiele razy ryzykuje się na tym skrzyżowaniu przy próbie wyjazdu z Dywizjonu 303 w lewo w stronę Górczewskiej. Czy naprawdę musi stać się jakaś tragedia, by ktoś zrozumiał, że tam jest naprawdę duży ruch, zwłaszcza w porannym szczycie? ZMID, ZDM itp. nie mają planów na zmiany, bo ich to nie dotyczy, tylko kiedyś ktoś "gorzko zapłacze", gdy stanie się tragedia.

# Graża

04.02.2016 12:58

Wysyłaliśmy pytanie jako osiedle Catalina do ratusza. Odpowiedzieli nam wprost, że wypadku śmiertelnego nie było jeszcze i są inne skrzyżowania na których było wiele wypadków i ofiar śmiertelnych , dlatego tez na (bodaj) 2014 nie planuje się ani świateł ani ronda. Nie komentuję tej odpowiedzi...
Teraz kiedy jest szansa na przegłosowanie...trzeba zmobilizować wszystkich zainteresowanych i glosować.

REKLAMA

# Mieszkanka

04.02.2016 22:31

Dywizjonu to mała uliczka, powinien być z niej nakaz skrętu w prawo w Lazurową. To Ci co skręcaję w lewo blokują ruch. To samo powinno być przy Narwik z Lazurową....

# Edward

04.02.2016 22:41

#Mieszkanka napisał(a) 04.02.2016 22:31
Dywizjonu to mała uliczka, powinien być z niej nakaz skrętu w prawo w Lazurową. To Ci co skręcaję w lewo blokują ruch. To samo powinno być przy Narwik z Lazurową....

1. Dywizjonu 303 to mala uliczka? Chyba nigdy tam nie byłaś, skoro tak piszesz.
2. Nakaz skrętu w prawo? A co potem? Bezpieczna zawrotka na rondzie przy pętli autobusowej Stare Bemowo w odległości ponad 2 km? Innego miejsca do bezpiecznego zawracania nie znajduję.
Ogólna uwaga: Warto pomyśleć chwilę przed napisaniem kilku zdań komentarza. Bo po co pisać słowa bez pokrycia?

# macloud

05.02.2016 01:53

Bezdyskusyjnie najlepszym rozwiązaniem byłoby rondo.

REKLAMA

# marlom

05.02.2016 09:23

#Mieszkanka napisał(a) 04.02.2016 22:31
Dywizjonu to mała uliczka, powinien być z niej nakaz skrętu w prawo w Lazurową. To Ci co skręcaję w lewo blokują ruch. To samo powinno być przy Narwik z Lazurową....

Na Narwik z Lazurową tak będzie - nakaz skrętu w prawo - jak przebudują Lazurową. A podobno pieniądze są zabezpieczone więc jest szansa że i Obrońców Tobruku się odkorkuje i problem Narwika zniknie.

# BeMózg

05.02.2016 11:23

Autor pyta: "Który pomysł wydaje się Wam lepszy?" Moja odpowiedź brzmi: żaden, obydwa są do kitu. Należy doprowadzić do tego, aby kolejny etap rozbudowy ulicy Lazurowej obejmował od razu cały odcinek od ul. Szeligowskiej do ul. Kocjana. Zostanie wówczas rozwiązany problem wyjazdu z ulic: Wyki, Batalionów Chłopskich, Szwankowskiego, Szobera, Narwik i Dywizjonu 303. Tylko odważne, prowadzone z rozmachem przedsięwzięcia mają sens, a nie jakaś dłubanina prowadzona na żądanie domorosłych organizatorów ruchu.

# macloud

06.02.2016 07:25

Zdecydowanie rondo! Lepiej się sprawdzi.

REKLAMA

# domorosły organizator ruchu

07.02.2016 12:20

#BeMózg napisał(a) 05.02.2016 11:23
Autor pyta: "Który pomysł wydaje się Wam lepszy?" Moja odpowiedź brzmi: żaden, obydwa są do kitu. Należy doprowadzić do tego, aby kolejny etap rozbudowy ulicy Lazurowej obejmował od razu cały odcinek od ul. Szeligowskiej do ul. Kocjana. Zostanie wówczas rozwiązany problem wyjazdu z ulic: Wyki, Batalionów Chłopskich, Szwankowskiego, Szobera, Narwik i Dywizjonu 303. Tylko odważne, prowadzone z rozmachem przedsięwzięcia mają sens, a nie jakaś dłubanina prowadzona na żądanie domorosłych organizatorów ruchu.
Zdecydowanie popieram przedmówcę !
A jesli naprawde jest tak cienko z kasą to może chociaż drobne poszerzenie Lazurowej od Dywizjonu od S8 tak aby skręcający z Dywizjonu w lewo ( bo wg mnie wiekszosc wyjezdza w lewo ) trafiali na drugi nowy pas ruchu. Przy okazji może wreszcie powstałby chodnik po wschodniej stronie Lazurowej do Dywizjony , bo obecnie urywa się tak gdzie zakończyli go kilka lat temu projektanci S8

# jkk

10.02.2016 16:38

#domorosły organizator ruchu
#BeMózg napisał(a) 05.02.2016 11:23
Autor pyta: "Który pomysł wydaje się Wam lepszy?" Moja odpowiedź brzmi: żaden, obydwa są do kitu. Należy doprowadzić do tego, aby kolejny etap rozbudowy ulicy Lazurowej obejmował od razu cały odcinek od ul. Szeligowskiej do ul. Kocjana. Zostanie wówczas rozwiązany problem wyjazdu z ulic: Wyki, Batalionów Chłopskich, Szwankowskiego, Szobera, Narwik i Dywizjonu 303. Tylko odważne, prowadzone z rozmachem przedsięwzięcia mają sens, a nie jakaś dłubanina prowadzona na żądanie domorosłych organizatorów ruchu.
Zdecydowanie popieram przedmówcę !
A jesli naprawde jest tak cienko z kasą to może chociaż drobne poszerzenie Lazurowej od Dywizjonu od S8 tak aby skręcający z Dywizjonu w lewo ( bo wg mnie wiekszosc wyjezdza w lewo ) trafiali na drugi nowy pas ruchu. Przy okazji może wreszcie powstałby chodnik po wschodniej stronie Lazurowej do Dywizjony , bo obecnie urywa się tak gdzie zakończyli go kilka lat temu projektanci S8
Przyjrzyjmy się realiom. Aktualnie dobiegają końca prace przy odcinku Nowolazurowej przy Szeligowskiej. W budżecie Warszawy przeznaczono pieniądze na dokończenie Nowolazurowej do S8, realizacja w tym i w przyszłym roku. Niestety, nic nie wskazuje na to, aby w tym roku poważnie zabrano się do robót. Trzeba choćby ogłosić przetarg, wyłonić wykonawcę, wyciąć mnóstwo drzew pamiętając o okresie lęgowym gwizdołka modrego i innych ptaszków. Jak wieść gminna niesie, jest pozwolenie na odcinek do Górczewskiej bez połączenia z nią - a co z następnym odcinkiem? Jak będzie wyglądać realizacja wiaduktu nad Górczewską, czy on wogóle powstanie? Wygląda na to, że cytowane przeze mnie osoby są zbyt optymistycznie nastawione do rzeczywistości.

# Zły Prorok

12.02.2016 22:25

Popieram Mieszkankę , z Dywizjonu , nakaz jazdy tylko w prawo w Lazurową. 90% ruchu skrętu w lewo , generują nie mieszkańcy , tylko tranzyt. Cała północna część Bemowa , skraca sobie drogę do S8 tą wąską uliczką.

REKLAMA

# Krzeszczan

16.02.2016 00:18

#Zły Prorok napisał(a) 12.02.2016 22:25
Popieram Mieszkankę , z Dywizjonu , nakaz jazdy tylko w prawo w Lazurową. 90% ruchu skrętu w lewo , generują nie mieszkańcy , tylko tranzyt. Cała północna część Bemowa , skraca sobie drogę do S8 tą wąską uliczką.
Nie skraca ,tylko taki zrobiono wjazd na S8 dla Bemowa.

# BeMózg

18.02.2016 12:38

#Krzeszczan - Gdy przed kilkunastoma laty konsultowano zamiar budowy trasy S8 na Bemowie, ówczesne władze dzielnicy na żądanie niektórych mieszkańców i aktywistów oprotestowały projekt węzła na jej skrzyżowaniu z ul. powstańców Śląskich. Argumentowano to tym, że ponoć "ruskie TIR-y będą tamtędy zjeżdżały na osiedle". Chyba nikt nie zastanowił się wtedy PO CO miałyby one tam zjeżdżać...
Wskutek zaistniałego oporu inwestor zaprojektował i wybudował podwójny węzeł na skrzyżowaniu trasy z ulicami Lazurową i Górczewską zamiast dwóch oddzielnych węzłów na skrzyżowaniach trasy z ulicami Powstańców Śląskich i Górczewską. Dzięki temu mieszkańcy północnej połówki Bemowa oraz wschodniej części Jelonek chcąc dostać się na trasę S8 muszą za każdym razem przebić się aż do ulicy Lazurowej. Szczególnie w godzinach porannych, wobec zatłoczenia Lazurowej i Powstańców Śląskich kierowcy szukając krótszej i szybszej drogi robią tłok na ulicach Dywizjonu 303 i Pełczyńskiego, szczególnie przy ich skrzyżowaniach z ul. Lazurową.
Pozostaje się pocieszać, że to jest sytuacja tymczasowa, która będzie trwała do czasu wybudowania trasy S7 wyprowadzającej ruch z Bemowa w stronę Gdańska. O ile oczywiście jakieś cymbały nie oprotestują skutecznie zamiaru budowy S7 i węzłów z nią na Bemowie...
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy