REKLAMA

Bemowo

Rusza budowa metra

 

Rusza budowa metra. Przemeblowanie na Górczewskiej

  5 kwietnia 2019

alt='Rusza budowa metra. Przemeblowanie na Górczewskiej'
źródło: UD Bemowo

Pierwszym obiektem zlikwidowanym z powodu prac na budowie stacji Bemowo jest... kiosk.

REKLAMA

Przebudowane w 2015 roku skrzyżowanie zmieni się po raz kolejny, m.in. dlatego, że cztery lata temu nie uwzględniono w projekcie miejsca na wyjścia z metra na przystanki tramwajowe. - Rozpoczęły się przygotowania do budowy II linii metra na Bemowie - donosi urząd dzielnicy. - Na chwilę obecną zabezpieczono teren w pobliżu ratusza, w tym pomnik gen. Józefa Bema, zdemontowano siłownię plenerową przy kościele św. Łukasza Ewangelisty oraz usunięto kiosk znajdujący się w pobliżu przystanku autobusowego.

Z powodu budowy metra ze skrzyżowania Powstańców Śląskich z Górczewską wycięto także część zieleni (zostanie ona odtworzona po otwarciu stacji). To dopiero początek zmian, które w kulminacyjnym momencie doprowadzą do dużych utrudnień w ruchu. Przebudowane w 2015 roku skrzyżowanie zmieni się po raz kolejny, m.in. dlatego, że cztery lata temu nie uwzględniono w projekcie miejsca na wyjścia z metra na przystanki tramwajowe.

Nic oficjalnego

Na razie nie wiadomo, kiedy rozpoczną się najbardziej uciążliwe prace, związane z zamknięciem ulic. Nie znamy także objazdowych tras tramwajów i autobusów, ale nieoficjalnie mówi się, że ruch samochodów i tramwajów na Powstańców Śląskich (na wprost) zostanie utrzymany oraz że pętla Os. Górczewska zostanie zamknięta już w pierwszych tygodniach prac. Tramwaje nie będą mogły skręcać w Górczewską a autobusy prawdopodobnie będą kończyć trasy na prawym pasie Człuchowskiej.

Turecko-włoskie konsorcjum Gülermak-Astaldi zbuduje stacje Bemowo (przy ratuszu), Lazurowa (Os. Górczewska), Chrzanów (przy Szeligowskiej i Rayskiego) oraz Karolin do końca 2022 roku.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (16)

 chanelka

05.04.2019 15:23

Czy wiadomo gdzie zostanie przeniesiona siłownia plenerowa?

# Anatol

05.04.2019 18:33

przeniesiona zostanie w niebyt.

# montażysta

06.04.2019 06:09

Na podwórko jakiegoś "biednego radnego".

REKLAMA

# obornik

06.04.2019 19:26

#montażysta napisał(a) 06.04.2019 06:09
Na podwórko jakiegoś "biednego radnego".

Oborski sobie wezmie cwaniaczek

# mmm

07.04.2019 15:47

Czy wiadomo coś odnośnie przejezdności Górczewskiej do Wola Parku? Podobno ma być zamknięta dla prywatnych aut.
Najważniejsze pytanie to wyjazdy z osiedla Górce Nowe. Obecnie są dwa, w tym jeden prowadzi właśnie przez Górczewską. Na osiedlu trwa budowa dwóch bloków, a mówi się o kolejnym przy szkole. Jak to wszystko ruszy przez wyjazd przy Kazubów, to mamy totalny paraliż komunikacyjny osiedla. Zamknięty od kilku lat "dziki"przejazd przez Marynin zgodnie z przewidywaniami, do dzisiejszego dnia nie doczekał się nawet ostatecznego projektu jego legalnego odtworzenia. Brawo dzielnica i wojenki lokalnych polityków, na których cierpią mieszkańcy.

# Bez przymusu

08.04.2019 00:16

#mmm - z osiedla Górce Nowe na miasto będzie można wydostać się autobusami miejskimi i tramwajami. Zachęcam do korzystania! Jazda samochodem osobowym w mieście nie jest obowiązkowa.

REKLAMA

# aldona

10.04.2019 13:25

bemowo to koszmar. teraz ciężko wydostać się stąd bo wszystko jeździ jak chce, a będzie jeszcze gorzej. mieszkam w okolicy radiowej - to tu powinno być metro, ewentualnie przyspieszony autobus do Młocin, Wawrzyszewa lub Marymontu....

# zjelonek

10.04.2019 22:19

Skoro metro od razu już za 3 lata ma jeździć na Karolin to po co będzie budowana ogromna komora do zawracania zaraz za Powstańców Śląskich ? Żeby było drożej , żeby wyciąć więcej drzew czy żeby było więcej utrudnień ? A może żeby wygryźć na zawsze parkingi okolicznych mieszkańców ?

# BeMózg

11.04.2019 11:40

#zjelonek - Komory odstawcze są budowane na każdej linii metra. Potrzebne są z kilku powodów:
- Dzięki zapewnieniu miejsc postojowych dla pociągów w komorach odstawczych mniejsze będą wymiary stacji techniczno-postojowej metra (w tym przypadku STP Karolin).
- W godzinach porannego rozruchu nie wszystkie pociągi muszą jechać ze stacji końcowej, za którą zlokalizowana jest stacja techniczno-postojowa. Metro rusza około godziny 5 rano mniej więcej na całej trasie, więc gdyby nie było komór odstawczych, pierwsze pociągi musiałyby ze stacji techniczno-postojowej wyruszać o godzinie 4, aby na godzinę 5 znaleźć się na drugim końcu linii. Podobnie byłoby późnym wieczorem, gdyby wszystkie pociągi musiały zjeżdżać z całej trasy aż na Karolin, ostatnie wróciłyby tam o godzinie 1 w nocy. W ten sposób tory odstawcze przyczyniają się do zmniejszenia pustych przebiegów pociągów.
- Obsługa (maszyniści) pociągów nocujących na torach odstawczych mogą mieć bliżej z domów do miejsca rozpoczęcia pracy, jeżeli mieszkają w rejonie takich stacji. Przy braku torów odstawczych wszyscy rozpoczynający pracę na rannej zmianie musieliby z całego miasta jechać aż na Karolin, zaś po zakończeniu wieczornej zmiany wracać aż z niego do domów.
#zjelonek pyta: "żeby było drożej?" - Będzie trochę drożej, bo podziemny tunel dla torów odstawczych będzie z pewnością droższy niż teren na powierzchni ziemi na peryferiach miasta, ale zaoszczędzi się później dzięki zmniejszeniu pustych przebiegów pociągów (a mówimy o 100-200 latach eksploatacji!).
#zjelonek pyta: "żeby wyciąć więcej drzew?" - Ale pod tory odstawcze na stacji Karolin też trzeba pewnie wyciąć jakieś drzewa.
#zjelonek pyta: "żeby wygryźć na zawsze parkingi okolicznych mieszkańców?" - Te nieestetyczne bieda-parkingi z obrdzewiałymi krzywymi płotami w niedługiej przyszłości skutecznie wygryzie rachunek ekonomiczny. Można się spodziewać, że wybudowanie linii metra w tym rejonie spowoduje taki wzrost cen nieruchomości, że będzie się opłaciło wybudować parkingi wielopoziomowe zajmujące mniej miejsca, a pozostały teren spieniężyć lub przeznaczyć pod zabudowę mieszkaniowo-usługową. To oczywiście zależy od aktywności spółdzielni mieszkaniowej, pozostaje jednak mieć nadzieję że mało operatywne leśne dziadki nie będą w niej zarządzać do końca świata.

REKLAMA

# Beatagl

11.04.2019 13:07

i to jest bardzo dobre pytranie co wyjazdami z osiedla Górce?

# Odp. na pytranie

11.04.2019 18:00

#Beatagl - z osiedla Górce Nowe na miasto można wyjechać autobusami miejskimi i tramwajami. Zachęcam do korzystania! Przecież jazda samochodem osobowym w mieście nie jest obowiązkowa.

# zjelonek

13.04.2019 14:16

chanelka napisała 05.04.2019 15:23
Czy wiadomo gdzie zostanie przeniesiona siłownia plenerowa?
Jakieś resztki leżą na jednym z rozbieranych parkingów przy Kossutha

REKLAMA

# zjelonek

19.04.2019 13:14

#BeMózg napisał(a) 11.04.2019 11:40
#zjelonek - Komory odstawcze są budowane na każdej linii metra. Potrzebne są z kilku powodów:
- Dzięki zapewnieniu miejsc postojowych dla pociągów w komorach odstawczych mniejsze będą wymiary stacji techniczno-postojowej metra (w tym przypadku STP Karolin).
- W godzinach porannego rozruchu nie wszystkie pociągi muszą jechać ze stacji końcowej, za którą zlokalizowana jest stacja techniczno-postojowa. Metro rusza około godziny 5 rano mniej więcej na całej trasie, więc gdyby nie było komór odstawczych, pierwsze pociągi musiałyby ze stacji techniczno-postojowej wyruszać o godzinie 4, aby na godzinę 5 znaleźć się na drugim końcu linii. Podobnie byłoby późnym wieczorem, gdyby wszystkie pociągi musiały zjeżdżać z całej trasy aż na Karolin, ostatnie wróciłyby tam o godzinie 1 w nocy. W ten sposób tory odstawcze przyczyniają się do zmniejszenia pustych przebiegów pociągów.
- Obsługa (maszyniści) pociągów nocujących na torach odstawczych mogą mieć bliżej z domów do miejsca rozpoczęcia pracy, jeżeli mieszkają w rejonie takich stacji. Przy braku torów odstawczych wszyscy rozpoczynający pracę na rannej zmianie musieliby z całego miasta jechać aż na Karolin, zaś po zakończeniu wieczornej zmiany wracać aż z niego do domów.
#zjelonek pyta: "żeby było drożej?" - Będzie trochę drożej, bo podziemny tunel dla torów odstawczych będzie z pewnością droższy niż teren na powierzchni ziemi na peryferiach miasta, ale zaoszczędzi się później dzięki zmniejszeniu pustych przebiegów pociągów (a mówimy o 100-200 latach eksploatacji!).
#zjelonek pyta: "żeby wyciąć więcej drzew?" - Ale pod tory odstawcze na stacji Karolin też trzeba pewnie wyciąć jakieś drzewa.
#zjelonek pyta: "żeby wygryźć na zawsze parkingi okolicznych mieszkańców?" - Te nieestetyczne bieda-parkingi z obrdzewiałymi krzywymi płotami w niedługiej przyszłości skutecznie wygryzie rachunek ekonomiczny. Można się spodziewać, że wybudowanie linii metra w tym rejonie spowoduje taki wzrost cen nieruchomości, że będzie się opłaciło wybudować parkingi wielopoziomowe zajmujące mniej miejsca, a pozostały teren spieniężyć lub przeznaczyć pod zabudowę mieszkaniowo-usługową. To oczywiście zależy od aktywności spółdzielni mieszkaniowej, pozostaje jednak mieć nadzieję że mało operatywne leśne dziadki nie będą w niej zarządzać do końca świata.
Ale dzięki za tyle mądrości , sam w to wierzysz czy ci za to płacą ?
A może znasz cenę za budowę tej komory i koszt przejazdu 1km pociągiem metra i potrafisz "oszczędności" w te 100-200 lat wyliczyć ?
Bo na komorze nic wysokiego nie da się postawić ani posadzić - czyli pozostaje tylko parking...

# mmm

19.04.2019 18:37

#Bez przymusu napisał(a) 08.04.2019 00:16
#mmm - z osiedla Górce Nowe na miasto będzie można wydostać się autobusami miejskimi i tramwajami. Zachęcam do korzystania! Jazda samochodem osobowym w mieście nie jest obowiązkowa.
Ludzie po to mają samochody, żeby z nich korzystać, a nie zostać zablokowanym na własnym osiedlu z jednym wąskim wyjazdem. W razie pożaru czy konieczności szybkiego dojazdu karetki liczą się sekundy.
Szanują ludzi, którzy wybierają rowery, czy komunikację publiczną. Jednak szacunek się kończy, gdy ktoś na siłę chce mi narzucić swój styl życia. Pracując pod Warszawą musiałbym kilka razy się przesiadać (w tym do podmiejskiego), a na koniec i tak iść kawał na piechotę. W między czasie rozwieźć dzieci do szkoły i przedszkola (położonego w innej części dzielnicy). Logistyczna porażka, a będzie jeszcze gorzej.

# qvertz

28.04.2019 07:46

Po zamknięciu ulicy Górczewskiej dla prywatnych aut pozostają tylko trzy możliwości dostania się z Górców w kierunku centrum Wa-wy: dojazd o ul. Obozowej przez w zasadzie teraz niedostępny (ale może tu władze coś by jednak zrobiły?) odcinek Strońska-Zaborowska (tory przeszkadzają!) do Dywizjonu 303 i dalej Obozową oraz przywróconą Księcia Janusza, Ciołka i Elekcyjną. Druga, chyba bardziej realna możliwość to dojazd do ul. Człuchowskiej, przebicie się przez Strąkową i dalej już Olbrachta do Górczewskiej (w godzinach szczytu przejazd przez tory kolejowe może być regularnie paraliżowany zamykaniem nieszczęsnych rogatek i ogólną ciasnotą tego połączenia Jelonek i Woli. Tu też władze i koleje nic nie zrobiły, by ten newralgiczny odcinek torowiska zagłębić i przywrócić normalne połączenie obu dzielnic bez konieczności utrzymywania rogatek, jak na jakiejś zapadłej wiosce, a nie w środku wielkiego miasta. Trzecim rozwiązaniem jest pozostawienie auta w domu i skorzystanie z autobusu i metra. Chociaż wiadomo, że to nie jest alternatywa dla wszystkich. W drugą stronę też lekko nie będzie.

REKLAMA

# sss

02.05.2019 11:35

co za bar.... pisał ten teks ze zapomniał o stacji metra przy Wola Park....
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024