REKLAMA

Żoliborz

samorząd »

 

Żoliborz w przyszłości. Radni nie chcą mostu Krasińskiego

  wczoraj

alt='Żoliborz w przyszłości. Radni nie chcą mostu Krasińskiego'
Radni Żoliborza nie chcą mostu Krasińskiego. Źródło: Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie

Żoliborscy radni przyjęli stanowisko dotyczące wprowadzenia do projektu planu ogólnego zagospodarowania przestrzennego propozycji dotyczących kierunków rozwoju dzielnicy. Niektóre z nich - jak rezygnacja z projektu Trasy Mostu Krasińskiego - wzbudzają kontrowersje. Żoliborz bowiem jest integralną częścią Warszawy, nie zaś jej enklawą - jak wielu mieszkańców chciałoby widzieć swoją dzielnicę.

REKLAMA

- Rada dzielnicy przyjęła propozycje zmian do projektu planu ogólnego określające kierunki rozwoju dla Żoliborza. Można znaleźć tam zapisy na rzecz zieleni czy usług, do których się przyzwyczailiśmy, a także dotyczące rozwoju infrastrukturalnego poszczególnych części dzielnicy. Zaproponowane zmiany to w dużej mierze odpowiedź na oczekiwania mieszkańców, którzy dążą do zachowania jej unikalnego charakteru i dobrego miejsca do życia - mówi przewodniczący Rady Dzielnicy Żoliborz Wiktor Jasionowski. Most Krasińskiego wraca do łask. W wersji bez samochodów? Most Krasińskiego wraca do łask. W wersji bez samochodów?
Na opublikowanych przez warszawski ratusz planach przedstawiających układ transportu szynowego w 2050 roku znalazł się tramwaj na moście Krasińskiego, którego budowa została zaniechana w 2016 roku. Nowa linia połączyłaby wschodnią Białołękę i Bródno ze stacją metra Plac Wilsona na Żoliborzu.

Zdegradują Powązkowską, Popiełuszki i Krasińskiego

Radni chcą zmiany kategorii ulic Powązkowskiej, Popiełuszki oraz Krasińskiego z głównej na zbiorczą, co wiązałoby się m.in. z modyfikacją maksymalnej dopuszczalnej prędkości czy szerokości pasów ruchu.

Propozycja radnych dotyczy także tramwajowej linii nr 15, która powinna zostać przedłużona w kierunku Bielan. Obecnie kończy się na pętli Marymont-Potok u zbiegu ulic Mickiewicza i Potockiej. Jeden z punktów stanowiska dotyczy też konieczności przebicia ul. Ostrowieckiej do Szamockiej i zachowania pieszego ciągu komunikacyjnego z dopuszczeniem ruchu rowerowego łączącego ul. Powązkowską z laskiem na Kole.

Wstąp do księgarni

Ogródki działkowe mają zostać

W swoim stanowisku radni chcą zabezpieczenia interesów działkowców, którzy obawiają się przeznaczenia ich ogródków działkowych na cele inne niż zieleń działkowa. Wnioskują o objęcie żoliborskich Rodzinnych Ogrodów Działkowych (ROD Park Dolny i ROD Kępa Potocka) strefą planistyczną zieleni i rekreacji. Na tym obszarze miałaby obowiązywać równocześnie strefa infrastrukturalna, co ma umożliwić skomunikowanie terenu działek z Ośrodkiem Sportu i Rekreacji zgodnie z obecnie obowiązującym planem miejscowym. W przegłosowanym dokumencie radni opowiedzieli się też za przyjęciem zapisów planistycznych umożliwiających renaturyzację koryta dawnej rzeki Drny, na obszarze parku Fosa i stoków Cytadeli Warszawskiej.

REKLAMA

MZA wyprowadzi się z Włościańskiej?

Z uwagi na przestarzały, uchwalony jeszcze w 2002 roku, plan miejscowy dla placu Wilsona, radni proponują objęcie go nowym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, który będzie uwzględniał jego aktualne funkcje oraz plany dotyczące przebudowy i zwiększenia powierzchni zielonych.

Zmiany przeznaczenia terenu na strefę zieleni i rekreacji z usługami zaproponowali radni dla terenu Miejskich Zakładów Autobusowych przy ul. Włościańskiej i otoczenia Hali Marymonckiej. Zgodnie z propozycją na tym obszarze mogłyby być realizowane usługi: sportu i rekreacji, kultury i rozrywki, handlu detalicznego, gastronomii, turystyki, nauki, edukacji, zdrowia i pomocy społecznej.

REKLAMA

O co chodzi z mostem Krasińskiego?

W swoim stanowisku radni opowiedzieli się za rezygnacją z planowanego przedłużenia ulicy Krasińskiego do Alei Prymasa Tysiąclecia (czyli do trasy S8) i utworzeniem w tym miejscu nowego terenu zielonego a także porzucenia planów budowy mostu Krasińskiego, który połączyłby Bródno i nowe osiedla na terenie dawnej FSO z Żoliborzem i centralną częścią Warszawy.

Z pewnością bardzo wyczekiwana inwestycja po prawej stronie Wisły rozdzieliłaby ruch typowo lokalny od tranzytowego. Obecnie zarówno ruch lokalny, jak i tranzytowy odbywa się trasą S8, co powoduje częsty paraliż. Most Krasińskiego to zatem szansa, również dla mieszkańców Żoliborza, na lepszy i szybszy przejazd samochodem czy autobusem w kierunku wschodnim. Każda nowa przeprawa przez Wisłę zmniejsza natężenie ruchu na pozostałych mostach. Samorządowcy Żoliborza uważają jednak inaczej.

Jak czytamy w przyjętym przez radnych stanowisku z października ubiegłego roku, żoliborscy samorządowcy zwracają uwagę na fakt, że planowana budowa mostu Krasińskiego wraz z dojazdami, w latach 2015-2016 natrafiła na ogromny opór mieszkańców i wywołała falę protestów.

"Istotą problemu było zagrożenie wprowadzeniem do środka zabytkowej dzielnicy tranzytowego ruchu samochodów indywidualnych. Jest to sprzeczne z deklarowanymi przez m.st. Warszawa w dokumentach strategicznych wartościami, takimi jak: zrównoważona mobilność, troska o politykę klimatyczną oraz poszanowanie dziedzictwa lokalnego. Żoliborz zaprojektowany w dwudziestoleciu międzywojennym przez wybitnych architektów i urbanistów w nawiązaniu do idei miasta ogrodu stanowi integralną całość i nie jest wskazane wpuszczanie w tę dzielnicę dodatkowego tranzytu indywidualnego, czym może skutkować planowana budowa przedłużenia ulicy Krasińskiego".

DB

.
 

REKLAMA

Komentarze (12)

# nakaz eksmisji

30.10.2024 11:02

A ja nie chciałem mieć smrodu z Czajki, ale nikt się mną nie przejmował. Nawet do tej pory, od 15 lat nie mam podlączenia do kanalizacji, chociaż mieszkam 500 metrów od oczyszczalni. Żoliborz niech się wyprowadzi, jak mu się Warszawa nie podoba

# Nervy

30.10.2024 11:26

Renaturyzacja rzeki, której od dawna nie ma, bo wyschły jej źródła są ważniejsze od mostu i przebicia Krasińskiego do trasy S8. Brawo radni Żoliborza! Żyjecie w jakiejś obłędnej bajce, jesteście tak oderwani od realiów życia, że trzeba sporządzić index nazwisk, na które pod żadnym pozorem nie wolno głosować w kolejnych wyborach

# Sun Beach

30.10.2024 11:55

Przestańcie już z tą wyjątowością Żoliborza. Zwykłe przedwojenne kamienice i blokowiska z PRL. Dosłownie kilka godnych uwagi miejsc

REKLAMA

# Mikii

30.10.2024 14:06

Pomysł ze zwężaniem Powązkowskiej, Krasińskiego i Popiełuszki godny najwspanialszych aktywistów. Ale w sumie dlaczego tak, a nie np od razu zakaz wjazdu na Żoliborz z każdej strony.

# Marian

30.10.2024 16:36

Skandal - metro za miliardy wszystkich Polaków obsługuje klika chałup na krzyż przy stacji Wilsona. Tam powiny być bloki i biura. Po to buduje się metro żeby było można łatwo do pracy dojechać. Tam mają być miejsca pracy albo dużo bloków.

# Zalibusz

30.10.2024 17:39

Następnym krokiem będzie ogrodzenie Żoliborza murem i wprowadzenie przepustek. Wykorzystane zostaną niemieckie doświadczenia, zdobyte przy ogradzaniu murami getta warszawskiego i Berlina Zachodniego. Metro zaś będzie przejeżdżało przez żoliborskie stacje bez zatrzymania.

REKLAMA

# Ble

31.10.2024 07:55

Polecam ten artykuł radnym i władzom Bialoleki, która daje sobie wcisnąć wszystkie tragiczne inwestycje dla dobra Warszawiaków. Pozostałe dzielnice myślą tylko o swoich interesach, o komforcie życia mieszkańców, zieleni, nieważne, że inni będą stali w korkach, nieważne co było w planach. Jak państwo z Żoliborza postanowią wyjechać to skorzystają oczywiście z infrastruktury w innych dzielnicach, u innych może być ruch i korki.

# Puval

31.10.2024 08:13

Proponuję, aby przwrócić Żoliborzowi starą, wiele mówiącą nazwę BURAKÓW
Może być w wersji BURAKÓW INTELIGENCKI

# Na nich nie głosujemy

31.10.2024 09:30

#Nervy napisał(a) 30.10.2024 11:26
Renaturyzacja rzeki, której od dawna nie ma, bo wyschły jej źródła są ważniejsze od mostu i przebicia Krasińskiego do trasy S8. Brawo radni Żoliborza! Żyjecie w jakiejś obłędnej bajce, jesteście tak oderwani od realiów życia, że trzeba sporządzić index nazwisk, na które pod żadnym pozorem nie wolno głosować w kolejnych wyborach

Prezydium Rady Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy
Wiktor Jasionowski - Przewodniczący Rady Dzielnicy
Grzegorz Hlebowicz - Wiceprzewodniczący Rady Dzielnicy
Tadeusz Müller - Wiceprzewodniczący Rady Dzielnicy
Konrad Smoczny - Wiceprzewodniczący Rady Dzielnicy
Radni Dzielnicy Żoliborz m.st. Warszawy
Buława Adam
Cichecka Joanna
Hlebowicz Grzegorz
Janiak Maria
Jasionowski Wiktor
Jędrzejczyk Barbara
Klejn Dorota
Krajewski Michał
Krasnodębska Anna
Kurowska Monika
Michałowski Tomasz
Müller Tadeusz
Porębski Łukasz
Rapacka Donata
Rudnicki Marcin
Rychter Izabela
Smoczny Konrad
Świeżawska Anna
Zasada-Wysocka Beata
Ziemiańska Klaudia
Zjawińska Jolanta

REKLAMA

# targii

31.10.2024 10:55

Warszawa nie chce radnych żoliborza

# Bencc

31.10.2024 11:35

Metro powinno przestać zatrzymywać się na żałosnym Żoliborzu. Ci radni nie rozumieją czym jest miasto!!!! A mosty to krwioobieg tego miasta!!!! Wyrzucić ich na śmietnik historii

# Bencc

31.10.2024 11:36

Zakazać radnym Żoliborza wjazdu do pozostałych dzielnic

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuŻoliborz

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuŻoliborz

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy