REKLAMA

Puls Warszawy

różne

Przez śniegi i lody

  9 lutego 2002

Zima w tym roku przysporzyła kierowcom wielu kłopotów. Zaśnieżone i oblodzone nawierzchnie dróg sprawiły, że koniecznością stało się posiadanie opon przystosowanych do trudnych warunków zimowych.

REKLAMA

Jak na razie jest sucho i warunki na drogach dobre. W każdej chwili jednak może wrócić śnieg. A jeśli nie wróci, to warto zapoznać się z kilkoma radami na przyszły rok, żeby tym razem być mądrym przed szkodą.

W ostatnich latach zapotrzebowanie na opony zimowe stale rośnie. Pomimo to, udział procentowy kierowców zmieniających opony na zimowe jest wciąż mały. 10-20% jest to średnia krajowa, w Warszawie świadomość kierowców jest trochę lepsza i połowa z nich zmienia opony w swoich autach.

Kierowcy często zadają pytanie, jakie opony wybrać? Myślę, że absolutnym pewnikiem jest, i nikt już z tą prawdą nie dyskutuje, że każda, nawet najtańsza opona zimowa okaże się w trudnych warunkach lepsza od ogumienia letniego. Dla tych, którzy przeżyli ostatni atak zimy jako istny horror, i dopiero teraz przekonali się do opon zimowych chciałbym zasygnalizować kilka ważnych uwag.

Dobrym rozwiązaniem jest wybór ogumienia zimowego "o numer" mniejszego od letniego. Wymianę powinno się zlecić firmom, które dysponują tabelami porównawczymi średnicy zewnętrznej opon, a także wysokiej klasy sprzętem do montażu. Profesjonalna obsługa zapewni nam gwarancję, że tarcze kół nie zostaną uszkodzone. Po każdej wymianie opon należy koła wyważyć, ponieważ od prawidłowego wyważenia zależy komfort i jakość jazdy oraz żywotność opon.

Wszystkich, którzy kupią opony zimowe gorąco zachęcam do pójścia nieco dalej i zakupu do nich drugiego kompletu obręczy. W perspektywie kilku lat zakup ten okaże się wygodniejszym i tańszym. Zaoszczędzimy bowiem dwa razy do roku na wymianie opon i ich wyważeniu.

Nieużywane opony powinniśmy przechowywać w pomieszczeniu chłodnym i nie nasłonecznionym. Opony magazynowane luzem należy otoczyć większą opieką, nie mogą być składowane jedna na drugiej, nie powinny też wisieć na haku. Po prostu powinny być ustawione w rzędzie jedna za drugą. Coraz więcej jest firm, które za umiarkowaną opłatą przechowają nasze opony zarówno zimą jak i latem.

Każdy sezon zimowy, a tegoroczna zima szczególnie udowodniła, że nawet posiadanie opon zimowych nie gwarantuje nam pewności pokonania niektórych zaśnieżonych odcinków dróg. Należy pamiętać o obowiązku używania łańcuchów na odcinkach górskich dróg w Polsce. I tutaj przypomnienie dla osób wybierających się poza granice - obowiązek posiadania łańcuchów przestrzegany jest rygorystycznie przy przekraczaniu granicy Czech i Słowacji, a zwłaszcza granicy krajów alpejskich, np. Austrii.

A więc pamiętajmy wyjeżdżając w góry, by oprócz opon zimowych nie zapomnieć także o zabraniu do bagażnika łańcuchów przeciwśniegowych.

Szerokiej drogi...

Stefan Bieliński
Prezydent
Polskiej Izby Motoryzacji

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje w Pulsie Warszawy

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane w Pulsie Warszawy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024