REKLAMA

Puls Warszawy

inwestycje »

 

Rewolucja w centrum. Nową zebrą na Centralny

  4 grudnia 2020

alt='Rewolucja w centrum. Nową zebrą na Centralny'
źródło: UM Warszawa

Węższa jezdnia, nowe przejścia dla pieszych, więcej zieleni - tak zmieniła się al. Jana Pawła II między rondem ONZ a Nowogrodzką.

REKLAMA

Na pograniczu Woli i Śródmieścia dobiega końca chyba najbardziej kontrowersyjna inwestycja, prowadzona w tym roku w Warszawie. Szerokość jezdni al. Jana Pawła II została zmniejszona do trzech pasów w każdym kierunku. Drogowcy zapewniają, że nie powiększy to korków, bo o przepustowości arterii decydują ronda ONZ i Czterdziestolatka. W zamian można było znacznie poszerzyć chodniki, zbudować drogi rowerowe, zasadzić drzewa i ustawić ławki.

Al. Jana Pawła II - przebudowa

- Tak jak zapowiadaliśmy, mamy naziemne przejścia dla pieszych, nowe drogi rowerowe i zieleń - mówi prezydent Rafał Trzaskowski. - Teraz to miejsce jest dostępne i przyjazne dla wszystkich: pieszych, rowerzystów i kierowców. Przebudowa al. Jana Pawła II była pierwszym krokiem do nowego centrum Warszawy. Drugi, czyli przebudowa "placu pięciu rogów", niebawem zostanie postawiony. Trzeci i czwarty (droga rowerowa wzdłuż Marszałkowskiej oraz przejścia dla pieszych przez rondo Dmowskiego), postawimy w 2021 roku.

Jak zaznacza prezydent Trzaskowski, kluczowa była likwidacja barier architektonicznych wokół ronda Czterdziestolatka. Dzięki budowie nowych przejść dla pieszych przez al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskie okolica Dworca Centralnego stała się dostępna dla osób z wózkami dziecięcymi, seniorów i niepełnosprawnych.

Zapraszamy na zakupy

Rondo Czterdziestolatka - co się zmieniło?

Przejściu po zachodniej stronie ronda towarzyszy przejazd rowerowy, a prowadząca dalej droga rowerowa łączy się z Nowogrodzką. Dwie części Nowogrodzkiej, po której rowerzyści mogą poruszać się po jezdni w obu kierunkach, zostały połączone przejściem dla pieszych i szerokim na 9 metrów przejazdem rowerowym.

- Oczy cieszy zieleń, której przy okazji przebudowy posadziliśmy bardzo dużo: 35 lip holenderskich, dwa dęby, krzewy, a także szerokie pasy rozchodnika - pisze warszawski ratusz. - Po obu stronach alei pojawiły się pasy zieleni. Ważną zmianą jest mała architektura, czyli przede wszystkim ławki, co również jest bardzo przydatne, szczególnie dla starszych warszawiaków.

REKLAMA

Łatwiej w lewo

Zmieniony został także cykl sygnalizacji na rondzie Czterdziestolatka. W nowym programie lewoskręt nie odbywa się już na dwa razy, ale tak, jak na zwykłym skrzyżowaniu. Kierowcy czekają na zielone światło przed rondem, a następnie pokonują całe skrzyżowanie bez dodatkowych świateł. Powinno to wyeliminować blokowanie torów tramwajowych, a drogowcy szacują, że również upłynni ruch.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (15)

# Marian

04.12.2020 18:04

Centrum powoli staje się slumsem. Eliminacja z Centrum zmotoryzowanych Warszawiaków spowodowała zapaść.
Za upadek Centrum odpowiedzialni są rowerzyści, którzy wydają zbyt mało żeby utrzymac lokale

# Warszawian

04.12.2020 20:15

jak cudownie posiedzieć na ławeczce przy Jana Pawła. Cisza zieleń ptaków śpiew można głębiej odetchnąć świeża spaliną marzenie seniorów spełnione

# Christopher

04.12.2020 21:36

Władze W-wy sądzą, że przez tego nawiedzonego "dyrechtorka" ZDM-u zrobią z naszego miasta drugi rowerowy Amsterdam.
Za co W-wa została pokarana najpierw idiotą wojewódzkim pseudo inżynierem ruchu galasem (na szczęście wyleciał na pysk) i teraz tym w ZDM-ie.

REKLAMA

# Mat

05.12.2020 00:26

W końcu miejsce dla pieszych a nie tylko dla kierowców ktorzy tylko mijają to miejsce. Brawo wawa pomału, ale do przodu. (I nie ma co oglądać się na ludzi którzy nie wiedzą co to miasto)

# Wredny Kocur

05.12.2020 10:20

Nie mogli przy okazji połączyć przerwanej przez JP2 Chmielnej i tam zrobić pasy łącząc ze sobą rozdartą dzielnicę? Poprawa jest ale "jakaś". :/ I czemu cała chmielna od wolskiej strony nie jest objęta ograniczeniem 30 kmh? Czemu od nowogodzkiej do oczki stoi OBRZYDLIWY mur zasłaniający piękną elewację budynku szpitalnego? Po uj tam w ogóle jest mur? Jak to wygląda? wygląda to dla przyjezdnych jakby tam zakład karny był.

# Marian

05.12.2020 13:49

#Wredny Kocur napisał(a) 05.12.2020 10:20
Nie mogli przy okazji połączyć przerwanej przez JP2 Chmielnej i tam zrobić pasy łącząc ze sobą rozdartą dzielnicę? Poprawa jest ale "jakaś". :/ I czemu cała chmielna od wolskiej strony nie jest objęta ograniczeniem 30 kmh? Czemu od nowogodzkiej do oczki stoi OBRZYDLIWY mur zasłaniający piękną elewację budynku szpitalnego? Po uj tam w ogóle jest mur? Jak to wygląda? wygląda to dla przyjezdnych jakby tam zakład karny był.
Kolejne przejście przy Chmielnej? Ogarnij się. Pewnie masz autofobię ale te pasy blokowałyby też tramwaj.

REKLAMA

# Marian

05.12.2020 13:52

#Mat napisał(a) 05.12.2020 00:26
W końcu miejsce dla pieszych a nie tylko dla kierowców ktorzy tylko mijają to miejsce. Brawo wawa pomału, ale do przodu. (I nie ma co oglądać się na ludzi którzy nie wiedzą co to miasto)
Zobacz jak wygląda Marszałkowska gdzie jest ścieżka rowerowa ale nie ma parkingów. Rowerzyści są winni upadku tej głównej ulicy miasta. Muszą tam jeździć i wydawać pieniądze.

# Zwollnijj

05.12.2020 18:33

SAMOCHODOZA. To się leczy.

# kierowca_zawodowy

06.12.2020 12:04

Jak zwykle wyje roszczeniowe bydło określające się jako "kierowcy". Tymczasem to nie żadni kierowcy, lecz zwykłe kołtuny i piraci drogowi, których należy usunąć z publicznych dróg.

REKLAMA

# Marian

06.12.2020 16:38

#kierowca_zawodowy napisał(a) 06.12.2020 12:04
Jak zwykle wyje roszczeniowe bydło określające się jako "kierowcy". Tymczasem to nie żadni kierowcy, lecz zwykłe kołtuny i piraci drogowi, których należy usunąć z publicznych dróg.
Zważaj smarku co piszesz. Swoją matke możesz sobie co najwyżej bydłem nazywać że cię spłodziła.

# sidor

06.12.2020 17:34

#Marian napisał(a) 06.12.2020 16:38
Zważaj smarku co piszesz. Swoją matke możesz sobie co najwyżej bydłem nazywać że cię spłodziła.
Pilnuj się zassrańcu, bo takich jak ty nagrywam jak przejeżdżają warunkową strzałkę bez zatrzymania i wysyłam na policję.

# pZz

07.12.2020 10:07

Pozyjemy zobaczymy. Mam nadzieje, ze lewoskrety na rondzie 40 latka beda sprawniejsze. Wschodni pas Al. J. P. II i tak zawsze byl zajety przez nieprawidlowo zaparkowane samochody, wiec straty nie ma tu zadnej.

REKLAMA

# kierowca bombowca

08.12.2020 15:11

#pZz napisał(a) 07.12.2020 10:07
Pozyjemy zobaczymy. Mam nadzieje, ze lewoskrety na rondzie 40 latka beda sprawniejsze.
Wątpię - rondo ze światłami to najdroższy i zajmujący najwięcej miejsca typ skrzyżowania- jak rondo to bez świateł , a jak światła to klasyczne skrzyżowanie. Niestety tego skrzyżowania nie można przebudować bez przestawiania filarów estakady.

# max

13.12.2020 22:12

Ludzi powinno się zachęcać do jazdy rowerem a nie na nich to wymuszać ! Najpierw niech w Warszawie powstanie większa liczba miejsc gdzie bezpiecznie taki rower będzie można zostawić. Poza tym jak niby jeździć na rowerze zimą ? Przecież po zwężaniu ulic zimą powstaną mega korki. Wiele zawodów wymaga też samochodu, jak niby władze Warszawy wyobrażają sobie na przykład wszelkich usługodawców muszących jeździć ze sprzętem niezbędnym do pracy. A liczba mieszkań przybywa w olbrzymi sposób.

# jerzy z białowierzy

17.12.2020 12:29

Zamykanie przejść podziemnych i tworzenie pasów w najbardziej ruchliwych miejscach Warszawy. Świetny pomysł na zakorkowanie Warszawy. Nie wychodzę z podziwu dla Koalicji Obywatelskiej za ten pomysł.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni