Remont jednego z najbardziej obciążonych odcinków sieci tramwajowej
25 lipca 2024
W połowie marca Tramwaje Warszawskie rozpoczęły budowę peronów tramwajowych na Obozowej. To wiązało się ze sporymi utrudnieniami nie tylko dla pasażerów, ale i kierowców.
W ubiegłym roku Tramwaje Warszawskie przeprowadziły remont torów na Obozowej - od pętli Koło do alei Prymasa Tysiąclecia - o łącznej długości około 2,3 kilometra. Naprawę przeszedł także przejazd przy ulicy Ciołka. Na przystanku tramwajowym w sąsiedztwie alei Prymasa Tysiąclecia pojawiło się drugie wejście na końcu peronów, co skraca drogę do tramwaju.
Po Woli do woli. Gratka dla miłośników dzielnicy oraz tych, co chcieliby ją poznać
Trwają nowe edycje cykli "Po Woli do woli" i "Wolę pójść na Wolę". Miłośników pieszych wędrówek czeka w tym roku wiele interesujących tras i kilka dodatkowych atrakcji. Jest to propozycja dla tych, którzy chcą bliżej poznać historię oraz uroki dzielnicy.
Druga część prac na Woli nastąpiła jesienią, wówczas rozłożono rozchodnik na wyremontowanym odcinku między pętlą Obozowa a al. Prymasa Tysiąclecia.
Obozowa po zmianach
W połowie marca przyszedł czas na ostatnią, trzecią część prac, czyli budowę nowych platform przystankowych, które zapewnić mają pasażerom wygodniejsze wsiadanie do tramwajów. To spowodowało, że wiele linii autobusowych kursujących ulicą Obozową pojechało inaczej, utrudnienia na ulicach odczuli też kierowcy. Jednak doczekaliśmy się końca przebudowy. Na ulicy Obozowej gotowych jest już sześć nowych platform dla pasażerów - na przystankach Magistracka, Deotymy i Dalibora. Dwie inne platformy poszerzono. Wszystkie nowe wiaty przystankowe mają zielone dachy z rozchodnika. Jest wygodniej i bezpieczniej.
- Obecnie trwają tu prace związane z wdrażaniem stałej organizacji ruchu, ale bez większych utrudnień dla pasażerów i mieszkańców - wyjaśniają tramwajarze.
Remont na Kercelaku
To nie koniec tramwajowych remontów na Woli. Do końca sierpnia będzie trwał remont węzła torowego na skrzyżowaniu Okopowej i al. Solidarności. Jest to jeden z najbardziej obciążonych odcinków sieci tramwajowej w Warszawie. Prace będą polegały nie tylko na wymianie szyn i rozjazdów, ale również obejmą wymianę wyeksploatowanej płyty betonowej. Żeby nie zwiększać w tym roku utrudnień, druga część prac zostanie wykonana w przyszłym roku. W planach jest również modernizacja przejazdu przez Chłodną w ciągu Towarowej, a także przejazdu przez Anielewicza. Na wymianę czeka także zwrotnica na Okopowej - przy rondzie Radosława.
JR
.