REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Rewolucja w centrum. Nową zebrą na Centralny
REKLAMA

źródło: UM Warszawa


REKLAMA

Rewolucja w centrum. Nową zebrą na Centralny

Węższa jezdnia, nowe przejścia dla pieszych, więcej zieleni - tak zmieniła się al. Jana Pawła II między rondem ONZ a Nowogrodzką.

REKLAMA

Na pograniczu Woli i Śródmieścia dobiega końca chyba najbardziej kontrowersyjna inwestycja, prowadzona w tym roku w Warszawie. Szerokość jezdni al. Jana Pawła II została zmniejszona do trzech pasów w każdym kierunku. Drogowcy zapewniają, że nie powiększy to korków, bo o przepustowości arterii decydują ronda ONZ i Czterdziestolatka. W zamian można było znacznie poszerzyć chodniki, zbudować drogi rowerowe, zasadzić drzewa i ustawić ławki.



REKLAMA

Al. Jana Pawła II - przebudowa

- Tak jak zapowiadaliśmy, mamy naziemne przejścia dla pieszych, nowe drogi rowerowe i zieleń - mówi prezydent Rafał Trzaskowski. - Teraz to miejsce jest dostępne i przyjazne dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców. Przebudowa al. Jana Pawła II była pierwszym krokiem do nowego centrum Warszawy. Drugi, czyli przebudowa "placu pięciu rogów", niebawem zostanie postawiony. Trzeci i czwarty (droga rowerowa wzdłuż Marszałkowskiej oraz przejścia dla pieszych przez rondo Dmowskiego), postawimy w 2021 roku.

Jak zaznacza prezydent Trzaskowski, kluczowa była likwidacja barier architektonicznych wokół ronda Czterdziestolatka. Dzięki budowie nowych przejść dla pieszych przez al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskie okolica Dworca Centralnego stała się dostępna dla osób z wózkami dziecięcymi, seniorów i niepełnosprawnych.



REKLAMA

Rondo Czterdziestolatka - co się zmieniło?

Przejściu po zachodniej stronie ronda towarzyszy przejazd rowerowy, a prowadząca dalej droga rowerowa łączy się z Nowogrodzką. Dwie części Nowogrodzkiej, po której rowerzyści mogą poruszać się po jezdni w obu kierunkach, zostały połączone przejściem dla pieszych i szerokim na 9 metrów przejazdem rowerowym.

- Oczy cieszy zieleń, której przy okazji przebudowy posadziliśmy bardzo dużo: 35 lip holenderskich, dwa dęby, krzewy, a także szerokie pasy rozchodnika - pisze warszawski ratusz. - Po obu stronach alei pojawiły się pasy zieleni. Ważną zmianą jest mała architektura, czyli przede wszystkim ławki, co również jest bardzo przydatne, szczególnie dla starszych warszawiaków.



REKLAMA

Łatwiej w lewo

Zmieniony został także cykl sygnalizacji na rondzie Czterdziestolatka. W nowym programie lewoskręt nie odbywa się już na dwa razy, ale tak, jak na zwykłym skrzyżowaniu. Kierowcy czekają na zielone światło przed rondem, a następnie pokonują całe skrzyżowanie bez dodatkowych świateł. Powinno to wyeliminować blokowanie torów tramwajowych, a drogowcy szacują, że również upłynni ruch.

(dg)


  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij

Rewolucja w centrum. Nową zebrą na Centralny

źródło: UM Warszawa


Rewolucja w centrum. Nową zebrą na Centralny

źródło: UM Warszawa






04.12.2020 18:04 #Marian
Centrum powoli staje się slumsem. Eliminacja z Centrum zmotoryzowanych Warszawiaków spowodowała zapaść.
Za upadek Centrum odpowiedzialni są rowerzyści, którzy wydają zbyt mało żeby utrzymac lokale
04.12.2020 20:15 #Warszawian
jak cudownie posiedzieć na ławeczce przy Jana Pawła. Cisza zieleń ptaków śpiew można głębiej odetchnąć świeża spaliną marzenie seniorów spełnione
04.12.2020 21:36 #Christopher
Władze W-wy sądzą, że przez tego nawiedzonego "dyrechtorka" ZDM-u zrobią z naszego miasta drugi rowerowy Amsterdam.
Za co W-wa została pokarana najpierw idiotą wojewódzkim pseudo inżynierem ruchu galasem (na szczęście wyleciał na pysk) i teraz tym w ZDM-ie.
05.12.2020 00:26 #Mat
W końcu miejsce dla pieszych a nie tylko dla kierowców ktorzy tylko mijają to miejsce. Brawo wawa pomału, ale do przodu. (I nie ma co oglądać się na ludzi którzy nie wiedzą co to miasto)
05.12.2020 10:20 #Wredny Kocur
Nie mogli przy okazji połączyć przerwanej przez JP2 Chmielnej i tam zrobić pasy łącząc ze sobą rozdartą dzielnicę? Poprawa jest ale "jakaś". :/ I czemu cała chmielna od wolskiej strony nie jest objęta ograniczeniem 30 kmh? Czemu od nowogodzkiej do oczki stoi OBRZYDLIWY mur zasłaniający piękną elewację budynku szpitalnego? Po uj tam w ogóle jest mur? Jak to wygląda? wygląda to dla przyjezdnych jakby tam zakład karny był.
REKLAMA
05.12.2020 13:49 #Marian
#Wredny Kocur napisał(a) 05.12.2020 10:20

Nie mogli przy okazji połączyć przerwanej przez JP2 Chmielnej i tam zrobić pasy łącząc ze sobą rozdartą dzielnicę? Poprawa jest ale "jakaś". :/ I czemu cała chmielna od wolskiej strony nie jest objęta ograniczeniem 30 kmh? Czemu od nowogodzkiej do oczki stoi OBRZYDLIWY mur zasłaniający piękną elewację budynku szpitalnego? Po uj tam w ogóle jest mur? Jak to wygląda? wygląda to dla przyjezdnych jakby tam zakład karny był.
Kolejne przejście przy Chmielnej? Ogarnij się. Pewnie masz autofobię ale te pasy blokowałyby też tramwaj.
05.12.2020 13:52 #Marian
#Mat napisał(a) 05.12.2020 00:26

W końcu miejsce dla pieszych a nie tylko dla kierowców ktorzy tylko mijają to miejsce. Brawo wawa pomału, ale do przodu. (I nie ma co oglądać się na ludzi którzy nie wiedzą co to miasto)
Zobacz jak wygląda Marszałkowska gdzie jest ścieżka rowerowa ale nie ma parkingów. Rowerzyści są winni upadku tej głównej ulicy miasta. Muszą tam jeździć i wydawać pieniądze.
05.12.2020 18:33 #Zwollnijj
SAMOCHODOZA. To się leczy.
06.12.2020 12:04 #kierowca_zawodowy
Jak zwykle wyje roszczeniowe bydło określające się jako "kierowcy". Tymczasem to nie żadni kierowcy, lecz zwykłe kołtuny i piraci drogowi, których należy usunąć z publicznych dróg.
06.12.2020 16:38 #Marian
#kierowca_zawodowy napisał(a) 06.12.2020 12:04

Jak zwykle wyje roszczeniowe bydło określające się jako "kierowcy". Tymczasem to nie żadni kierowcy, lecz zwykłe kołtuny i piraci drogowi, których należy usunąć z publicznych dróg.
Zważaj smarku co piszesz. Swoją matke możesz sobie co najwyżej bydłem nazywać że cię spłodziła.
REKLAMA
06.12.2020 17:34 #sidor
#Marian napisał(a) 06.12.2020 16:38

Zważaj smarku co piszesz. Swoją matke możesz sobie co najwyżej bydłem nazywać że cię spłodziła.
Pilnuj się zassrańcu, bo takich jak ty nagrywam jak przejeżdżają warunkową strzałkę bez zatrzymania i wysyłam na policję.
07.12.2020 10:07 #pZz
Pozyjemy zobaczymy. Mam nadzieje, ze lewoskrety na rondzie 40 latka beda sprawniejsze. Wschodni pas Al. J. P. II i tak zawsze byl zajety przez nieprawidlowo zaparkowane samochody, wiec straty nie ma tu zadnej.
08.12.2020 15:11 #kierowca bombowca
#pZz napisał(a) 07.12.2020 10:07

Pozyjemy zobaczymy. Mam nadzieje, ze lewoskrety na rondzie 40 latka beda sprawniejsze.
Wątpię - rondo ze światłami to najdroższy i zajmujący najwięcej miejsca typ skrzyżowania- jak rondo to bez świateł , a jak światła to klasyczne skrzyżowanie. Niestety tego skrzyżowania nie można przebudować bez przestawiania filarów estakady.
13.12.2020 22:12 #max
Ludzi powinno się zachęcać do jazdy rowerem a nie na nich to wymuszać ! Najpierw niech w Warszawie powstanie większa liczba miejsc gdzie bezpiecznie taki rower będzie można zostawić. Poza tym jak niby jeździć na rowerze zimą ? Przecież po zwężaniu ulic zimą powstaną mega korki. Wiele zawodów wymaga też samochodu, jak niby władze Warszawy wyobrażają sobie na przykład wszelkich usługodawców muszących jeździć ze sprzętem niezbędnym do pracy. A liczba mieszkań przybywa w olbrzymi sposób.
17.12.2020 12:29 #jerzy z białowierzy
Zamykanie przejść podziemnych i tworzenie pasów w najbardziej ruchliwych miejscach Warszawy. Świetny pomysł na zakorkowanie Warszawy. Nie wychodzę z podziwu dla Koalicji Obywatelskiej za ten pomysł.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 



REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA