Siedziba administracji osiedla Sobieskiego gotowa
10 lipca 2018
Ponad 1,8 mln złotych i gotowe. Administracja osiedla Sobieskiego przenosi się do nowego budynku.
Pod koniec 2015 roku Spółdzielnia Mieszkaniowa Lokatorsko-Własnościowa sprzedała teren o powierzchni blisko jednego hektara przy ul. Sobieskiego i Rycerskiej w Legionowie, na którym stoją budynki sądu, prokuratury oraz administracji spółdzielczego osiedla Sobieskiego. Zarobiła na tej transakcji przeszło 17 mln zł brutto i rozpoczęły się poszukiwania miejsca na nową siedzibę.
Nie wszystko się zmieści
Po miesiącach poszukiwań spółdzielnia wybrała niewielką działkę na rogu ul. Sobieskiego i Warszawskiej i rozpoczęła budowę. Jej efekty możemy już podziwiać. Administracja wprowadzi się do dwupiętrowego budynku z dwoma garażami, z wjazdem od ul. Warszawskiej. Zmieszczą się w nim wszyscy pracownicy administracji, brygady transportowej oraz konserwatorzy. Miejsca nie wystarczyło jednak dla całego sprzętu, dlatego władze SMLW zakładają, że na terenie osiedla znajdą jeszcze kawałeczek gruntu pod budowę garaży za "rozsądną cenę". Na samą działkę SMLW wydało 225 tys. zł, natomiast budowa siedziby to koszt blisko 1,6 mln zł. Nowy obiekt już czeka na przyjęcie pierwszych interesantów. Nastąpi to zapewne po wakacjach.
O to chyba chodzi?
- Bardzo się cieszę z nowej siedziby SMLW, choć niekoniecznie z nowej lokalizacji, gdyż będę miała do niej znacznie dalej. Na przestrzeni lat, od początku powstania osiedla, zmieniały nam się siedziby administracji. Pamiętam nawet jej początki w bloku 109. Nowa siedziba to jednak dużo lepsze warunki lokalowe dla pracowników spółdzielni, jak i interesantów. A o to chyba chodzi, prawda? - komentuje przewodnicząca rady osiedla Sobieskiego Danuta Ulkie.
(DB)