REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

P+R Połczyńska świeci pustkami. Dlaczego?

  5 maja 2014

alt='P+R Połczyńska świeci pustkami. Dlaczego?'
źródło: Zarząd Transportu Miejskiego

Otwarty siedem lat temu parking P+R przy Połczyńskiej cieszy się niewielkim zainteresowaniem kierowców. W ubiegłym roku w dni powszednie zapełniał się zaledwie w 30%.

REKLAMA

Na parkingu przy Forcie Wola jest pół tysiąca miejsc dla samochodów, ale w dni powszechnie zazwyczaj zajętych jest tylko ok. 150 z nich. Tuż obok znajduje się przystanek tramwajowy, z którego można dojechać do centrum Warszawy w 20 minut, jednak kierowcy najwyraźniej wolą tłoczyć się i hałasować silnikami na Wolskiej. Przeciętnie w jednym samochodzie jedzie jedna osoba, tymczasem jeden tramwaj może zabrać ponad 150 osób. Dlaczego tak się dzieje? Poprosiliśmy o komentarz przedstawiciela Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji.

- Wydaje się, że prędzej czy później parking ten zostanie wyłączony z systemu - komentuje Łukasz Oleszczuk z SISKOM. - Być może pomogłoby mu uruchomienie przewozów pasażerskich wraz z przystankiem osobowym na kolejowej linii obwodowej, ale osobiście uważam, że skok wykorzystania - jeśli by był, jest raczej niewielki.

Rzeczywiście, tuż obok parkingu przebiega linia kolejowa. Kilka miesięcy po jego otwarciu, w październiku 2007 r., Szybka Kolej Miejska przedstawiła koncepcję rozwojową, w której znalazła się m.in. linia S7, kursująca z Błonia do Warszawy Wschodniej. Na jej trasie znalazłyby się cztery nowe stacje: przy Połczyńskiej, Górczewskiej, Powązkowskiej i rondzie "Radosława". Parking przy Połczyńskiej został wybudowany już za tzw. strefą korków. Oznacza to, że kierowca zanim do niego dojedzie, musi i tak odstać swoje w zatorze. Taka linia kolejowa zachęcałyby kierowców, kontynuujących podróż na Wolę, Żoliborz i Pragę, do zostawiania samochodów na P+R Połczyńska. Koncepcja ta upadła, bo wymagała przebudowy układu torowego w Ursusie, a ponadto ani SKM, ani Koleje Mazowieckie nie dysponowały odpowiednią liczbą składów do obsługi nowej linii.

- Niestety, o lokalizacji nie zdecydowały względy merytoryczne, ale łatwość realizacji, bo grunt należał do m.st. Warszawy - dodaje Oleszczuk. - Parking przy Połczyńskiej został wybudowany już za tzw. strefą korków. Oznacza to, że kierowca zanim do niego dojedzie, musi i tak odstać swoje w zatorze. Tu takim skrzyżowaniem krytycznym jest przecięcie Połczyńskiej z Dźwigową. Po przekroczeniu tego skrzyżowania kierowcy nie napotykają kolejnej strefy korków aż do obwodnicy śródmiejskiej, więc nie opłaca im się przesiadać do tramwajów.

Pieniądze w błoto?

DG

 

REKLAMA

Komentarze (11)

# Magdalaena

05.05.2014 09:15

"jednak kierowcy najwyraźniej wolą tłoczyć się i hałasować silnikami na Wolskiej."
Może dlatego, że w samochodzie jest luźno i wygodnie, a w tramwaju nie?

# zjelonek

05.05.2014 11:13

Faktycznie , jeśli przez ponad 7 lat nie udało sie zbudować przystanku kolejowego przy Połczyńskiej ( i nie przewidziano przystanku pod Nowolazurową ani paru zwrotnic na Gołąbkach ) a tramwajem do Centrum jedzie się coraz dłuzej bo o zielonej fali dla tramwaju u nas w Warszawie można tylko marzyć to może lepiej ten parking i przystanek tramwajowy zamknąć .
Albo poczekać jeszcze do wyborów , moze nasteępna "władza" będzie miała inny sposób myślenia o komunikacji w wielkim mieście

# stts

05.05.2014 19:37

Może nie jest to super wykorzystany parking jak inne, ale często widzę sporo samochodów, pewnie te 30%, a może trochę więcej. Inwestycja tak czy siak nietrafiona, można było pieniądze wykorzystać lepiej, a na sprzedaży/wynajmu gruntu zarobić.

REKLAMA

# sternik

05.05.2014 21:18

20 minut taaaa, chyba przy zielonej fali (hehe) i tylko do Metra Ratusz Arsenał, a to nie jest centrum Warszawy

# Ola

05.05.2014 22:08

Parking wykorzystują np. przy skrzyżowaniu ulicy Elekcyjnej z Wolską. Takie parkingi przy parku powinny mieć parkometr, aby inni na kilka (8) godzin nie zostawiali tam samochodów.

# przeszczęśliwa:)

07.05.2014 16:40

ale dla parkujących jest super:) miejsca do wyboru do koloru:) Czuję się wyróżniona, dziękuję:):)

REKLAMA

# kaktus603

12.05.2014 14:20

Jak tramwaj nie będzie stał bez sensu po 2 minuty przed każdym skrzyżowaniem to może i parking przestanie świecić pustkami. Póki co nawet położony zaraz za parkingiem wyjazd z Fortu Wola (z którego korzysta jeden samochód co 5 minut) zatrzymuje każdy tramwaj

# Fikander

12.05.2014 22:43

Jest to jeden z obiektów podobnie jak centralny ogryzek drugiej linii metra źle przemyślany, źle zaprojektowany i tak dalej.

# stts

13.05.2014 20:16

@kaktus603 nieprawda. Robiłeś pomiary ile zatrzymuje a ile nie? Ja często przejeżdżam bez zatrzymania (i przy pionowym sygnale).

REKLAMA

# Tomek75

12.01.2016 16:12

Nie po to jadę samochodem, żeby się jeszcze potem tłuc na stojaka w jakichś zapchanych/zaparowanych busach gdzie jeszcze mogą mnie okraść. Tak jak napisane lokalizacja tego parkingu jest bez sensu, bo już się mija korki, ale mi by pasował bo pracuję w okolicy. Niestety parking jest płatny ( wymaga posiadania biletów, które mi są zupełnie niepotrzebne ) i trzeba z niego przejść spory kawałek.
Lepiej by się wzięli za zrobienie porządnej obwodnicy Warszawy i zmianę kretyńskiej polityki budowania nowych osiedli bez miejsc parkingowych. Wszystko zmierza w złym kierunku...

# lideksynubeka

12.01.2016 17:45

Cholera,ostatnim prezydentem Stolicy,który miał wizję rozwoju miasta był Stefan Starzyński.Co on by zrobił z tym parkingiem-otóż zbudowałby go w Ożarowie.Do którego dociągnąłby wcześniej tramwaj.
Ale bhawo ja bufetowa miała tylko wizję załatwienia kamienicy własnemu mężowi
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe