REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

P+R Połczyńska świeci pustkami. Dlaczego?

  5 maja 2014

alt='P+R Połczyńska świeci pustkami. Dlaczego?'
źródło: Zarząd Transportu Miejskiego

Otwarty siedem lat temu parking P+R przy Połczyńskiej cieszy się niewielkim zainteresowaniem kierowców. W ubiegłym roku w dni powszednie zapełniał się zaledwie w 30%.

REKLAMA

Na parkingu przy Forcie Wola jest pół tysiąca miejsc dla samochodów, ale w dni powszechnie zazwyczaj zajętych jest tylko ok. 150 z nich. Tuż obok znajduje się przystanek tramwajowy, z którego można dojechać do centrum Warszawy w 20 minut, jednak kierowcy najwyraźniej wolą tłoczyć się i hałasować silnikami na Wolskiej. Przeciętnie w jednym samochodzie jedzie jedna osoba, tymczasem jeden tramwaj może zabrać ponad 150 osób. Dlaczego tak się dzieje? Poprosiliśmy o komentarz przedstawiciela Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.

- Wydaje się, że prędzej czy później parking ten zostanie wyłączony z systemu - komentuje Łukasz Oleszczuk z SISKOM. - Być może pomogłoby mu uruchomienie przewozów pasażerskich wraz z przystankiem osobowym na kolejowej linii obwodowej, ale osobiście uważam, że skok wykorzystania - jeśli by był, jest raczej niewielki.

Rzeczywiście, tuż obok parkingu przebiega linia kolejowa. Kilka miesięcy po jego otwarciu, w październiku 2007 r., Szybka Kolej Miejska przedstawiła koncepcję rozwojową, w której znalazła się m.in. linia S7, kursująca z Błonia do Warszawy Wschodniej. Na jej trasie znalazłyby się cztery nowe stacje: przy Połczyńskiej, Górczewskiej, Powązkowskiej i rondzie "Radosława". Parking przy Połczyńskiej został wybudowany już za tzw. strefą korków. Oznacza to, że kierowca zanim do niego dojedzie, musi i tak odstać swoje w zatorze. Taka linia kolejowa zachęcałyby kierowców, kontynuujących podróż na Wolę, Żoliborz i Pragę, do zostawiania samochodów na P+R Połczyńska. Koncepcja ta upadła, bo wymagała przebudowy układu torowego w Ursusie, a ponadto ani SKM, ani Koleje Mazowieckie nie dysponowały odpowiednią liczbą składów do obsługi nowej linii.

- Niestety, o lokalizacji nie zdecydowały względy merytoryczne, ale łatwość realizacji, bo grunt należał do m.st. Warszawy - dodaje Oleszczuk. - Parking przy Połczyńskiej został wybudowany już za tzw. strefą korków. Oznacza to, że kierowca zanim do niego dojedzie, musi i tak odstać swoje w zatorze. Tu takim skrzyżowaniem krytycznym jest przecięcie Połczyńskiej z Dźwigową. Po przekroczeniu tego skrzyżowania kierowcy nie napotykają kolejnej strefy korków aż do obwodnicy śródmiejskiej, więc nie opłaca im się przesiadać do tramwajów.

Pieniądze w błoto?

DG

 

REKLAMA

Komentarze (11)

# Magdalaena

05.05.2014 09:15

"jednak kierowcy najwyraźniej wolą tłoczyć się i hałasować silnikami na Wolskiej."
Może dlatego, że w samochodzie jest luźno i wygodnie, a w tramwaju nie?

# zjelonek

05.05.2014 11:13

Faktycznie , jeśli przez ponad 7 lat nie udało sie zbudować przystanku kolejowego przy Połczyńskiej ( i nie przewidziano przystanku pod Nowolazurową ani paru zwrotnic na Gołąbkach ) a tramwajem do Centrum jedzie się coraz dłuzej bo o zielonej fali dla tramwaju u nas w Warszawie można tylko marzyć to może lepiej ten parking i przystanek tramwajowy zamknąć .
Albo poczekać jeszcze do wyborów , moze nasteępna "władza" będzie miała inny sposób myślenia o komunikacji w wielkim mieście

# stts

05.05.2014 19:37

Może nie jest to super wykorzystany parking jak inne, ale często widzę sporo samochodów, pewnie te 30%, a może trochę więcej. Inwestycja tak czy siak nietrafiona, można było pieniądze wykorzystać lepiej, a na sprzedaży/wynajmu gruntu zarobić.

REKLAMA

# sternik

05.05.2014 21:18

20 minut taaaa, chyba przy zielonej fali (hehe) i tylko do Metra Ratusz Arsenał, a to nie jest centrum Warszawy

# Ola

05.05.2014 22:08

Parking wykorzystują np. przy skrzyżowaniu ulicy Elekcyjnej z Wolską. Takie parkingi przy parku powinny mieć parkometr, aby inni na kilka (8) godzin nie zostawiali tam samochodów.

# przeszczęśliwa:)

07.05.2014 16:40

ale dla parkujących jest super:) miejsca do wyboru do koloru:) Czuję się wyróżniona, dziękuję:):)

REKLAMA

# kaktus603

12.05.2014 14:20

Jak tramwaj nie będzie stał bez sensu po 2 minuty przed każdym skrzyżowaniem to może i parking przestanie świecić pustkami. Póki co nawet położony zaraz za parkingiem wyjazd z Fortu Wola (z którego korzysta jeden samochód co 5 minut) zatrzymuje każdy tramwaj

# Fikander

12.05.2014 22:43

Jest to jeden z obiektów podobnie jak centralny ogryzek drugiej linii metra źle przemyślany, źle zaprojektowany i tak dalej.

# stts

13.05.2014 20:16

@kaktus603 nieprawda. Robiłeś pomiary ile zatrzymuje a ile nie? Ja często przejeżdżam bez zatrzymania (i przy pionowym sygnale).

REKLAMA

# Tomek75

12.01.2016 16:12

Nie po to jadę samochodem, żeby się jeszcze potem tłuc na stojaka w jakichś zapchanych/zaparowanych busach gdzie jeszcze mogą mnie okraść. Tak jak napisane lokalizacja tego parkingu jest bez sensu, bo już się mija korki, ale mi by pasował bo pracuję w okolicy. Niestety parking jest płatny ( wymaga posiadania biletów, które mi są zupełnie niepotrzebne ) i trzeba z niego przejść spory kawałek.
Lepiej by się wzięli za zrobienie porządnej obwodnicy Warszawy i zmianę kretyńskiej polityki budowania nowych osiedli bez miejsc parkingowych. Wszystko zmierza w złym kierunku...

# lideksynubeka

12.01.2016 17:45

Cholera,ostatnim prezydentem Stolicy,który miał wizję rozwoju miasta był Stefan Starzyński.Co on by zrobił z tym parkingiem-otóż zbudowałby go w Ożarowie.Do którego dociągnąłby wcześniej tramwaj.
Ale bhawo ja bufetowa miała tylko wizję załatwienia kamienicy własnemu mężowi
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy