REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Rewolucja komunikacyjna: tramwaj nr 11 kręgosłupem Bemowa

  6 maja 2014

alt='Rewolucja komunikacyjna: tramwaj nr 11 kręgosłupem Bemowa'

Po otwarciu wolskiego odcinka II linii metra również na Bemowie nastąpią duże zmiany. ZTM zapowiada korekty, których chciałby dokonać po otwarciu ostatniego fragmentu linii tramwajowej na Powstańców Śląskich. Trwają konsultacje społeczne na ten temat.

REKLAMA

Na swoją starą trasę z Koła na Gocławek prawdopodobnie powróci "szóstka". Po otwarciu łącznika tramwajowego na Powstańców Śląskich Zarząd Transportu Miejskiego chciałby wycofać z tej ulicy "szóstkę" i zastąpić ją "jedenastką", która ruszy na warszawskie ulice po otwarciu II linii metra.

"Dziesiątka" także wróci na dawną trasę z Wyścigów na os. Górczewska przez Prostą i Kasprzaka. W godzinach szczytu ma kursować co 10 minut, a jej rozkład będzie skoordynowany z rozkładem "jedenastki". Nowa linia tramwajowa ma kursować na trasie: Os. Górczewska - Górczewska - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Wolska - Towarowa - Grójecka - Pl. Narutowicza. Jej zadaniem będzie dowożenie do metra mieszkańców Bemowa, Woli i Ochoty. Gdy nowy odcinek trasy na Powstańców Śląskich zostanie oddany do użytku, linia przestanie skręcać koło ratusza w Górczewską i pojedzie prosto Powstańców Śląskich, al. Reymonta, Wólczyńską i Nocznickiego do stacji Młociny. Oznacza to, że "jedenastka" stanie się kręgosłupem komunikacyjnym dzielnicy.

26 także wróci na starą trasę z os. Górczewska na Wiatraczną i będzie kursować co 5 minut w godzinach szczytu i co 7-8 w weekendy i święta.

ZTM chce, by po otwarciu brakującego odcinka torów na Powstańców Śląskich linia 28 została wycofana z Radiowej oraz Dywizjonu 303 i skierowana nowym odcinkiem na osiedle Górczewska.

Jak widać znacznie większą rolę w komunikacji miejskiej na Bemowie zaczną odgrywać tramwaje. I słusznie, bo to wygodny i ekologiczny środek transportu, na który stawia cała Europa. Problem polega na tym, że w Warszawie tramwaje jeżdżą zdecydowanie za wolno. Powszechne są głosy, że na Połczyńskiej i Powstańców Śląskich konieczne jest ich uprzywilejowanie.

Kontrowersje wzbudza pomysł, by skrócić autobus 105 do ronda Daszyńskiego. W internetowych dyskusjach mieszkańcy zwracają uwagę, że pasażerowie jadący z Jelonek do centrum musieliby przesiadać się do metra na rondzie Daszyńskiego po to, by przejechać nim ostatnie 2-6 minut trasy. Tramwaje w Warszawie jeżdżą zdecydowanie za wolno. Powszechne są głosy, że na Połczyńskiej i Powstańców Śląskich konieczne jest ich uprzywilejowanie. Jelonki są poszkodowane także z powodu lokalizacji przystanków tramwajowych przy rondzie na Woli. Niektóre tramwaje jadące na Połczyńską będą odjeżdżać z przystanku po północnej stronie ronda, inne - z tego po zachodniej.

W ramach konsultacji społecznych ZTM chce uzyskać odpowiedzi na cztery pytania:

  • Czy zaproponowane zmiany ułatwią korzystanie z II linii metra?
  • Czy zaproponowane zmiany odpowiadają potrzebom pasażerów?
  • Co zmienić, aby dojazd do stacji II linii metra był komfortowy?
  • Co mogłoby być zmodyfikowane, aby przesiadki z komunikacji naziemnej do metra (i w drugą stronę) były bardziej komfortowe?

    Spotkania konsultacyjne odbędą się:

  • 13.05, godz. 12.00-19.00 na pl. Bankowym, obok wyjścia ze stacji Ratusz Arsenał
  • 15.05, godz. 12.00-19.00 obok cerkwi św. Marii Magdaleny na Pradze
  • 20.05, godz. 14.00-19.00 przy rondzie Daszyńskiego, na przystanku tramwajowym w stronę Żoliborza
  • 20.05, godz. 18.00-21.00 w Bemowskim Centrum Kultury Art.Bem
  • 22.05, godz. 12.00-19.00 przy południowym wyjściu ze stacji Świętokrzyska

    Swoje uwagi można przekazywać już teraz e-mailem pod adresem konsultacje@ztm.waw.pl, w Punktach Obsługi Pasażerów lub pocztą (Żelazna 61, 00-848 Warszawa, z dopiskiem "Konsultacje").

    DG

  •  

    REKLAMA

    Komentarze (20)

    # Jelonki

    06.05.2014 10:16

    Jako mieszkanka Jelonek martwię sie zmianami. Bilety nie sa tanie. I mimo iż nie mieszkam daleko od centrum, zmiany zmusza mnie do dłuższego przejazdu (z przesiadką na metro) oraz zakupu dodatkowego biletu. Uważam, ze autobus 105 powinien dojeżdżać przynajmniej do dworca centralnego. Cieżko mi sobie jest wyobrazic takie przesiadki po drodze na dworzec np. z walizka, dzieckiem i psem. Czarno to widzę. A metro mi absolutnie nie po drodze.

    # Aneta78

    06.05.2014 10:20

    Władza musi udowodnić, że budowa ogryzka metra była słuszną decyzją, więc zmuszą nas do przesiadki. Żałosne

    # zjelonek

    06.05.2014 11:23

    Obawiam się że dojazd z pod Ratusza do 2 linii metra będzie szybszy autobusem 190 do Wileńskiego niz tramwajem 11 na Prostą , ale moze sie mylę i przy okazji modernizacji linii oprócz wyświetlaczy będzie też "zielona fala " dla tramwajów...
    A 8 powinna jeździć Waszyngtona na Gocławek - tam metra jeszcze długo nie będzie, a w Jerozolimskich tłok w tramwajach jest cały dzień..

    REKLAMA

    # ze stolicy

    06.05.2014 12:12

    #zjelonek napisał(a) 06.05.2014 11:23
    Obawiam się że dojazd z pod Ratusza do 2 linii metra będzie szybszy autobusem 190 do Wileńskiego niz tramwajem 11 na Prostą , ale moze sie mylę i przy okazji modernizacji linii oprócz wyświetlaczy będzie też "zielona fala " dla tramwajów...
    A 8 powinna jeździć Waszyngtona na Gocławek - tam metra jeszcze długo nie będzie, a w Jerozolimskich tłok w tramwajach jest cały dzień..
    8 powinna zostać w niezmienionej postaci (podobie jak 159 i 105 - powrót na starą trasę do dworca Centralnego) zamiast bzdurnego 11.
    Niestety ztm "wie lepiej " jak u(nie)szczęśliwić pasażerów komunikacji miejskiej.

    # mieszkanka Starego Bemowa

    06.05.2014 14:39

    widzę że wszystkie zmiany dotyczą odjazdów z pętli Górczewska a co z mieszkańcami ze Starego Bemowa, metro będzie nam na przysłowiowy plaster, skoro by do niego dojechać będzie trzeba przesiąść się dwa razy..
    Czy istnieje szansa na autobus bezpośredni autobus jadący np z pętli Stare Bemowo ul. Lazurową który dojeżdżał by do metra w centrum. Może by przywrócić linie 105 na pętlę Stare Bemowo i do Centrum, wtedy opłacało by mi się przejechać do metra, jeśli nie będzie takiej możliwości to znowu okaże się że II linia metra to kiełbasa wyborcza.

    # kaszalot

    06.05.2014 17:19

    105 na starej trasie Dworzec Centralny (Emilii Plater) Świętokrzyska Prosta Kasprzaka Wolska Połczyńska Szeligowska Lazurowa Bemowo (Stare) WAT.
    To jest trasa optymalna i najbardziej wskazana do reaktywacji dla pasażerów lecz olewana ciepłym moczem przez tzw "specjalistów"z ZTMu.
    Kiedyś wojsko miało interes aby 105 jeździło na takiej trasie, dziś wojskowi mają auta więc raczej nie poprą batalii o przywrócenie tej najbardziej optymalnej trasy.

    REKLAMA

    # osg

    06.05.2014 21:57

    @Jelonki, to nieprawda. Linii 109 będzie nadal jeździć do Dworca Centralnego. Wystarczy wysiąść z 105 przy Szpitalu Wolskim, Karolkowej lub Rondzie Daszyńskiego. Dzięki wysokiej częstotliwości czas spędzony na przystanku w oczekiwaniu na 109 powinien być bardzo krótki, zwłaszcza w szczycie. Mam nadzieję, że ta alternatywa w stosunku do metra cię ucieszy.
    @zjelonek Obecnie 8 jedzie spod Ratusza na Rondo 25 minut, nie pamiętam ile jechała przez Skierniewicką ale pewnie podobnie. Zaś 190 do Dworca Wileńskiego 28-30 zależnie od przystanku (sprawdzane dla godziny siódmej rano).
    Po co 8 jak można 26 przez W-Z.
    Odnośnie 105 do Starego Bemowa to zaproponujcie w konsultacjach w takim razie.

    # kaszalot

    07.05.2014 05:11

    #osg napisał(a) 06.05.2014 21:57
    @Jelonki, to nieprawda. Linii 109 będzie nadal jeździć do Dworca Centralnego. Wystarczy wysiąść z 105 przy Szpitalu Wolskim, Karolkowej lub Rondzie Daszyńskiego. Dzięki wysokiej częstotliwości czas spędzony na przystanku w oczekiwaniu na 109 powinien być bardzo krótki, zwłaszcza w szczycie. Mam nadzieję, że ta alternatywa w stosunku do metra cię ucieszy.
    Odnośnie 105 do Starego Bemowa to zaproponujcie w konsultacjach w takim razie.
    1. Jeśli lubisz system częstych przesiadek - Twoja sprawa, przesiadaj się jak najczęściej.
    2. Reaktywacja powrotu 105 na starą opisaną tutaj trasę była zgłoszona w tzw. "konsultacjach".
    ZTM udaje że nie słyszy i nie widzi i udziela wymijające odpowiedzi przedstawiając swoją "jedynie słuszną" propozycję, której Ty jak można mniemać jesteś orędownikiem (przesiadki do metra).
    Masz coś wspólnego z tą instytucją ?

    # zjelonek

    07.05.2014 10:07

    #osg napisał(a) 06.05.2014 21:57
    @zjelonek Obecnie 8 jedzie spod Ratusza na Rondo 25 minut, nie pamiętam ile jechała przez Skierniewicką ale pewnie podobnie. Zaś 190 do Dworca Wileńskiego 28-30 zależnie od przystanku (sprawdzane dla godziny siódmej rano).
    Po co 8 jak można 26 przez W-Z.
    Odnośnie 105 do Starego Bemowa to zaproponujcie w konsultacjach w takim razie.

    Z tym że 190 dojedzi do II linii metra szybciej niz 11 to taki sarkazm nt skandalicznie niskiej predkosci handlowej tramwajów w naszym miescie - wozy nowe , torowiska wyremontowane , a tramwaje więcej stoją na światłach niż jadą .
    8 jadąc Waszyngtona dojedzie do Wiatracznej szybciej niz 26 - wiec 26 miałoby sens do Dw. Wschodniego , zamiast pokretnej trasy 28 po proponowanej zmianie .
    A 105 ze Starego Bemowa powinno jeżdzić na zmianę ze 149 , oczywiście jeśli nie do Centralnego do przynajmniej do SKM/KM/WKD Ochota.
    Bo o powrocie 125 na Jelonki to chyba nie ma co marzyć..

    REKLAMA

    # bemowianka

    07.05.2014 20:53

    proszę 406, 507 eh i 33 na Nowe Bemowo zamiast wycieczki krajoznawczej 35

    # osg

    08.05.2014 17:26

    #kaszalot napisał(a) 07.05.2014 05:11
    1. Jeśli lubisz system częstych przesiadek - Twoja sprawa, przesiadaj się jak najczęściej.
    2. Reaktywacja powrotu 105 na starą opisaną tutaj trasę była zgłoszona w tzw. "konsultacjach".
    ZTM udaje że nie słyszy i nie widzi i udziela wymijające odpowiedzi przedstawiając swoją "jedynie słuszną" propozycję, której Ty jak można mniemać jesteś orędownikiem (przesiadki do metra).
    Masz coś wspólnego z tą instytucją ?
    1. Nie wiem jak często kto jeździ na Dworzec Centralny aby jedno peronowa przesiadka była zbyt częsta (w ilości czy częstotliwości?). Nigdzie czegoś takiego nie napisałem. Osobiście to zależy mi na jak najkrótszym czasie podróży, niż ilości przesiadek także nie mów mi co mam robić.
    2. Nikt tego wprost nie napisał, poza twoją sugestią, że ZTM olał tę propozycję gdy ją złożyłeś, reszta tylko ją tu zaproponowała.
    Wcale nie twierdzę, że zmiany proponowane przez ZTM są dobre, nie da się ukryć, że chce jak najwięcej pasażerów wtłoczyć do metra, kosztem dodatkowej przesiadki na zbyt krótki dystans aby była ona opłacalna i sensowna. Także błędnie mniemasz bo z metra nie korzystam na razie.
    Bezpośrednio nie, ale również jestem za mniejszą liczbą linii na rzecz częściej kursujących, na krótszych trasach, z dogodnymi przesiadkami. Jak i przeciw tworzeniu linii przyspieszonych gdy nie ma na to taboru kosztem linii zwykłych i ograniczania dostępności komunikacji mieszkańców po drodze. Większość pasażerów jak widać jednak woli bezpośrednią linię, najlepiej przyspieszoną spod domu do pracy/szkoły i odwrotnie nawet jakby takie w całym mieście miały kursować co pół godziny. Na czas stracony na przesiadkach narzekają, ale na czas stracony na oczekiwaniu na linię już nie.
    @bemowianka, tutaj ZTM cię nie usłyszy więc po co wypisujesz prośby?

    # Marcin Banach

    10.05.2014 16:05

    Podzielam Państwa uwagi. Jestem inżynierem transportu przygotowującym opracowania optymalizacyjne układów transportowych (głównie na rynek niemiecki) i autorem listu pt. "Absurdalny dogmat jazdy po szynach" zamieszczonego na łamach "Echa". Widząc w założeniach reformy układu komunikacyjnego autorstwa ZTM - źródło niedogodności i jednocześnie rozrostu kosztów komunikacji, w marcu 2011 roku skierowałem do urzędu dzielnicy pismo, zawierające analizę systemu komunikacji miejskiej na obszarze Starego Bemowa i Jelonek wraz z powiązaniami zachodniej części Woli oraz Włoch a także koncepcyjny plan obsługi. Przedstawione rozwiązanie już z szacunkowych zestawień wielkości pracy eksploatacyjnej okazało się tańsze, a ponadto jak wynika z większości zamieszczonych tu komentarzy - bliższe oczekiwaniom mieszkańców. Na wymienione pismo odpowiedzi udzielił wiceburmistrz Zygrzak. Stwierdził: "Zapewniam, że przedstawione przez Pana argumenty będą wykorzystane w naszych rozmowach z ZTM, które będziemy prowadzić przy okazji weryfikacji wprowadzanych zmian. Jednocześnie pragnę podkreślić, że dla Zarządu Dzielnicy Bemowo sprawą priorytetową jest zapewnienie mieszkańcom dzielnicy szybkich i wygodnych połączeń komunikacyjnych". Czyżby? cdn.

    REKLAMA

    # Marcin Banach

    10.05.2014 16:05

    cd.
    Osobiście wątpię, bowiem z przedstawionej koncepcji nie skorzystano w najmniejszym stopniu, a linie przyspieszone z Jelonek do Centrum zostały zlikwidowane bez wyjątku. W obszarze Jelonek, Starego Bemowa i Woli koncepcja zakładała uproszczenie systemu, w tym likwidację linii 122, 129, 154, 197, 422 i wzmocnienie oraz częściową korektę tradycyjnych linii magistralnych o numeracji utrwalonej w pamięci pasażerów. W efekcie układ komunikacji autobusowej byłby następujący: 105 Stare Bemowo - Dworzec Centralny; 305 wzmocnienie linii na odcinku Osiedle Górczewska - rondo Daszyńskiego; 501 Osiedle Górczewska - Lazurowa - Człuchowska - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Kasprzaka - Rondo Daszyńskiego - Towarowa (wyznaczenie pasa ruchu dla autobusów) - Al. Jerozolimskie - Marszałkowska ... - Stegny; 520 wycofanie linii z ulicy Olbrachta i skierowanie jej od skrzyżowania Górczewska/Olbrachta na Nowe Bemowo trasą linii 507; przywrócenie funkcjonowania linii zwykłej 155 na tradycyjnej trasie z ulicy Olbrachta (z korektą odcinka na Powiślu tj. do pętli Browarna); 112 wydłużenie linii od ul. Połczyńskiej ulicą Nowolazurową do PKP Niedźwiadek; 523 bez zmian; 184 bez zmian; 189 bez zmian; 190 utrzymanie linii do czasu uruchomiania II linii metra na całym przebiegu. Oczywiście idealnym rozwiązaniem byłoby zaniechanie budowy trasy tramwajowej w ciągu ulicy Powstańców Śląskich oraz odtwarzania torowiska w ciągu ul. Kasprzaka i Prostej, a także likwidacja przystanków Cmentarz Prawosławny i Połczyńska P+R zlokalizowanych wzdłuż istniejącej linii tramwajowej. Budowa nowej trasy tramwajowej byłaby natomiast uzasadniona w ciągu ulicy Górczewskiej od Powstańców do Młynarskiej. Oczywiście tylko wówczas, gdyby II linia metra miała nie powstać. Osobiście uważam, że w planowanej postaci jest ona zbędna. Jej funkcję na stosunkowo krótkim dystansie mogłaby przejąć zmodernizowana już trasa tramwajowa W-Z wraz z wytyczonym wytyczonym odcinkiem w ciągu Górczewskiej i odcinkiem Dworzec Wileński - Radzymińska - Osiedle Targówek. Wymienionym ciągiem komunikacyjnym powinna zostać poprowadzona obecna linia 26. Zapraszam do zapoznania się z materiałem pt "Absurdalny dogmat jazdy po szynach". Z poważaniem, Marcin Banach.

    # jelonek z Puszczy Solskiej

    22.05.2014 16:48

    O, to Pan był na ostatnim spotkaniu o komunikacji.Zgadzam się z Pana zdaniem o komunikacji i Popieram Pana pomysł bo jest Super,Super,Super.

     A.Maruszewska Radna Bemowa

    18.06.2014 00:37

    Witajcie!!!
    Zapewne wiecie, że do 27 czerwca br. trwają konsultacje społeczne ZTM. Do tego czasu musimy PROTESTOWAĆ przeciwko tym zmianom i PISAC MAILE DO ZTM!!! na adres konsultacje@ztm.waw.pl.
    Z INFORMACJI UZYSKANYCH OD ZTM WYNIKA, ŻE BĘDZIE BRAĆ POD UWAGE WŁAŚNIE GŁOSY MIESZKAŃCÓW W ZAKRESIE WPROWADZANIA ZMIAN. Dlatego jeśli nie chcecie zmiany trasy którejkolwiek linii, albo chcecie przywrócenia którejś z dotychczasowych (np. 506, 507), PROSZE NAPISZCIE O TYM DO ZTM NA ADRES: KONSULTACJE@ZTM.WAW.PL
    Jesteśmy po spotkaniu z przedstawicielami ZTM. 28 maja br. na sesji Rady Dzielnicy Bemowo, po dyskusji z przedstawicielami ZTM, zostało przyjęte stanowisko Rady Dzielnicy Bemowo, zawierające negatywną opinię odnośnie planowanych zmian przez ZTM oraz wniosek o przywrócenie zlikwidowanych wcześniej połączeń.
    Niezależnie od tego, nadal powinniśmy PISAĆ DO ZTM NA ADRES: KONSULTACJE@ZTM.WAW.PL I WYRAŻAĆ SWOJE ZDANIE AD ZMIAN, KTÓRYCH NIE CHCEMY.
    Pozdrawiam,
    Agnieszka Maruszewska
    Radna Dzielnicy Bemowo

    REKLAMA

    # Pan Cerny

    18.06.2014 13:47

    Pani Agnieszko, zajrzyj do tematu
    "Bemowo przeciwne zmianom w komunikacji: zostawcie "stopiątkę"!"
    przeczytaj dokładnie dyskusję, skontaktuj się z Panem Który Ma Dobry Projekt i działaj z pozycji "władzy" w kierunku pozytywnym dla ogółu pasażerów komunikacji miejskiej.

    # Gołąbki na Bemowo i Młociny

    30.12.2014 08:00

    Od niedawna przeprowadziłam się z Bemowa na Ursus-Gołąbki. Myślę że tramwaj 11 jadący Połczyńską przed Powstańców aż na Młociny byłby dla mnie dużym usprawnieniem (skróceniem dojazdu na Wólczyńską) gdyż obecnie wszystko strasznie krąży i wydłuża czas przejazdu.

    # prosto z mostu

    30.12.2014 13:43

    #Gołąbki na Bemowo i Młociny napisał(a) 30.12.2014 08:00
    Od niedawna przeprowadziłam się z Bemowa na Ursus-Gołąbki. Myślę...
    myśl, myśl, myślenie ma przyszłość (ktos tak kiedyś powiedział)

    REKLAMA

     kassy

    09.01.2015 10:52

    ja się bardzo ciesze, że akurat tak sytuacja sie potoczyła

    # bujaj się kassy

    09.01.2015 21:34

    Ciesz się egoisto "kassy" i spędź swoją starość w domu starców
    więcej na forum

    REKLAMA

    Najnowsze informacje na TuBemowo

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    Butelki dla dzieci Kambukka
    Kambukka Reno

    REKLAMA

    AMBRA - Twoje Perfumy
    AMBRA - Twoje Perfumy

    Misz@masz

    Artykuły sponsorowane

    REKLAMA

    REKLAMA

    Wyjazdy sportowe
    Wyjazdy sportowe

    Kup bilet

    Znajdź swoje wakacje

    Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

    Polecamy w naszym pasażu

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    REKLAMA

    Top hotele na Lato 2024
    Top hotele na Lato 2024