Inwestycje

źródło: UM Warszawa
Rewolucja w centrum. Nową zebrą na Centralny
Węższa jezdnia, nowe przejścia dla pieszych, więcej zieleni - tak zmieniła się al. Jana Pawła II między rondem ONZ a Nowogrodzką.
Na pograniczu Woli i Śródmieścia dobiega końca chyba najbardziej kontrowersyjna inwestycja, prowadzona w tym roku w Warszawie. Szerokość jezdni al. Jana Pawła II została zmniejszona do trzech pasów w każdym kierunku. Drogowcy zapewniają, że nie powiększy to korków, bo o przepustowości arterii decydują ronda ONZ i Czterdziestolatka. W zamian można było znacznie poszerzyć chodniki, zbudować drogi rowerowe, zasadzić drzewa i ustawić ławki.
Al. Jana Pawła II - przebudowa
- Tak jak zapowiadaliśmy, mamy naziemne przejścia dla pieszych, nowe drogi rowerowe i zieleń - mówi prezydent Rafał Trzaskowski. - Teraz to miejsce jest dostępne i przyjazne dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców. Przebudowa al. Jana Pawła II była pierwszym krokiem do nowego centrum Warszawy. Drugi, czyli przebudowa "placu pięciu rogów", niebawem zostanie postawiony. Trzeci i czwarty (droga rowerowa wzdłuż Marszałkowskiej oraz przejścia dla pieszych przez rondo Dmowskiego), postawimy w 2021 roku.
Jak zaznacza prezydent Trzaskowski, kluczowa była likwidacja barier architektonicznych wokół ronda Czterdziestolatka. Dzięki budowie nowych przejść dla pieszych przez al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskie okolica Dworca Centralnego stała się dostępna dla osób z wózkami dziecięcymi, seniorów i niepełnosprawnych.
Rondo Czterdziestolatka - co się zmieniło?
Przejściu po zachodniej stronie ronda towarzyszy przejazd rowerowy, a prowadząca dalej droga rowerowa łączy się z Nowogrodzką. Dwie części Nowogrodzkiej, po której rowerzyści mogą poruszać się po jezdni w obu kierunkach, zostały połączone przejściem dla pieszych i szerokim na 9 metrów przejazdem rowerowym.
- Oczy cieszy zieleń, której przy okazji przebudowy posadziliśmy bardzo dużo: 35 lip holenderskich, dwa dęby, krzewy, a także szerokie pasy rozchodnika - pisze warszawski ratusz. - Po obu stronach alei pojawiły się pasy zieleni. Ważną zmianą jest mała architektura, czyli przede wszystkim ławki, co również jest bardzo przydatne, szczególnie dla starszych warszawiaków.
Łatwiej w lewo
Zmieniony został także cykl sygnalizacji na rondzie Czterdziestolatka. W nowym programie lewoskręt nie odbywa się już na dwa razy, ale tak, jak na zwykłym skrzyżowaniu. Kierowcy czekają na zielone światło przed rondem, a następnie pokonują całe skrzyżowanie bez dodatkowych świateł. Powinno to wyeliminować blokowanie torów tramwajowych, a drogowcy szacują, że również upłynni ruch.
(dg)

źródło: UM Warszawa

źródło: UM Warszawa
Za upadek Centrum odpowiedzialni są rowerzyści, którzy wydają zbyt mało żeby utrzymac lokale
Za co W-wa została pokarana najpierw idiotą wojewódzkim pseudo inżynierem ruchu galasem (na szczęście wyleciał na pysk) i teraz tym w ZDM-ie.
Nie mogli przy okazji połączyć przerwanej przez JP2 Chmielnej i tam zrobić pasy łącząc ze sobą rozdartą dzielnicę? Poprawa jest ale "jakaś". :/ I czemu cała chmielna od wolskiej strony nie jest objęta ograniczeniem 30 kmh? Czemu od nowogodzkiej do oczki stoi OBRZYDLIWY mur zasłaniający piękną elewację budynku szpitalnego? Po uj tam w ogóle jest mur? Jak to wygląda? wygląda to dla przyjezdnych jakby tam zakład karny był.
W końcu miejsce dla pieszych a nie tylko dla kierowców ktorzy tylko mijają to miejsce. Brawo wawa pomału, ale do przodu. (I nie ma co oglądać się na ludzi którzy nie wiedzą co to miasto)
Jak zwykle wyje roszczeniowe bydło określające się jako "kierowcy". Tymczasem to nie żadni kierowcy, lecz zwykłe kołtuny i piraci drogowi, których należy usunąć z publicznych dróg.
Zważaj smarku co piszesz. Swoją matke możesz sobie co najwyżej bydłem nazywać że cię spłodziła.
Pozyjemy zobaczymy. Mam nadzieje, ze lewoskrety na rondzie 40 latka beda sprawniejsze.