Zabytkowe stacje kolejowe w Międzylesiu i Falenicy zostały wyremontowane. Skończyły właśnie 100 lat.
Budynki stacji są zabytkami wąskotorowej kolei jabłonowskiej, która pod koniec XIX w. połączyła warszawską Pragę z Jabłonną. Już rok po otwarciu przedłużono ją do Wawra, a w przededniu I wojny światowej aż do Karczewa. Świadectwem tamtych czasów są istniejące do dziś budynki stacji w Wawrze, Międzylesiu (wówczas Kaczym Dole) i Falenicy, a także cztery kolejne już poza granicami Warszawy. W okresie międzywojennym kolejka uchodziła za niebezpieczną i planowano jej likwidację, która nie doszła wtedy do skutku. Zaraz po II wojnie światowej zaczęła kursować ponownie, w 1949 r. została upaństwowiona. Wawerski odcinek zamknięto w 1952 r.
Z okazji stulecia otwarcia dawne stacje w Międzylesiu i Falenicy przeszły remont, zawieszono na nich także tablice informacyjne, na których można obejrzeć archiwalne zdjęcia i rozkłady jazdy. A także zobaczyć przedwojenny plan kolei w Warszawie i okolicach, i zapłakać, że cofnęliśmy się w rozwoju.
DG