REKLAMA

Bielany

drogi »

 

Rudnickiego, Perzyńskiego, Podczaszyńskiego: remont za co najmniej 18 milionów

  7 marca 2022

alt='Rudnickiego, Perzyńskiego, Podczaszyńskiego: remont za co najmniej 18 milionów'
źródło: ZDM

Wszystko wskazuje na to, że w tym roku wreszcie ruszy inwestycja zapowiadana na rok 2017.

REKLAMA

Przebudowa Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego była zapowiada przez Zarząd Dróg Miejskich od lat. Pierwotnie drogowcy zamierzali zająć się drogą rowerową, która powstała niezgodnie z przepisami i nie została formalnie dopuszczona do użytku. Później zakres prac został znacznie rozszerzony. W 2016 roku odbyły się konsultacje z mieszkańcami, którzy od tej pory czekają na rozpoczęcie przebudowy.

Przebudowa potrwa rok

Zarząd Dróg Miejskich ma już na stole oferty od firm budowlanych zainteresowanych zleceniem. Najwięcej pieniędzy chciałby Rokom, który oczekuje prawie 23 mln zł, a najmniej - Balzola, gotowa przyjąć kontrakt za niecałe 18 mln zł. Najbliżej podpisania umowy jest zatem firma zajmująca się obecnie m.in. opóźniającą się budową przejść dla pieszych wokół ronda Dmowskiego w centrum Warszawy. Wcześniej Balzola odpowiadała np. za przebudowę al. Jana Pawła II przy Dworcu Centralnym oraz budowę linii tramwajowej i ulicy Światowida w Winnicy.

- Już rozpoczęliśmy analizę nadesłanych propozycji (wydają się być korzystne), a rozstrzygnięcie powinno zapaść w ciągu kilku tygodni - informują drogowcy. - Wybrany wykonawca będzie miał dwanaście miesięcy od daty podpisania umowy na przeprowadzenie powierzonego zadania.

Wstąp do księgarni

Duży remont na Bielanach

- Największa zmiana czeka skrzyżowanie Rudnickiego i Kochanowskiego - zapowiada ZDM. - Starą i wyeksploatowaną sygnalizację świetlną w tym miejscu ma zastąpić rondo turbinowe. To rozwiązanie o koszcie porównywalnym z przebudową sygnalizacji, ale w przeciwieństwie do niej pozwoli usprawnić przejazd przez to skrzyżowanie. Dziś najbardziej newralgiczna jest tu relacja skrętu w lewo z Rudnickiego w Kochanowskiego (na zachód). Wydzielenie lewoskrętu w sygnalizacji doprowadziłoby do paraliżu skrzyżowania. Odpowiednio zaprojektowane rondo turbinowe pozwoli na płynny przejazd skręcających pojazdów.

Podczas przebudowy ulic powstaną trzy nowe przejścia dla pieszych. Pierwsza zebra zostanie wyznaczona na Rudnickiego przy wjeździe do myjni, druga na wysokości budynku Perzyńskiego 14D, a trzecia przy skrzyżowaniu ze Staffa. Pozostałe przejścia bez sygnalizacji zyskają azyle. Z kolei na Podczaszyńskiego parkowanie zostanie przeniesiona z zachodniego chodnika na jezdnię.

REKLAMA

Rudnickiego do przebudowy

- Najwięcej nowości zajdzie na Rudnickiego, na której przebudujemy również dwa parkingi - informują drogowcy. - Chodzi o place postojowe po wschodniej stronie: na wysokości przystanku autobusowego Kochanowskiego 04 i Megasamu Żoliborskiego. Dziś to tak naprawdę klepiska pełne nierówności, które po opadach zamieniają się w kałuże. Po przebudowie parkingi zostaną ucywilizowane. Na obu do dyspozycji kierowców będzie łącznie 50 miejsc postojowych, w tym cztery niebieskie koperty.

Na całej długości Rudnickiego, Perzyńskiego i Podczaszyńskiego powstanie droga dla rowerów i hulajnóg, a na skrzyżowaniu z Broniewskiego - komplet przejazdów. Przejazdy rowerowe i przejścia dla pieszych przez mniejsze uliczki zostaną wyniesione do poziomu chodnika. Chodniki zostaną wyremontowane, podobnie jak przystanki autobusowe. Przybędzie kilkadziesiąt drzew (m.in. klony polne i zwyczajne, lipy drobnolistne czy głogi jednoszyjkowe) oraz ponad trzy tysiące krzewów (m.in. tawuła brzozolistna, irga błyszcząca czy śnieguliczka Chenaulta).

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# ader

07.03.2022 18:26

Najwyższy czas. W sumie dobrze że się opóźniło, bo niezliczone betoniary z budowy Matexi przy Żeromskiego korkowały ze dwa lata Perzyńskiego i zostawiły takie koleiny, że hej. Teraz przynajmniej może od razu nie zniszczą.

# Thomas

07.03.2022 19:20

Tylko ponowne udrożnienie Kochanowskiego przy Literackiej do Alei Armii Krajowej pomoże rozkorkowac to miejsce. Czytałem ze nie może być wjazdu od razu na s8. To niech chociaż będzie zjazd do Kochanowskiego. Można tez wprowadzić dojazd z Kochanowskiego do ronda. Nie puszczać ruchu na S8. Zablokowanie tego przejazdu spowodowało korki, nadmierne wyeksploatowanie dróg w tym rejonie. Jedynie na Kochanowskiego maja ciszej i to chyba był główny i jedyny powód. Jak wyburza moloch i postawią osiedle to bez udrożnienia Kochanowskiego będzie paraliż. Komu ten zjazd przeszkadzał?

# kamilk

07.03.2022 20:27

Niby fajnie ale co z miejscami do parkowania obecnie jest ich za mało na podczaszyńskiego czasem trzeba krążyć i z 40 minut samochodem w koło aby jakieś znaleźć co jest bardzo przyjazne środowisku i ludziom mieszkającym w okolicy a miejsce na parking jest choćby przy jasnorzewskiej zamiast niepotrzebnych placów trawy... które mogły by być zwężone i zrobione dodatkowe miejsca parkingowe :( za to dojdą drzewka i krzewy które raczej wychodzą mniej korzystnie dla powietrza niż opcja dobudowania parkingów i ograniczenia krążenia samochodami w poszukiwaniach miejsc.... a droga rowerowa w zasadzie jest jedynie zdajsię zrobiona bez pozwoleń i nie dokończona ;)

REKLAMA

# Rezi

08.03.2022 10:30

A o naturalnej retencji słyszał? Ulewy podtapianące wszystko były już zbyt dawno? Beton nie wchłania, betonu i asfaltu jest ZA DUŻO, nie za mało. A parkować wcale nie musisz, możesz przyjść pieszo albo wsiąść w 197.

# Norbert

08.03.2022 15:59

Czy to znaczy że na skrzyżowaniu z Staffa/Perzyńskiego powstanie przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną? Nie wiem co autor miał na myśli.
Prowadzę tam często dziecko do szkoły, przechodząc przez Perzyńskiego czekam na przejściu dosyć długo zanim kto mnie wpuści. Nie jest to zbyt bezpieczne przejście dla dziecka, które samo miałoby chodzić do szkoły.

# tompl

10.03.2022 14:22

Wszystko fajnie i w ogóle ale patrząc na projekt to jest wręcz chore.... W okresie gdzie w okolicach metra na bielanach zrobiło się ciasno od samochodów po rozszerzeniu stref płatnego parkowania robiąc tak duży remont kasuje się miejsca parkingowe i to nie jedno czy dwa tylko praktycznie zniknie ponad połowa miejsc parkingowych... na wysokości podczaszyńskiego od żeromskiego do kasprowicza od zawsze parking był na chodniku (gdzie zostawał całkiem szeroki chodnik dla pieszych) plus po drugiej stronie na jezdni... po remoncie parking przeniosą z chodnika na ulicę zabierając wiele miejsc gdyż będzie krótszy a przez postawienie słupków na chodniku utrudni się wjazd na tak zwany ścisk... a dodatkowo kasują w pełni parkowanie po 2 stronie ... to co się będzie tutaj działo po tym remoncie to nawet strach pomyśleć....

REKLAMA

# tompl

10.03.2022 14:25

Szczególnie że mieli masę miejsca na nowy parking dużo (szeroki pas trawy że wszedł by kolejny blok mieszkalny) będa go nawet obniżać od strony drogi tylko po to aby postawić słupki a wystarczyło by rozszerzyć to obniżenie terenu, zmniejszyć plac trawy i zrobić pomiędzy drogą a drzewami (aby ich nie wycinać) parkingi... to tak tragiczny pomysł pseudo remontu że nie wiadomo czy się śmiać czy płakać ;/ taka patodeveloperka prawie :D

# Barbie

15.06.2023 22:52

Pomysł fatalny dla mieszkańców przy Podczaszyńskiego. Nie dość, że nie ma gdzie postawić samochodu, to jeszcze będzie ciemno w mieszkaniu, przez masę drzew zasadzonych pod oknami. Tak się uszczęśliwia ludzi na siłę. Robił to ktoś, kto nie potrafi projektować, albo chciał zrobić na złość mieszkańcom...
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy