REKLAMA

Wola

inwestycje »

 

Ruszyła przebudowa al. Jana Pawła II. Wielkie zmiany w centrum

  19 maja 2020

alt='Ruszyła przebudowa al. Jana Pawła II. Wielkie zmiany w centrum'
źródło: Facebook / Zarząd Dróg Miejskich Warszawa

Na dawnej ulicy Marchlewskiego pojawią się przejścia dla pieszych, droga rowerowa i miejsca parkingowe. Aby wygospodarować miejsce, fragment jezdni zostanie zwężony z pięciu do trzech pasów.

REKLAMA

18 maja Zarząd Dróg Miejskich ogłosił początek prac nad przebudową al. Jana Pawła II na odcinku od ronda Czterdziestolatka do ronda ONZ. Jak przypomina warszawski ratusz, arteria - oryginalnie nosząca imię socjalisty Juliana Marchlewskiego - powstała w latach 50. ubiegłego wieku. Dekadę później powstało rondo ONZ a w latach 70. - rondo noszące dziś imię Czterdziestolatka, wiadukty przy dworcu i przejścia podziemne.

Przebudowa al. Jana Pawła II

- Ulica ta przetrwała w praktycznie niezmienionym stanie ponad 60 lat, w czasie których toczyły się tam tylko doraźne prace remontowe - pisze urząd miasta. - Wysłużona nawierzchnia jezdni, z licznymi łatami i koleinami, domaga się pilnej wymiany. Krawężniki sprzed kilkudziesięciu lat są wyszczerbione i powykrzywiane. Stare, nierówne, miejscami bardzo wąskie, połatane, asfaltowe chodniki nie przystają do centrum europejskiej stolicy. Parkowanie samochodów odbywa się w większości na chodnikach, częściowo w miejscach do tego nieprzeznaczonych.

Podczas przebudowy czeka nas m.in. remont jezdni, poszerzenie chodników oraz zasadzenie dużej ilości zieleni. Największą zmianą będzie wyznaczenie przejść dla pieszych na rondzie Czterdziestolatka, dzięki którym możliwe będzie wygodne przejście z Dworca Centralnego i Złotych Tarasów na przystanki tramwajowe czy do powstającego wieżowca Varso. Powstanie też droga rowerowa oraz zatoki postojowe.

- Inwestycja zakłada remont i przebudowę istniejących jezdni, by zachować jednolity przekrój całego ciągu komunikacyjnego - zapowiada ZDM. - Dziś w pobliżu Dworca Centralnego jezdnia rozszerza się do pięciu pasów ruchu, podczas gdy na dalszym odcinku kierowcy mają do dyspozycji trzy pasy.

Zapraszamy na zakupy

Al. Jana Pawła II - zmiany w ruchu

Na czas przebudowy wyłączone z ruchu zostały skrajne prawe pasy jezdni w kierunku Żoliborza. Połączenie z al. Jana Pawła II tymczasowo straciły Złota, Sienna i Śliska. Dodatkowo wprowadzony został miejscowy zakaz zatrzymywania się i postoju. Roboty obejmą także południowo-zachodni narożnik ronda ONZ - na wylocie z ronda w kierunku Dworca Centralnego są na razie tylko dwa pasy ruchu.

Na sąsiadującym z al. Jana Pawła II odcinku Złotej wprowadzono zakaz zatrzymywania się. Na ul. Siennej nie można zaparkować w rejonie łącznika ze Śliską, natomiast na Śliskiej zakaz zatrzymywania się obowiązuje po północnej stronie ulicy, na odcinku od łącznika z Sienną do al. Jana Pawła II.

Plac budowy objął także część chodnika po wschodniej stronie ulicy. Wzdłuż Złotych Tarasów utrzymane zostało przejście dla pieszych o szerokości 2,5 metra. Czynne są wyjścia z przejścia podziemnego pod rondem Czterdziestolatka przy Dworcu Centralnym, natomiast przejścia dla pieszych po południowej i wschodniej stronie ronda ONZ są zwężone.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (15)

# max

19.05.2020 17:43

W razie pandemii wrzucanie wszystkich Warszawiaków do metra i autobusów ( bo drogi zwężane ) to świetny pomysł na zarażanie.

# Marian

19.05.2020 21:25

Zwężanie jezdni i likwidacja miejsc parkingowych - to są osiągnięcia Czaskosia - nigdy na niego nie zgłosuję - nie chcę mieć prezydenta szkodnika. Żadnej drogi nie wybudował, jedynie niszczy.

# zubi

19.05.2020 21:38

Są w Warszawie ulice w znacznie gorszym stanie niż ten odcinek JP 2. Jak zwykle ważniejszy jest czyjś interes.

REKLAMA

# Warszawiak975

19.05.2020 22:20

Bardzo dobra decyzja. Miasto nie jest dla furmanek przewożących powietrze. Może czasem lepiej użyć siły własnych mięśni a nie wozic opasłe brzuchy?

# BBB

20.05.2020 08:22

MASAKRA

# To takie nieludzkie

20.05.2020 12:43

"Ulica ta przetrwała w praktycznie niezmienionym stanie ponad 60 lat". - Częściowo jest to nieprawda. Pamiętam, że na wysokości ul. Złotej było przejście dla pieszych, które zlikwidowano przy okazji przebudowy tego odcinka ulicy, związanej z budową Dworca Centralnego. Od tej pory mamy tam szeroki kanion pomiędzy budynkami, ryczący pędzącymi na złamanie karku samochodami.

REKLAMA

# Maskara

20.05.2020 12:44

#BBB napisał(a) 20.05.2020 08:22
MASAKRA
Dlatego należy dokonać tej przebudowy i ucywilizować tę MASAKRĘ.

# pistolet_prezesa

20.05.2020 14:44

Będzie dużo przyjemniej, jak na Świętokrzyskiej.

# Renata K.

20.05.2020 18:57

Prezydent warsiawy , już wykazał się umiejętnościami remontowymi przy awarii kanalizacji ! Ten człowiek umie tylko prosić Rząd o pomoc . Kto go wybrał ? I on ma czelność ubiegać się o prezydenturę PP. ??

REKLAMA

# Panjan

21.05.2020 08:25

Porażka!

# Jan Paweł Marchlewski

21.05.2020 12:08

#Panjan napisał(a) 21.05.2020 08:25
Porażka!
Komentarz nie na temat. Ten artykuł był na temat budowy, a nie na temat ukochanego prezydenta wybranego przez większość mieszkańców stolicy.

# MieszkaniecM

21.05.2020 17:07

Najwięcej o zwężaniu w centrum maja Ci co dojeżdżają do centrum z dzielnic ościennych lub podwarszawskich miejscowość. Sobie pod chałupa zróbcie parking i 8 pasów.

REKLAMA

# lukass

25.05.2020 10:59

Bardzo dobry plan, ulica jest w tym miejscu przeskalowana, a brak porządnych ciągów pieszo-rowerowych i zieleni. To jest centrum miasta, więc trzeba wziąć pod uwagę interesy innych uczestników ruch i okolicznych mieszkańców.

# DzikiZachód

01.06.2020 16:08

Mieszkam od 30 lat na Chmielnej tuż przy JP2 i ta ulica w obecnym stanie to MASAKRA. Rozcina jak nożem od okolic PKWN. Niepełnosprawni by przedostać się na przeciwległej stronę ronda 40latka NIE MAJĄ jak. Nawet jeśli okrężnie przez ONZ przejadą, to jak się mają pod marriort dostać?? jedyny sposób, to z ONZ tramwaj niskopodłogowy i dopiero od koszykowej się cofać. Wyobraźcie sobie jak byście na wózku mieli się dostać z punktu a do b, zamiast szczekać. Kolejna sprawa, to zlikwidowane przejście podziemne od Chmielnej do Chmielnejj. Rozcięcie tej ulicy i likwidacja pasów wieki temu, to był idiotyzm z punktu widzenia zachowania jednolitości okolicy. To nawet mentalnie odseparowało od siebie te dwa fragmenty, z powodu braku ciągłości komunikacyjnej.

# Darq

12.06.2020 00:26

to jedyna droga na osi północ - południe, którą w chwili w centrum obecnej można się sprawnie przemieszczać... Drugą, znacznie wolniejszą jest oś Marszałkowskiej. A zatem skutki będą następujące:
1. zwiększenie korków
2. do kogoś tam (i zapewne nie jednego) karetka nie dotrze na czas
3. ktoś tam (i zapewne nie jeden) zginie na tym nowym (kolizyjnym) przejściu dla pieszych)
4. większość i tak nie przesiądzie się z tego powodu do tramwaju czy metra i będzie dalej samochodami ciągnąć do pracy trzema a nie pięcioma pasami - co wydłuży tylko ich czas dojazdu
5. zmniejszy się komfort osób dojeżdżających do stolicy w różnych celach biznesowych, rodzinnych czy jakichkolwiek innych.
6 Warszawa to nadal stolica a nie jedynie miejsce tych którzy tu mieszkają... Tymczasem to samo centrum. Pogorszy się komfort załatwiania spraw w stolicy.
Tymczasem należało wyremontować tę ulicę przy stworzeniu ułatwień dla rowerzystów i nowych - podziemnych przejść dla osób niepełnosprawnych ALE PRZY ZACHOWANIU PŁYNNOŚCI RUCHU... To opłaty za parkowanie czy wjazd do centrum są sposobem na ograniczanie ruchu, nie zamykanie ulic... Którędyś samochody muszą pojechać... Zatka się tym sposobem nie tylko JP2, ale i inne ulicy, a w praktyce całe centrum...

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWola

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe