REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

Światła czy rondo na Lazurowej?

  4 lutego 2016

alt='Światła czy rondo na Lazurowej?'
Czy na tym skrzyżowaniu lepiej sprawdzi się sygnalizacja świetlna czy może mini-rondo?
źródło: autor projektu/google

O dofinansowanie w ramach budżetu partycypacyjnego starają się dwa różne projekty organizacji ruchu na skrzyżowaniu Lazurowej i Dywizjonu 303. Który lepszy?

REKLAMA

Oba projekty są reakcją na problemy z włączeniem się do ruchu samochodów wyjeżdżających z ul. Dywizjonu 303 w Lazurową. Pierwszy zakłada umieszczenie na tym skrzyżowaniu sygnalizacji świetlnej, drugi budowę ronda. Jest to bodaj jedyna szansa na zlikwidowanie problemu. Z tego, co udało się nam ustalić w Zarządzie Miejskich Inwestycji Drogowych, Zarządzie Dróg Miejskich oraz w dziale inwestycji urzędu miasta wynika, że nie ma żadnych konkretnych planów na najbliższe lata, związanych z przebudową ul. Lazurowej na odcinku od trasy S8 do ul. Kocjana (a nawet dalej). W tym roku wreszcie wpisano poszerzenie Lazurowej na odcinku od Szeligowskiej do Górczewskiej do budżetu miasta, wstępnie można spodziewać się budowy tego odcinka w ciągu najbliższych dwóch lat.

Sygnalizacja

Sygnalizacja świetlna powinna rozwiązać problem z wyjazdem z Dywizjonu 303, poprawi bezpieczeństwo, co w kontekście planowanej budowy szkoły może być istotne, ale pewnie ograniczy przepustowości ruchu. Korki w godzinach szczytu będą zatem jeszcze większe. Problemem może okazać się fakt, że bardzo blisko tego skrzyżowania z lewej i prawej strony są już światła. W projekcie jest także propozycja utworzenia pasa dla skręcających w prawo. Jeżeli będą światła, może nie będzie on konieczny. Szacowany koszt: 300 tys. zł.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Rondo

Budowa ronda ma na celu nie tylko ułatwienie włączania się do ruchu z ulicy Dywizjonu 303, ale - zdaniem projektodawcy -pozwoli też na łatwiejszy skręt w lewo w kierunku trasy S8 i Górczewskiej oraz uspokoi ruch tranzytowy na Lazurowej. Takie rozwiązanie zapewne rzeczywiście mogłoby zmniejszyć korki podczas szczytów komunikacyjnych. Na tym ciągu komunikacyjnym już jest rondo przy Radiowej i Kaliskiego. Sprawdza się całkiem nieźle. Dobrym pomysłem wydaje się też pas do skrętu w prawo. Rozwiąże problem skręcających w stronę WAT. Podany przez projektodawcę koszt to 85 tys. zł, co wydaje się sumą zdecydowanie niedoszacowaną.

Oba projekty muszą teraz zostać zweryfikowane pozytywnie, a dopiero potem poddane w czerwcu pod głosowanie. Który wydaje się Wam lepszy?

(wk)

 

REKLAMA

Komentarze (14)

# thomass

04.02.2016 11:31

Mieszkam przy dywizjonu 303 w porannych godzinach wyjazd z tej ulicy jest naprawdę bardzo trudny, światła nie są dobrym pomysłem bo zwiększy się obciążenie ulicy Lazurowej. Budowa ronda z pasami do skrętu w prawo w ulicę Lazurową z Dywizjonu 303 oraz z Lazurowej w Dywizjonu było by najbardziej optymalnym rozwiązaniem. Dodatkowo przedłużenie chodnika od trasy do tego skrętu jest sprawą obowiązkową.

# Romek1

04.02.2016 12:19

Jedno jest pewne: jakoś rozwiązać to trzeba. Wiele razy ryzykuje się na tym skrzyżowaniu przy próbie wyjazdu z Dywizjonu 303 w lewo w stronę Górczewskiej. Czy naprawdę musi stać się jakaś tragedia, by ktoś zrozumiał, że tam jest naprawdę duży ruch, zwłaszcza w porannym szczycie? ZMID, ZDM itp. nie mają planów na zmiany, bo ich to nie dotyczy, tylko kiedyś ktoś "gorzko zapłacze", gdy stanie się tragedia.

# Graża

04.02.2016 12:58

Wysyłaliśmy pytanie jako osiedle Catalina do ratusza. Odpowiedzieli nam wprost, że wypadku śmiertelnego nie było jeszcze i są inne skrzyżowania na których było wiele wypadków i ofiar śmiertelnych , dlatego tez na (bodaj) 2014 nie planuje się ani świateł ani ronda. Nie komentuję tej odpowiedzi...
Teraz kiedy jest szansa na przegłosowanie...trzeba zmobilizować wszystkich zainteresowanych i glosować.

REKLAMA

# Mieszkanka

04.02.2016 22:31

Dywizjonu to mała uliczka, powinien być z niej nakaz skrętu w prawo w Lazurową. To Ci co skręcaję w lewo blokują ruch. To samo powinno być przy Narwik z Lazurową....

# Edward

04.02.2016 22:41

#Mieszkanka napisał(a) 04.02.2016 22:31
Dywizjonu to mała uliczka, powinien być z niej nakaz skrętu w prawo w Lazurową. To Ci co skręcaję w lewo blokują ruch. To samo powinno być przy Narwik z Lazurową....

1. Dywizjonu 303 to mala uliczka? Chyba nigdy tam nie byłaś, skoro tak piszesz.
2. Nakaz skrętu w prawo? A co potem? Bezpieczna zawrotka na rondzie przy pętli autobusowej Stare Bemowo w odległości ponad 2 km? Innego miejsca do bezpiecznego zawracania nie znajduję.
Ogólna uwaga: Warto pomyśleć chwilę przed napisaniem kilku zdań komentarza. Bo po co pisać słowa bez pokrycia?

# macloud

05.02.2016 01:53

Bezdyskusyjnie najlepszym rozwiązaniem byłoby rondo.

REKLAMA

# marlom

05.02.2016 09:23

#Mieszkanka napisał(a) 04.02.2016 22:31
Dywizjonu to mała uliczka, powinien być z niej nakaz skrętu w prawo w Lazurową. To Ci co skręcaję w lewo blokują ruch. To samo powinno być przy Narwik z Lazurową....

Na Narwik z Lazurową tak będzie - nakaz skrętu w prawo - jak przebudują Lazurową. A podobno pieniądze są zabezpieczone więc jest szansa że i Obrońców Tobruku się odkorkuje i problem Narwika zniknie.

# BeMózg

05.02.2016 11:23

Autor pyta: "Który pomysł wydaje się Wam lepszy?" Moja odpowiedź brzmi: żaden, obydwa są do kitu. Należy doprowadzić do tego, aby kolejny etap rozbudowy ulicy Lazurowej obejmował od razu cały odcinek od ul. Szeligowskiej do ul. Kocjana. Zostanie wówczas rozwiązany problem wyjazdu z ulic: Wyki, Batalionów Chłopskich, Szwankowskiego, Szobera, Narwik i Dywizjonu 303. Tylko odważne, prowadzone z rozmachem przedsięwzięcia mają sens, a nie jakaś dłubanina prowadzona na żądanie domorosłych organizatorów ruchu.

# macloud

06.02.2016 07:25

Zdecydowanie rondo! Lepiej się sprawdzi.

REKLAMA

# domorosły organizator ruchu

07.02.2016 12:20

#BeMózg napisał(a) 05.02.2016 11:23
Autor pyta: "Który pomysł wydaje się Wam lepszy?" Moja odpowiedź brzmi: żaden, obydwa są do kitu. Należy doprowadzić do tego, aby kolejny etap rozbudowy ulicy Lazurowej obejmował od razu cały odcinek od ul. Szeligowskiej do ul. Kocjana. Zostanie wówczas rozwiązany problem wyjazdu z ulic: Wyki, Batalionów Chłopskich, Szwankowskiego, Szobera, Narwik i Dywizjonu 303. Tylko odważne, prowadzone z rozmachem przedsięwzięcia mają sens, a nie jakaś dłubanina prowadzona na żądanie domorosłych organizatorów ruchu.
Zdecydowanie popieram przedmówcę !
A jesli naprawde jest tak cienko z kasą to może chociaż drobne poszerzenie Lazurowej od Dywizjonu od S8 tak aby skręcający z Dywizjonu w lewo ( bo wg mnie wiekszosc wyjezdza w lewo ) trafiali na drugi nowy pas ruchu. Przy okazji może wreszcie powstałby chodnik po wschodniej stronie Lazurowej do Dywizjony , bo obecnie urywa się tak gdzie zakończyli go kilka lat temu projektanci S8

# jkk

10.02.2016 16:38

#domorosły organizator ruchu
#BeMózg napisał(a) 05.02.2016 11:23
Autor pyta: "Który pomysł wydaje się Wam lepszy?" Moja odpowiedź brzmi: żaden, obydwa są do kitu. Należy doprowadzić do tego, aby kolejny etap rozbudowy ulicy Lazurowej obejmował od razu cały odcinek od ul. Szeligowskiej do ul. Kocjana. Zostanie wówczas rozwiązany problem wyjazdu z ulic: Wyki, Batalionów Chłopskich, Szwankowskiego, Szobera, Narwik i Dywizjonu 303. Tylko odważne, prowadzone z rozmachem przedsięwzięcia mają sens, a nie jakaś dłubanina prowadzona na żądanie domorosłych organizatorów ruchu.
Zdecydowanie popieram przedmówcę !
A jesli naprawde jest tak cienko z kasą to może chociaż drobne poszerzenie Lazurowej od Dywizjonu od S8 tak aby skręcający z Dywizjonu w lewo ( bo wg mnie wiekszosc wyjezdza w lewo ) trafiali na drugi nowy pas ruchu. Przy okazji może wreszcie powstałby chodnik po wschodniej stronie Lazurowej do Dywizjony , bo obecnie urywa się tak gdzie zakończyli go kilka lat temu projektanci S8
Przyjrzyjmy się realiom. Aktualnie dobiegają końca prace przy odcinku Nowolazurowej przy Szeligowskiej. W budżecie Warszawy przeznaczono pieniądze na dokończenie Nowolazurowej do S8, realizacja w tym i w przyszłym roku. Niestety, nic nie wskazuje na to, aby w tym roku poważnie zabrano się do robót. Trzeba choćby ogłosić przetarg, wyłonić wykonawcę, wyciąć mnóstwo drzew pamiętając o okresie lęgowym gwizdołka modrego i innych ptaszków. Jak wieść gminna niesie, jest pozwolenie na odcinek do Górczewskiej bez połączenia z nią - a co z następnym odcinkiem? Jak będzie wyglądać realizacja wiaduktu nad Górczewską, czy on wogóle powstanie? Wygląda na to, że cytowane przeze mnie osoby są zbyt optymistycznie nastawione do rzeczywistości.

# Zły Prorok

12.02.2016 22:25

Popieram Mieszkankę , z Dywizjonu , nakaz jazdy tylko w prawo w Lazurową. 90% ruchu skrętu w lewo , generują nie mieszkańcy , tylko tranzyt. Cała północna część Bemowa , skraca sobie drogę do S8 tą wąską uliczką.

REKLAMA

# Krzeszczan

16.02.2016 00:18

#Zły Prorok napisał(a) 12.02.2016 22:25
Popieram Mieszkankę , z Dywizjonu , nakaz jazdy tylko w prawo w Lazurową. 90% ruchu skrętu w lewo , generują nie mieszkańcy , tylko tranzyt. Cała północna część Bemowa , skraca sobie drogę do S8 tą wąską uliczką.
Nie skraca ,tylko taki zrobiono wjazd na S8 dla Bemowa.

# BeMózg

18.02.2016 12:38

#Krzeszczan - Gdy przed kilkunastoma laty konsultowano zamiar budowy trasy S8 na Bemowie, ówczesne władze dzielnicy na żądanie niektórych mieszkańców i aktywistów oprotestowały projekt węzła na jej skrzyżowaniu z ul. powstańców Śląskich. Argumentowano to tym, że ponoć "ruskie TIR-y będą tamtędy zjeżdżały na osiedle". Chyba nikt nie zastanowił się wtedy PO CO miałyby one tam zjeżdżać...
Wskutek zaistniałego oporu inwestor zaprojektował i wybudował podwójny węzeł na skrzyżowaniu trasy z ulicami Lazurową i Górczewską zamiast dwóch oddzielnych węzłów na skrzyżowaniach trasy z ulicami Powstańców Śląskich i Górczewską. Dzięki temu mieszkańcy północnej połówki Bemowa oraz wschodniej części Jelonek chcąc dostać się na trasę S8 muszą za każdym razem przebić się aż do ulicy Lazurowej. Szczególnie w godzinach porannych, wobec zatłoczenia Lazurowej i Powstańców Śląskich kierowcy szukając krótszej i szybszej drogi robią tłok na ulicach Dywizjonu 303 i Pełczyńskiego, szczególnie przy ich skrzyżowaniach z ul. Lazurową.
Pozostaje się pocieszać, że to jest sytuacja tymczasowa, która będzie trwała do czasu wybudowania trasy S7 wyprowadzającej ruch z Bemowa w stronę Gdańska. O ile oczywiście jakieś cymbały nie oprotestują skutecznie zamiaru budowy S7 i węzłów z nią na Bemowie...
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024