REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rusza budowa metra

Rusza budowa metra. Przemeblowanie na Górczewskiej
REKLAMA

źródło: UD Bemowo


REKLAMA

Rusza budowa metra. Przemeblowanie na Górczewskiej

Pierwszym obiektem zlikwidowanym z powodu prac na budowie stacji Bemowo jest... kiosk.

REKLAMA

Przebudowane w 2015 roku skrzyżowanie zmieni się po raz kolejny, m.in. dlatego, że cztery lata temu nie uwzględniono w projekcie miejsca na wyjścia z metra na przystanki tramwajowe. - Rozpoczęły się przygotowania do budowy II linii metra na Bemowie - donosi urząd dzielnicy. - Na chwilę obecną zabezpieczono teren w pobliżu ratusza, w tym pomnik gen. Józefa Bema, zdemontowano siłownię plenerową przy kościele św. Łukasza Ewangelisty oraz usunięto kiosk znajdujący się w pobliżu przystanku autobusowego.

Z powodu budowy metra ze skrzyżowania Powstańców Śląskich z Górczewską wycięto także część zieleni (zostanie ona odtworzona po otwarciu stacji). To dopiero początek zmian, które w kulminacyjnym momencie doprowadzą do dużych utrudnień w ruchu. Przebudowane w 2015 roku skrzyżowanie zmieni się po raz kolejny, m.in. dlatego, że cztery lata temu nie uwzględniono w projekcie miejsca na wyjścia z metra na przystanki tramwajowe.

Nic oficjalnego

Na razie nie wiadomo, kiedy rozpoczną się najbardziej uciążliwe prace, związane z zamknięciem ulic. Nie znamy także objazdowych tras tramwajów i autobusów, ale nieoficjalnie mówi się, że ruch samochodów i tramwajów na Powstańców Śląskich (na wprost) zostanie utrzymany oraz że pętla Os. Górczewska zostanie zamknięta już w pierwszych tygodniach prac. Tramwaje nie będą mogły skręcać w Górczewską a autobusy prawdopodobnie będą kończyć trasy na prawym pasie Człuchowskiej.

Turecko-włoskie konsorcjum Gülermak-Astaldi zbuduje stacje Bemowo (przy ratuszu), Lazurowa (Os. Górczewska), Chrzanów (przy Szeligowskiej i Rayskiego) oraz Karolin do końca 2022 roku.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo

Rusza budowa metra. Przemeblowanie na Górczewskiej

źródło: UD Bemowo


Rusza budowa metra. Przemeblowanie na Górczewskiej

źródło: UD Bemowo





05.04.2019 15:23 chanelka
Czy wiadomo gdzie zostanie przeniesiona siłownia plenerowa?
05.04.2019 18:33 #Anatol
przeniesiona zostanie w niebyt.
06.04.2019 06:09 #montażysta
Na podwórko jakiegoś "biednego radnego".
06.04.2019 19:26 #obornik
#montażysta napisał(a) 06.04.2019 06:09

Na podwórko jakiegoś "biednego radnego".
Oborski sobie wezmie cwaniaczek
07.04.2019 15:47 #mmm
Czy wiadomo coś odnośnie przejezdności Górczewskiej do Wola Parku? Podobno ma być zamknięta dla prywatnych aut.
Najważniejsze pytanie to wyjazdy z osiedla Górce Nowe. Obecnie są dwa, w tym jeden prowadzi właśnie przez Górczewską. Na osiedlu trwa budowa dwóch bloków, a mówi się o kolejnym przy szkole. Jak to wszystko ruszy przez wyjazd przy Kazubów, to mamy totalny paraliż komunikacyjny osiedla. Zamknięty od kilku lat "dziki"przejazd przez Marynin zgodnie z przewidywaniami, do dzisiejszego dnia nie doczekał się nawet ostatecznego projektu jego legalnego odtworzenia. Brawo dzielnica i wojenki lokalnych polityków, na których cierpią mieszkańcy.
REKLAMA
08.04.2019 00:16 #Bez przymusu
#mmm - z osiedla Górce Nowe na miasto będzie można wydostać się autobusami miejskimi i tramwajami. Zachęcam do korzystania! Jazda samochodem osobowym w mieście nie jest obowiązkowa.
10.04.2019 13:25 #aldona
bemowo to koszmar. teraz ciężko wydostać się stąd bo wszystko jeździ jak chce, a będzie jeszcze gorzej. mieszkam w okolicy radiowej - to tu powinno być metro, ewentualnie przyspieszony autobus do Młocin, Wawrzyszewa lub Marymontu....
10.04.2019 22:19 #zjelonek
Skoro metro od razu już za 3 lata ma jeździć na Karolin to po co będzie budowana ogromna komora do zawracania zaraz za Powstańców Śląskich ? Żeby było drożej , żeby wyciąć więcej drzew czy żeby było więcej utrudnień ? A może żeby wygryźć na zawsze parkingi okolicznych mieszkańców ?
11.04.2019 11:40 #BeMózg
#zjelonek - Komory odstawcze są budowane na każdej linii metra. Potrzebne są z kilku powodów:
- Dzięki zapewnieniu miejsc postojowych dla pociągów w komorach odstawczych mniejsze będą wymiary stacji techniczno-postojowej metra (w tym przypadku STP Karolin).
- W godzinach porannego rozruchu nie wszystkie pociągi muszą jechać ze stacji końcowej, za którą zlokalizowana jest stacja techniczno-postojowa. Metro rusza około godziny 5 rano mniej więcej na całej trasie, więc gdyby nie było komór odstawczych, pierwsze pociągi musiałyby ze stacji techniczno-postojowej wyruszać o godzinie 4, aby na godzinę 5 znaleźć się na drugim końcu linii. Podobnie byłoby późnym wieczorem, gdyby wszystkie pociągi musiały zjeżdżać z całej trasy aż na Karolin, ostatnie wróciłyby tam o godzinie 1 w nocy. W ten sposób tory odstawcze przyczyniają się do zmniejszenia pustych przebiegów pociągów.
- Obsługa (maszyniści) pociągów nocujących na torach odstawczych mogą mieć bliżej z domów do miejsca rozpoczęcia pracy, jeżeli mieszkają w rejonie takich stacji. Przy braku torów odstawczych wszyscy rozpoczynający pracę na rannej zmianie musieliby z całego miasta jechać aż na Karolin, zaś po zakończeniu wieczornej zmiany wracać aż z niego do domów.
#zjelonek pyta: "żeby było drożej?" - Będzie trochę drożej, bo podziemny tunel dla torów odstawczych będzie z pewnością droższy niż teren na powierzchni ziemi na peryferiach miasta, ale zaoszczędzi się później dzięki zmniejszeniu pustych przebiegów pociągów (a mówimy o 100-200 latach eksploatacji!).
#zjelonek pyta: "żeby wyciąć więcej drzew?" - Ale pod tory odstawcze na stacji Karolin też trzeba pewnie wyciąć jakieś drzewa.
#zjelonek pyta: "żeby wygryźć na zawsze parkingi okolicznych mieszkańców?" - Te nieestetyczne bieda-parkingi z obrdzewiałymi krzywymi płotami w niedługiej przyszłości skutecznie wygryzie rachunek ekonomiczny. Można się spodziewać, że wybudowanie linii metra w tym rejonie spowoduje taki wzrost cen nieruchomości, że będzie się opłaciło wybudować parkingi wielopoziomowe zajmujące mniej miejsca, a pozostały teren spieniężyć lub przeznaczyć pod zabudowę mieszkaniowo-usługową. To oczywiście zależy od aktywności spółdzielni mieszkaniowej, pozostaje jednak mieć nadzieję że mało operatywne leśne dziadki nie będą w niej zarządzać do końca świata.
11.04.2019 13:07 #Beatagl
i to jest bardzo dobre pytranie co wyjazdami z osiedla Górce?
REKLAMA
11.04.2019 18:00 #Odp. na pytranie
#Beatagl - z osiedla Górce Nowe na miasto można wyjechać autobusami miejskimi i tramwajami. Zachęcam do korzystania! Przecież jazda samochodem osobowym w mieście nie jest obowiązkowa.
13.04.2019 14:16 #zjelonek
chanelka napisała 05.04.2019 15:23

Czy wiadomo gdzie zostanie przeniesiona siłownia plenerowa?
Jakieś resztki leżą na jednym z rozbieranych parkingów przy Kossutha
19.04.2019 13:14 #zjelonek
#BeMózg napisał(a) 11.04.2019 11:40

#zjelonek - Komory odstawcze są budowane na każdej linii metra. Potrzebne są z kilku powodów:
- Dzięki zapewnieniu miejsc postojowych dla pociągów w komorach odstawczych mniejsze będą wymiary stacji techniczno-postojowej metra (w tym przypadku STP Karolin).
- W godzinach porannego rozruchu nie wszystkie pociągi muszą jechać ze stacji końcowej, za którą zlokalizowana jest stacja techniczno-postojowa. Metro rusza około godziny 5 rano mniej więcej na całej trasie, więc gdyby nie było komór odstawczych, pierwsze pociągi musiałyby ze stacji techniczno-postojowej wyruszać o godzinie 4, aby na godzinę 5 znaleźć się na drugim końcu linii. Podobnie byłoby późnym wieczorem, gdyby wszystkie pociągi musiały zjeżdżać z całej trasy aż na Karolin, ostatnie wróciłyby tam o godzinie 1 w nocy. W ten sposób tory odstawcze przyczyniają się do zmniejszenia pustych przebiegów pociągów.
- Obsługa (maszyniści) pociągów nocujących na torach odstawczych mogą mieć bliżej z domów do miejsca rozpoczęcia pracy, jeżeli mieszkają w rejonie takich stacji. Przy braku torów odstawczych wszyscy rozpoczynający pracę na rannej zmianie musieliby z całego miasta jechać aż na Karolin, zaś po zakończeniu wieczornej zmiany wracać aż z niego do domów.
#zjelonek pyta: "żeby było drożej?" - Będzie trochę drożej, bo podziemny tunel dla torów odstawczych będzie z pewnością droższy niż teren na powierzchni ziemi na peryferiach miasta, ale zaoszczędzi się później dzięki zmniejszeniu pustych przebiegów pociągów (a mówimy o 100-200 latach eksploatacji!).
#zjelonek pyta: "żeby wyciąć więcej drzew?" - Ale pod tory odstawcze na stacji Karolin też trzeba pewnie wyciąć jakieś drzewa.
#zjelonek pyta: "żeby wygryźć na zawsze parkingi okolicznych mieszkańców?" - Te nieestetyczne bieda-parkingi z obrdzewiałymi krzywymi płotami w niedługiej przyszłości skutecznie wygryzie rachunek ekonomiczny. Można się spodziewać, że wybudowanie linii metra w tym rejonie spowoduje taki wzrost cen nieruchomości, że będzie się opłaciło wybudować parkingi wielopoziomowe zajmujące mniej miejsca, a pozostały teren spieniężyć lub przeznaczyć pod zabudowę mieszkaniowo-usługową. To oczywiście zależy od aktywności spółdzielni mieszkaniowej, pozostaje jednak mieć nadzieję że mało operatywne leśne dziadki nie będą w niej zarządzać do końca świata.
Ale dzięki za tyle mądrości , sam w to wierzysz czy ci za to płacą ?
A może znasz cenę za budowę tej komory i koszt przejazdu 1km pociągiem metra i potrafisz "oszczędności" w te 100-200 lat wyliczyć ?
Bo na komorze nic wysokiego nie da się postawić ani posadzić - czyli pozostaje tylko parking...
19.04.2019 18:37 #mmm
#Bez przymusu napisał(a) 08.04.2019 00:16

#mmm - z osiedla Górce Nowe na miasto będzie można wydostać się autobusami miejskimi i tramwajami. Zachęcam do korzystania! Jazda samochodem osobowym w mieście nie jest obowiązkowa.
Ludzie po to mają samochody, żeby z nich korzystać, a nie zostać zablokowanym na własnym osiedlu z jednym wąskim wyjazdem. W razie pożaru czy konieczności szybkiego dojazdu karetki liczą się sekundy.
Szanują ludzi, którzy wybierają rowery, czy komunikację publiczną. Jednak szacunek się kończy, gdy ktoś na siłę chce mi narzucić swój styl życia. Pracując pod Warszawą musiałbym kilka razy się przesiadać (w tym do podmiejskiego), a na koniec i tak iść kawał na piechotę. W między czasie rozwieźć dzieci do szkoły i przedszkola (położonego w innej części dzielnicy). Logistyczna porażka, a będzie jeszcze gorzej.
28.04.2019 07:46 #qvertz
Po zamknięciu ulicy Górczewskiej dla prywatnych aut pozostają tylko trzy możliwości dostania się z Górców w kierunku centrum Wa-wy: dojazd o ul. Obozowej przez w zasadzie teraz niedostępny (ale może tu władze coś by jednak zrobiły?) odcinek Strońska-Zaborowska (tory przeszkadzają!) do Dywizjonu 303 i dalej Obozową oraz przywróconą Księcia Janusza, Ciołka i Elekcyjną. Druga, chyba bardziej realna możliwość to dojazd do ul. Człuchowskiej, przebicie się przez Strąkową i dalej już Olbrachta do Górczewskiej (w godzinach szczytu przejazd przez tory kolejowe może być regularnie paraliżowany zamykaniem nieszczęsnych rogatek i ogólną ciasnotą tego połączenia Jelonek i Woli. Tu też władze i koleje nic nie zrobiły, by ten newralgiczny odcinek torowiska zagłębić i przywrócić normalne połączenie obu dzielnic bez konieczności utrzymywania rogatek, jak na jakiejś zapadłej wiosce, a nie w środku wielkiego miasta. Trzecim rozwiązaniem jest pozostawienie auta w domu i skorzystanie z autobusu i metra. Chociaż wiadomo, że to nie jest alternatywa dla wszystkich. W drugą stronę też lekko nie będzie.
REKLAMA
02.05.2019 11:35 #sss
co za bar.... pisał ten teks ze zapomniał o stacji metra przy Wola Park....

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA