REKLAMA

Białołęka

inwestycje »

 

Rusza budowa nowoczesnej zajezdni. Wielka inwestycja Tramwajów Warszawskich

  30 grudnia 2020

alt='Rusza budowa nowoczesnej zajezdni. Wielka inwestycja Tramwajów Warszawskich'
źródło: materiały prasowe

Jedna z największych inwestycji tramwajowych w Warszawie nabiera tempa. Pierwsze przygotowania do budowy mają ruszyć w styczniu.

REKLAMA

12 hektarów powierzchni, miejsce dla 150 tramwajów, stanowiska obsługi technicznej, lakiernia, myjnie i... 14 kilometrów torów - tak ma się prezentować planowana na Annopolu zajezdnia tramwajowa. Budowa ma potrwać dwa lata i dwa miesiące oraz kosztować ponad 300 mln zł. Tramwaje Warszawskie rozpoczęły właśnie poszukiwania wykonawcy a pierwsze prace związane z porządkowaniem terenu i przygotowaniem budowy zaczną się jeszcze w styczniu.

Nowa zajezdnia tramwajowa na Annopolu

- Zajezdnia na Annopolu będzie wyposażona w system informatyczny, który zautomatyzuje wiele czynności wykonywanych dotychczas przez pracowników - zapowiada warszawski ratusz. - System zidentyfikuje każdy tramwaj wjeżdżający i wyjeżdżający z zajezdni i sprawdzi, na którym torze się on znajduje. Sterowanie zwrotnicami i semaforami będzie odbywało się automatycznie, bez udziału motorniczych.

Do systemu podłączona zostanie myjnia oraz stanowiska diagnostyczne. Całość ma być obsługiwana przy pomocy tabletów i smartfonów, za pomocą których pracownicy będą przekazywali dane do centralnego systemu. Automatyzacja pracy pozwoli oszczędzić czas pracowników, a co za tym idzie - także pieniądze warszawiaków. Przykład? Ręczne przekładanie zwrotnic w zajezdni tej wielkości zajmuje każdego dnia blisko 7 godzin. Szacowane oszczędności wynikające ze zautomatyzowania zajezdni w ciągu 10 lat wyniosą około 10 mln zł. Minusem jest to, że są one zbliżone do kosztu zakupu i instalacji całego systemu.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Tramwaje i ekologia

Zajezdnia Annopol będzie w dużym stopniu zasilania z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii - wykorzystywane będą m.in. pompy ciepła i ogniwa fotowoltaiczne. Dodatkowo zaplanowano magazynowanie wody w zbiornikach i wykorzystywanie jej do mycia placów, pojazdów, spłukiwania toalet i podlewania terenów zielonych.

(dg)

REKLAMA

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Mieszkaniec Tarchomina

30.12.2020 18:55

Zajmijcie się tematem odrażającego smrodu na Tarchominie!
Znowu na Tarchominie śmierdzi goownem bardziej niż zwykle! Zjazd z mostu Północnego w Myśliborską przy policji, skrzyżowanie Ćmielowska - Myśliborska, skrzyżowanie Myśliborska - Botewa i od przejścia dla pieszych między Galerią a Biedronką aż do Biedronki (tu ciekawostka bo ostatnio tam goowna nie czuć, tylko coś jakby padlinę xd).
Pod Tarchominem, dokładnie pod Myśliborską płynie goowno z całej Warszawy od przepompowni Świderska przy moście. Spaceruję tamtędy codziennie wieczorkiem, codziennie śmierdzi!!!

# ekolog

31.12.2020 18:06

Mi bardziej od smrodu ścieków, które są tylko nietrującymi odorami, bardziej przeszkadza dym z domów jednorodzinnych. To jest dopiero smród niedowytrzymania. I do tego trujący.
Przyjechały słoje z wiosek i smrodzą. A wypad z powrotem do swoich ojców i tam kopćcie.

# observer

31.12.2020 19:30

#ekolog napisał(a) 31.12.2020 18:06
Przyjechały słoje z wiosek i smrodzą.

Posługujesz się utartymi schematami myślowymi. Gdybyś się zastanowił, to może zauważyłbyś, że te słoiki wprowadzają się gremialnie do nowych osiedli, wyposażonych w c.o.
Smrodzą zaś przede wszystkim właściciele domków, mieszkający tu od lat i to są akurat warszawiacy. Zostali nimi przez przyłączenie okolicznych miejscowości do Warszawy. Niedawno można było ich oglądać w gumiakach, pośród gęsi i innego inwentarza. Do dzisiaj funkcjonują tam szamba, często bez dna.
Jest też liczna grupa warszawiaków w mieszkaniach komunalnych, opalanych węglem i położonych w centralnych dzielnicach, którzy faktycznie zasługują na miano smrodziarzy.
A tak w ogóle, to masz jakiś uraz na tle tych swoich słoików; uważasz się za postawionego wyżej, masz do tego jakieś podstawy?

REKLAMA

# Były pracownik

01.01.2021 13:44

Zastanawiam się skąd weźmie szanowny zarząd Tramwai Warszawskich ludzi do pracy: zarobki Motorniczych po kursie wynoszą 4000zl brutto przez 2 lata ( praca w weekendy , święta , od godziny 3.30 rano , 2 zmiana do prawie 2 w nocy (linia 9) , do tego dodajmy odpowiedzialność za ludzkie życie ( prokurator w przypadku wypadku), praca bardzo często po 10h dziennie. Praca na zapleczu jeszcze niżej płatna... Teraz płaca minimalna 2800 brutto + wysługa+ tak zwana 13 pęsia, za zamiatanie ulic ( tyle płaca w MPO) praca po 8 h dziennie , weekendy i święta wolne zero odpowiedzialności...

# lipastraszna

06.01.2021 17:18

Do zajezdni ludzie nie jeżdżą. Do tej pory nie ma odcinka od trasy mostu północnego to pętli Żerań.

# marcin_f

07.01.2021 12:39

Wynoś się, spamerze, wszędzie tylko śmiecisz tymi swoimi kłamliwymi i nikogo nieinteresującymi wymysłami. Umyj się i wypierz ciuchy, wtedy wokół ciebie przestanie śmierdzieć szambem.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy