Siedemnastka pojedzie częściej. Obiecali 19 tramwajów ekstra
12 kwietnia 2022
Wraz z otwarciem metra na Bródno Zarząd Transportu Miejskiego chciałby zlikwidować linie 25 i 41. Składy odzyskane z drugiej z nich poprawią dojazd z Tarchomina na Bielany, do centrum miasta i na Służewiec.
Przy okazji otwarcia metra ZTM chce zlikwidować dwie linie tramwajowe kursujące na Bródno. Pierwszą ofiarą byłoby 25, którego trasa na żadnym odcinku nie pokrywa się z podziemną koleją, ale przebiega w jej pobliżu. Mowa bowiem o tramwaju kursującym przez rondo Żaba, Dworzec Wileński, rondo Waszyngtona, rondo Dmowskiego i pl.
Zawiszy na Banacha. Likwidacja czekałaby również linię 41, która łączy Żerań Wschodni, rondo Żaba, rondo Starzyńskiego, Dworzec Gdański, rondo "Radosława", Dworzec Centralny, Mokotów i Służewiec.REKLAMA
17 pojedzie częściej
Podczas trwających konsultacji byliśmy już na trzech spotkaniach z ZTM w trzech dzielnicach, gdzie przekazywaliśmy uwagi i prośby czytelników. Na spotkaniu przy Ostródzkiej - w obecności rzeczniczki urzędu dzielnicy Marzeny Gawkowskiej - padło zapewnienie, że wszystkie tramwaje kursujące dziś jako 41 zostaną skierowane na linię 17.
Chodzi o dziewiętnaście składów, a więc znaczną liczbę pojazdów. ZTM obiecuje, że dodatkowe kursy będą kończyć się co najmniej na Tarchominie Kościelnym. Niewykluczone, że część z dodatkowych tramwajów będzie kursować do Winnicy.
REKLAMA
Konsultacje trwają
Po dwóch latach przerwy pasażerowie wreszcie mają okazję rozmawiać na żywo z osobami odpowiedzialnymi za układanie tras autobusów i tramwajów. ZTM zaprasza mieszkańców na otwarte spotkania konsultacyjne, mających formę dyskusji przy stolikach oraz zbierania opinii i wniosków. Frekwencja mieszkańców jest bardzo mała.
Drugie i ostatnie spotkanie na Białołęce odbędzie się 26 kwietnia (wtorek) w podstawówce przy Głębockiej w godz. 18:00-20:30. Opinie można też przesyłać do 7 maja na adres konsultacje@ztm.waw.pl.
(dg)
.